لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/03/08

چطور بهترین لوگو کاغذدیواری را برای پروفایل فیسبوک و اینستاگرام طراحی کنیم؟

طراحی لوگو والپیپر(Wallpaper Logo) که به آن لوگو پس زمینه یا لوگو کاغذ دیواری نیز گفته می شود؛ برای یک شرکت یا سازمان اقدامی بسیار مهم است چرا که بهتر و راحت تر می تواند محصولات خود را در صفحات اجتماعی مانند فیسبوک (Facebook) و اینستاگرام (Instagram) که نیاز به عکس پروفایل دارند؛ به مخاطب معرفی نماید.
لوگو کاغذ دیواری متشکل از پیام های مهمی است که باید ماندگاری آن را در ذهن مخاطب با دقت در نظر گرفت. چیزی که در طراحی لوگو والپیپر مهم است امکان استفاده از آن در پلتفورم های مختلف و در ابعاد گوناگون است. اینکه لوگو پس زمینه (Background Logo) تا چه اندازه می تواند بیانگر زمینه های شغلی شما در آینده باشد نیز باید در طراحی لوگو در نظر گرفته شود. از آنجا که والپیپر لوگو، پس زمینه ای از لوگوی شرکت شما ارائه می دهد طراحی آن باید بهترین نحو انجام گیرد و بتواند تأثیرگذار باشد.

پنج گزینه متفاوت از لوگو والپیپر به همراه نقاط قوت و ضعف آنها

• پس زمینه سفید – امن ترین گزینه

پس زمینه سفید رایج ترین گزینه برای طراحی لوگو والپیپر است. یک بوم خالی که کنتراست (Contrast) خوبی با اکثر رنگ بندی ها دارد، به این معنا که لوگوی شما روی این پس زمینه کاملا مشخص است.
با این حال، یک بوم خالی، خنثی بوده و نمی تواند پیام بیشتری را به مخاطب منتقل کند و پس زمینه موثری در عکس پروفایل فیس بوک یا اینستاگرام شما باشد.

• رنگ سیاه – یک توضیح قوی

پس زمینه سیاه می تواند لوگوی شما را کاملا برجسته سازد و رنگ های لوگوی شما را بهتر در تضاد با پس زمینه نشان دهد. به عبارتی این رنگ احساسی قوی تری را نسبت به پس زمینه سفید به مخاطب منتقل میکند.
اما همانقدر که پس زمینه سیاه در پلتفورم هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام موثر است؛ زمانی که می خواهید لوگوی خود را با این پس زمینه یا والپیپر چاپ کنید با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

• والپیپر رنگی – برای ارتباطی عمیق تر

پس زمینه رنگی در طراحی لوگو کاغذ دیواری می تواند مفاهیم مختلفی را در برندینگ شما منتقل کند و بدین معناست که شما برای ارتباط بیشتر با مخاطب از رنگ خاصی برای پس زمینه لوگو کاغذ دیواری خود استفاده می نمایید.
اما به خاطر داشته باشید؛ رنگ پس زمینه در لوگو والپیپیر تأکید بیش از حدی را روی یک مفهوم خاص نشان میدهد چون الزاما به بخش بزرگی از طراحی لوگو و برندینگ بعدی شما تبدیل خواهد شد. با انتخاب رنگ برای والپیپر لوگو شرکت خود؛ ممکن است مخاطب شما را فقط با همان رنگ بشناسد. بنابراین اگر لوگو شما بدون پس زمینه رنگی در پلفورم دیگری استفاده شود؛ تاثیر قبل را روی مخاطب نگذارد. در ضمن، انتخاب رنگ برای لوگو کاغذ دیواری ممکن است هنگام چاپ نیز دردسرساز شود. پس باید مطمئن باشید رنگی که برای پس زمینه والپیپر لوگو خود روی آن تمرکز کرده اید پیام صحیحی را منتقل سازد وگرنه مخاطبین یا مشتریان خود را در سایر پلتفورم ها از دست خواهید داد.

• پترن (Pattern) – برای بیان ایده های بیشتر

یک پس زمینه با طراحی دارای الگو یا پترن، ایده ها یا مفاهیم نهان در لوگو را به صورتی واضح تر بیان می نماید. توضیح بسیار قوی از برند شما در پس زمینه لوگو کاغذ دیواری سبب می شود که لوگوی شما بیشتر در اذهان بماند.
با این وجود، انتخاب پس زمینه با الگو یا پترن، انتقال لوگوی شما را به پلتفورم های جدید با مشکلاتی روبرو خواهد کرد. چون هر برنامه هایی مانند فیس بوک یا اینستاگرم، روش های متفاوتی برای نمایش کاغذ دیواری دارند. در فیس بوک، تصویر پس زمینه به صورت مستطیلی دیده می شود در صورتیکه در اینستاگرام به شکل دایره برش می خورد. پس الگو یا پترن خود را باید به نحوی انتخاب کنید که لوگو کاغذ دیواری در هر پلتفورمی یکسان به نظر برسد.

• پس زمینه شفاف (Transparent) مسیری برای انعطاف بیشتر در لوگوی شما

پس زمینه شفاف سبب می شود که لوگوی شما در زمینه های مختلف خیلی راحت تر انتقال یابد.
به نظر می رسد طراحی لوگو با پس زمینه شفاف بهتر از سایر روش ها باشد چون واقعا خنثی بوده و ارتباطی با مخاطب برقرار نمی کند. درنتیجه لوگو والپیپر شما نیز همان مفهوم لوگوی اصلی را منتقل خواهد کرد.
به طور کلی اگر همیشه فایل های خود را به صورت تک رنگ با پس زمینه شفاف طراحی کنید؛ می توانید انواع مختلف لوگو خود را با یک مفهوم مشابه به کار برید. طراحی لوگو والپیپر باید به گونه ای باشد که میان برند شما و ذهن مخاطب ارتباطی نزدیک شکل بگیرد و لوگوی شما به یادماندنی تر شود.

چرا انتخاب لوگو کاغذ دیواری برای فیسبوک و اینستاگرام مهم است؟

با گسترش استفاده از نرم افزارهای اندرویدی فیسبوک و اینستاگرام و نقشی که در برندسازی و دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند؛ لوگو کاغذ دیواری یکی از اولین مواردی است که مردم در مورد شغل شما به آن توجه می کنند. طراحی لوگو کاغذ دیواری اگر به خوبی صورت گیرد می تواند توجه مخاطبین را به صفحه تجاری شرکت شما در فیسبوک و اینستاگرام جلب کرده و تصویری به یاد ماندنی از خود به جای بگذارد. اما اگر این تصویر گیرا نباشد توجه مشتریان شما به سمت لوگوهای دیگر جلب خواهد شد.

 

چطور بهترین لوگو کاغذدیواری را برای پروفایل فیسبوک و اینستاگرام طراحی کنیم؟

 

ویژگی های بهترین طراحی لوگو کاغذ دیواری برای فیسبوک و اینستاگرام چیست؟

طراحی های خلاقانه و به یاد ماندنی ، با توجه ویژگی های زیر منحصر به فرد شده اند:
• ایجاد یک طرح بیاد ماندنی: بهترین روش برای اینکه محصولات شما بیشتر در ذهن مشتری ماندگار شود، طراحی والپیپر لوگوی منحصر بفرد است.
• استفاده از تصویری که برند شما را در ذهن مخاطب شکل دهد: همانطور که کلمات دارای مفاهیم خاصی هستند و ما با ارتباطات برقرار کردن بین آنها معانی را درک میکنیم؛ تصاویر نیز نوعی ارتباط خاص با ذهن مخاطب برقرار کرده و مفاهیمی از برند شما به ذهن او منتقل می کنند. با اندیشیدن در مورد این ارتباطات و مفاهیم می توانید تأثیر طراحی لوگوی کاغذ دیواری برند خود را دوچندان سازید.
• از فضای منفی استفاده کنید: روش های جالب و خلاقانه ای وجود دارند که می توانند از فضای منفی یا فضای میان تصاویر به شکل بهینه استفاده کنند. بازی این تصاویر در پس زمینه می تواند تأثیرات منحصربفردی بجای گذاشته و طراحی لوگوی کاغذ دیواری را به طرحی بیادمادنی تبدیل نماید.
• طراحی ساده: طراحی ساده تر اغلب اوقات بهتر است. معمولا به کارگیری خلاقیت در عین سادگی برای طراحی والپیپر لوگو می تواند بهتر عمل کند و بیشتر در اذهان جای بگیرد.
• تناسب طراحی لوگو کاغذ دیواری با محصول: از اینکه طراحی لوگو کاغذ دیواری با تِم محصول شما مطابقت دارد اطمینان حاصل نمایید تا طراحی شما حرفه ای باشد.
• برای خلق تصاویر در پس زمینه لوگو فیسبوک و اینستاگرام از حروف بهره گیرید: سعی کنید برای ماندگاری والپیپر لوگو از حروف با فونت مناسب استفاده کنید تا تصاویر جالب و متفاوتی در پس زمینه خلق شود.
• استفاده از یک تصویر در طرح والپیپر لوگو: گاهی اوقات یک تصویر، گویای هزار کلمه است و با قرار دادن یک تصویر در پس زمینه عکس پروفایل فیسبوک و اینستاگرام دیگر به متن نیازی ندارید و می توانید محصولات و خدمات خود را در قالب این طراحی ساده معرفی نمایید.
• جاودانگی لوگو والپیپر: طراحی لوگو والپیپر باید به گونه ای باشد که سالیان سال در اذهان مخاطبین باقی بماند و با گذشت زمان هنوز تأثیرگذار خود را حفظ کرده و توجه همگان را جلب نماید.
• سعی کنید در طراحی لوگو کاغذ دیواری با تکنولوژی پیش روید: استفاده از یک طرح ثابت در طول سالیان متمادی غالبا تأثیر خوبی روی افراد ندارد و از این رو بهتر است علاوه بر اینکه ساختار کلی طراحی لوگو کاغذ دیواری را حفظ می کنید آن را به روز رسانی نمایید.
• طراحی حرفه ای لوگو پس زمینه: به جز موارد بالا که نقش مهمی در طراحی لوگو والپیپر برای پروفایل فیسبوک و اینستاگرام دارند باید در نظر داشته باشید که این طراحی را به یک طراح حرفه ای بسپارید که درک مناسب و درستی از روانشناسی رنگ دارد و می تواند راهنمایی های ارزشمندی را در این حیطه به شما ارائه دهد. سعی نمایید اگر تخصصی در این زمینه ندارید نظرات طراح لوگو والپیپر را به سلیقه شخصی خود ترجیح دهید. در نظر داشته باشید که امروزه به دلیل استفاده روز افزون از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها، طراحی والپیپر لوگو باید به گونه ای باشد که جذابیت لازم را برای مخاطبین در هنگام استفاده به ارمغان آورد.
• انتخاب رنگ درست برای لوگو کاغذ دیواری: تمام رنگ ها حتی سیاه و سفید در طراحی والپیپر لوگو حاوی پیامدهایی هستند. از این رو باید با معنای تمامی این رنگ ها و پیامی که به مخاطب منتقل می کنند آشنا باشید و رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید. مثلا رنگ های روشن در لوگو والپیپر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند اما بی پروا به نظر می رسند یا رنگ های بی روح پیام های تصویری پیچیده تری را منتقل می کنند اما ممکن است خیلی زود توسط مخاطبین نادیده گرفته شوند.
بسته به اینکه شرکت شما در چه سطحی قرار دارد باید رنگ پس زمینه را با دقت انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این رنگ ها لوگوی شما را تقویت کرده و بهبود می بخشند.

بهترین لوگو کاغذ دیواری چه ویژگی هایی دارد؟

همانگونه که در جریان هستید برای اینکه برند شما فراگیر شود باید لوگو را علاوه بر فیسبوک و اینستاگرام در پلتفورمهای مختلفی در معرض دید و ارتباط افراد قرار دهید تا آنها بتوانند نسبت به نام تجاری شما شناخت پیدا کنند. از این رو باید طراحی لوگو والپیپر به گونه ای باشد که افراد بهتر با کسب و کار شما آشنا شوند و ارتباطی موثرتری برقرار سازند.
به طور کلی طراحی لوگوی کاغذ دیواری همچنین باید به گونه ای باشد که ماندگاری خود را بدون تغییر در ظاهر و معنا در طول زمان از دست ندهد. همچنین با سادگی و منحصربفرد بودن در ارتباط با کسب و کار مربوطه باشد و جذابیت بصری خود را همواره با مخاطب حفظ کند. یک طراحی خوب همچنین باید ارتباطی دو جانبه را میان نام تجاری و کسب و کار مورد نظر برقرار نماید.
در صورتی که موارد فوق را رعایت کنید می توانید به یک برندینگ خاص در رسانه ها برسید که این رسانه می تواند شامل کارت ویزیت، عکس پروفایل، وبسایت یا تبلیغات تلویزیونی باشد. پس برای نائل شدن به این هدف و یک طراحی والپیپر لوگوی موفق از طراحان مجرب در این زمینه بهره گیرید تا به سادگی به این مقصود دست یابید و نام تجاری شما به صورتی ماندگار در اذهان جای گیرد. اگر تجربه ای در طراحی لوگو کاغذ دیواری ندارید با طراحان لوگو در لوگونومی تماس بگیرید.

جمع بندی

همانطور که قبلا هم ذکر شد طراحی لوگو پس زمینه باید کاملا حرفه ای انجام گیرد. رنگ نقش بسیار مهمی در طراحی لوگو کاغذ دیواری دارد چون ذهن انسان ها به محرک های بصری واکنش داده و رنگ یکی از عوامل اصلی در این واکنش است. رنگ ها نه تنها در دنیای طبیعی بلکه در دنیای تصنعی نیز ناقل معنا هستند. شرکت ها و سازمان ها می توانند برای اینکه بر پیام برندینگ خود به خوبی تأکید و تمرکز نمایند برای یک رنگ بندی گویا در والپیپر لوگو با طراحان حرفه ای لوگو مشورت کنند.
مواردی دیگری نیز هستند که باید هنگام طراحی لوگو کاغذ دیواری آن ها را در نظر داشته باشیم:
 طراحی باید از رنگ بندی جذاب و زیبایی برخوردار باشد.
 متمایز از والپیپر لوگوهای دیگر باشد.
 ساده و به یاد ماندنی باشد.
 مفهوم لوگو را به خوبی به مخاطب انتقال دهند.
 پس زمینه باید به موضوع مرتبط باشد.