لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/03

طراحی لوگوی دکوراسیون

طراحی لوگو دکوراسیون اگر هنرمندانه و جذاب باشد می‌تواند توجه مشتریان را به برند شما جلب کند و تصویری به یاد ماندنی از برند شما در ذهن آنها بسازد. در عوض اگر طراحی لوگو ناشیانه انجام شود می‌تواند به برند شما آسیب برساند.
پس اگر به تازگی قصد طراحی لوگو برای کسب و کار خودتان را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی دارید بهتر است به خلق لوگویی فکر کنید که بتواند حرفه ای بودن و متمایز بودن شما را در کارتان به رخ بکشد.
برای ایده گرفتن می توانید به 25 نمونه طراحی لوگوی دکوراسیون که در این مقاله ویژگی های مختلف آنها را با هم بررسی می‌کنیم، نگاهی بیندازید. البته امکان دانلود نمونه های لوگو های مختلفی در وب سایت های طراحی لوگوی مشهوری نیز وجود دارد تا بتوانید از آنها برای طراحی لوگو دکوراسیون خود الهام بگیرید.

طراحی لوگوی دکوراسیون

ویژگیهای 25 نمونه لوگوی دکوراسیون

طراحی لوگوی به یاد ماندنی

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


بهترین نکته برای اینکه بتوانید لوگوی به یاد ماندنی خلق کنید، استفاده از نمادهایی است که نام برند شما را تداعی کند و در عین حال منحصر به فرد باشد. به عنوان مثال، به طراحی لوگو شرکت دکور نگاهی بیندازید که در آن از نماد یک چراغ برای طراحی حرف D در لوگو استفاده شده است. ترکیب این نماد و حروف اسم برند، تصویری را خلق کرده که به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

خلق لوگو با تصاویر مرتبط با نام برند

طراحی لوگوی دکوراسیون

اگر با روانشناسی شکل ها آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که تصاویر نسبت به حروف و نوشته تاثیر بیشتری روی ذهن مخاطب میگذارند. بنابراین، اگر بتوانید بین نام برند و تصویری که برای لوگو استفاده می‌کنید، ارتباط برقرار کنید، لوگوی شما تأثیر گذار و به یادماندنی خواهد بود. لوگوی استودیو دکوراسیون وان برد که نام برند آن به معنای یک پرنده است به خوبی توانسته از تصویری منحصر به فرد از یک پرنده رنگارنگ برای به تصویر کشیدن نام برند خود در لوگو استفاده کند.

ترکیب کردن چند تصویر در طراحی لوگو دکوراسیون

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


اگر قصد دارید لوگوی طراحی کنید که نسبت به سایر رقبا متمایز تر و برجسته تر باشد سعی کنید از چند تصویر در ترکیب با هم برای نشان دادن خدمات و همچنین نام برند خود استفاده کنید. به عنوان مثال، در طراحی لوگو دکوراسیون شرکت آرت هوم که به معنای خانه هنری است تصاویر چند خانه به شکل نقاشی شده در کنار هم قرار گرفته اند تا مفهوم نام برند و همچنین خدماتی که مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی خانه هاست به خوبی به مخاطب منتقل شود.

نمایش هدفمند خدمات در طراحی لوگو

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


اگر بتوانید در طراحی لوگو دکوراسیون خدماتی که که ارائه می دهید را بگنجانید، مخاطبین بهتر با لوگوی شما ارتباط برقرار می‌کنند. مثلاً شرکت موورز به عنوان یکی از شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی منازل از طراحی یک دست که در حال برداشتن خانه است استفاده کرده و به خوبی نشان داده که مشتریان می توانند با اعتماد کردن به این برند، خانه و طراحی دکوراسیون جدید و کاملا متفاوتی داشته باشند.

نشان دادن تصویری از محصول در طراحی لوگو

 

طراحی لوگوی دکوراسیون

مشابه با لوگویی که تصویر آن را در بالا می بینید استفاده از تصویر یکی از محصولاتی که برای دکوراسیون به کار می‌برید می‌تواند در جذب مخاطبین برند شما موثر باشد. استودیو طراحی دکوراسیون Raintree تصویر یکی از مبلمان هایی که برای تغییر دکوراسیون منازل به فروش میرساند را به عنوان نماد یک لوگوی ترکیبی همراه با نام برند که با فونت مناسبی نوشته شده به کار برده است.

استفاده از یک تصویر نمادین در طراحی لوگو دکوراسیون

طراحی لوگوی دکوراسیون

یکی دیگر از روش های طراحی لوگو تاثیرگذار و به یادماندنی با استفاده از تصاویر نمادین است. مثلاً شرکت طراحی دکوراسیون پتالبری از تصویر یک توت فرنگی که به زیبایی طراحی شده به عنوان تصویری نمادین برای برند خود استفاده کرده است.

استفاده از فضاهای منفی در لوگو

طراحی لوگوی دکوراسیون

استفاده از فضای منفی یک روش خلاقانه و جالب برای طراحی لوگو است که در آن از فضاهای خالی بین حروف و تصاویر برای ایجاد یک مفهوم مرتبط با برند استفاده می شود. به عنوان مثال، طراحان دکوراسیون دلانی برای لوگوی خود از دو حرف D و E به شکلی خلاقانه استفاده کرده اند و بخشی از این حروف در لوگوی آنها دیده نمی شود. با این روش می توان برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی خلاقیت بیشتری نشان داد و در عین سادگی یک لوگوی جذاب خلق کرد.

از ساده ترین عناصر بهترین بهره را ببرید

 

طراحی لوگوی دکوراسیون

 

طراحی لوگو حرفه ای به معنای پیچیده بودن آن نیست بلکه هر چه لوگو بتواند با عناصر و اجزای ساده‌تری مفهوم برند را به مخاطب منتقل کند، حرفه ای تر است. شرکت طراحی دکوراسیون Boundary به سادگی از حروف نام برند خود که با خطوط منحنی به هم متصل شده استفاده کرده تا لوگوی خلاقانه و تاثیرگذار خلق کند.

با یک فونت متمایز لوگوی شخصی خود را خلق کنید

طراحی لوگو به سبک امبلم که در آن از حروفی که توسط یک شکل احاطه شده استفاده می شود، یکی از گزینه هایی است که می تواند معرف برند شما به عنوان یک طراح دکوراسیون باشد. در این نوع طراحی لوگو انتخاب فونت منحصر به فرد و رنگ مناسب که پیام برند شما را به مخاطب برساند، اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت طراحی دکوراسیون YOO به خوبی از این عناصر برای لوگوی بی‌نظیر خود استفاده کرده است.

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


طراحی لوگو دکوراسیون به سبک ماسکات

طراحی لوگوی دکوراسیون


تصاویر جالب که برای طراحی لوگو ماسکات به کار می رود همیشه برای مخاطبین جذاب بوده است. بنابراین، اگر نام برند شما به گونه ای است که می توانید برای نشان دادن آن از طرح های ماسکات بهره ببرید، این نوع طراحی لوگو برای دکوراسیون می تواند انتخابی هوشمندانه باشد. شرکت فوکس اند اول به معنی روباه و جغد، با طراحی ماسکات این دو حیوان، توانسته یک لوگوی به یاد ماندنی و منحصر به فرد برای شرکت خود خلق کند که می تواند در یک نگاه روی مخاطب تاثیر بگذارد.

طراحی لوگوی دکوراسیون به سبک نوشتاری

طراحی لوگوی دکوراسیون

حتما نیازی نیست که برای طراحی لوگوی دکوراسیون از تصاویر استفاده کنید. شما به راحتی می توانید با انتخاب فونت های مناسب و کمی خلاقیت از حروف نام برند خود برای خلق یک لوگوی جالب و تاثیرگذار بهره ببرید. البته اگر نام برند شما طولانی است بهتر است از سبک مونوگرام استفاده کنید و فقط حروف اول نام برند خود را برای خلق لوگو به کار ببرید اما اگر نام کوتاهی دارید طراحی لوگو نوشتاری ایده مناسبی خواهد بود.

استفاده از ambigram در طراحی لوگو دکوراسیون

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


اگر با امبیگرام آشنایی ندارید بهتر است به لوگوی بالا نگاهی بیندازید. زمانی که حروف به کار رفته در لوگو در چند جهت مختلف به کار می روند یک نوع امبیگرام طراحی می شود که می تواند از لحاظ ساختاری برای بیننده جذاب باشد. اگر حروف نام برند شما چنین قابلیتی دارد بهتر است از این روش برای طراحی لوگو دکوراسیون خود استفاده کنید.

از حروف برای خلق تصاویر استفاده کنید

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


این نوع طراحی لوگو دکوراسیون نیاز به خلاقیت بیشتری دارد. شما باید یک یا دو حرف را که با نام برند تان مرتبط است انتخاب کرده و از آنها برای خلق تصویری مرتبط با خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، استفاده کنید. مثلا شرکت دکوراسیون esme به زیبایی از حرف e برای طراحی تصویر قلم مو در لوگوی خود استفاده کرده است.

از metaphor برای طراحی لوگو استفاده کنید

 

طراحی لوگوی دکوراسیون

 

متافور یکی از روش‌هایی است که به راحتی مفهوم برند شما را به مخاطب منتقل کرده و با آنها ارتباط برقرار می‌کند. طراحی لوگوی دکوراسیون به سبک متافور موجب می‌شود مشتریانتان خیلی سریع و آسان شما را نسبت به رقبای دیگر تشخیص داده و به این ترتیب اعتبار سازی برند شما به راحتی انجام خواهد گرفت.

ترکیب حروف برای ساخت یک تصویر مرتبط با برند

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


با نگاهی به لوگو دکوراسیون لوکومار کاملاً مفهوم خلق یک تصویر با استفاده از حروف نام برند را درک خواهید کرد. این روش، بسیار موثر و به یاد ماندنی است چون در یک نگاه هم نام برند شما را به مخاطب معرفی می‌کند و هم خدماتی که ارائه می‌دهید برای مخاطبین مشخص خواهد شد.

از تایپوگرافی برای خلق لوگو دکوراسیون استفاده کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون

تایپوگرافی به مفهوم استفاده از فونت و رنگ مناسب برای نوشتن نام برند شماست. اینکه با چه فونتی و از چه رنگی برای طراحی لوگو خود استفاده می‌کنید، در جذابیت و ماندگاری آن تاثیر است. بنابراین باید سعی کنید مثل طراحی لوگوی شرکت دکور از فونت ها و ترکیب رنگهای متمایز و ماندگاری استفاده کنید که روی ذهن مخاطب شما تاثیر مثبت بگذارد.

از روش های خلاقانه برای نمایش اعداد استفاده کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون

اگر نام برند شما شامل یک عدد می شود می توانید از راه های خلاقانه ای برای نشان دادن آن مثل تصاویر مرتبط استفاده کنید. مثلاً طراحی لوگو دکوراسیون برای شرکت Three Interiors به سبک خلاقانه ای از ۳ نیم دایره که به هم پیوند خورده‌اند استفاده کرده تا عدد ۳ مربوط به نام این برند را نشان دهد.

استفاده از فونت های دست نویس

از آنجایی که طراحی لوگو دکوراسیون با هنر مرتبط است نوشتن نام برند با یک دست خط شکسته نستعلیق می تواند به تنهایی یک لوگوی منحصر به فرد و جذاب خلق کند. لوگوی ویکتوریا آرت که به همین روش خلق شده نمونه مناسبی از طراحی لوگو دکوراسیون با فونت دست نویس است.

 

طراحی لوگوی دکوراسیون

 

فقط از یک تصویر استفاده کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون

همانطور که همیشه گفته‌اند یک تصویر می تواند بیانگر همه چیز باشد. به همین علت بسیاری از شرکت های طراحی دکوراسیون برای طراحی لوگو خود از لوگوی تصویری استفاده می کنند و نیازی به افزودن متن یا تایپوگرافی به آن نمی بینند. اینتریر فلو یکی از شرکت هایی است که عکس تصویر یک گل زیبا را که با شیوه خاصی طراحی شده به عنوان نمادی از نام برند خود استفاده می کند.

با مخاطبین شوخی کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون


افزودن یک شوخی کوچک به طراحی لوگو موجب ماندگار شدن آن می‌شود. البته در به کار بردن چنین طراحی باید مهارت زیادی داشته باشید در غیر این صورت ممکن است شوخی شما نه تنها تأثیر مثبتی نداشته باشد بلکه از نظر مخاطب بی ربط به نظر برسد. بنابراین باید برای به کار بردن شوخی در طراحی لوگو دکوراسیون ایده مناسبی داشته باشید.

یک لوگوی ماندگار خلق کنید

 

طراحی لوگوی دکوراسیون


برای طراحی لوگو دکوراسیون که ماندگار و به یاد ماندنی باشد باید به این فکر کنید که تصاویر و تایپوگرافی به کار رفته در لوگوی شما ۱۰ یا ۱۵ سال بعد به چه شکل به نظر می رسد. استفاده از طرح های ساده می ‌تواند بهترین گزینه شما برای طراحی یک لوگوی به یاد ماندنی باشد. هرچند ممکن است جذابیت لوگوهای مدرن یا سه بعدی توجه شما را به خود جلب کند اما به خاطر داشته باشید که این نوع طراحی لوگو ممکن است در بلند مدت نیاز به بازطراحی داشته باشد.

از تکرار عناصر برای طراحی لوگو دکوراسیون استفاده کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون

تکرار برخی از عناصر در طراحی لوگو می تواند در جذاب تر شدن آن موثر باشد و حتی آن را به یادماندنی تر کند. نمونه‌ای از تکرار عناصر را می‌توانید در لوگوی شرکت کوین کربز که بخشی از حرف k را برای طراحی لوگوی خود تکرار کرده است، مشاهده کنید.

از رنگ های شاد استفاده کنید

طراحی لوگوی دکوراسیون

شرکت‌هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی کار می کنند معمولاً برای تغییر و تحول و ایجاد حال و هوایی تازه تر در هر فضایی فعالیت می‌کنند. بنابراین، طراحی لوگوی آنها باید به نحوی باشد که این حس و حال را به مخاطب منتقل کنند. به همین علت معمولا در طراحی لوگو دکوراسیون از رنگهای شاد و پر انرژی مثل قرمز استفاده می‌شود.

لوگوی طراحی کنید که با رنگ های سیاه و سفید هم جذاب به نظر برسد

طراحی لوگوی دکوراسیون

به خاطر داشته باشید هر چقدر هم که طراحی شما به رنگ هایی که به کار برده‌اید وابسته باشد اما نباید با رنگ سیاه و سفید ناخوانا یا بی روح به نظر برسد. گاهی اوقات در تبلیغات و بازاریابی شما نیاز دارید که لوگوی خود را فقط با دو رنگ سیاه و سفید چاپ کنید پس حتما طراحی لوگوی خود را پیش از تایید نهایی با رنگ سیاه و سفید نیز بررسی کنید.

نوبت شما است

روش های مختلفی را برای طراحی لوگو دکوراسیون ماندگار، متمایز و منحصر به فرد به شما آموزش داده ایم حالا نوبت شماست که خلاقیت خودتان را به کار ببرید و با استفاده از نرم افزارهای مختلف و یا لوگو ساز های آنلاین شروع به خلق یک لوگوی زیبا و ماندگار کنید.