لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/09/23

طراحی لوگوی حرف r

طراحی لوگو حرف r در سبک مونوگرام انجام می گیرد. مونوگرام یک لوگو یا تصویر قابل تشخیص است که با استفاده از طراحی حروف انگلیسی شکل می گیرد. این سبک لوگو برای اهداف تبلیغاتی مثلا برای چاپ روی ظروف شیشه ای یا روی اتیکت لباس مورد استفاده قرار می گیرد تا باعث افزایش اعتبار برند و هویت آن شود.
برخی از ویژگی های اصلی تشکیل دهنده طراحی لوگو حرف r شامل سبک فونت، اندازه حرف r و رنگ آن می شود که طرح خاص و متمایزی را ایجاد می کند.
سفارش طرحی لوگو حرف r به سبک مونوگرام اغلب ممکن است برای بسیاری از افراد گیج کننده باشد چون در این سبک لوگو، طراحی باید خلاقیت بالایی برای خلق یک طرح جدید و منحصر به فرد داشته باشد که با سایر لوگوهایی که د رآنها حرف r وجود دارد متفاوت به نظر برسد.
مونوگرام ها فقط از یک حرف تشکیل نمی شوند، بسته به اینکه مایلید مونوگرام تک حرفی طراحی کنید یا مونوگرام دو حرفی و سه حرفی نوع طراحی می توانید بسیار متفاوت باشد.
اگر در حال طراحی لوگو حرف r به صورت تک حرف برای لوگو خود هستید، باید برای انتخاب این حرف انگلیسی دلیل قانع کننده ای داشته باشید. معمولا اگر حرف اول نام یا نام خانوادگی یا نام برند شما با r شروع شود، طراحی لوگو با حرف r می تواند گزینه مناسبی باشد.
با این حال دلیل ندارد که خودتان را محدود کنید. شما می توانید از تصاویر یا حروف دیگر نیز طراحی لوگو حرف r بهره ببرید.
برای اینکه با این سبک طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید، بیایید به طراحی حرف r و تاریخچه آن در لوگو Ray-BAN نگاهی بیندازیم

طراحی لوگو حرف r در برند RAY-BAN

لوگو Ray-Ban تمیز و بی نقص است و شناخت نام آن را در سراسر جهان تضمین می کند. این یک لوگوی کاملاً جذاب و مخاطب پسند در زمینه مد است.

 

طراحی لوگوی حرف r

 

ری بن یکی از مشهورترین برندها در صنعت مد است که مارک ایتالیایی عینک آفتابی و عینک طبی به آن تعلق دارد. برای این برند، داشتن طرح لوگو مد متمایز یک ضرورت است. لوگو Ray-Ban دقیقاً با همین ویژگی ها طراحی شده است.

طراحی لوگوی حرف r

معنی و تاریخچه طراحی لوگو Rey-Ban

 

طراحی لوگوی حرف r

لوگو منحنی Ray-Ban در دهه 1980 رونمایی شد. این لوگو به عنوان نماد برند عینک آفتابی ری بن، فقط یک کلمه است که نام شرکت تجاری آن را نشان می دهد. جای تعجب نیست که طراحی منحصر به فرد آن فقط بر اساس فونت و رنگ است. طراحان از این عناصر برای برقراری ارتباط با مخاطبین و ایجاد لوگویی با شخصیت متمایز بهره برده اند.
طراحی حروف به خصوص حرف r در لوگو Ray-Ban با رنگ سفید روی پس زمینه قرمز نشان داده می شود. رنگ سفید نشان دهنده خلوص، بهره وری و کارایی است. رنگ قرمز توجه را به خود جلب کرده و احساسات شدیدی را برمی انگیزد. زمانیکه این دو رنگ برای طراحی لوگو با هم جفت می شوند، تصویر را به شکلی شاداب و پر انرژی جلوه می دهند.
حالت منحنی طراحی حروف انگلیسی به سمت بالا مکمل نوع فونت سفارشی است که طراحان خلق کرده اند. طراحی حرف r در لوگو ری بن همراه با سایر حرفو به نظر آزاد و رها می رسد و انرژی، پویایی و کمی بازیگوشی را نشان می دهد.
همه چیز در طراحی لوگو ری بن نوید می دهد که محصولات مزین به این آرم و نشان تجاری، احساسات خوشی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند.

 

طراحی لوگوی حرف r

 

هویت بصری Ray-Ban حرفه ای به نظر می رسد، درست لوگو مناسب برای یک شرکت متخصص در زمینه مد.

 

طراحی لوگوی حرف r

طراحی لوگو با حرف r برای QR Rockstar Games

 

طراحی لوگوی حرف r

 

Rockstar Games یک توسعه دهنده و ناشر بازی است. نشان آن * R معروف در زمینه نارنجی و زرد است. با این حال، رنگ پس زمینه برای هر استودیوی متعلق به این شرکت تغییر می کند. به عنوان مثال، Rockstar San Diego دارای لوگو با حرف r و * اما با پس زمینه بنفش است.
طراحی لوگو با استفاده از نام برند لوگویی به یاد ماندنی را خلق کرده به طوریکه از حرف r به عنوان حرف اول نام برند یعنی Rockstar و از شکل ستاره برای متبادر کردن کلمه star به ذهن مخاطب استفاده کرده است.
کنار هم قرار گرفتن حرف r و تصویر ستاره ترکیب فوق العاده ای را ایجاد کرده که در پس زمینه هایی با رنگ های جذاب مخاطبین را تحت تاثیر قرار داده است.

طراحی لوگو با حرف r برای R. Toys R Us

 

طراحی لوگوی حرف r


طراح لوگو این برند با خلاقیت و ذوق هنری خود حرف r را برعکس نوشته که می تواند نشانه جالبی از خطاهای متداول بچه ها در نوشتن این حرف باشد. این سبک طراحی لوگو حرف r به خوبی نشان می دهد که این برند، محصولاتی را برای کودکان تولید می کند.
لوگو برند تولید اسباب بازی R Toys یکی از معروفترین لوگوهای طراحی شده برای برندهای کودکان است که چاپ طرح آن روی اسباب بازی ها موجب افزایش فروش محصولات این برند شده است.

حرف R که در دایره کنار لوگوها قرار می گیرد چه معنایی دارد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید، حرف R با حروف بزرگ که در کنار لوگو ها و شعارها داخل یک دایره ظاهر می شود، چه معنایی دارد؟ درحقیقت، نمادهای ™، ® و SM برای نشان دادن علامت تجاری (Trade Mark)، علامت تجاری ثبت شده(Registered) و علامت خدمات (Service Mark) استفاده می شوند.
اگر در شروع راه توسعه نام تجاری و طراحی لوگو خود هستید، در مورد آنچه در روند ثبت آرم تجاری دخیل است، حتما از یک مشاور راهنمایی بگیرید. بهترین راهنمای شما می تواند وكیل مالكیت معنوی (IP) باشد كه در زمینه ثبت اختراعات و علائم تجاری تخصص دارد. پیگیری صحیح این روند برای محافظت از هویت برند شما ضروری است که البته می تواند پیچیده باشد.
شرکت هایی مانند Target و McDonalds یا حتی رویدادهایی مانند بازی های المپیک، دارای علائم تجاری و مارک های خدمات گسترده ای هستند که با لوگوهای آنها مشخص می شود. به عنوان مثال، کمیته بین المللی المپیک (IOC) کاملا از دارایی های نام تجاری خود که آرم تجاری ثبت شده لوگو آن یا همان علامت تجاری روی آن چاپ شده، محافظت می کند.
همانطور که می توانید تصور کنید، میلیون ها نفر در حال مشاهده بازی های المپیک هستند و شرکت ها می خواهند این افراد را با تبلیغات تجاری خود هدف قرار دهند. به همین دلیل IOC از تمام جنبه های مارک تجاری خود که از لوگو تجاری شما در کنار آن استفاده می شود، محافظت می کند و افرادی را که بدون تأیید از آن استفاده می کنند را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

علامت تجاری ™ چیست؟

یک علامت تجاری (Trade Mark)، کالاها یا خدمات یک برند را از سایر برندها قابل شناسایی و متمایز می کند. از آنجا که طراحی مارک تجاری یا نام تجاری می تواند برای یک شرکت هزینه بر باشد، باید از مالکیت معنوی برخوردار باشد تا هر شرکت بتواند از لوگو خود محافظت کند.
علامت تجاری عامل مهمی است تا بتوانید:

• محصول یا خدمات خود را از دیگران متمایز کنید
• منبع کالا را مشخص کرده و به ارائه اصالت کالا کمک کنید
• از برند خود در سراسر کشور محافظت کنید
• دارایی معنوی یا محصولات خود را با مجوز و مارک تجاری عرضه کنید

طراحی لوگوی حرف r

علامت تجاری ثبت شده ® چیست؟

اگر تا به حال متوجه "R" کوچک در دایره ای شده اید که در سمت راست یک لوگو، نماد یا عبارت ظاهر می شود، نماد علامت تجاری ثبت شده را مشاهده کرده اید. این نماد به طور قانونی بیان می کند که این علامت در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است. این نماد فقط پس از ثبت علامت توسط USPTO می تواند استفاده شود که به شما حقوق برتر استفاده از علامت تجاری در صنعت خود را می دهد.
روند ثبت یک لوگو به عنوان آرم تجاری می تواند تا شش ماه طول بکشد. علامت تجاری ثبت شده همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که به دلیل مالکیت در مقایسه با علامت تجاری ثبت نشده، از متخلفان در دادگاه خسارت دریافت کنید.
طراحی حرف r در دایره که نشانه علامت تجاری ثبت شده است نمی تواند متناسب با طراحی لوگو شما تغییر کند. در حقیقت فونت و شکل طراحی حرف r در دایره به عنوان نماد تجاری ثبت شده برای همه یکسان است و هیچ شرکتی حق ندارد نحوه طراحی آن را برای قرار گرفتن کنار نماد لوگو خود تغییر دهد.

علامت خدمات SM چیست؟

علامت خدمات را می توان زیرمجموعه ای از علامت تجاری دانست، با این تفاوت که منبع خدمات را به جای کالاها، مشخص و متمایز می کند.. به عنوان مثال، شرکت لیموزین ممکن است دارای علامت خدمات برای "رانندگی افراد معتبر" باشد که ممکن است لوگو متمایزی برای آن طراحی کرده باشد یا خیر. علامت خدمات برای تبلیغ یک خدمت به کار می رود نه یک محصول.
می توانید بدون ثبت کردن از مارک خدمات یا علامت تجاری استفاده کنید. با این حال، ثبت کردن لوگو به عنوان آرم تجاری از آن در برابر سواستفاده های احتمالی محافظت می کند.

جمع بندی

طراحی لوگو با حرف r می تواند به سبک مونوگرام تک حرفی یا چند حرفی انجام گیرد. از طراحی حروف انگلیسی از جمله حرف r برای خلق لوگوهایی نوشتاری و ترکیبی در کنار تصاویر مختلف نیز استفاده می شود.
امکان طراحی لوگو حرف r در نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند ایلاستریتور و فوتوشاپ نیز وجود دارد اما برای متمایز بودن طراحی این حرف باید از فونت های منحصر به فرد یا خلاقیت در طراحی بهره گرفته شود تا بتوان لوگویی ماندگار طراحی کرد.
در برنامه های لوگوساز آنلاین نیز طراحی های مختلفی از حروف انگلیسی مانند حرف r به صورت پیشفرض وجود دارد که با تصاویر مختلفی با توجه به حوزه کاری هر برند ارائه شده اند. مشاهده این نمونه های طراحی لوگو با حرف r می تواند برای طراحی لوگو ارزان بسیار مفید واقع شود.
نمونه هایی از طراحی لوگو حرف r را در لوگوساز آنلاین می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:
دانلود نمونه طراحی لوگو حرف r