لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/06/31

بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو حرفه ای کدامند؟

یافتن بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی حرفه ای لوگو و متمایز ساختن شرکت شما بسیار مهم است. ترکیب های رنگی در لوگو برای درخشیدن برندینگ شما لازم بوده و به شما کمک می نماید تا از سایر رقبا متمایز باشید.
زمانی که شما کسب و کاری را آغاز می کنید قطعا در مورد طراحی حرفه ای لوگو و بهترین ترکیب های رنگی برای آن نیز فکر می کنید. از این رو بهتر است که با سبک های طراحی لوگو و همچنین نوع ترکیب های رنگی که شرکت های رقیب از آن بهره می گیرند، آشنا شوید.
بسیاری از شرکت ها در انجام این کار یعنی انتخاب رنگ های مناسب برای لوگوی خود کوتاهی می کنند و قبل از اینکه وارد طراحی لوگو شوند، از روند تجزیه و تحلیل طراحی حرفه ای چشم پوشی می کنند. این مسئله باعث می شود که لوگوی شما با صنعتی که در آن فعالیت دارید تطابق نداشته باشد و از این رو مخاطبین را برای اینکه با شما کار کنند دچار سردرگمی می نماید.
انتخاب بهترین ترکیب های رنگی برای لوگو در زمان طراحی بسیار مهم است. در ادامه با ترکیب های رنگی طراحی حرفه ای لوگو و اینکه کدام مورد برای شما مناسب بوده و می توان از آن در صنعت استفاده کنیم خواهیم پرداخت.

اهمیت انتخاب بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو

آیا می دانید که 85 درصد از خریداران در زمانی که قصد خریدن کالایی را دارند، رنگ لوگو را در نظر می گیرند؟
لوگو بخشی جدایی ناپذیر از این تصمیم بوده و علاوه بر اینکه می تواند شناخت برند شرکت شما را تا 80 درصد افزایش دهد، همچنین می تواند به شما کمک کند تا در این رقابت پیروز شوید.
بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو از آن جهت اهمیت دارد چون اولین برداشت نسبت به محصولات یا خدمات با دیدن رنگ بندی لوگو در ذهن مخاطبین نقش می بندد. لوگوها بر دنیای کسب و کار حکمرانی می کنند. این ذره های کوچک با ترکیب های رنگی خود به گونه ای عمیق در تفکرات ما نهفته اند.
تمامی لوگوهای معروف دارای چندین وجه مشترک هستند، در بیشتر موارد آنها ساده بوده و از بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی حرفه ای لوگو بهره می گیرند. به عبارتی انتخاب بهترین ترکیب های رنگی بی نقص یکی از جنبه های طراحی است که از آن تحت عنوان روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو یاد می شود.

انتخاب بهترین ترکیب های رنگی لوگو طبق روانشناسی رنگ چگونه است؟

همانطور که می توانید حدس بزنید روانشناسی رنگ ها یعنی مطالعه رنگ ها و تأثیری که بر رفتار انسان دارند. در واقع آن یکی از ارکان اصلی برندینگ و بازاریابی است و اگر در مورد روانشناسی رنگ ها هنگام طراحی لوگو تحقیق کنید، می تواند در جذب کردن مشتریان بیشتر به شما کمک نماید.
روانشناسی رنگ دارای تاریخچه ای عمیق بوده و امروزه مطالعات بیشتری در مورد آن نسبت به گذشته انجام می شود، چرا که درک انسان از رنگ مخصوصا در مورد لوگو به رونق کسب و کار شرکت ها کمک شایانی می نماید.
در واقع قوانین روانشناسی رنگ تغییر نکرده اند و هر کسی می تواند از آنها استفاده نماید. شما با شناخت این روانشناسی و بهره گیری از بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو می توانید مخاطبین و مشتریان بسیاری را به خود جذب کنید.

ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو چگونه برند شما را تحت تأثیر قرار می دهند؟

بدون شک، طراحی لوگو نوعی تمرین در تخیل بوده و برخی از الگوهای سازگار هستند که در مورد استفاده از رنگ ها و انتخاب بهترین رنگ ها بیشترین تأثیر را دارند. بنابراین هنگام انتخاب بهترین ترکیب های رنگی چه کاری باید انجام دهید که در مورد لوگو دچار تصمیم گیری اشتباهی نشوید. ایده گرفتن از شرکت های دیگر ممکن است ایده بدی نباشد و شما را در این انتخاب کمک کنند.
رایج ترین رنگ هایی که در 100 لوگوی برتر بازار استفاده می شوند به ترتیب نزولی عبارتند از: 
• آبی،
• قرمز،
• سیاه،
• خاکستری،
• نقره ای و
• زرد یا طلایی.
به نظر می رسد که مینیمالیسم نیز در این مورد موثر باشد. نود و پنج درصد از برندها بیش از دو رنگ در لوگوهای خود استفاده نمی کنند و تنها پنج درصد از آنها از سه رنگ یا بیشتر بهره می گیرند. در حقیقت اکثر لوگوهای موفق سعی می کنند از رنگ هایی استفاده بهره می گیرند که لوگو را ساده نشان دهند.

مفاهیم مثبت و منفی در ترکیب های رنگی طراحی لوگو

هر رنگ حکم یک شمشیر دو لبه را برای برند شما دارد یعنی هم می تواند به آن کمک کند و هم آسیب بزند. مسئله این است که تمامی ارتباطات برانگیخته شده توسط رنگ ها می توانند هم منفی باشند و هم مثبت.
البته، برخی از مفاهیم منفی نیز می توانند با موفقیت در برند و بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند اما این همیشه یک انتخاب پرخطر است و افرادی که تازه می خواهند وارد این حرفه شوند باید از ارتباطات منفی خودداری نمایند.
شما ممکن است گمان کنید بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو می توانند سفید، نارنجی یا زرد باشند زیرا آنها دارای مفاهیم منفی نیستند. به عبارتی آنها تیره و تار و توأم با خشونت نمی باشند. اما متأسفانه این تفکر اشتباه است و هر رنگ واحد می تواند با یک جنبه از خوبی با بدی همراه باشد.
مسئله دیگری که در اینجا باید در نظر بگیرید، زمینه فرهنگی است. مثلا رنگی که در ایالات متحده دارای مفاهیم مثبت است ممکن است که در آفریقا یا آسیا منفی باشد. از این رو اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار بین المللی را دارید پس باید در مورد ترکیب های رنگی طراحی لوگو به خوبی تحقیق نمایید. در ادامه با ترکیب رنگ های مختلف برای طراحی لوگو آشنا خواهیم شد.

ترکیب رنگ زرد و آبی برای طراحی لوگو حرفه ای

رنگ زرد برای اینکه بخواهید توجه دیگران را به خود جلب نمایید، گزینه ای عالی است. آبی نیز یک مکمل بی نظیر برای زرد به شمار می رود و با استفاده از آن در کنار رنگ زرد می توانند روشنایی آن را متعادل سازید. می توان گفت یکی از بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگوی شرکت های ساخت و ساز ترکیب این دو رنگ است.

ترکیب رنگ آبی و سفید برای ساخت لوگو حرفه ای

این ترکیب تقریبا برای هر نوع شرکتی مناسب است. اگر رنگ خاصی در ذهن نداشته باشید می توانید از ترکیب رنگ آبی و سفید برای طراحی لوگو استفاده کنید. این ایده بخصوص برای شرکت های آی تی کارآمد است. اضافه نمودن یک رنگ خاکستری روشن به این ترکیب می تواند سبکی سازمانی به لوگوی شما ببخشد.
یکی از مشهوترین آرم های تجاری به رنگ سفید و آبی، لوگو تلگرام است که به زیبایی طراحی شده است.

 

 

بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو حرفه ای کدامند؟

 

ترکیب رنگ نارنجی و قهوه ای برای طراحی لوگو حرفه ای

این ترکیب رنگ توأم با حس گرما و راحتی است. در واقع یکی از بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو حرفه ای شرکت های غذایی بخصوص صنعت پخت و پز، ترکیب رنگ نارنجی و قهوه ای است. شما می توانید از این ترکیب در آیکون لوگو و یا متن همراه آن استفاده نمایید.

ترکیب قهوه ای روشن و تیره

زمانی که به این نوع ترکیب رنگ نگاه می کنید می توانید بوی قهوه را در اطراف خود استشمام نمایید. راحت و گرم. زمانی که قدم به کافه می گذارید دوست دارید در گوشه ای دنج نشسته و قهوه بخورید و در واقع این ترکیب رنگ شما را یاد این محیط می اندازد.
نمونه ترکیب های رنگی دیگری نیز برای طراحی حرفه ای لوگو وجود دارند که می توانید از آنان ایده بگیرید. در ادامه با برخی از ویژگی های رنگ ها به صورت تک آشنا خواهیم شد.

رنگ سفید در ترکیب های رنگی برای طراحی حرفه ای لوگو

رنگ سفید نماد پاکی، گناهی و سادگی است.
این رنگ با هر چیز جدید و تازه مرتبط است. استفاده از رنگ سفید در ترکیب های رنگی روشی عالی برای این است که جنب و جوش را در رنگ های دیگر لوگو القا نمود. در هر صورت همانطور که قبلا ذکر شد سفید ممکن است با مفاهیم منفی با مثبت همراه باشد و اگر می خواهید در لوگوی خود از رنگ سفید بهره بگیرید بسیار دقت کنید.
شما می توانید در طراحی لوگو یا رنگ سفید و جلوگیری از مفاهیم منفی، سفید را با رنگ های دیگر ترکیب نمایید.
به طور کلی رنگ سفید در مورد صلح، تمرکز و آزادی است.
یکی از مفاهیم خاص آن هم با بهداشت و سلامتی در ارتباط است. برای همین این رنگ و بهره گیری از آن در طراحی لوگوهای صنایع بهداشتی بسیار محبوب است. یا ویژگی سادگی آن که برای محصولات لوکس مناسب می باشد. اما اگر برندینگ شما مرتبط با انرژی، امور مالی یا کشاورزی است سعی کنید از این رنگ در ترکیب رنگ ها خودداری نمایید.

رنگ نقره ای برای ساخت لوگو های خاص

نقره ای رنگ فضیلت، ثروت، فضل و ظرافت است. همچنین مرتبط با متالیک یا فلز است که می تواند توصیف گر خوبی برای تمامی محصولات پیشرفته و مرتبط با فناوری باشد. در واقع این رنگ به کیفیت بالای محصول و وفاداری شرکت به فناوری های پیشرفته اشاره می نماید.
استفاده از این رنگ در جزئیات لوگو می تواند راهی عالی برای تأکید در مورد ظرافت و درجه یک بودن برند شما باشد. از این رو جای تعجب نیست که بسیاری از برندهای اتومبیل از این رنگ همراه با مشکی یا سفید به عنوان بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو بهره می گیرند.
برخی از برندهای مشهور که از رنگ نقره ای در ترکیب رنگ لوگو خود استفاده کرده اند:
• تویوتا،
• مرسدس بنز،
• هوندا یا
• سیتروئن.
اما علاوه بر این ها، رنگ نقره ای می تواند برای طراحی لوگوی صنایع آی تی، مالی و صنایع تجهیزات به کار رود اما در مقابل استفاده از آن در طراحی لوگوهای مرتبط با کشاورزی یا شرکت های تولیدکننده محصولات مراقبت از کودک می تواند آسیب زا باشد و برای این دو صنعت مذکور باید از رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد یا نارنجی استفاده شود.

رنگ های زرد و طلایی برای طراحی لوگو متفاوت

رنگ زرد بیانگر احساسات زیر است:
• خوش بینی،
• اعتماد بنفس،
• خوشحالی،
• تشویق و سرگرمی
این رنگ در کشورهای آسیایی بار معنایی مثبت تری دارد. مثلا در چین نشانگر سلطنت و در ژاپن بیانگر شجاعت است. با این وجود زمانی که صحبت از کشورهای غربی می شود باید بگوییم که رنگ زرد مورد پسند جمعیت این کشورها نیست و ممکن است دارای بار منفی نیز باشد.
رنگ زرد می تواند به عنوان بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو همرها با رنگ مشکی یا قرمز به کار رود تا توجه مخاطبین و مشتریان را به خود جلب نماید اما باید مراقب باشید که چگونه از آن استفاده می کنید. زیرا کاربرد زیاد آن می تواند سبب خستگی چشم شود.
رنگ زرد با جلب توجه مشتری می تواند خرید را در او برانگیزد. همچنین با بخشیدن نشاط و احساس خوب، تصویر مثبتی از برند شما را تقویت نماید. برای مثال لوگوی مک دونالد را در نظر بگیرید.
استفاده از رنگ زرد به دلیل مفاهیم مثبتی که دارد می تواند در طراحی لوگوهایی مانند صنعت سرگرمی، محصولات مراقبت از کودکان، سرگرمی، ورزش، انرژی و استارت آپ های مواد غذایی مفید واقع شود. اما در مقابل برای برندهای لوکس، مالی یا مد به اندازه کافی قدرتمند نیست.

جمع بندی

در نهایت و با توجه به مطالب بالا باید هنگام ترکیب های رنگی برای طراحی حرفه ای لوگو به موارد زیر دقت کنید:
• از رنگ های نامتعادل و رنگ هایی که با برندینگ شما ارتباطی ندارند اجتناب کنید زیرا می تواند با واکنش های منفی از سوی مخاطبین همراه شود.
• بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی لوگو آنهایی هستند که محصولات یا خدمات شما را بهتر نشان دهند.
• سعی کنید تا حد امکان از دو یا سه رنگ در ترکیب های رنگی استفاده کنید زیرا در این صورت تمرکز مخاطبین از میان می رود.
• برای طراحی حرفه ای لوگو می توانید از لوگوی رقبای خود ایده بگیرید.