لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/14

طراحی لوگو بیمه

طراحی لوگو بیمه مختص شرکت ها و نمایندگی های بیمه ای است که به علت طیف وسیع از مخاطبان خود، نیازمند ایجاد یک هویت منحصر به فرد و متمایز برای برند خود هستند.
در جامعه امروزی که شرکت های بیمه خدمات درمانی، بیمه اتومبیل، منزل، شرکت ها و کارخانجات، عمر و سرمایه گذاری، و انواع بیمه های آتش سوزی، مسئولیت و غیره را پوشش می دهند نیاز به تبلیغات و همچنین شناخت توسط افراد جامعه دارند.
این شرکت های بیمه تمام تبلیغات و بالطبع خدمات خود را با توجه به طراحی لوگو بیمه و نام برند خود انجام می دهند. در واقع اگر هیچ تصویری از شخص یا شرکت در ذهن مخاطبان وجود نداشته باشد باید گفت که کسب و کار وی به درستی در جامعه نهادینه نشده است. تا افراد برندی را نشناسند چطور می توانند از وجود آن آگاهی داشته باشند و از خدمات آن بهره بگیرند؟
بنابراین طراحی یک لوگو یا آرم برای ارائه مفاهیم و عملکرد یک کسب و کار، اقدامی اساسی برای برندسازی است. به همان اندازه که طراحی یک لوگو بسیار مهم است، شکل ظاهری آن و پیامی که در خود گنجانده است نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی های کلی طراحی لوگو بیمه

افراد، یک شرکت بیمه را براساس عوامل مختلفی از جمله ثبات شرکت، اعتبار ادراک شده و ارائه محصولات آن انتخاب می کنند. برخی عواملی مانند نرخ پایین هزینه های بیمه، تخفیف و تمایل شرکت برای پرداخت مطالبات را نیز در نظر می گیرند.
مهم است که هنگام ایجاد طرح آرم تجاری شرکت بیمه خود و طراحی لوگو آن، نکات و هدف از فروش را روشن کنید زیرا این امر به شرکت شما کمک می کند تا هویت برند خود را ایجاد کرده و پیام تان را به مشتریان منتقل کنید.

چطور طراحی لوگو بیمه خوبی داشته باشیم؟

پیشنهاد فروش بی نظیر خود را از طریق تصاویر لوگو نشان دهید

هنگام بررسی اینکه چه تصویری را در لوگوی خود مدنظر دارید، ابتدا پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید. این می تواند تخصص شرکت شما یا عنصری از تجارت باشد که آن را از رقبای خود متمایز کند.
برخی از شرکت های بیمه در طراحی لوگو بیمه، نوعی بیمه خاص که بیشتر با آن شناخته می شوند یا خدمات بهتری را در آن زمینه ارائه می هند، درنظر میگیرند. مانند بیمه اتومبیل، زندگی، دندانپزشکی و غیره. آن شرکت ها می توانند از تصاویری استفاده کنند که نمایانگر جایگاه و خدمت آن ها باشد.
شرکت های دیگری که در سیاست های مختلف تخصص دارند ممکن است استفاده از آرم خود را برای بیان کیفیت شرکتی که بیشترین ارزش آن را دارند مانند اعتماد به نفس، طول عمر، همبستگی مالی ، مقرون به صرفه بودن و یا در دسترس بودن نمایندگان خود برای خدمات مشتری انتخاب کنند. این شرکت ها می توانند برای طراحی لوگو بیمه از تصاویری استفاده کنند که ارزش آنها را نشان می دهد.
در هر صورت، لوگو باید فوراً مشخص کند که شرکت چه پیشنهادی را ارائه می دهد و مصرف کننده چه ویژگی های منحصر به فردی را می تواند از آنها انتظار داشته باشد.

اطلاعات کلی در رابطه با طراحی لوگو بیمه داشته باشید

برای یک شرکت بیمه، طراحی لوگو بیمه راهی برای بیانیه ارزش ها و رسالت آن برای مخاطبان هدف است. علاوه بر این، یک لوگو باید با مشتریان بالقوه شرکت به زبان آن ها صحبت کند.
همچنین انجمن های مناسب ایجاد کند و اطلاعاتی در مورد خدمات شرکت ارائه دهد. از آرم بیمه در موارد مختلفی استفاده می شود، از تابلوها، سربرگ نامه ها و فرم ها، موارد تبلیغاتی و غیره. این بدان معنی است که لوگوی شرکت باید همه جانبه، خوانا و قابل فهم باشد.

با سایر شرکت ها متفاوت باشید

بهتر است به آرم سایر شرکت نگاهی بیندازید تا در مورد پیام هایی که ارسال می کنند و نحوه انجام این کار ایده های مناسب و متنوع بگیرید.
درست است که شما هرگز قصد ندارید یک طراحی لوگو بیمه داشته باشید که بسیار شبیه به شرکت دیگر به خصوص شرکت بیمه دیگری باشد؛ اما الهام گرفتن از آن ها شما در این مسیر کمک خواهد کرد.
کپی یا تکثیر آرم برخی از شرکت های دیگر ممکن است باعث شود که مصرف کنندگان شما را اشتباه بگیرند. حتی کپی کردن آرم آنها ممکن است باعث شود شرکت شما غیر اصیل یا غیرقابل اعتماد به نظر برسد. بنابراین حتما این نکته را رعایت کنید.
با مرور سایر لوگوها، آنچه را که در آن ها وجود دارد احساس کنید. برخی از عناصر طراحی خوب آنها را شناسایی کنید. اما هرگز لوگویی را انتخاب نکنید که بیش از حد شبیه به یک شرکت دیگر باشد.
عناصری که این لوگوها را تشکیل داده اند مانند تایپوگرافی، تصاویر و گرافیک ها، رنگ ها و سبک های کلی را در نظر بگیرید. لیستی از عناصر طراحی مورد تحسین خود تهیه کنید و سپس در نظر بگیرید که چگونه می توانید از آن ها برای ساخت و طراحی لوگو بیمه جدید و منحصر به فرد خود استفاده کنید.

 نمونه هایی از طراحی لوگو بیمه شرکت های داخلی

در طراحی لوگو بیمه از تایپوگرافی قدرتمند و قابل اعتماد استفاده کنید

شرکت های بیمه در موارد اضطراری از مصرف کنندگان محافظت می کنند. مطمئن شوید که در تایپوگرافی آرم شما نیز این ویژگی نشان داده شده باشد.
خانواده ای از قلم ها و فونت ها را انتخاب کنید که به بهترین وجه ارزش های یک شرکت معتبر و قابل اعتماد را نشان دهد. فونت هایی که به بهترین وجه این احساسات را نشان می دهند شامل serif و sans serif هستند. Serif نشان دهنده سنت و احترام است. در حالی که sans serif نشان دهنده ثبات و خلوص است.

چگونه عناصر مناسب را در طراحی لوگو بیمه انتخاب کنیم؟

اکثر لوگوهای بیمه از یک نام زیبا نوشته شده و یک نماد گرافیکی انتزاعی تشکیل شده اند که نشان دهنده شکوفایی و موفقیت، یکپارچگی و ثبات هستند.
استفاده از تصاویر مرتبط با حفاظت و ایمنی، مانند دست، سقف، در، دیوار، چتر و نمادهای ثبات مانند مجسمه آزادی، عقاب، درختان و کوه ها و موارد دیگر را در نظر بگیرید. برخی از شرکت ها یک لوگوی متنی مختصر را انتخاب می کنند که اصلاً اجزای گرافیکی نداشته باشد. اگر شما هم موافق آنها هستید، اطمینان حاصل کنید که فونت و رنگ پس زمینه طرح تان به خوبی با هم ترکیب شده و ترکیبی متعادل ایجاد کنند.

چگونه رنگ های مناسب در طراحی لوگو بیمه انتخاب کنیم؟

در مورد آرم هایی با موضوع بیمه هستند، متداول ترین رنگ ها برای استفاده شامل رنگ های سبز، آبی، قرمز و قهوه ای است.
ما توصیه می کنیم از تکنیک های قابل اعتماد طراحی پیروی کنید تا به مشتریان بالقوه خود داستانی منسجم درباره برند و مزایای آن شرح دهید. همچنین، حتماً در مورد روانشناسی رنگ ها نیز مطالعه کنید.
لوگو نوعی تبلیغات است و آنچه برند شما در ذهن مصرف کنندگان قرار می دهد را محکم می کند. رنگ در همه اشکال تبلیغات و همچنین آرم و لوگو مهم است. از اینکه تاثیر رنگ های مختلف برای ذهن ناخودآگاه مصرف کنندگان به چه معناست آگاهی پیدا کنید.
بنابراین می توانید از رنگ های مناسب برای پیامی که می خواهید به بازار هدف تان ارسال کنید استفاده کنید:
• سفید رنگ پاکی و تمیزی است. این یک رنگ عالی برای استفاده در آرم ها برای صنعت مراقبت های بهداشتی است. از جمله پیشنهادات مربوط به دندانپزشکی، بهداشتی و سایر موارد سلامتی در بیمه است.
• سیاه رنگ اقتدار است که برای شرکت هایی مانند بیمه مسافرتی و صاحبخانه ها ایده آل است. زیرا به مشتریان حس همکاری با یک شرکت معتبر، که مسئولیت آن را بر عهده دارد کنترل می کند.
• قرمز در طراحی لوگو بیمه رنگ هیجان و شور است. این احساسات برای شرکت های فروش بیمه مسافرتی، خانه جدید و به ویژه بیمه اتومبیل است. و در کل برای همه مواردی که مردم نسبت به آن هیجان زده و علاقه مند هستند ایده آل است.
• آبی یکی از بهترین رنگ ها برای صنعت است زیرا نشان دهنده اعتماد، اعتبار و امنیت است. هر نوع شرکتی با آرم آبی به خوبی عمل می کند.
• نارنجی رنگ خلاقیت است. بنابراین برای شرکت های نوآور و همچنین شرکت های متخصص در هنر، فروشندگان هنر، نوازندگان، گروه های تئاتر و سایر صنایع هنری و خلاقیت عالی است.
• رنگ زرد از گرما و خوشبختی، احساسی مناسب برای بیمه اجاره کنندگان، صاحبان خانه و شرکت هایی صحبت می کند که نقطه اصلی فروش آن ها نمایندگان دوستانه و صمیمی هستند که با مشتریان و نیازهایشان به خوبی آشنا هستند.
• سبز رنگ سلامتی است، که کاملاً برای شرکت های فروش بهداشت، زندگی و سیاست های مربوطه مناسب است.
• بنفش رنگ سلطنتی است. برای شرکت های فروش محصولات قیمتی مانند بیمه اتومبیل های کلکسیونی و لاکچری، کالاهای لوکس برای هواپیماها یا قایق های تفریحی و از این قبیل موارد گران قیمت به خوبی کار می کند.
• قهوه ای نشان دهنده ثبات است که پیام مناسبی برای ارسال از طرف شرکت است.
• خاکستری رنگی بسیار سودمندانه است. یک انتخاب عالی برای شرکت هایی که سیاست های مفیدی مانند سیاست های چتر، سیاست های جبران خسارت کارگران و سایر سیاست های عملی و مفید را ارائه می دهند.

نمونه هایی از لوگو شرکت های بیمه خارجی

در آرم Prudential Financial می توانید مناظر کوهستانی زیبایی را مشاهده کنید.

طراحی لوگو بیمه


ING Group با یک طلسم قدرتمند، یک شیر سفید و نارنجی را شامل می شود.

 

طراحی لوگو بیمه

 

نشان استفاده شده توسط شرکت بیمه زندگی در چین، یک دایره سبز است.

طراحی لوگو بیمه

لوگوی معروف MetLife از دو عنصر انتزاعی همپوشانی تشکیل شده است که جلوه بصری منحصر به فردی را ایجاد می کند.

 

طراحی لوگو بیمه

نمونه هایی از طراحی لوگو بیمه شرکت های داخلی

لوگوی بیمه ایران که نشان از سرزمین کهن ایران ترکیبی از کوه و خورشید را دارد.

 

 نمونه هایی از طراحی لوگو بیمه شرکت های داخلی


لوگو بیمه آسیا که از تایپوگرافی رنگ آبی استفاده کرده است.

 

 نمونه هایی از طراحی لوگو بیمه شرکت های داخلی

تجزیه و تحلیل طراحی لوگو بیمه کمپر

چشمان ما به بازاریابی و تبلیغات شرکت های بیمه ای عادت کرده است. در بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون، شبکه های اجتماعی، روزنامه و مجله ها و غیره.
برخی از شرکت ها به علت بزرگی و یا سرمایه های بیشتر، دارای مبارزات کاملا مبتکرانه در حوزه بازاریابی هستند. در عوض شرکت های کوچک تر به علت اختصاص بودجه کمتر ممکن است در این زمینه موفق نبوده و کارهای تبلیغاتی خود را رها می کنند.
زیرا تلاش برای رقابت در این بازار اشباع شده و آگاهی از برند می تواند برای آن ها یک چالش باشد.
یک شرکت بیمه ای خارجی مصداق بارز همین موضوع است. کمپر یک شرکت بیمه است که اکثر افراد و عموم مردم نام آن را در جامعه خود نشنیده اند. اما با داشتن 6 میلیون بیمه گذار به سختی یک تجارت کوچک انجام می دهد. کمپر تقریباً یک دهه پیش با Unitrin، یک شرکت بیمه دیگر ادغام شد و در حال اتخاذ یک طرح و نام تجاری جدید برای تبلیغ این مجتمع تجاری است.
طراحی لوگو بیمه کمپر، تصویر یک K است که از مثلث لایه ای ساخته شده است. K در نقش برجسته طرح قرار می گیرد. آن با حروف بزرگ و پررنگ با قلم Gotham نوشته شده است. یکی از جالب ترین انتخاب ها در این آرم ، رنگ K است. رنگی چشم نواز است، اما رنگی است که معمولاً در این صنعت کاملاً تجاری دیده نمی شود. طبق گفته کمپانی کمپر، پیام آن نشان دادن گرما و نزدیکی است.

 نمونه هایی از طراحی لوگو بیمه شرکت های داخلی


از لوگوی جدید در یک کمپین بازاریابی ملی برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یک شرکت بزرگ بیمه دیگر استفاده شد. با تمام تعاریف این یک آرم ایمن و دارای اعتبار است.

جمع بندی

در طراحی لوگو بیمه می بایست به نکات مهم که در بالا نیز اشاره شده توجه کنیم. اگر بخواهیم به صورت مختصر موارد کلیدی را عنوان کنیم؛
به ویژگی هایی نظیر القای حس آرامش و امنیت، توانایی شرح در خصوص لوگو و شناسنامه هر عنصر، قابلیت تبدیل آرم به مهر و نشان های غیره شرکت، قابلیت استفاده در ابعاد مختلف و همچنین فرمت های چاپی و دیجیتالی، به صورت تصویری، نوشتاری و یا ترکیبی از هر دو، همچنین استفاده از نمادها و المان های مخصوص هر کشور، عدم شباهت زیاد به لوگوهای دیگر به خصوص لوگوهای شرکت های بیمه ای، استفاده از رنگ هایی که در بالا ذکر شد، باید اشاره کرد.