لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/06/29

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر کدامند؟

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای بر اساس گزینه های سفارشی سازی، سهولت استفاده و کیفیت طراحی توسط طراحان حرفه ای انتخاب می شوند. مطالعات نشان می دهند که یک لوگوی حرفه ای شناخت برند را تا حدود 80 درصد افزایش می دهد.
ارائه یک برند در قالب تمامی پلت فرم ها می تواند درآمد شرکت را تا 23 درصد افزایش دهد. نرم افزارهای طراحی لوگو به صاحبان مشاغل کمک می کنند تا یک هویت برندینگ قوی ایجاد نمایند و کسب و کار خود را با در اختیار داشتن یک لوگوی حرفه ای بهبود بخشند.
با وجود بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای، دیگر لازم نیست که شرکت ها هزینه های گزافی را برای طراحی لوگو بپردازند و با استفاده از نرم افزارها می توانند یک طراحی لوگوی آسان یا سریع داشته باشند. در بسیاری از این نرم افزارهای طراحی لوگو، قالب هایی با طراحی های متعادل، انواع فونت ها و پالت های رنگ برای هر نوع کسب و کار وجود دارد. در ادامه با هفت مورد از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو آشنا خواهیم شد و اینکه تا چه حد می توانند در هزینه طراحی لوگو تأثیرگذار باشند.

نرم افزار طراحی لوگو چیست؟

نرم افزار طراحی لوگو به کاربران ماهر و آنهایی که در طراحی فاقد توانایی هستند این امکان را می دهد تا لوگوهای حرفه ای جهت استفاده در وب سایت ها، کارت های ویزیت، رسانه های اجتماعی و ... خلق کنند. اگرچه تقریبا با هر گونه نرم افزار طراحی گرافیک می تواند لوگو ساخت، اما مهم است از نرم افزاری استفاده شود که بتواند یک لوگوی مبنی بر وکتور ایجاد نماید. برخلاف فایل های گرافیکی که تغییر اندازه آنها محدود است، مقیاس طرح های وکتور را می توان با هر هدفی و بدون اینکه وضوح کاهش یابد، بالا و پایین نمود.

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای در سال 2020

• ادوبی ایلستریتور یا Adobe Illustrator
• Logo Design Studio Pro
• دیزاین هیل یا Designhill
• کانوا یا Canva
• تیلور برندز یا Tailor Brands
• نرم افزار Hatchful

1.Adobe Illustrator، بهترین نرم افزار طراحی لوگو

Adobe Illustrator که برای اولین در سال 1985 روانه بازار شد تا به امروز همچنان به عنوان نرم افزار پیشرو در طراحی لوگو باقی مانده و به طراحان این امکان را می دهد تا طرح هایی با هر مقیاسی خلق کنند. به این دلیل Adobe Illustrator به عنوان بهترین نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای نام گرفته چون به آسانی به وسیله آن می توان هر جنبه از طراحی لوگو را با ابزارهای شکل دهی، براش ها. شبکه های پرسپکتیو، گرادیان ها و ... کنترل نمود.

ویژگی های Adobe Illustrator به عنوان نرم افزار طراحی لوگو

یکی از ویژگی های قدرتمند Adobe Illustrator توانایی وارد کردن یک تصویر اسکن شده در این نرم افزار است. این کاربرد برای افرادی که ایده های مختلفی را برای طراحی لوگو روی کاغذ ترسیم نموده اند اما نمی توانند استارت کار را با کامپیوتر بزنند بسیار مناسب است. به راحتی می توان اشکال هندسی را روی طرح آنها قرار داد و آنها را دستکاری نمود.
علاوه بر این، Adobe Illustrator الگوها و وکتورهای مختلفی را برای کمک به کاربران جهت شروع کار ارائه می دهد. همانگونه که می دانید کلمات بخشی از طراحی لوگو به شمار می روند و Adobe Illustrator دسترسی به بیش از 16000 فونت را برای کاربران جهت یک طراحی حرفه ای لوگو ارائه نموده است. زمانی که در این نرم افزار طراحی لوگو صحبت از رنگ می شود می توان با کمک پالت های Pantone یا CMYK برای انتخاب رنگ دقیق تر و طراحی روی کارت ویزیت ها یا بنرهای تبلیغاتی کمک گرفت. در نهایت کاربران می توانند لوگوی خود را با هر اندازه ای که می خواهند مقیاس بندی نمایند.
نرم افزار طراحی لوگوی Adobe Illustrator برای ویندوز و مک در دسترس بوده و می توانید آن را با قیمت اشتراک تعیین شده به صورت ماهانه خریداری کنید. البته اشتراک 30 روزه آزمایشی آن رایگان است.

2. نرم افزار طراحی لوگو Logo Design Studio Pro

این نرم افزار طراحی لوگو در سال 1993 به عنوان یک شرکت مشاوره شروع به کار نمود و گسترش آن در سال 2001 با مجموعه ای از نرم افزارهای طراحی گرافیک بود. پلتفرم Logo Design Studio Pro به طور مداوم و برای دو دهه پرفروش ترین نرم افزار طراحی لوگو در دنیا بود. این نرم افزار ویژگی های تصویر وکتوری قدرتمندی را مانند Adobe Illustrator اما تا حدی کمتر نشان می دهد اما استفاده از فرمت آن آسان تر و مقرون بصرفه تر می باشد.
نرم افزار طراحی لوگو Logo Design Studio Pro متشکل از 2000 قالب لوگو و 6000 شکل و فونت است که کاربردان می توانند انتخاب نمایند. کاربران می توانند اشکال را به راحتی دستکاری نموده و از افکت های بی نظیری مانند گرادیان ها، سایه، بلور (Blur) و ... استفاده نمایند. Logo Design Studio Pro نسبت به Adobe Illustrator از قابلیت ویراش کاملی برخوردار نبوده و این موضوع سبب می شود که برخی کاربران حس کنند لوگوهای نهایی آنها حرفه ای به نظر نمی رسند. در هر صورت این نرم افزار با طراحی لوگوی آسانی همراه بوده و برای مبتدیان بهتر است. Logo Design Studio را می توان برای ویندوز و تنها با یک پرداخت دانلود کرد.

 

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر کدامند؟

 

3. نرم افزار طراحی لوگوی Designhill بهترین برای افراد مبتدی

Designhill کار خود را در سال 2014 به عنوان یک پلتفرم طراحی جمع سپاری (crowdsourcing) آغاز نمود و کم کم در جامعه ای متشکل از بیش از 125000 طراح گرافیکی و هنرمند از 52 کشور رشد نمود. لوگو میکر آنلاین آن به ایجاد تقریبا دو میلیون لوگو برای بیش از یک میلیون مشتری منجر شده است. از این جهت به آن لقب بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای مبتدیان را داده اند چون هر فردی بدون هیچ مهارت مورد نیاز می تواند با این نرم افزار، طراحی لوگوی آسان یا سریع را انجام دهد.
شروع کار با Designhill بسیار راحت است. فقط کافی است که نام کسب و کار، سبک پایه لوگو و پالت رنگ را وارد کنید تا اینکه نرم افزار صدها گزینه طراحی به شما پیشنهاد دهد و پس از آن شما می توانید این نمونه لوگوها را روی کارت ویزیت، تی شرت، تابلوها و ... مشاهده نمایید. هر بخشی از الگوهای Designhill در صورت نیاز قابل ویرایش هستند مانند رنگ و فونت.
کاربران می توانند هر مدت زمانی که بخواهند برای ایجاد لوگو صرف کنند زیرا فرآیند طراحی لوگو رایگان است. زمانی که آنها با این طراحی لوگو آسان، لوگوی مورد نظر خود را طراحی نمودند می توانند برای بارگیری فابل اصلی با وضوح مناسب بیست دلار بپردازند و فایل را دریافت کنند. در صورتی که 65 دلار پرداخت کنید می توانید یک لوگو با وضوح بسیار بالا، فایل های گرافیکی با پس زمینه های شفاف، نسخه های سیاه و سفید، نام فونت و کد رنگ ها و اطلاعات ارزشمند دیگری را دریافت نمایید.

4. Cava بهترین قیمت

نرم افزار طراحی Canva یک ابزار طراحی گرافیکی drag-and-drop و تحت وب است که در سال 2012 تولید شد تا به کاربران در ساخت گرافیک های شبکه های اجتماعی، ارائه ها، پوسترها و ... کمک کند. Canva بهترین قیمت را دارد زیرا به آسانی می توان توسط آن لوگوهای حرفه ای به صورت رایگان خلق نمود و یا تنها با پرداخت یک دلار از نسخه پریمیوم جهت طراحی بهره گرفت. با لوگو میکر رایگان Canva نیز می توان به راحتی لوگو طراحی کرد. کاربران می توانند با وارد کردن نام تجاری، نوع شغل انتخاب پنج طرح الگویی که دوست دارند طراحی را آغاز کنند. پس از آن Canva به طور خودکار یک نمونه لوگو با استفاده از آن اطلاعات ایجاد می نماید.
کاربران می توانند لوگوی خود را با استفاده از فونت ها، آیکون ها یا سایر عناصر دیگر و با ادیتور drag-and-drop تغییر دهند. لوگو میکر Canva کاملا رایگان بوده و می توان از آن با هر مرورگری در وب کار کرد. برای عناصر گرافیکی خاص و ویژه تنها با پرداخت یک دلار می توان از عناصر گرافیکی خاص و ویژه استفاده نمود.

5. نزم افزار طراحی لوگوی Tailor Brands با بهترین ویژگی ها

Tailor Brands در سال 2014 به وجود آمد تا به هر کسی که میخواهد با برندینگ و طراحی شرکت خود را جهانی کند کمک نماید. این شرکت دارای بیش از 14 میلیون کاربر در سراسر جهان بوده که توسط آنان بیش از پانصد میلیون طراحی طراحی خلق شده است. نرم افزار طراحی لوگوی Tailor Brands از آن جهت با بهترین ویژگی ها شناخته شده است که ابزار طراحی لوگوی آن با رسانه های اجتماعی و وب سایت ها ادغام شده و یک مارک تجاری واحد را می سازند.
لوگو میکر Tailor Brands کاملا مشابه Designhill کار می کند. کاربران به راحتی نام شرکت و ترجیحات طراحی را وارد کرده و این نرم افزار بسیاری از طرح ها را به آنها ارائه می دهد. پس از انتخاب، کاربران می توانند فونت، رنگ و سایز هر المان را تغییر دهند تا به طرح نهایی خود دست یابند. در نهایت لوگوی نهایی به عنوان یک فایل وکتوری با کیفیت بالا دانلود شده و می توان آن را روی وب سایت یا برای کارتهای ویزیت استفاده نمود.
نرم افزار طراحی لوگوی Tailor Brands همچنین خدمات برندینگ زیادی ارائه می دهد مانند کارت های تجاری، ارائه ها، پست های رسانه های اجتماعی و ... . زمانی که لوگوی شما ساخته شد، هوش مصنوعی یا AI (artificial intelligence) Tailor Brands اطمینان می دهد که لوگوی شما با سبک و برند کلی شرکت سازگار است یا خیر.

6. بهترین نرم افزار طراحی لوگو رایگان: Hatchful

Hatchful یک نرم افزار طراحی لوگوی رایگان ساخته شده توسط Shopify است؛ یکی از پلت فرم های پیشرو در تجارت الکترونیک. Hatchful این امکان را به کاربران می دهد تا یک لوگوی حرفه ای را با صدها الگو و تنها با چند کلیک ساده خلق کنند. ما آن را بهترین نرم افزار رایگان نام نهادیم چون می تواند لوگوهای بسیار حرفه ای را بدون نیاز به هیچ مهارت و هزینه ای طراحی کند.
در این نرم افزار طراحی لوگو نیز کافی است نوع کسب و کار را وارد کنید و سپس سبک خلاقانه خود، نام تجاری و جایی که قرار است لوگو مورد استفاده قرار گیرد مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی یا کارت ویزیت ها. پلتفرم آن پس از طراحی با استفاده از هوش مصنوعی صدها تغییر در سبک لوگو داده تا شما بهترین را انتخاب کنید.

هزینه طراحی لوگو با نرم افزار چقدر است؟

تعرفه اکثر نرم افزارهای طراحی لوگو در ابتدا برای ساخت لوگو آنلاین یا در اپلیکیشن های اندرویدی رایگان است. اما معمولا برای دانلود لوگو طراحی شده با فرمت وکتور و یا استفاده از ابزارهای خاص درون نرم افزاری باید قیمت طراحی لوگو پرداخت شود.
هزینه طراحی لوگو با نرم افزارهای آنلاین مانند لوگونومی رایگان است. اگر نیاز به ساخت لوگو آسان و سریع دارید می توانید از بهترین نرم افزارهای ساخت لوگو رایگان کمک بگیرید. اما برای طراحی لوگو حرفه ای بهتر است لیست قیمت طراحی لوگو ارائه شده توسط شرکت های طراح یا فریلنسرها را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
نرم افزارهای طراحی لوگو آنلاین رایگان معمولا کیفیت بارگیری لوگوی نهایی و دسترسی به الگوها و المان های طراحی را محدود می کنند. اما در مقابل نرم افزارهای با پرداخت درون برنامه ای که قیمت طراحی لوگو بالاتری دارند این امکان را به افراد می دهند تا الگوها و عناصر طراحی بیشتری را در اختیار داشته باشید و لوگوی خود را با وضوح و کیفیت بالاتری دریافت کنید.