لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/03/21

چگونه لوگوی متحرک بسازم و قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم چگونه است؟

ساخت لوگوی متحرک (Animated Logo – Logo Animation) یا لوگو موشن (Motion Logo) و قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم امروزه توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. بسیاری از افراد چه عام و چه خاص برای برندینگ و کار تجاری خود به طراحی لوگو روی می آورند و تمایل دارند برای جلب توجه بیشتر افراد این لوگوی متحرک باشد. همچنین احتمالا در جریان هستید که محبوبیت لوگوهای متحرک در فیلم ها به طور گسترده ای در حال افزایش است.
لوگوی متحرک یا لوگو موشن یک ابزار حرفه ای برای معرفی برند و کسب و کار شما است و به صورت گرافیک متحرک سه بعدی با جلوه های ویژه کامپیوتری ساخته می شود تا بدین وسیله شما بتوانید هویت و قدرت خود را به مخاطبین و مشتریان خود نشان دهید.
به نظر می رسد که افراد از لوگوی متحرک در رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، فیلم های شرکت، تلویزیون، ارتقا شرکت، خدمات یا محصولات به شیوه ای بصری پویا استفاده می نمایند تا فیلم های شرکت خود را تبلیغ کنند.

لوگوی متحرک و قرار دادن آن روی فیلم یا ویدئوهای تجاری و تیزرهای تبلیغاتی

در لوگو متحرک با ترکیبی از صدا و مولفه های گرافیکی و همچنین کاربرد تکنیک های متنوع و زیبا و قرار دادن آن روی فیلم می توانید جذابیت بالایی برای مخاطبین و مشتریان ارائه داده و برند خود نسبت به لوگوهای استاتیک (Static) یا ثابت در اذهان ماندگارتر سازید.
همانطور که می دانید مخاطبین نسبت به یک ویدئو یا فیلم احساس و عکس العمل بهتری نسبت به یک عکس ثابت دارند و این در مورد لوگوی متحرک و ثابت نیز صدق می کند. با قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم در واقع گام مهمی در راستای تبلیغات و ارائه خدمات و محصولات خود برداشته اید. با قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم هویت بصری برند شما در اول و آخر هر فیلم تبلیغاتی نشان داده می شود.
به کار بردن لوگوی متحرک یا لوگو موشن روی فیلم یا تیزرهای تبلیغاتی البته با ساختاری منطقی و سبک همچنین مختصر و گویا سبب تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبین و ماندگاری برند مربوطه در ذهن مشتری خواهد شد.

کاربردهای لوگوی متحرک

 ایجاد اعتماد در مخاطبین و مشتریان
 تأثیر سریع روی مشتریان
 معرفی برندینگ و نام تجاری
 به وجود آوردن یک ذهینت مطلوب در مخاطبین
 ماندگاری و یادآوری برند
 استفاده از فیلم ها، تیزرها و تبلیغات ویدئویی

انواع لوگوهای متحرک

• لوگو موشن فلت یا دو بعدی (Flat Logo):

این نوع لوگو به صورت ساده طراحی می شود. در واقع محیط ساخت آن دو بعدی و اغلب مینیمال (Minimal) بوده و با استفاده از افکت های کارتونی جالب و جذاب هویت برند تجاری را به مخاطبین نشان می دهد. این سبک از طراحی به دلیل سادگی و زیبایی منحصربفرد خود طرفداران زیادی دارد.

• لوگو موشن سه بعدی (3D):

این سبک از طراحی با تنوع بالایی همراه بوده و می تواند بزرگ نمایی برند و کسب و کار شما را خیلی خوب نشان دهد. به دلیل استفاده از مولفه های سه بعدی و تلفیق آنها با محیط سه بعدی و همینطور اضافه نمودن حرکات دوربین در قالب لوگوی متحرک یا لوگو موشن سه بعدی، این سبک بسیار حرفه ای و رسمی است.

• لوگوهای متحرک آماده:

امروزه با پیشرفت نرم افزارهای گرافیکی و به وجود آمدن قالب های آماده برای ساخت لوگوی متحرک، شما می توانید با هزینه های کمتر و بازه زمانی کوتاه تر از این قالب های متنوع و آماده برای تبلیغ برند و هویت تجاری خود استفاده نمایید. طرح کلی این لوگو موشن ها به صورت پیش نمایش و آماده در اختیار مشتریان قرار می گیرد و مشتریان می توانند آنان را سفارش دهند. پس از آن می توانند لوگوی خود را در آن قالب ها جایگذاری نموده و تغییرات را مطابق با طرح کار خود اعمال نمایند.

لوگوی متحرک با چه نرم افزارهایی ساخته می شود؟

چندین برنامه برای ساخت لوگوی متحرک یا لوگو موشن وجود دارد مانند نرم افزار افتر افکت، ایلاستریتور، فتوشاپ و غیره. یا گسترش محبوبیت لوگوها متحرک، اکثر نرم افزارهای مشهور خودشان را به این ویژگی آپگرید کرده اند و ورژن جدید تمام نرم افزارهای طراحی لوگو معروف مثل ایلاستریتور قابلیت طراحی لوگو متحرک را نیز دارند.
با این وجود طراحی لوگو متحرک در نرم افزارهای طراحی لوگو اندروید یا لوگوسازهای آنلاین هنوز جا نیفتاده است و نمی توان لوگو متجرک رایگان را به راحتی طراحی کرد. درصورتیکه قصد طراحی لوگو متحرک دارید و در استفاده از نرم افزارهای فوتو شاپ یا ایلاستریتور تجربه و تبحر کافی ندارید؛ بهتر است طراحی لوگوی متحرک را با یک طراح حرفه ای بسپارید.

• نرم افزار افتر افکت (After Effects) شرکت Adobe:

شما می توانید با بهره گیری از نرم افزار افتر افکت لوگوی خود را به صورت متحرک توأم با افکت ها و جلوه های زیبا و جذاب به نمایش درآورید. در این نرم افزار صدا و نمادهای گرافیکی با یکدیگر ترکیب می شوند

• نرم افزار ایلاستریتور (Illustrator):

یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه طراحی لوگوی متحرک، ایلاستریتور می باشد. این نرم افزار امکانات فراوانی را در اختیار طراحان لوگو قرار می دهد. ایلاستریتور در سال 1987 برای سیستم عامل مکینتاش معرفی شد و دو سال بعد برای ویندوز نیز ساخته شد. طراحی های حرفه ای لوگو مانند لوگوی متحرک، اینفوگرافیک، دیاگرام، کاراکترهای تبلیغاتی توسط این نرم افزار انجام می شوند و از آنجایی که کار با این برنامه سخت تر از فتوشاپ است افراد کمتری با آن آشنایی دارند.

• نرم افزار فتوشاپ (Photoshop):

یکی از معروف ترین وگسترده ترین نرم افزارهای طراحی لوگوی متحرک فتوشاپ می باشد. افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای در زمینه لوگوی متحرک و قرار دادن آن روی فیلم کار کنند بهتر است که ابتدا دوره مقدماتی فتوشاپ را گذرانده و پس از آن دوره ی ایلاستریتور را سپری کنند. با این نرم افزار شما می توانید تصاویر را به صورت حرفه ای ویرایش نمایید و افکت های متعددی را قرار دهید. ساخت انیمیشن و قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم یکی از ویژگی های منحصربفرد فتوشاپ می باشد. فرمت فایل های این نرم افزار PSD بوده و می توانید برای سایر برنامه های شرکت Adobe از آن بهره گیرید.

مزایای ساخت لوگوی متحرک برای مشاغل

• افزایش آگاهی از برند: ساختن یک لوگوی متحرک حرفه ای در خلق یک تصویر قدرتمند و به یاد ماندنی از برند شما کمک شایانی می نماید. لوگوی متحرک یا لوگو موشن سبب سرزندگی شده و ارتباطی قوی را میان مخاطبین و مشتریان شما تنها در عرض چند ثانیه به وجود می آورد.
• ظاهری حرفه ای و مدرن با ساخت لوگو متحرک: زمانی که اقدام به ساختن لوگوی متحرک یا لوگو موشن برای شرکت خود می نمایید و همچنین لوگوی متحرک را روی فیلم قرار می دهید، محصولات و فیلم های وب سایت یک حس انسجام و حرفه ای بودن را به حضور آنلاین شما اضافه می نمایند. در حقیقت، این اقدام حتی برای هر فیلم ساده ای اقتدار خلق کرده و آن را حرفه ای نشان می دهد. و بدین ترتیب محصولات و خدمات شما ارزش ویژه ای از منظر مخاطبین به دست خواهند آورد.
• ساخت لوگوی متحرک و حمایت از حکایت نهان برند شما: لوگوی متحرک و قرار دادن آن روی فیلم از طریق ترکیب تصاویر، صدا و حرکت با مخاطبین ارتباط عاطفی برقرار می نماید. به طور کلی لوگو موشن باعث می شود که کارآمدی کسب و کار شما 900 درصد بیشتر از تصاویر ثابت یا هر رسانه دیگری باشد.
• با ساخت لوگوی متحرک یک بار برای همیشه هزینه کنید و با رونق کسب و کار سرمایه خود را بیفزایید: بازاریابی اغلب شامل آزمون رویه ها و استراتژی های جدیدی می شود که می توانند به سرعت هزینه ها را افزایش دهند. با سرمایه گذاری در ساخت لوگوی متحرک و قرار دادن لوگو متحرک روی فیلم به صورت حرفه ای می توانید یک بار هزینه کنید و پس از آن سرمایه خود را فروش بیشتر و ارائه خدمات افزایش دهید.

 

چگونه لوگوی متحرک بسازم و قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم چگونه است؟

لوگوی Vimeo، نمونه ای از لوگوی متحرک

 

معرفی چند لوگوی متحرک یا لوگو موشن معروف

امروزه تقریبا تمامی برندهای معروف دنیا از لوگو موشن ها استفاده می نمایند. لوگوی متحرک برای هویت برند بسیار کاربردی بوده و سبب می شود که برند شما بسیار مدرن و تأثیرگذار نشان داده شود. در ادامه به چند لوگوی متحرک که به صورت خلاقانه طراحی شده و بسیار تأثیرگذار بوده اند اشاره خواهیم داشت:

• لوگوی آمازون: در لوگوی متحرک برند آمازون می بینیم که لبخندی به وسیله لوگو ایجاد می شود. این لبخند حاکی از رضایت مشتریان است. همینطور حروف A تا Z را مشاهده می نماییم که برجسته شده اند و این یعنی این نام تجاری همه نوع محصولی می فروشد.

• لوگوی گوگل: در واقع گوگل نیازی به معرفی ندارد. لوگوی متحرک گوگل عملکرد سرویس آن را با استفاده از رنگ بندی این برند نشان می دهد. به عبارتی با ساده ترین روش ممکن خدمات آن توضیح داده شده است.

• لوگوی اینستاگرام: در لوگوی متحرک اینستاگرام از یک دوربین سنتی استفاده شده است تا در واقع لوگوی نوشتاری و اصلی آن نمایان شود. این شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس ها استفاده می شوند و امکانات اصلی آن از طریق لوگوی متحرک آن توضیح داده شده است.

• مسترکارد (Master Card): چند وجهی بودن برند مستر کارد در لوگوی متحرک از طریق تجریبات و مسافرت و غذا نشان داده شده است. شما می توانید با تصویرسازی مولفه های مختلف، تنوع کالای خود را نشان دهید.

• نایکی (Nike): در لوگو موشن نایکی رنگ های زننده متحرک سازی شده و تیک معروف نایک را نشان می دهند. در واقع حرکت به وسیله این متحرک سازی نمایان گر شده است. شما می توانید برای ساخت لوگوی متحرک خود از این موضوع استفاده نمایید.

• دِل (Dell): در لوگو موشن دل چهار آیکون نشان داده می شوند که در انتها با یکدیگر ترکیب می شوند و لوگوی اصلی برند دل که دارای لپ تاپ ها و کامپیوترهای قدرتمندی است را نشان می دهند. در ساخت لوگوی متحرک و قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم، می توانید از این برند ایده گرفته و ویژگی های اصلی محصولاتی را که به مشتریان عرضه می کنید نشان دهید.

• ویمئو (Vimeo): در ساخت لوگوی متحرک ویمئو از عناصر مختلفی مثل آیکون Play و Pause استفاده شده است تا بتواند خدمات آن یعنی به اشتراک گذاشتن ویدئوها را به تصویر بکشد. شما می توانید برای قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم از این ویژگی کارآمد ویمئو بهره گیرید.

جمع بندی

ساخت لوگوی متحرک و قرار دادن آن روی فیلم با هدف برندسازی نام شرکت انجام می گیرد. لوگوی متحرک می تواند نماد شرکت را با استفاده از برنامه و نرم افزارهای کامپیوتری به صورتی خلاقانه و حرفه ای به مخاطبین و مشتریان معرفی نماید. در واقع لوگوی متحرک یا لوگو موشن تأثیرگذاری بیشتر در برابر یک لوگوی استاتیک یا بی تحرک دارد. از کابردهای اصلی لوگوی متحرک می توان به ماندگاری برند، معرفی حرفه ای و تأثیرگذار شرکت، تأثیر سریع آن برای روی مخاطبین و اعتماد سازی اشاره نمود.
قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم یکی از روش های پر بازده برای انتقال محتوای تبلیغاتی محسوب می شود و در نتیجه این روش از سایر روش های تبلیغاتی می تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبین داشته باشد. در مجموع می توان گفت انتقال پیام با استفاده از لوگوی متحرک در ذهن مخاطب ماندگاری و تأثیر بیشتری دارد. پس سعی نمایید که برای طراحی حرفه ای تر و جذاب تر از طراحان حرفه ای بهره گیرید تا بتوانید اعتماد بیشتری را نسبت به تبلیغات برند خود توسط ساخت لوگوی متحرک و قرار دادن آن روی فیلم به دست آورید.