لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1401/05/06

طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ

لوگو فانتزی برای دریم لیگ موضوعی است که امروز قرار است در این مطلب به آن بپردازیم. اما پیش از آن که بخواهیم طراحی کردن لوگو فانتزی برای دریم لیگ را بررسی کنیم، باید بدانیم که کلا دریم لیگ چیست، چرا باید دارای لوگو باشد و سپس در نهایت به این موضوع توجه کنیم که طراحی کردن یک لوگو فانتزی برای آن چه ویژگی ها و مولفه هایی داشته باشد که بتواند لوگوی مناسبی به شمار رود. 

دریم لیگ چیست؟

همان طور که گفتیم ابتدا باید بدانیم که دریم لیگ چیست و چه کاربردی دارد. دریم لیگ نام یکی از بازی های ویدئویی است که در سیستم عامل های اندروید اجرا می شود. آخرین نسخه این بازی در سال 2021 منتشر شده است و از تمامی جهات همچون جلوه های گرافیکی، صوت، نوع حرکت و... دارای ویژگی های منحصر به فردی است. 
بازی های دریم لیگ که قصد داریم برای آن لوگو فانتزی نیز طراحی کنید، دارای مزیت ها و ویژگی های دیگری نیز می باشد که از جمله آن می توانیم به حضور بیشتر از 4 هزار بازیکن مطرح فوتبال اروپایی، گزارشگری حرفه ای و همچنین لیگ های مختلف در این بازی و... اشاره کنیم. در ایران طراحی لوگو استقلال و پرسپولیس برای دریم لینک طرفداران بسیار زیادی دارد.

ویژگی ها و مولفه های مهم لوگو فانتزی برای دریم لیگ

اما یک لوگو فانتزی، به خصوص اگر برای دریم لیگ باشد، باید چه ویژگی هایی داشته باشد که بتوانیم بگوییم لوگو مناسبی است و می تواند بر روی مخاطبان به خوبی و به شکل کامل و آشکاری تاثیر بگذارد. فراموش نکنید که این نوع از لوگو یعنی لوگو های فانتزی باید دارای حداقل چند مورد از مولفه هایی که بیان می شود، باشند تا گزینه مناسبی به حساب بیایند. 

•    میزان پیچیدگی لوگو فانتزی برای دریم لیگ

حتما لوگوهای بسیاری را دیده اید که دارای میزان پیچیدگی های متفاوتی هستند. برخی از این لوگوها می توانند بسیار ساده باشند و برخی دیگر نیز به قدری پیچیده هستند که حتی اگر چندین دقیقه نیز به آن ها خیره شویدف نمی توانید معنا و مفهوم آن لوگو را به خوبی درک کنید. این موضوع سبب می شود تا مخاطب از تماشای لوگو خسته شود و حتی به صورت ناخودآگاه آن را از مغزش نیز پاک کند. 
فراموش نکنید که یکی از مولفه های مهم در لوگو فانتزی برای دریم لیگ این است که حتما به سکل متناسب و مناسبی دارای پیچیدگی باشد. به طور کلی که نه بسیار ساده باشد و در یک نگاه مخاطب متوجه ماجرا شود و نه به قدری پیچیده باشد که هر کسی نتواند آن را به سادگی درک کند. 

•    رنگ های لوگو فانتزی برای دریم لیگ

مولفه مهم دوم در طراحی کردن یک لوگو فانتزی برای دریم لیگ مربوط به رنگ هایی می شود که در این نوع از لوگوها استفاده می شود. به طور مثال هر قدر اصول و قواعد در رنگ های لازم برای طراحی لوگو را بیشتر رعایت کنید، متوجه می شوید که لوگو شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. 
از آنجایی که لوگو مورد نظر شما قرار است یک لوگو فانتزی باشد، بهتر است حتما از رنگ های شاد و فانتزی نیز برای آن استفاده کنید. 
در استفاده کردن از رنگ ها برای یک لوگو فانتزی، عادی، رسمی و به طور کلی هر نوع لوگوی دیگری، فراموش نکنید که حتما باید حد تعادل را رعایت نمایید. این رعایت کردن حد تعادل سبب می شود تا مخاطب شما با تعداد رنگ های متفاوت و مختلفی که مشاهده می کند، دچار سردرگمی نشود. همین موضوع را باید به شکلی رعایت کنید که خیالتان از بابت ذهن آرام مخاطب راحت باشد. نهایتا یک الی دو رنگ که دارای طیفی کاملا هماهنگ و یا کاملا متضاد هستند، می توانند به عنوان رنگ های لازم در طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ استفاده شوند. 

•    ارتباط بین مفهوم و طراحی لوگو

مورد بعدی که هم در طراحی کردن انواع لوگوهای فانتزی می تواند اهمیت داشته باشد و هم می تواند در طراحی انواع لوگوهای مختلف خودش را نشان دهد، ارتباطی است که بین مفهوم و شکل طراحی لوگو می بینیم. 
لوگو دریم لیگ باید به شکلی طراحی شود که قطعا مربوط به همین حوزه باشد و مخاطبی که حتی اطلاعاتی در حوزه دریم لیگ ندارد نیز بتواند با دیدن لوگوی فانتزی و یا معمولی آن، پی به اصل ماجرا برده و متوجه شود که دریم لیگ چیست. پیدا کردن این ارتباط و اینکه تا چه حد این ارتباط را باید در لوگو نشان دهید، موضوعی است که اهمیت زیادی دارد و باید حتما به دقت به آن توجه کنیم. 

•    معنادار بودن لوگو

مورد بعدی که در لوگو فانتزی برای دریم لیگ اهمیت دارد، مربوط به معنا دار بودن لوگو به شکل کلی می شود. لوگویی که معنادار باشد، در حقیقت به شکلی طراحی شده است که وقتی دیده می شود، مخاطب می تواند معنا و مفهوم آن را درک کند. این موضوع بیشتر در مورد لوگوهای نوشتاری مطرح می شود. لوگوهای نوشتاری که با فونت های خاص و در هم رفتن حروف کلمه ایجاد می شوند، باید حتما معنای خاصی نیز داشته باشند و بتواند مفاهیمی که انتظار داریم را نیز به مخاطبان ما انتقال دهد. 

•    سایز و اندازه لوگو

سایز و اندازه لوگو مورد بعدی است که در طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ اهمیت دارد. باید لوگو را به اندازه ای طراحی کنید که بتوانید در تمامی موارد و شرایط از آن استفاده کنید. ابعاد و اندازه های لوگو بر روی کیفیت آن نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و به همین خاطر است که اهمیت زیادی دارد. سایز و اندازه های مربوط به لوگو موضوعی است که باید حتما در کنار مولفه های دیگر آن را در نظر داشته باشید. 

•    قابلیت استفاده لوگو فانتزی برای دریم لیگ

مورد بعدی در خصوص قابلیت استفاده لوگو بر روی تمامی مواد و متریال ها است. به طور مثال لوگوی شما باید به شکلی طراحی شده باشد که اگر صاحب لوگو بخواهد آن را بر روی چوب، فلز، شیشه و... طراحی کند، مشکلی از این بابت نداشته باشد و بتواند به راحتی این کار را انجام دهد. فراموش نکنید که این موضوع به قدری اهمیت دارد که حتما باید آن را در همان گام های اولیه در نظر بگیرید. 

•    داشتن خلاقیت

داشتن خلاقیت و نوآوری در طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ موضوع مهم بعدی است که در هنگام طراحی کردن این نوع از لوگو باید مد نظر قرار دهید. خلاقیت و نو آوری به معنای آن است که مولفه ها  عناصر طراحی را به گونه ای در کنار هم بچینید که تا پیش از آن، هیچ لوگویی به آن شکل طراحی نشده باشد. خلاقیت سبب می شود که لوگوی طراحی شده شما در رقابت با دیگر لوگوها بتواند از آن ها پیشی بگیرد و این موضوع قطعا می تواند به شما کمک بسیار زیادی در دیده شدن کند. 

•    استفاده از متدهای روز

مورد بعدی در خصوص استفاده کردن از متدهای روز دنیا است. متدهای روز دنیا از جمله مواردی هستند که هر روز با توجه به دانشی که در این زمینه وجود دارد، آپدیت می شوند و می توانند به شما کمک کنند تا طراحی لوگو بهتری را داشته باشید. فراموش نکنید که طراحی لوگو در این موارد می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و به همین خاطر نیز باید حتما تمامی اصول و قواعد آن را رعایت کنید. 

•    ترکیب حروف و اشکال لوگو فانتزی برای دریم لیگ

گاهی اوقات برخی از لوگوها صرفا از حروف تشکیل شده اند، برخی دیگر نیز صرفا اشکال را در بر می گیرند. اما اگر بخواهید طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ را داشته باشید، بهتر است بدانید که حرفه ای ترین شکل طراحی لوگو مربوط به زمانی می شود که تایپوگرافی و اشکال مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و این مورد می تواند زیباترین شکل طراحی لوگو به حساب بیاید. اما دلیل این موضوع چیست؟ اولا آن که دیگر لوگو ساده نیست و دارای اندکی پیچیدگی می شود. نکته بعدی آن است که گاهی اوقات یک فرد نمی تواند صرفا از روی شکل به مفهوم کامل لوگو پی ببرد، در چنین شرایطی اگر از حروف نیز استفاده کنید، می توانید به مخاطب کمک کنید تا درک بهتری از لوگوی شما داشته باشد. 

 

طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ

 

توجه به مفاهیم الگوها در طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ

همان طور که گفتیم در طراحی لوگو می توانید از حروف و یا از الگوهای مختلف استفاده کنید. اما آیا معنای دقیق الگوها و اشکالی که استفاده می کنید را می دانید؟ توجه کردن به این موضوع سبب می شود تا بهتر بتوانید طراحی خود را انجام دهید. به طور مثال به معنا و مفهوم چند مورد از ساده ترین اشکال اشاره خواهیم کرد تا بتوانید هرچه بهتر و دقیق تر این مسئله را بررسی نمایید و از اطلاعات مربوط به آن استفاده کنید. 

•    دایره و بیضی

این دو شکل دارای هیچگونه زاویه و گوشه ای نیستند. همین موضوع سبب می شود حسی که به مخاطب انتقال می دهند نیز خشک و رسمی نباشد. در حقیقت استفاده کردن از دایره و بیضی سبب می شود تا احساساتی دوستانه، اتفاقی، دعوت کننده و از این قبیل، به مخاطب انتقال پیدا کند که اهمیت زیادی در طراحی لوگوهای فانتزی و لوگوهای مواردی همچون گیم ها، موارد مربوط به کودکان و... می شود. 

•    خطوط منحنی

استفاده کردن از خطوط منحنی سبب می شود تا احساس بازیگوشی، آرامش بخشی، جذابیت و... به شما انتقال پیدا کند. این موضوع باعث می شود تا بتوانید هرچه ساده و راحت حس پویایی را در لوگوی خود ایجاد کنید. 

•    مثلث

مورد بعدی مربوط به مثلث می شود. با دیدن مثلث و به خصوص مثلثی که دارای نوکی رو به بالا دارد، چه حسی به شما دست می دهد؟ درست حد س زدید، حس قدرت و اقتدار. مثلث به طور کلی حتی در تمامی مطالبی که در خصوص نمادها هستند نیز به اقتدار، قدرت و رهبری و تسلط معنا شده است. زمانی که از این طرح در طراحی لوگو خود استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که تا حد زیادی اقتدار و قدرت را به مخاطب خود انتقال داده اید. 

•    مربع و مستطیل

مورد بعدی در خصوص استفاده کردن از مربع ها و مستطیل ها در ابعاد و سایزهای مختلف است. مربع و مستطیل می توانند یه طور کلی امنیت، کارایی و قابل اعتماد بودن یعنی حد و مرز و حریم داشتن را به مخاطب انتقال دهند. در صورتی که می خواهید لوگو فانتزی برای دریم لیگ طراحی کنید و این حس امنیت و کارآمدی را به مخاطب انتقال دهید، می توانید از همین اشکال مربع و مستطیل استفاده کنید و حس لازم را به خوبی در مخاطبان خود ایجاد کنید. 

•    زوایا

استفاده کردن از خطوط زاویه دار و به طور کلی اشکالی که زاویه دار هستند، همچون چند ضلعی های منتظم و غیر منتظم، مورد مهم بعدی است که در طراحی لوگو می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از زوایا و اشکال بیشتر می توانند پرخاشگری، لبه دار بودن و تند و تیز بودن را به مخاطبان انتقال دهند. این موضوع سبب می شود تا بتوانید حس قدرت و پرخاشگری که تا حدودی در فوتبال و بازی های لیگ دیده می شود را نیز به مخاطب انتقال دهید. 

•    خطوط افقی

مورد بعدی در خصوص خطوط افقی است که قرار است در طراحی لوگو استفاده شوند. خطوط افقی می توانند به مخاطب حس پایداری، آرام بودن و همچنین قابل اعتماد بودن را بدهند. این نوع از خطو بیشتر برای کارهای تجاری و مواردی که نیاز است حس امنیت و قابل اعتماد بودن به مخاطب داده شود، استفاده می شوند. 

•    خطوط عمودی

و بخش آخر مربوط به خطوط عمودی می شود. خطوط عمودی نیز می توانند سعادت، موفقیت و همچنین حس فرماندهی را به شما انتقال دهند؛ به همین دلیل استفاده کردن از آن ها می تواند در به نظر رسیدن بهتر لوگو نیز تاثیر زیادی داشته باشد. 

جمع بندی

لوگو فانتزی برای دریم لیگ موضوعی بود که در طول این مقاله به آن پرداختیم و سعی کردیم تا تمامی بخش ها و جوانب آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز قصد دارید تا این نوع از لوگو را طراحی کنید، می توانید از آموزش هایی که در سایت لوگو نومی وجود دارد استفاده کنید و با توجه به آن ها این کار را انجام دهید. در سایت لوگونومی می توانید علاوه بر راهنمایی هایی که در زمینه طراحی انواع لوگو فانتزی وجود دارد، به نرم افزار ساخت لوگو رایگان دسترسی داشته باشید و از ابزارهای متنوع آن برای طراحی لوگو فانتزی برای دریم لیگ استفاده کنید.