لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/23

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) در عصر دیجیتال امروزی به یکی از پرکاربرد ترین برنامه های طراحی لوگو به صورت سه بعدی تبدیل شده است. اکثر طراحان گرافیکی تاکنون از ایلاستریتور یا فتوشاپ برای ساخت لوگو های خلاقانه استفاده می‌کردند؛ به این نتیجه رسیده اند که باید در طراحی لوگو با نرم افزار تری دی مکس نیز مهارت‌های لازم را کسب کنند.
دلیل اصلی پر طرفدار شدن طراحی لوگو با تری دی مکس امکان طراحی تصاویر سه بعدی با کیفیت بسیار بالا در این نرم‌افزار است که از آن می توان برای بازاریابی دیجیتالی در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت های مختلف استفاده کرد.
تمامی برندها و کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده اند که باید روش بازاریابی، فروش و برقراری ارتباط با مشتریان خود را از حالت سنتی به دیجیتالی تغییر دهند. کسب و کارهای جدید و نو پا نیز از روش های نوین مثل فروشگاه های اینترنتی استفاده می‌کنند تا با هزینه کمی بتوانند خدمات و محصولات خودشان را به مشتریان معرفی کرده و درآمد و فروش خود را افزایش دهند.
در این میان یکی از مهمترین عوامل موثر در فروش و بازاریابی هر برندی طراحی لوگو مناسب و تاثیرگذار است. با توجه به رونق کسب و کار به صورت دیجیتالی طراحی لوگو سه بعدی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. همین مسئله موجب شده که طراحی لوگو با تری دی مکس نیز به یکی از پرکاربردترین روشهای خلق لوگو متمایز و و به یاد ماندنی تبدیل شود.

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

معرفی نرم افزار 3D Max (تری دی مکس)

این نرم افزار با نام کامل Autodesk 3ds Max که در ایران بیشتر به 3d max (تری دی مکس) معروف است، یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار های شرکت رسانه و سرگرمی آتودسک به شمار می رود.همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است یک استودیوی کامل در زمینه طراحی اجسام سه بعدی به شمار می رود.
از این برنامه در ساخت انیمیشن، بازی های رایانه ای، مدل ها و در کل طرح های گرافیکی سه بعدی استفاده می شود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) یکی دیگر از کاربرد های این نرم افزار به شمار می رود.

طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس)

در بازار رقابتی امروز اهمیت داشتن یک لوگو حرفه ای برای یک شرکت و یا برند بر هیچ کس پوشیده نیست، هر کسب و کار سعی دارد با ارائه ی بیشترین اطلاعات در مورد کار خود به جذب مشتری بپردازد. از این رو سعی می کند این کار را با صرف کمترین زمان و با استفاده از یک لوگو انجام دهد.
به همین دلیل هر گاه نیاز باشد از لوگوی سه بعدی استفاده شود، ضرورت طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) مطرح می شود. لوگو های سه بعدی کاربرد های متنوعی دارند. چنانچه شخص بخواهد برای فعالیت تجاری یا اقتصادی خود یک تیزر تبلیغاتی تهیه کند می تواند با استفاده از طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) این کار را انجام دهد. در این روش که شاید همه ی ما نیز تا کنون دیده باشیم یک طرح سه بعدی و متحرک از لوگو در تیزر نشان داده می شود و سپس به معرفی محصولات یا خدمات پرداخته می شود.
کاربرد دیگر طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) نیز در ساخت تابلو های تبلیغاتی است. این تابلو ها که بر سردر دفاتر یا کارخانه های یک شرکت نقش می بندند، معمولا دارای یک لوگوی طرح برجسته و دارای عمق هستند. برای ساخت این تابلو های نقش برجسته که اسم یا لوگوی شرکت و برند را نشان می دهند نیز از نرم افزار Autodesk 3ds Max استفاده می شود.

نمونه طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس)

در این بخش قصد داریم یک نمونه از طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) را به شما عزیزان تقدیم کنیم تا به شما عزیزان نشان دهیم ساخت یک لوگوی سه بادی با استفاده از این نرم افزار آن قدر که به نظر می رسد نیز کار سختی نیست و شما می توانید با به خرج دادن خلاقیت و اندکی حوصله این کار را انجام دهید. پس با ما همراه باشید.
به منظور شکوفا شدن و نمایش خلاقیت شما هیچ محدودیتی در این برنامه اعمال نشده و شما می توانید به راحتی طرح هایی که در ذهن شما تجسم می شود را به شکل یک طرح بیرونی و قابل مشاهده برای سایرین تبدیل کنید.

مراحل طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس)

گام اول:

پس از بازکردن نرم افزار آتو دسک 3d max (تری دی مکس) از نوار Splines که در سمت راست نمایشگر شما دیده می شود گزینه text را انتخاب می کنیم و در قسمت مشخص شده متن یا کلمه خود را تایپ می کنیم. همانند بسیاری دیگر از برنامه ها می توانیم فونت دلخواه را برای این نوشته در نظر بگیریم و سایز آن را نیز تغییر دهیم.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

 

برای نمونه کلمه یlogo design را تایپ می کنیم و فونت و نحوه چینش را به دلخواه تنظیم می کنیم. همان طور که مشاهده می کنید این نوشته از چند زاویه ی مختلف برای ما به نمایش در می آید.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

ایجاد متن با استفاده از text

گام دوم:

نوشته را از زاویه جلویی که در شکل بالا در گوشه ی راست و بالا قرار گرفته است انتخاب می کنیم، سپس بر روی آن کلیک راست می نماییم تا یک پنجره ی کوچک برای ما نمایش داده شود. آنگاه بر روی گزینه ی convert to کلیک می کنیم و در پنجره ای که بعد از انتخاب این گزینه باز می شود، گزینه ی convert to editable spline را انتخاب می کنیم. این انتخاب به شما این امکان را می دهد تا شکل های مختلفی مانند دایره،مربع،مثلث و یا.... در لوگوی خود ایجاد نمایید.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

اعمال گزینه ی convert to editable spline بر روی متن نوشته شده

گام سوم:

از پنل modify list در سمت راست گزینه ی vertex را انتخاب می کنیم، اکنون بر روی حروف ما نقاط زیادی ظاهر می شوند که با استفاده از خلاقیت خود می تانیم آن ها را جابجا کنیم و به حروف شکل دلخواه خود را بدهیم. برای نمونه ما حروف L و D را انتاخاب می کنیم و آن ها را به سمت چپ پهن تر می کنیم.
به این منظور باید نقاطی که در شکل با رنگ قرمز های لایت شده اند را انتخاب کنیم و به سمت چپ بکشیم.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

ایجاد نقاط بر روی اشکال با استفاده ازvertex

گام چهارم:

پس از انتخاب گوشه های مورد نظر از همان قسمت vertex و این بار از بخش fillet با دادن عدد دلخواه گوشه ها ی انتخاب شده را گرد می کنیم.

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

تغییر شکل L و D با جابجا کردن نقاط

گام پنجم:

در طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) هر گاه یک شکل کوچک را با استفاده از attach به شکلی بزرگتر اضافه کنیم و آن را اکسترود کنیم، یک سوراخ همانند یک پنجره در آن ایجاد می کند. در این مثال ما با استفاده از چندین مستطیل، پنجره هایی در دل حروف L و D ایجاد می کنیم.

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

ایجاد پنجره در دل L و D

گام ششم:

وقتی از modifier list گزینه ی extrude را انتخاب می کنیم، لوگوی ما به صورت یک سطح کم ضخامت نمایش داده می شود. اکنون می توانیم با افزایش گزینه ی amount از پنل modify به شکل عمق دهیم و آن را سه بعدی تر جلوه دهیم.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

سه بعدی کردن و دادن عمق و حجم به شکل

گام هفتم:

سپس یک حرف L دیگر به شکل اضافه می کنیم و پس از انتخاب اندازه و رنگ مناسب برای آن، آن را در بالای L قبلی می چسبانیم.

 

طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

اضافه کردن یک حرف L دیگر به شکل

گام هشتم:

در پایان نیز نور و متریال ها (مواد) را برای آن انتخاب می کنید. شکل نهایی به صورت زیر خواهد بود.

 
طراحی لوگو با 3D Max (تری دی مکس)

شکل نهایی

مزایای طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس)

هر کسب و کار بزرگ و کوچکی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین خود نیاز به طراحی یک لوگوی متمایز و به یاد ماندنی دارد. نرم افزار طراحی لوگو تیم تری دی مکس از برنامه های گرافیکی بسیار پر کاربرد برای خلق لوگوی حرفه ای است که می‌تواند برند شما را از سایر رقبا کاملاً متمایز کند.
ابزارها و تکنیک های بکار رفته در بازاریابی و برندسازی به سرعت در حال تغییر هستند چون رفتار مشتریان نیز به نسبت تقاضای شان تغییر کرده است. در این دنیای رقابتی، برند ها نیاز به خلق لوگوهایی برجسته دارند که توجه مخاطبین را به خود جلب کند. به همین دلیل، طراحی لوگو سه بعدی بسیار پرطرفدار شده است چون می توان از آنها برای تبلیغات و بازاریابی و جلب توجه مخاطبین در بازاریابی دیجیتالی و حتی به عنوان عکس پروفایل شبکه های اجتماعی استفاده کرد.
یکی از حرفه ای ترین برنامه های طراحی لوگو سه بعدی نرم افزار 3d max (تری دی مکس) است که با کمک آن می توانید انواع لوگو را متناسب با پیام برند و نوع کسب و کار خود خلق کنید. البته مهارت و تخصص در طراحی لوگوی سه بعدی و همچنین آگاهی کافی از هویت برند شما عواملی هستند که در طراحی لوگو با نرم افزار 3d max (تری دی مکس) موثر خواهند بود.
با لوگو های سه بعدی نه تنها در جذب مخاطبین بهتر عمل کنید بلکه می توانید از آنها برای معرفی محصولات و خدمات خود نیز استفاده کنید. با استفاده از لوگوی سه بعدی در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، ارزش کسب و کار و برند شما در نظر مشتری به مراتب بالاتر خواهد رفت تا به شما به عنوان یک برند حرفه‌ای که در زمینه کاری خود تخصص دارید، نگاه کنند.
لوگوهای طراحی شده با 3d max (تری دی مکس) با تاثیرگذاری روی مخاطبین به کسب و کار شما کمک می کند تا:

ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید

عناصر مختلف به کار رفته در لوگو باید به نحوی طراحی شوند که بتوانند ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. طراحی لوگو سه بعدی با 3d max (تری دی مکس) یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به برندها کمک کند تا به روشی تأثیرگذار، ذهن مخاطبین خود را درگیر برند و کسب و کارشان کنند. طراحی های هیجان انگیز و جذاب و سرگرم کننده که معمولاً در آنها خلاقیت حرف اول را می‌زند، در جلب توجه مخاطبین تاثیر به سزایی دارند.

از سایر رقبا پیشی بگیرید

با توجه به اینکه لوگوهای طراحی شده با 3d max (تری دی مکس) به راحتی مخاطبین را به سمت شما جذب می کند موجب می شود که برند شما از رقبا پیشی بگیرد. در حقیقت مشتریان با مشاهده لوگو جذاب و سرگرم کننده شما به محصولات و خدمات تان علاقه بیشتری پیدا می کنند در نتیجه شما با یک سرمایه گذاری کوچک می ‌توانید در بازاریابی خود موفق عمل کنید.

لوگوی خود را باز طراحی کنید

طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) به شما این امکان را می‌دهد که لوگوی قبلی برند یا شرکت خود را به شکل سه بعدی در آورده و آن را باز طراحی کنید. به این ترتیب، شما می توانید لوگوی سه بعدی را در بازاریابی دیجیتالی مثل شبکه های اجتماعی، وب سایت های مختلف، اپلیکیشن های موبایل و پلت‌فرم‌های دیگر به جای لوگوی اولیه خود مورد استفاده قرار دهید. به کار بردن این لوگوی بازطراحی شده نه تنها به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند بلکه فروش شما را نیز افزایش خواهد داد.

تجربه مشتریان از خرید یا استفاده از خدمات شما بهبود یابد

با طراحی لوگو سه بعدی با کیفیت توسط نرم افزار 3d max (تری دی مکس) مخاطبین بیشتری جذب برند شما خواهند شد. با افزایش فروش شما می توانید خدمات و محصولات با کیفیت تر و بهتری را به مشتریان ارائه دهید که همین مسئله موجب کسب اعتبار بیشتر و ارزش بالاتر برای برند شما خواهد گردید.

جمع بندی

طراحی لوگو با 3d max (تری دی مکس) می ‌تواند به برند شما کمک کند که بازاریابی دیجیتالی موفقی داشته باشید. اگر مهارت و خلاقیت در طراحی لوگو و کار با نرم افزار 3d max (تری دی مکس) داشته باشید به راحتی می توانید یک لوگوی سه بعدی متمایز خلق کنید و یا حتی لوگو قدیمی شرکت خودتان را به صورت سه بعدی باز طراحی کنید. طراحان گرافیک حرفه ای و تخصصی لوگونومی نیز آماده اند تا در این مسیر به شما کمک کنند.