لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/11

طراحی لوگوی حرف L

طراحی لوگو حرف L به عنوان تایپوگرافی لوگو های مشهوری از جمله لوییس ویتون (Louis Vuitton)، لکسوس (Lexus) و لگو (LEGO) مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما هم قصد دارید از طراحی لوگو حرف L به عنوان آرم تجاری اصلی برند خود استفاده کنید، آشنایی با مفاهیم و تاریخچه این سه نمونه لوگو مشهور به شما کمک می کند که ایده های بهتری برای ساخت لوگو خود داشته باشید.

طراحی لوگوی حرف L برای لوئیس ویتون Louis Vuitton

 

طراحی لوگوی حرف L


لوئیس ویتون مالتی Louis Vuitton MaLLetier کار خود را از سال ۱۸۵۴ با تاسیس شرکتی به نام خودش آغاز کرد و برای برند سازی نام تولیدی خود از یک مونوگرام حرفه ای که دو حرف اول نام و نام خانوادگی او یعنی L , V را نشان می دادند، استفاده کرد.
طراحی لوگوی لوییس ویتون با دو حرف L و v برای تمام جهان آشناست. این دو حرف که به صورت ایتالیک و با یک فونت سریف نوشته شده اند، به خوبی نام برند لوئیس ویتون را برای تمام مخاطبین یادآوری می کنند. حرف L بزرگ کمی به سمت چپ کشیده شده و در زیر حرف V بزرگ قرار گرفته است. نام کامل لوییس ویتون نیز زیر دو حرف L و V با فونت دیگری نوشته شده است.
طراحی لوگو حرف L در آرم تجاری لوئیس ویتون از همان ابتدا به همین شکل بوده و تغییری نکرده است اما در سال ۱۹۹۷ مارک جاکوبز تصمیم گرفت که نام لوئیس ویتون را از زیر لوگو بردارد و فقط از همان حروف L , V و وی به صورت مونوگرام برای برندسازی استفاده کنند.
در طراحی لوگو حرف L برای لوئیس ویتون از رنگ مشکی استفاده شده اما در سال‌های اخیر رنگ‌های متفاوتی از قهوه‌ای گرفته تا طلایی برای نمایش این لوگوی مشهور مورد استفاده قرار گرفته است.

 

طراحی لوگوی حرف L


آرم تجاری لوییس ویتون که به شکل مونوگرام طراحی شده به خوبی توانسته از هویت این برند حمایت کند. علاوه بر این نحوه طراحی این لوگو به شکلی است که می توان آن را به راحتی روی انواع محصولات لوئیس ویتون مثل کیف دستی، لباس و غیره چاپ کرد. البته نمی توان کیفیت محصولات تولید شده توسط برند لوییس ویتون را نیز نادیده گرفت اما به هر حال مونوگرام طراحی شده به عنوان لوگوی لوییس ویتون نقش بسیار موثری در برندسازی آن داشته است.

اولین لوگوی برند لوییس ویتون

زمانی که لوئیس ویتون فوت کرد، پسر او جورج ویتون تصمیم گرفت که در سال ۱۸۹۲ لوگویی برای برند خودشان طراحی کنند که بتوان آنرا روی تمامی محصولات چاپ کرد. او با خلاقیت بالای خود توانست از طراحی لوگو با حرفL و V استفاده کند تا هویت برند شان را حفظ کند. جالب است بدانید که او از بین فونت های رومی، فونت مورد نظرش برای طراحی لوگو حرفL و V پیدا کرد و این طراحی آن قدر جذاب و به یاد ماندنی بود که نیازی به بازطراحی آن تاکنون وجود نداشته است.

مفهوم عناصر به کار رفته در طراحی لوگوی برند لوییس ویتون

طراحی لوگو برند لوییس ویتون عناصر متعددی ندارد بلکه به سادگی از دو حرف L و V به عنوان مونو‌گرام و از رنگ مشکی برای نمایش بهتر و رساندن پیام برند استفاده شده است. لوگو آنقدر حرفه ای طراحی شده که شرکت های متعدد دیگر در زمینه مد و فشن که بعد از لوئیس ویتون به شهرت رسیده اند نیز از همین نوع سبک لوگو برای آرم تجاری خود استفاده کردند.

سبک لوگوی برند لوییس ویتون چیست؟

برای طراحی لوگو حرف L و V در برند لوییس ویتون از سبک کلاسیک استفاده شده است. این سبک مشتریان را متقاعد می کند که برند لوییس ویتون تجربه و اعتبار بالایی دارد و کالاهای باکیفیت آن طی سالهای متمادی توسط مشتریان بسیار زیادی با رضایت کامل مورد استفاده قرار گرفته است. سادگی سبک لوگوی بیادماندنی لوییس ویتون به خوبی به ما یادآوری می کند که برای برند سازی با لوگو نیازی به طراحی لوگو های پیچیده و نا مفهوم نیست بلکه طراحی قابل تشخیص، خوانا و ماندگار می ‌تواند آرم تجاری برند شما را بین رقبا متمایز کند.

فونت لوگوی برند لوییس ویتون چیست؟

 

طراحی لوگوی حرف L

 

“Intrepid” فونتی است که برای لوگوی لویی ویتون مورد استفاده قرار گرفته است. شما می توانید این فونت را از لینک زیر دانلود کرده و برای ساخت لوگو خود مورد استفاده قرار دهید:

دانلود فونت لوئیس ویتون

فونتی که برای طراحی لوگو حرف L و V مورد استفاده قرار گرفته، جزو فونتهای سریف به شمار می آید که سبکی رومی دارد. در طراحی حرف L و V لوگوی لوییس ویتون از حروف بزرگ استفاده شده که این دو حرف را کاملاً خوانا و برجسته کرده است.
استفاده از فونت اینترپید برای طراحی لوگو برند های جواهر سازی مد و فشن و به طور کلی برند هایی که محصولات لاکچری تولید می کنند، بسیار مناسب است.

طراحی لوگوی حرف L برای برند لکسوس

طراحی لوگوی حرف L

لکسوس یک برند تولیدکننده خودروهای لوکس است که متعلق به شرکت تویوتا میباشد. این برند در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و امروزه به یکی از تولید کنندگان اصلی خودرو های شیک تبدیل شده که محصولاتش در بیش از ۸۰ کشور جهان به فروش می‌رسند.

طراحی لوگوی حرف L

از آنجایی که برند لکسوس زیر مجموعه شرکت تویوتا به‌شمار می‌آید قوانین طراحی لوگوی آن نیز باید از همین شرکت تبعیت کند. بنابراین طراح لوگو لکسوس از طراحی سبک امبلم استفاده کرد تا حرف L را در یک دایره محاط کرده و آرم تجاری لکسوس را خلق کند.
نام لکسوس از اسم دختر مدیر تویوتا گرفته شده است. مدیر شرکت تویوتا تصمیم گرفت که برندی همنام با دخترش الکسیس خلق کند و خودروهای لوکس را با این نام در شرکت خود تولید کند. به این ترتیب لکسوس به عنوان مخففی برای نام الکسیس در نظر گرفته شد و این برند ژاپنی در صنایع خودروسازی رشد پیدا کرد.

سبک این لوگو چیست؟

 

طراحی لوگوی حرف L

 

برای ساخت لوگو لکسوس در سال ۱۹۸۸ سبک امبلم انتخاب شد. در طراحی لوگو امبلم لکسوس یک بیضی به کار رفته که حرف L در داخل آن قرار گرفته است. تنها تغییراتی که لوگوی این برند طی سال‌های اخیر داشته است، اندازه بیضی بکار رفته برای طراحی این لوگو بوده گاهی اوقات برای اینکه بتوان لوگوی لکسوس را در تبلیغات مختلفی به کاربرد، بیضی آن کشیده تر شده و یا به دایره نزدیک تر می شود.

فونت بکار رفته برای طراحی لوگوی حرف L در برند لکسوس چیست؟

حرف L که برای طراحی لوگو لکسوس مورد استفاده قرار گرفته یک تایپ فیس سفارشی ایتالیک است که دارای خطوط صاف و پررنگ می باشد و و لوکس بودن و منحصر به فرد بودن محصولات این برند را به مخاطب یادآوری می‌کند.

طراحی لوگوی حرف L

فونت مورد استفاده برای طراحی حرف L در لوگوی لکسوس و نوشتن حروف نام این برند زیر آرم لوگو، سفارشی طراحی شده بنابراین امکان دانلود کردن و استفاده از آن برای برندهای دیگر وجود ندارد. خلاقیت به کار رفته در طراحی این فونت سفارشی از آنجایی مشخص می‌شود که یک پیکان در فضای خالی بین این دو حرف E و X دیده می شود. خطوط بولد و استایلیش به کار رفته برای طراحی فونت لکسوس نشان دهنده سرعت بالای خودروهای تولید شده توسط این برند است که به خوبی این مفهوم را به مخاطب منتقل می‌کند.

رنگ لوگوی برند لکسوس چیست؟

در ساخت لوگو لکسوس از پالت رنگی نقره ای و خاکستری استفاده شده که کاملاً با خصوصیات برند یعنی تولید خودرو هم خوانی دارد. طراحی این لوگو به شبکه امبلم با حرف L حرف L و استفاده از رنگ نقره ای جلوه های مدرن و جذابی به این آرم تجاری بخشیده است. سادگی در طراحی این نمونه لوگو حرف اول را می زند چون برای ساخت آن از یک حرف و یک شکل ساده استفاده شده است.
برای نمایش لوگو لکسوس با حرف L در رسانه‌ها از حالت مونوکروم استفاده می‌شود که انتخاب فوق العاده ای برای نشان دادن توانمندی ها و لوکس بودن این برند است.

طراحی لوگوی حرف L برای برند لگو (LEGO)

لوگوی مشهور برند لگو با رنگ‌های سفید زرد و قرمز آن برای همه ما آشناست.

 

طراحی لوگوی حرف L


تاریخچه طراحی لوگو برای این برند به سال ۱۹۳۲ زمانی کهOLe Kirk Kristiansenتصمیم گرفت تجارت خود را با تولید اسباب بازی های چوبی و فلزی در روستای بیلوند دانمارک آغاز کند، برمیگردد. پسر اوGodtfred Kirk Christiansen با وجود این که بیش از ۱۲ سال سن نداشت هم پای پدرش برای توسعه این برند تلاش می‌کرد و به این ترتیب اولین خط تولید آنها در سال ۱۹۳۲ آغاز به کار کرد.

طراحی لوگوی حرف L

شرکت الئو برای محصولاتش نام لگو را که برگرفته از دو کلمه دانمارکی Leg godtبه معنای "خوب بازی کن" است، انتخاب کردند. لوگوی این شرکت برای مشخص کردن بسته بندی محصولات در حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته اما هنوز روی اسباب بازی ها چاپ نمی شد.

طراحی لوگوی حرف L

در سال ۱۹۳۶ اولین لوگوی شرکت لگو روی اسباب بازی های چوبی چاپ شد.

طراحی لوگوی حرف L

لوگوی این برند در سال‌های بعد چندین بار تغییر کرد. در سال ۱۹۵۳ لوگوی طراحی شد که بتوان آن را روی بسته بندی های جعبه ای بازی لگو چاپ کرد.

 

طراحی لوگوی حرف L

 

طی سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۵، ۳ لوگوی دیگر نیز طراحی شد که هر سه آنها روی جعبه محصولات چاپ می‌شد:

 

طراحی لوگوی حرف Lطراحی لوگوی حرف Lطراحی لوگوی حرف L

 

اما در اواخر سال ۱۹۵۴ بالاخره شرکت لگو تصمیم گرفت طراحی لوگو خود را به نحوی تغییر دهد که بیشتر با کودکان ارتباط برقرار کند. به این ترتیب، طراحی لوگو حرف L، E، G و O به شکلی فانتزی که شبیه به دست خط های کودکان بود در یک بیضی نوشته شد.

طراحی لوگوی حرف L

این شرکت، استاندارد رنگ مشخصی را برای طراحی لوگو خود مشخص نکرده بود.

طراحی لوگوی حرف L

بنابراین ورژن های مختلفی از طراحی لوگو حرف L و سایر حروف برای برند لگو طی سال‌های بعد مشاهده شد.

طراحی لوگوی حرف L

کم‌کم آرم تجاری برند لگو به شکل استخوان سگ درآمد. اولین بار که رنگ های مشخص و طراحی خاصی برای آرم تجاری لگو تعیین شد، طراحی لوگو برای این برند به شکل زیر در آمد که روی تمام اسباب بازی های چوبی و پلاستیکی چاپ می‌شد.

 

طراحی لوگوی حرف L

 

پس از اینکه پدر فوت کرد و پسر مدیریت شرکت لگو را برعهده گرفت، طراحی لوگو این برند از حالت بیضی در آمده و شکل مستطیلی به خود گرفت.

طراحی لوگوی حرف L

این سبک طراحی لوگو مستطیلی با حروف فانتزی تقریباً برای ۱۳ سال بعدی به عنوان آرم تجاری این برند مورد استفاده قرار گرفت.

طراحی لوگوی حرف L

در سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۲ لوگویی طراحی شد که در کنار آن نوارهایی به رنگهای زرد، قرمز، آبی، سفید و سیاه استفاده شد و همین لوگو به عنوان اولین آرم تجاری برند لگو به ثبت رسید.

طراحی لوگوی حرف L

اما لوگویی که در سال ۱۹۷۳ روی اسباب بازی های این برنده چاپ شد شکلی متفاوت داشت. برای ساخت این لوگو سعی شد بیشتر پیام برند به مخاطبین آن یعنی کودکان توجه شود. لوگوی که در سال ۱۹۹۸ برای برند لگو طراحی شد تاکنون بدون تغییر در مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی لوگو با حرف L برای کمپانی لگو

برای اینکه حروف مورد استفاده در برند لگو از جمله حرف L به خوبی در لوگوی آنها نمایان باشد و از طرفی پیام برند که ساخت اسباب بازی برای کودکان است، به وضوح به مخاطب منتقل شود، فونت خاصی که به فونت لگو مشهور است، برای نوشتن این حروف طراحی شد. در طراحی لوگو حرف L برای برند لگو از رنگ سفید استفاده شده که اطراف آن با یک خط مشکی و یک خط زرد احاطه شده استو کل حروف در پس زمینه قرمز رنگ و مستطیل شکل قرار گرفته اند.
رنگ و به خصوص شکل انتخاب شده برای پس زمینه لوگو کاملاً فرم بلوک هایی که برای بازی لگو طراحی شده را تداعی می کند.
برای اینکه لوگوی برند لگو ارتباط بهتری با کودکان برقرار کند، لبه های خطوط منحنی و به شکل دست خط کودکانه در نظر گرفته شده است. شکل حبابی با لبه‌های گرد برای طراحی لوگو حرف L ایده جالب و مناسبی برای یک برند تولید کننده اسباب بازی کودکان است.

طراحی لوگوی حرف L

جمع بندی

طراحی لوگو حرفه L برای برند های مختلف باید بر اساس پیام برند و نوع کسب و کار آنها انجام گیرد تا در چشم ما جلوه کرده و توجه آنها را جلب کند. فونت های مختلف و جالب توجهی برای طراحی لوگو با حرف L وجود دارد اما اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از این ها برای برند شما مناسب است نیاز به آشنایی با روانشناسی فونت و شکل در ساخت لوگو دارد.
همانطور که در نمونه لوگو های بررسی شده مشاهده کردید، طراحی لوگو با حرف L باید جذاب، ماندگار و مناسب با پیام برند باشد. به عنوان مثال، برای طراحی لوگو حرف L، شرکت لکسوس که یک برند تولید کننده خودروهای لوکس است از رنگ نقره‌ای یا خاکستری استفاده شده در حالی که برای برند لگو که اسباب بازی های کودکان را تولید میکند، چند حرف با فونتی شبیه دست خط کودکان نوشته شده است تا لوگو بتواند به خوبی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند.

تگ های مرتبط :