لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/19

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم

طراحی لوگو فیلم یکی از دغدغه های مهم و چالش برانگیز شرکت های فیلم ساز و تولیدکنندگان فیلم های سینمایی و ویدئویی است. برخی از فیلم ها به دلیل لوگوهایشان معروف هستند. لوگو فیلم یا شرکت های فیلم سازی، معمولا از سبک لوگوی تصویری هستند که در آنها خلاقیت طراحان گرافیک و دیجیتال کاملا مشهود است.
مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، لوگو یک علامت گرافیکی یا نمادی است که برای شناسایی مشاغل استفاده می شود و با استفاده از لوگوسازهای آنلاین یا اپلیکیشن های ساخت لوگو یا با استخدام یک طراح حرفه ای می توان آن را طراحی کرد.
در دنیای تجارت و کسب و کار، لوگو، طرحی است که هویت هر سازمان را نشان می دهد و به عنوان یک تصویر گرافیکی شناخته می شود که از نظر فنی، نام شرکت، علامت تجاری و یا مخفف نام آن را منتقل می کند. یک آرم خوب طراحی شده بلافاصله قابل شناسایی و به یاد ماندنی است.
هر زمان که فیلمی را تماشا می کنیم، اولین چیزی که می بینیم لوگوی شرکت تولید کننده آن است. درست مانند هر صنعت دیگری، آرم های فیلم نیز ساخته می شوند تا مخاطب به راحتی تشخیص دهد که کدام سازنده، یک فیلم یا فیلمی خاص را ساخته است.
یک طراحی لوگو فیلم عالی ممکن است نیاز به مدت زمان زیادی برای ساخت داشته باشد و یا بسیار سریع انجام پذیرد. مدت زمان طراحی لوگو با سبک های مختلف به عوامل مختلفی از تحقیقات بازار و مخاطبین هدف گرفته تا نتایج بازخورد طرح های احتمالی از مشتریان بستگی دارد.
طراح اغلب مانند هر فرآیند خلاقانه دیگری به دنبال منابع الهام مختلفی خواهد بود. برای طراحی لوگو فیلم، چه منبعی بهتر از نوع و سبک فیلم یا فیلم هایی که توسط یک برند یا شرکت تولید شده، خواهد بود؟ در برخی موارد، لوگوها بخشی از فیلم را روایت می کنند.
برندهای مشهور مجموعه ای از آرم های خلاقانه و جذاب را برای خود طراحی کرده اند که می توانند به عنوان بخش جدایی ناپذیری از برند تجاری، بازاریابی و تجارت آنها زمینه الهام بخش دیگری برای طراحان لوگو باشد.
قبل از اختراع تلویزیون، آرم های شرکت فیلم سازی بسیار ساده بودند. اما با پیشرفت در فناوری و طراحی، بسیاری از شرکت ها شروع به طراحی لوگو فیلم چشم نواز کرده اند.
اگر قصد دارید لوگوی فیلم طراحی کنید به شما پیشنهاد می دهیم از لوگوی شرکت های فیلم سازی موجود الهام بگیرید و حتی از آن ها بیاموزید.
در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با نکات کلیدی در طراحی لوگو فیلم آشنا کنیم.

 

https://logonomy.ir/Article/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88

 

نکات مهم در طراحی لوگو فیلم

در آرم های طراحی شده برای فیلم سازان از سبک های طراحی و نمادهایی استفاده شده است که معمولاً قابل درک و تشخیص هستند و هر لوگو در هر صنعتی منحصر به فرد به نظر می رسد.

سبک لوگو در طراحی لوگو فیلم

قبل از اختراع و استفاده از تلویزیون، آرم های تولید (در سینما یا تئاتر) به همان سادگی نمونه های چاپی بودند. اما با پیشرفت در طراحی و فناوری، سازنده های بزرگ فیلم، از تصاویر سه بعدی یا انیمیشنی با کیفیت برای بازطراحی لوگو خود استفاده کردند.
در اواخر دهه 1900 میلادی، شرکت های تولید کننده فیلم، لوگوی خود را با گرافیک 2d انجام می دادند. این نوع طراحی برای مخاطبان آن زمان بسیار جالب بود.
اما در عصر دیجیتال، سازندگان و تولیدکنندگان فیلم، سرمایه گذاری روی لوگوهای دارای انیمیشن و سه بعدی را شروع کردند. والت دیزنی یکی از شرکت های معروفی بود که در سال 2006 لوگوی خود را ارتقا داد.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم


سبک طراحی لوگو به نوع تصویر برندی که شرکت قصد دارد آن را به تصویر بکشد؛ بستگی دارد. نماد های بی شماری برای طراحان گرافیک وجود دارد که هنگام ساخت آرم می توانند طرح های خلاقانه ای را ایجاد کنند که متمایز و منحصر به فرد به نظر برسد.
با توجه به اینکه طراحی لوگو فیلم می تواند از نوع تصویری، تایپوگرافی و یا ترکیبی از آن ها باشد، دست طراحان لوگو برای خلق یک آرم تجاری به یاد ماندنی کاملا باز است.

انتخاب رنگ در طراحی لوگو فیلم

طرح های رنگی در لوگوها به ژانر فیلم هایی که تولید می شوند بستگی دارد. به عنوان مثال، شرکت های تولیدی که فیلم های مهیج می سازند در آرم های خود سایه های "کشنده" دارند و به ندرت از رنگ های ملایم استفاده می کنند.
پالت رنگی معمولاً با ترکیب رنگ هایی مانند سبز زمردی، سیاه، خاکستری - دودی ، آبی، زرد، نارنجی، سفید و قرمز ایجاد می شود.
اما این تنها عاملی نیست که رنگ آرم یک شرکت فیلم سازی را تعیین می کند. به عنوان مثال، یونیورسال پیکچرز فیلم های کمدی، عاشقانه و اکشن تولید کرده که از لحاظ ژانر کاملا با هم متفاوت اند. بنابراین، این شرکت در طراحی لوگو خود سعی کرده از رنگ ها و عناصری بهره بگیرد که تمام سبک های فیلم سازی را شامل شود.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم


با وجود پیشرفت تکنولوژی و امکان استفاده از رنگ ها با رزولوشن بسیار بالاتر، هنوز هم رنگ های نقره ای و طلایی در طراحی لوگو فیلم معمول هستند.
در طراحی لوگوهایی که جلوه ای از متن و نماد را تشکیل می دهند، شیب یا مش (طراحی سه بعدی) به شکل ها کمک می کند تا واقع گرایانه جلوه کنند. طراحان این نوع از طراحی را اسکوئومورفیک می نامند.

سبک تایپوگرافی در طراحی لوگو فیلم

به غیر از رنگ، تایپوگرافی نیز از مهم ترین عواملی است که می تواند یک لوگوی فیلم را برجسته نماید. بنابراین باید دقت کنید که به عنوان یک شرکت نوپا یا کسب و کار کوچک، با انتخاب نوع خاصی از تایپوگرافی که منحصر به فرد، چشم نواز و مناسب نیست، تصویر ذهنی از برند خود را به خطر نیندازید.
شرکت هایی مانند Strada Films ، Marvel Studios و Miramax Films از حروف ساده و بدون هیچ گونه تلاطم و چرخش برای طراحی لوگو خود استفاده کرده اند.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم

 

به کار بردن این نوع تایپوگرافی در لوگو دو دلیل دارد:

• آنها بیشتر روی رنگ و نماد تمرکز می کنند تا متن
• این سبک از لوگو طراحی روی صفحه نمایش را قابل توجه تر می کنند.

البته، شرکت های تولید کننده فیلم به سادگی یک نوع فونت را از Microsoft Word برای طراحی لوگو فیل خود انتخاب نمی کنند؛ بلکه به دنبال طراحی فونت هایی خاص و متمایز برای لوگو خود هستند که کاملا متفاوت و برجسته به نظر برسد.
اگر قصد دارید تایپوگرافی قابل شناسایی در طراحی لوگو فیلم داشته باشید می بایست این نکات را در کار گرافیکی خود بگنجانید:

• فونت را سه بعدی کنید.
• از رنگهای تند برای نمایش حروف استفاده کنید.
• به زمینه طراحی لوگو با حروف انگلیسی یا فارسی بافت اضافه کنید.

به طور کلی باید برای لوگوی خود یک تایپوگرافی سفارشی شده انتخاب کنید تا در ذهن مخاطبین ماندگار باشید.

نمادها در طراحی لوگو فیلم

شاید جذاب ترین عنصر گرافیکی آرم های شرکت تولید کننده فیلم، نمادهای مورد استفاده در آن ها باشد.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که ما نه تنها نماد می سازیم بلکه عادت داریم که در کنار آن ها بوده و با آن ها زندگی کنیم. آن ها به واقعیت نزدیک تر هستند.
به عنوان مثال، Columbia Pictures بدون مجسمه آزادی به اندازه ای که باید تأثیرگذار به نظر نمی رسد.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم


البته نحوه استفاده از نمادها برای برقرای ارتباط تصویری با مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد بسیاری از طراحان لوگو، نمادها را به عنوان "استعاره های بصری" توصیف می کنند که حاوی عبارات، معانی و گاهی حتی آرزوهای مخاطبین است.

برخی از مهمترین نمادهایی که در طراحی لوگو فیلم کاربرد دارند:

نوارها یا حلقه های فیلم در طراحی لوگو

یکی از مهم ترین نمادهایی که از گذشته تا کنون در طراحی لوگو فیلم کاربرد داشته، نوار یا حلقه هایی است که برای ثبت فیلم در دوربین های فیلم برداری به کار می رود. نوار فیلم همان ابزاری است که هر فریم فیلم روی آن ذخیره می شود و همه ما با آن کاملا آشنا هستیم.
به همین علت، نوارهای فیلم بلافاصله پیام طراحی لوگو فیلم را بدون نیاز به هیچگونه متنی منتقل می کنند.

دوربین فیلمبرداری در طراحی لوگو فیلم

یکی دیگر از عناصر اساسی یک فیلم، دوربین فیلمبرداری است که استارتاپ ها در زمینه فیلم سازی در آرم های خود گنجانده اند. هر زمان این نماد را می بینیم به نورها، دوربین و عملکرد آن ها فکر می کنیم.
دوربین این لحظات را ضبط می کند و سازندگان فیلم نیز همین کار را انجام می دهند و سپس آن را به مردم ارائه می کنند.
اگر می خواهید از یک دوربین در لوگوی خود استفاده کنید، می توانید آن را واقع بینانه یا انتزاعی طراحی کنید.
برای داشتن ظاهری سینمایی می توانید جرقه، درخشش، تابش خیره کننده و عواملی از این قبیل را نیز به آن اضافه کنید.

نماد قله کوه و ابرها در لوگوی فیلم

کوه ها با شکوه هستند و این پیامی است که ما از آرم شرکت های Summit Entertainment و Paramount می گیریم. یکی انتزاعی (با یک خط مداوم) و دیگری واقع گرایانه یا طرح دار است.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم    با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم


فراموش نکنید لوگوی شما بخشی اساسی از فیلم شماست.
تفسیر ابرها به عنوان الگوی مدرن در ادراک هنری و آفرینش است. به خطوط مبهم ابرها نگاه کنید که تشکیل شده از اشکالی محو هستند. ابرها نشانه حرکت و تغییر هستند و به همین علت حس متنوع بودن فیلم های ساخته شده در شرکت های تولید فیلم را تداعی می کنند.
در طراحی لوگو فیلم های معروف از ابر، ماه و آسمان استفاده می کنند تا معنای عمیق تری را نشان دهند. ابرها نرم و شفاف به نظر می رسند و در عین حال بسیار قدرتمند هستند. آنها همچنین آزادی و پاکی را یادآوری می کنند.

نماد حیوانات در طراحی لوگو فیلم

هر حیوان نقاط قوت و ضعف خود را دارد و شرکت شما نیز همینطور است. کیلی مور (Startup Girl) در برلین پیشنهاد می کند "حیوانی را در طرح لوگوی خود انتخاب کنید که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند."
دلیل دیگر استفاده از حیوانات در آرم های شرکت های فیلمسازی این است که به آن ها حس حرکت و زندگی می دهد. احتمالا به همین علت است که شرکت TRISTARبا نشان دادن اسب سفید با بال های پگاسوس و بیرون آمدن از ابرها با یک نور شدید و درخشنده هیجان را به مخاطبان القا می کند.

 

با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم


کره زمین در لوگوی فیلم

شرکت های تولید فیلم در سراسر دنیا از تصاویر کره زمین برای نشان دادن زندگی و جهان استفاده می کنند. اگر تصویر کره زمین با جلوه های ویژه صحیح، استفاده شود خیره کننده و با عظمت به نظر می رسد.
زمانی که کره زمین را در یک آرم می بینیم، کلماتی مانند "اتحاد" ، "همه ما یکی هستیم" و "خانه" در ذهن اغلب افراد ظاهر می شود. آیا شما هم این گونه می اندیشید؟! پس از این آرم برای طراحی لوگو فیلم خود استفاده کنید.

جمع بندی

از زمانی که تماشای یک فیلم را شروع می کنیم، با طراحی لوگو فیلم ها آشنا می شویم. اما هرگز تصور نمی کنیم که ممکن است این طرح ها معنای پنهانی داشته باشند.
امیدواریم که نمونه لوگو فیلم های بالا که به آنها اشاره شد برای شما الهام بخش بوده و جرقه ای در ذهن شما جهت طراحی آرم کسب و کار یا شرکت تولید فیلم شما ایجاد.
اگر یک آرم فیلم شگفت انگیز می خواهید که شما را از رقبایتان متمایز کند، با یک طراح حرفه ای مشورت کنید و یا با استفاده از برنامه های طراحی لوگو قدرتمند، طرح لوگوی خود را با در نظر گرفتن تمام نکات کلیدی بالا خلق کنید.