لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1398/12/24

چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؟

زمانی که تمام عواملی که برای ایجاد یک کسب و کار جدید ضروریست را در نظر می‌گیرید؛ شاید طراحی لوگو از اولویت‌های شما نباشد. ممکن است با خودتان فکر کنید "فعلا نیازی به طراحی لوگو ندارم." در صورتی که این تفکر شما کاملاً اشتباه است. داشتن لوگو یکی از ضروری ترین عوامل موفقیت برند تجاری شما خواهد بود. می خواهید بدانید چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؟ بیایید نگاهی دقیق تر به آمار جذب مخاطبین با طراحی لوگو حرفه ای بیندازیم:
• ۸۰ درصد مشتریان با مشاهده رنگ لوگو مورد علاقه شان بخرید تشویق می شوند.
• ۹۳ درصد مشتریان با تحریک چشمی و مشاهده لوگو برند تصمیم به خرید می گیرند.
• ۷ درصد از مشتریان با به یاد آوردن رنگ لوگو برند مورد علاقه شان اقدام به خرید کرده اند.
اگر تصمیم گرفته اید یک کسب و کار جدید راه بیندازید؛ مسائل و مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که باید آنها را مدیریت کنید. شاید به نظرتان برسد که می‌توانید طراحی ‌لوگو را به تعویق بیندازید و به جای سرمایه گذاری روی طراحی لوگو حرفه ای هزینه آن را صرف حل مشکلات و مسائل دیگری که پیش روی شما وجود دارد کنید اما به خاطر داشته باشید فقط زمانی می توانید یک کسب و کار حرفه‌ای راه بیندازید که طراحی لوگو برند خود را جدی بگیرید. نیازی نیست که حتماً سرمایه بسیار زیادی صرف طراحی لوگو کنید. با مطالعه مقاله " آشنایی با ابزارها و نرم افزار های طراحی لوگو" یا مراجعه به سایت هایی مانند لوگونومی می توانید به راحتی و به صورت رایگان لوگو کسب و کار خود را طراحی کنید. هر چه سریعتر یک لوگو حرفه ای طراحی کنید؛ عملکرد بهتری در برندسازی و افزایش مشتریان کسب و کار خود خواهید داشت. اگر هنوز هم قانع نشدید و این سوال در ذهن شما وجود دارد که چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؛ ما به شما 10 دلیل قانع کننده ارائه می دهیم:

1. لوگو توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند.

در عصر سرعت و تکنولوژی امروزی شما باید بتوانید با یک روش ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توجه مشتریان خود را جلب کنید. چه چیزی بهتر از طراحی لوگو حرفه ای می تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند؟ آمارها نشان می دهد شرکت های معتبر در یک زمینه تجاری مشترک فقط ۲ ثانیه زمان دارند تا مشتریان بالقوه را تبدیل به خریداران محصولات خود کنند. تنها عاملی که می تواند در این دو ثانیه روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد لوگوی شماست.
لوگو می‌تواند به سرعت جلب توجه کرده و با مخاطب ارتباط برقرار کند. ارزش و اعتبار کسب و کار شما از طریق مشاهده لوگو به مشتری منتقل می شود. آنچه که مشتریان با دیدن لوگوی شما درباره نوع کسب و کارتان قضاوت می کنند؛ کاملاً به طراحی لوگو و نحوه ارتباط آن با برند شما بستگی دارد.

2. لوگو احساسات مشتریان را در یک نگاه برمی‌انگیزد.

لوگوی یک شرکت اولین نشانه هویت آن برند می باشد. اگر طراحی لوگو به درستی انجام شده باشد؛ توجه مشتریان را به خود جلب کرده و فقط در یک نگاه همه چیز را درباره کسب و کار آن تجارت در ذهن آنها بیدار خواهد کرد. برانگیختن احساسات مشتریان در یک نگاه با طراحی لوگو موجب می شود آنها به دنبال محصولات تولید شده توسط شرکت شما باشند. لوگوی شما موجب می‌شود کسب و کارتان حرفه ای تر به نظر برسد و فضایی را ایجاد می‌کند که مشتریان بتوانند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

3. لوگو حرفه ای زیربنای هویت برند (Brand identity) شماست.

درست است که طراحی لوگو تنها بخشی از برند شرکت است اما زیربنای هویت برند شما به شمار می‌آید. به طوری که تمام استراتژی های برندسازی شما روی آن استوار است. این علامت کوچک، پیام برند شما را در تبلیغات، بازاریابی ها، صفحات مجازی، کارت ویزیت ها و سربرگ شرکت به مخاطب میرساند.
یکی از زیر مجموعه های برندسازی موفق، طراحی لوگو حرفه ای است. زمانی که می خواهید کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید؛ به نحوی که شرکت شما برای آنها آشنا به نظر برسد باید با یک نشان ساده و گویا هویت برند خود را به آنها نشان دهید. چه تصویری بهتر از یک لوگو حرفه ای می تواند هویت برند شما را در ذهن مشتریان ثبت کند؟ لوگو می‌تواند با رنگ و سبکی که دارد تمام آنچه را که در برندسازی برای جلب توجه مشتریان به کار برده اید مجدداً به خاطر آنها بیاورد.

4. لوگو به یاد ماندنی است.

لوگو حرفه ای مخاطب را به سمت کسب و کار شما هدایت می‌کند. لوگو ها علاوه بر اینکه هویت برند شما را می سازند؛ نمادی هستند که کسب و کار شما را به مشتریان می‌شناسانند تا آن را از دیگر برندها تشخیص دهند. هدف شما از تمام استراتژی های بازاریابی این است که در اولین نگاه بتوانید مخاطب را جلب کنید. چه چیزی بهتر از لوگو می تواند آنقدر به یاد ماندنی باشد که در همان نگاه اول مشتریان را جلب برند شما کند؟
طراحی لوگو باید به نحوی باشد که احساسات مثبت را در مخاطب برانگیزد و نام شرکت شما را به خاطر آنها بیاورد. اگر بخواهیم صادق باشیم برخی از مخاطبین ممکن است نام شرکت شما را از یاد ببرند اما با مشاهده لوگوی به یاد ماندنی شما تمام پیام هویت برند شما را به خاطر خواهند آورد.

5. لوگو حرفه ای، کسب و کار شما را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد.

لوگو بهترین روشی است که با آن می توانید مشتریان بالقوه خود را تحت تاثیر قرار دهید. شاید سالها طول بکشد تا استراتژی های برندسازی شما موفق شوند ات نام کسب و کارتان را میان مشتریان جا بیندازید. اما در شروع کار، طراحی لوگو حرفه ای موجب می شود بتوانید پیام شرکت و کسب و کارتان را به وضوح به مخاطبین برسانید و موجب می شود کسب و کار شما نسبت به سایر رقبا با یک نماد کوچک و برجسته قابل تشخیص شود.
لوگوی شما باید کاملاً متفاوت به نظر برسد تا در ذهن مخاطب نسبت به سایر رقبا متمایز باشد. شاید ۵۰ یا ۱۰۰ شرکت دیگر وجود داشته باشد که محصولات مشابه شما را به مشتریان عرضه می کنند اما فقط شمایید که می توانید با طراحی یک لوگو متمایز یک پیام واضح به مخاطب برسانید و خودتان را از دیگر رقبا جدا کنید. طراحی لوگو حرفه ای می ‌تواند بازده و سودآوری شرکت شما را افزایش دهد. با انتخاب درست نماد، فونت و رنگ مناسب در لوگو ارزش و اعتبار کسب و کار خود را در نظر مشتری بالا خواهید برد و از سایر رقبا پیشی خواهید گرفت.

 

چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؟

 

6. لوگو حرفه ای وفاداری به برند را افزایش می‌دهد.

لوگو حرفه ای باید بتواند با مشتریان در هر سن و با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند. این برقراری ارتباط اطمینان و وفاداری آنها را نسبت به برند شما افزایش خواهد داد. پس به نفع کسب و کارتان است که روی طراحی یک لوگوی حرفه‌ای تمرکز کنید. تصور کنید بیرون یک فروشگاه ایستاده اید و به دنبال کفش مناسب خود میگردید؛ ناگهان مارک نایک را روی یکی از کفش ها می بینید. تمام احساسات خوبی که نسبت به برند نایک دارید در شما برانگیخته می شود چون شما به لوگو حرفه ای برند نایک اطمینان دارید. اطمینان و اعتماد همان چیزی نیست که لوگو شما در مشتریانتان ایجاد خواهد کرد و وفاداری به برند نیز به دنبال آن خواهد آمد. زمانی که مشتریان به لوگوی شما وفادار باشند در بین محصولات تمام رقبای دیگر فقط لوگوی شما توجه آنها را جلب خواهد کرد.

7. لوگو همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن می گردد.

اگر استراتژی برندسازی (Branding) موفقی داشته باشید؛ مشتریان باید به دنبال لوگو شما بگردند. لوگوی شما باید در تمام زمینه های بازاریابی مثل کارت ویزیت، تبلیغات مختلف، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی و غیره برای مشتریان تان آشنا باشد. اگر لوگو حرفه ای نداشته باشید شانس خود را برای رقابت با سایر رقبا از دست خواهید داد. پس مطمئن باشید که کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد.

8. لوگو نمایانگر حرفه ای بودن شما است.

به اطراف خود نگاهی بیندازید. هیچ کسب و کار معتبری بدون لوگو وجود ندارد شاید همین نکته برای اینکه متوجه شوید چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؛ کفایت کند. حقیقت این است که لوگوها در عین سادگی، بخش مهمی از کسب و کار شما را در برمیگیرند. لوگو نماد شما در جامعه است؛ به نحوی که مشتریان بالقوه آنچه را که از کسب و کار شما انتظار دارند باید از لوگو دریافت کنند. لوگو نمایانگر حرفه ای بودن شما در آن کسب و کار است.

9. لوگو نام برند شما را در آینده حفظ خواهد کرد.

اگر مشتریان با لوگوی شما ارتباط برقرار کنند؛ امکان ندارد که شرکت شما را فراموش کنند. اگر خاطرات خوبی از محصولات و خدمات شرکت شما داشته باشند؛ به راحتی با مشاهده لوگوی شما در آینده تمام تجربیات را با نسل بعدی نیز به اشتراک خواهند گذاشت. به همین دلیل است که کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد تا بتواند احساسات مثبت مشتریانتان را حفظ کرده و به نسل های بعدی نیز منتقل کند. مهم نیست که محصولات و خدمات ارائه شده توسط برند شما توسط صدها یا هزاران رقیب دیگر نیز ارائه می شود. حقیقت این است که با طراحی لوگو حرفه ای می ‌توانید اطمینان و وفاداری مشتریان تان را حتی در آینده نیز تضمین کنید.

10. لوگو بهترین ابزار برای تبلیغات است.

هدف شما از ایجاد یک کسب و کار جدید جلب مشتریان بیشتر و افزایش سودآوری است. برای اینکه مشتریان به راحتی برند شما را تشخیص دهند باید از یک نماد برای متمایز شدن در تبلیغات دیجیتالی، رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها، بروشورها و غیره استفاده کنید. لوگوی شما با یک طراحی لوگو حرفه ای و ساده می ‌تواند همین نماد تمایز نسبت به سایر رقبا در نظر مشتریانتان باشد.
لوگو حرفه ای مثل یک اثر هنری برجسته در یک گالری که پر از آثار هنری و نمایشی جلب توجه می کند. اگر به لوگو های مشهور در برندهای مختلف دقت کنید متوجه می شوید که تمام لوگوها به نحوی طراحی شده اند که به عنوان ابزاری موثر برای افزایش وفاداری نسبت به برند عمل کنند. اصل لوگوی شما باید از لحاظ ذهنی و عینی، پیامی را به مخاطبانتان برساند که به برند شما اعتماد کنند.
با طراحی لوگو حرفه ای باید مشتریانتان را متقاعد کنید که هدف شما فقط فروش بیشتر نیست. مهمترین پیامی که در لوگو برند شما به مشتری منتقل می شود؛ این است که چقدر می‌توانند به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید؛ اعتماد کنند. از زمانی که لوگوی شما را میبینند باید از تجربیات مثبتی که در استفاده از محصولات شما داشته اند؛ به خاطر بیاورند.

11. لوگو پیام تصویری کسب و کار شما به شمار می آید.

در عصر حاضر تمام کسب و کارها به دنبال جلب توجه مشتریان خود در فضاهای تبلیغاتی مختلف مانند وب سایت ها، فیس بوک، اینستاگرام، بیلبوردها، بروشورهای تبلیغاتی و غیره هستند. برای دنبال کردن استراتژی برندسازی موفق در تمام زمینه های تبلیغاتی نیاز به انتقال یک پیام تصویری خاص، متمایز و به یادماندنی به مخاطب خود دارید تا با تکرار آن تصویر برند خود را در ذهن مخاطب حذف کنید. لوگو همان پیام تصویری کسب و کار شماست که می تواند تمام تبلیغات گسترده شما را روی یک هدف متمرکز کند.
لوگو حرفه ای باید مطابق با سلیقه مشتریان طراحی شده باشد. به عبارتی اگر شما به درستی نوع مشتریان خود را تشخیص بدهید با استفاده از رنگ، فونت و نماد به کار رفته در لوگو می توانید به راحتی توجه مخاطبین خاص خود را جلب کنید. به عنوان مثال اگر مخاطب کسب و کار شما بزرگسالان هستند بهتر است از فونت پایه کلاسیک استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید توجه جوانان را جلب کنید باید از فونت‌های مدرن تر و حتی فانتزی استفاده کنید. انتخاب رنگ نیز در جلب توجه مخاطبین تاثیر بسیار زیادی دارد. مثلاً استفاده از خطوط آبی رنگ موجب می شود اعتماد بیشتری در مخاطبین شما جلب شود اما استفاده بیش از حد از رنگ زرد معمولاً مشتریان را آزار میدهد. احساساتی که نماد، رنگ و فونت به کار رفته در لوگو برند شما در مخاطبین برمی‌انگیزد؛ در افزایش سودآوری و جلب توجه مخاطبین اهمیت بسیار زیادی دارد.