لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/12

طراحی لوگوی سالن زیبایی

طراحی لوگو سالن زیبایی برای مراکز و کلینیک هایی که خدمات زیبایی مثل مراقبت از پوست، لاغری و آرایش موها و غیره را ارائه می‌دهند کاربرد دارد. آیکون ها و طرح هایی که برای ساخت لوگو سالن زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد باید مفاهیمی مثل سلامت پوست، زیبایی پوست و تناسب اندام و سلامت و مراقبت از بدن را منتقل کند.
اگر به دنبال تصاویر و آیکون هایی متناسب با این مفاهیم برای طراحی لوگو سالن زیبایی می گردید، بهتر از تمرکزتان را روی آیکون های مرتبط با سلامت و زیبایی معطوف کنید. با توجه به اینکه اکثر مخاطبین سالن های زیبایی را بانوان تشکیل می دهند، رنگ های انتخاب شده در لوگو نیز باید برای جذب آنها در در نظر گرفته شود.
در لوگو ساز های آنلاین توانید انواع مختلفی از آرم ها و آیکون های مرتبط با مراقبت سلامت را مشاهده کرده و برای طراحی لوگو سالن زیبایی خود از آن ها ایده بگیرید.
در برخی از این این لوگوسازهای آنلاین امکان ویرایش آیکون ها نیز وجود دارد. شما حتی می‌توانید این آیکون ها را دانلود کرده و در نرم افزارهای طراحی لوگو مثل فتوشاپ (Photoshop) یا ایلاستریتور (Illustrator) آن را به شکل دلخواهتان در بیاورید. در ادامه چند نمونه از لوگو هایی که در نرم افزارهای لوگو ساز آنلاین در دسترس است را با هم مرور می کنیم.

نمونه طراحی لوگو برای سالن زیبایی در لوگو ساز آنلاین لوگو میکر

 

طراحی لوگوی سالن زیبایی


در این لوگو به کار بردن رنگ صورتی و سبز در کنار یک چهره زیبا به خوبی توانسته مفاهیم سالن زیبایی را منتقل کند چون رنگ صورتی مورد علاقه بانوان است و رنگ سبز نشان دهنده سلامت و مراقبت از پوست و مو می‌باشد.

نمونه طراحی لوگو سالن زیبایی با دیزاین هیل

ترکیب کردن چهره صورت با برگ های گل در این لوگو و همچنین استفاده از رنگ صورتی می‌تواند انتخاب مناسب دیگری برای طراحی لوگو سالن زیبایی باشد.

 

طراحی لوگوی سالن زیبایی


نمونه طراحی لوگو سالن زیبایی با دیزاین ۹۹

استفاده از نماد قلب، چهره و رنگ های صورتی و سبز، ایده های مناسبی برای طراحی لوگو سالن های زیبایی هستند که در آنها خدماتی مثل تناسب اندام، لاغری، مراقبت از پوست و غیره ارائه می‌شود.

 

طراحی لوگوی سالن زیبایی


چطور لوگو سالن زیبایی خودمان را طراحی کنیم؟

برای اینکه لوگو سالن زیبایی خودتان را طراحی کنید ابتدا باید از چند طرح و آیکون ایده بگیرید. در لوگو ساز های آنلاین چندین تمپلیت آماده وجود دارد که با جستجو کردن کلماتی مثل بیوتی سالن می توانید آن ها را مشاهده کنید. این تصاویر و آیکون ها به شما ایده مناسبی برای طراحی لوگو سالن زیبایی تان می دهند پس از اینکه از آنها الهام گرفته اید باید فرایند طراحی لوگوی ساده و به یادماندنی را آغاز کنید.
زمانی که به دنبال طرح هایی برای لوگو سالن زیبایی می گردید به دنبال تصاویری باشید که در آنها از رنگ سبز استفاده شده چون این رنگ به سادگی پیام خدمات شما را به مخاطب میرساند. طرح هایی که دارای برگ یا گلبرگ‌ هستند نیز برای طراحی لوگوی سالن زیبایی مناسب است. تصویر چهره بانوان از دیگر آیتم هایی است که می توانید برای ساخت لوگو خود از آنها ایده بگیرید. نمادهای ساده تری مثل قلب که نشان دهنده سلامت و مراقبت از بدن هستند، تصاویر ایده آلی برای طراحی لوگوی سالنهای زیبایی به شمار می‌آیند.
زمانی که بالاخره رنگ و نماد مورد نظر خودتان را انتخاب کردید باید آنها را مطابق با سلیقه خودتان و آن چه که مخاطبین تان می‌پسندند، سفارشی سازی کنید.

چطور لوگوی خود را در لوگو ساز های آنلاین سفارشی سازی کنید؟

به طور کلی برای ساخت لوگو در برنامه های آنلاین ابتدا باید نام بیزینس خود را وارد کنید و سپس سبک، رنگ و نماد لوگوی خود را از بین آیتم هایی که به شما پیشنهاد می شود برگزینید. این مراحل بیشتر از ۲ دقیقه وقت شما را نمی گیرد چون تعداد زیادی تمپلیت آماده به شما پیشنهاد می‌شود که بالاخره یکی از آنها با آنچه که مد نظرتان است مطابقت خواهد داشت.
با توجه به این که صدها تمپلیت مختلف برای طراحی لوگو سالن زیبایی در لوگو ساز های آنلاین به شما پیش‌بینی می‌شود باید آن را طبق سلیقه و دلخواه خودتان سفارشی سازی کنید. حین سفارشی سازی این نکته را در نظر داشته باشید که لوگوی شما باید در تمام پلتفرم ها از جمله وبسایت، شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت و غیره خوانا و واضح به نظر برسد .
با توجه به این نکات از ابزارهای موجود در لوگو ساز آنلاین برای سفارشی سازی رنگ، فونت، طرح و فضای بین عناصر مختلف موجود در لوگو استفاده کنید.
مهمترین نکاتی که برای طراحی لوگو سالن زیبایی در لوگو ساز آنلاین باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

رنگ لوگو سالن زیبایی

لوگوهایی که برای سالنهای زیبایی طراحی می شوند، دارای رنگ ها و سایه های رنگی روشن و جذابی هستند که به نظر خانم ها زیبا برسد. رنگ های پاستیلی براق می تواند گزینه مناسبی در کنار رنگ سیاه و سفید کلاسیک برای طراحی لوگو سالن زیبایی باشد.
زمانی که شروع به طراحی لوگو سالن زیبایی خود می کنید از ابزارهای لوگو ساز آنلاین استفاده کرده و در پالت رنگی موجود، رنگهای متفاوتی را برگزینید تا عناصر مختلف موجود در لوگوی خود را با آنها رنگ آمیزی کنید. استفاده از رنگ هایی مثل سبز، صورتی، نارنجی و بنفش در کنار سیاه و سفید، متداول ترین رنگ هایی است که برای طراحی لوگو سالن زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی به احساس خودتان نسبت به ظاهر لوگو توجه کنید.

سبک لوگوی سالن زیبایی

انتخاب سبک لوگو برای طراحی آرم سالن زیبایی اهمیت زیادی دارد. این که شما قصد دارید یک لوگوی نوشتاری طراحی کنید یا تصویری، در استفاده از ابزارهای موجود در لوگو ساز آنلاین تاثیر می گذارد. اگر لوگوی شما تصویری باشد باید از ابزارهای مربوط به شکل و نماد استفاده کنید اما اگر قصد طراحی یک لوگوی نوشتاری را دارید باید به ابزارهای مربوط به فونت و تغییر سایز آن تمرکز کنید.
معمولاً طراحی لوگو ترکیبی که در آن تصویر و تایپوگرافی کنار هم قرار می گیرند، متداولترین انتخاب برای طراحی لوگو سالن های زیبایی هستند. به این ترتیب شما می توانید یک نماد مناسب برای جذب مخاطبین انتخاب کرده و نام برند خودتان را نیز برای کمک به برندسازی و بازاریابی زیر نماد قرار بدهید.

تایپوگرافی لوگوی سالن زیبایی

اگر به تصویر موجود در لوگوی خود نوشته اضافه کرده‌اید باید به دنبال فونت مناسب برای آن باشید. پیدا کردن فونت مناسب بستگی به سلیقه شما دارد البته همیشه باید مخاطبین هدف تان را نیز در نظر بگیرد. با توجه به اینکه سالن زیبایی بیشتر با بانوان سروکار دارد می توانید از فونت های فانتزی با اندازه متوسط استفاده کنید. فونت های دست نویس از نوع سریف نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. در نهایت تایپوگرافی لوگوی شما باید با تصویری که انتخاب کرده اید، همخوانی داشته باشد.

نماد لوگوی سالن زیبایی

نمادی که برای لوگوی سالن زیبایی انتخاب میکنید باید به خدماتی که ارائه می‌دهید، مرتبط باشد. اگر در سالن زیبایی خود خدماتی مربوط به لاغری، مراقبت از پوست یا آرایش موها ارائه می‌دهید باید نمادهایی انتخاب کنید که این خدمات را نشان دهد. متداول ترین نرم افزارهایی که برای طراحی لوگوی سالن زیبایی انتخاب می‌شود، چهره بانوان، گلبرگ، گل، برگ، قیچی، قلب و نمادهایی از این قبیل است.

 

طراحی لوگوی سالن زیبایی

 

بهترین لوگو ساز آنلاین برای طراحی لوگو چیست؟

اگر در خصوص ساخت لوگو و استفاده از نرم افزارهای مثل فتوشاپ (Photoshop) یا ایلاستریتور (Illustrator) دانش و مهارت کافی ندارید، بهترین انتخاب شما برای طراحی لوگوی سالن زیبایی استفاده از لوگو ساز های آنلاین است. چون در این برنامه های آنلاین شما بدون داشتن هیچ گونه دانش و مهارتی می توانید با استفاده از ابزارهای موجود، روی آیکون یا نمادی که انتخاب کرده‌اید کار کرده و آنها را به یک لوگوی جذاب و به یادماندنی برای برند خودتان تبدیل کنید.
بهترین لوگو ساز آنلاین برای طراحی لوگو باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

ابزارهای مناسب برای سفارشی سازی لوگو

ابزارهای موجود برای سفارشی سازی لوگو در لوگو ساز های آنلاین مهمترین ویژگی است که باید به آن توجه کنید چون شما باید بتوانید آیکون ها یا تصاویری که انتخاب کرده اید را با توجه به سلیقه خودتان و مخاطبین هدفتان را ویرایش کنید تا به شکل دلخواه و مطلوب در بیاید. اگر ابزارهای مناسبی در اختیار نداشته باشید این کار امکان پذیر نیست.
در بسیاری از برنامه‌های ساخت لوگو آنلاین مثل لوگو میکر ابزارهای گوناگونی از جمله ویرایش رنگ متن و طرح لوگو در اختیار شما ما قرار میگیرد. این ابزارها معمولاً دارای راهنمای آنلاین نیز هستند و شما با پیگیری این راهنما به راحتی می توانید هر قسمت از لوگو خودتان را ویرایش کرده و به شکل دلخواه در بیاورید.

امکان دانلود کردن لوگو به صورت وکتور

حتماً اصطلاح لوگوی وکتور را زیاد شنیده اید. اگر با این نوع فرمت در ساخت لوگو آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله دیگر سایت ما را با عنوان "تفاوت لوگوی وکتور و رستار چیست؟" مطالعه کنید به طور خلاصه باید به شما بگوییم که لوگو های وکتور، انعطاف‌پذیری بیشتری از لحاظ سایز و کیفیت برای شما دارد. در حقیقت زمانی که یک لوگو را به صورت وکتور طراحی می کنید می توانید بدون از دست دادن کیفیت آن را به هر سایزی در بیاورید و از آنجایی که شما ممکن است به لوگوی خود برای تبلیغات در زمینه های بزرگی مثل بیلبورد و یا زمینه های کوچکی مثل خودکارهای تبلیغاتی نیاز داشته باشید بهتر است برنامه‌های ساخت لوگو آنلاین را انتخاب کنید که در نهایت به شما امکان دانلود لوگو به فرمت وکتور را بدهند.
فرمت هایی مثل pdf ، svg و png از جمله فرمت های وکتوری هستند که بهتر است طراحی لوگوی سالن زیبایی خود را براساس آن‌ها انجام دهید. بسیاری از برنامه‌های ساخت لوگو آنلاین مثل لوگو میکر به شما امکان دانلود رایگان لوگو را با فرمت های وکتور میدهند.

آیا در طراحی لوگو سالن زیبایی باید از شعار نیز استفاده کنیم؟

استفاده از شعار در طراحی لوگو سالن زیبایی ضروری نیست. اضافه کردن شعار کاملا بستگی به خودتان دارد. گاهی اوقات انتخاب رنگ، فونت و نماد لوگو آنقدر دقیق است که گویای همه چیز است و نیازی به اضافه کردن شعار برای رساندن پیام به مخاطب نیست. با این حال اگر پس از سفارشی‌سازی لوگوی خودتان احساس کردید که نیاز دارید پیامی را به لوگو اضافه کنید باید به نکاتی از جمله فونت مورد استفاده و رنگ شعار و همچنین محل قرارگیری آن در طراحی لوگو دقت کنید.
پیشنهاد می‌کنیم اضافه کردن شعار به طراحی لوگوی سالن زیبایی را به مرحله آخر موکول کنید. بهتر است ابتدا نماد لوگوی خودتان را به شیوه دلخواه سفارشی سازی کنید و بعد از اینکه رنگ ها را به درستی برگزیدید و طراحی نماد شما به اتمام رسید برای اضافه کردن لوگو چندین فونت مختلف را با استفاده از ابزارهای موجود در لوگو ساز های آنلاین به آن بیافزایید.
اگر قصد دارید شعاری به زبان فارسی به لوگوی خودتان اضافه کنید باید از لوگوساز های آنلاین مثل لوگونومی که در آن‌ها زبان فارسی نیز پشتیبانی می شود، بهره ببرید.

جمع بندی

برای طراحی لوگوی سالن زیبایی باید به رنگ، نماد و فونت لوگوی خود دقت کنید. انتخاب رنگ برای این لوگو ها با توجه به اینکه مخاطبین آنها را بانوان تشکیل می‌دهند باید از بین رنگهای گرم و شاد و براق انتخاب شود. البته دقت کنید که استفاده از رنگ های متعدد در لوگو می تواند مخاطبین را دچار سردرگمی کند. بنابراین، اگر با روانشناسی رنگها آشنایی ندارید بهتر است بیش از دو رنگ را برای طراحی لوگوی خود انتخاب نکنید.
در لوگو ساز های آنلاین تمپلیت های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی لوگو سالن زیبایی خود ایده بگیرید. در این تمپلیت ها در صورتی که نام برند خودتان را وارد کنید، لوگوهای متنوعی مربوط به خدماتی که ارائه می دهید، به شما پیشنهاد خواهد شد و می توانید آنها را با ابزارهای موجود در این برنامه های ساخت لوگو آنلاین سفارشی سازی کنید.