لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/06/30

طراحی لوگوی گیمینگ چگونه است؟

طراحی لوگوی گیمینگ به دلیل اینکه در میان صنایع بازی های رایانه ای رقابت بالایی وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. لوگو گیمینگ یا لوگو گیم به گونه ای باید طراحی شود که از سایر رقبا متمایز و توجه مخاطبین را به خوبی جلب نماید. انتقال پیام نیز در طراحی لوگو مهم بوده و باید به خوبی دربرگیرنده مفهوم بازی باشد.
دو عامل مهم و تأثیرگذاری که باید با مشاهده طراحی لوگو گیمینگ در ذهن مخاطبین نقش ببندند عبارتند از:
• هیجان انگیز بودن
• تخیلی بودن و در عین حال باورپذیر بودن
یک طراح حرفه ای لوگوی گیمینگ باید به خوبی این دو عنصر مهم را در طراحی خود اعمال نماید.

اهمیت طراحی لوگو گیمینگ

بازی های بزرگ و معروف از طریق لوگو با بازیکنان خود به خوبی ارتباط برقرار می کنند و همین ارتباط به شناخته شدن آنها کمک می کند. در سال 2018، صنعت بازی یا گیم، نزدیک به 135 میلیارد دلار کسبِ درآمد نمود، که نسبت به سال 2017 ، 10.9 درصد افزایش یافت و 47 درصد از درآمد صنعت اکاونت های تلفن همراه را از آنِ خود نمود.
با پیشرفت در تکنولوژی دیجیتال صنعت بازی به خصوص در گوشی های موبایل بسیار فراگیر شده است. بازی های اندرویدی یا IOS، به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و در این میان طراحی لوگو گیمینگ یکی از عواملی است که از آن برای جلب توجه کردن کاربران استفاده می کنند.
در صورتی که لوگوی گیمینگ به خوبی و شفاف طراحی شده باشد، به عنوان نمادی از کیفیت شناخته شده و خیلی سریع طرفداران گیم را به خود جلب می نماید. در واقع لوگوی شما باید بیانگر پیام بازی باشد. طراحی لوگو گیم باید به گونه ای باشد که توجه کاربران را زمانیکه به دنبال یک بازی جذاب هستند، جلب کند. پس طراحی لوگو گیمِینگ از این منظر بسیار مهم است.

چه چیزی طراحی لوگوی گیمینگ را ایده آل می سازد؟

زمانی که صحبت از طراحی لوگو و صنعت بازی می شود، قضیه کمی با طراحی لوگو صنایع دیگر متفاوت است. مثلا در دنیای بازی های موبایل، لوگو گیم های جداگانه با آیکون های اپلیکیشن ها جایگزین می شود.
در واقع این یک نقطه تمایز است که سازندگان بازی های ایندی (indie game) باید به ذهن بسپارند. سازندگان بازی های ایندی غالبا گروه های کوچکی هستند که حمایت مالی نمی شوند. در واقع این بازی ها روی نوآوری و خلاقیت تکیه داشته و به صورت دیجیتالی به فروش می رسند.

طراحی لوگو گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی هم صنعت بازی های ویدئویی و هم بازی های Board (مجموعه ای از بازی های سرگرم کننده) تمایل دارند تا از رنگ های اصلی و روشن در طراحی لوگوی گیمینگ استفاده کنند. به همین علت عمدتا از لوگو ماسکات برای طراحی بهره می گیرند.
درحالی که پالت های برجسته همیشه انتخاب محبوبی بوده اند، اما اگر چیز غیر متعارفی را در طراحی لوگو گیمینگ انتخاب کنید، قطعا با شکست روبرو خواهید شد. از این رو مطمئن شوید که رنگ و آرم ماسکات مناسبی را برای طراحی لوگوی گیمینگ برگزیده اید و این هویت برند یا بازی شما را نشان خواهد داد.
برای یک طراحی ایده آل بهتر است که سوالات زیر را در نظر داشته باشید؛
آیا طراحی لوگوی گیمینگ در یک دوره زمانی خاص تنظیم شده است؟
• خصوصیات شخصیت بازیکن شما چیست؟
• مخاطبین شما دقیقا چه کسانی هستند؟ کودکان، نوجوانان یا بزرگسالان؟
تمامی این موارد می تواند به شما در انتخاب صحیح فونت و شکل لوگو کمک کنند. سبک لوگوی گیمینگ نیز باید کاملا مشخص و روشن باشد، اینکه بازیکن چه نوع بازی را انجام می دهد اما در عین حال باید متمایز بوده و به خوبی به خاطر سپرده شود.

 

طراحی لوگوی گیمینگ چگونه است؟

 

این هشت نکته مهم را در طراحی لوگوی گیمینگ فراموش نکنید

لوگو ملموس ترین و قابل تشخیص ترین جنبه از یک بازی است. زمانی که مشتریان یا مخاطبین لوگو را می بینند، بلافاصله تصاویر، احساسات و ارتباط با آن بازی به ذهن آنان خطور می نماید. در واقع این نوع شناخت برای اکثر شرکت ها حکم یک جادوی مقدس را دارد. پس از این رو جای هیچ تعجبی نمی ماند که اکثر شرکت های گیمینگ، مدیریت لوگوی خود را امری حیاتی می دانند.
شما به عنوان یک شرکت گیمینگ، باید در مورد طراحی لوگوی خود متعصب باشد. لوگو گیم شما کسب و کارتان را نشان می دهد و همچنین ارزشی که برای مشتریان خود قائل هستید. از این رو باید اطمینان حاصل نمایید که کار طراحی لوگو گیم را به خوبی انجام داده اید. در ادامه با هشت نکته مهم در رابطه با طراحی لوگوی گیمینگ آشنا خواهیم شد:

1.ماهیت برند خود را مشخص کنید

لوگوی شما یکی از مهمترین سفیران برند شما است که تمامی ارتباطاتی که افراد با کسب و کار شما دارند به صورت بصری منتقل می کند. این ارتباطات می توانند شامل روابط عاطفی و روانی نیز باشند. بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید لوگو گیم شما هویت برندتان را نشان می دهد تحقیق در مورد مخاطبین لوگو است. بهترین راه این است که از آنها نظرسنجی کنید تا ببینید در مورد لوگوی گیمینگ شما چه احساسات و تفکراتی دارند.
همچنین به زبانی که مخاطبین برای توصیف تجربیات خود با شما استفاده می کنند، توجه نمایید. افعال، صفات و واژگان خاصی را که به کار می برند یادداشت کرده و سعی کنید این عناصر را در طراحی لوگو گیمینگ بگنجانید. یک طراحی ایده ال به سرعت توجه مخاطبین را جلب نموده و درک خوبی از برند شما در ذهن آنها به وجود می آورد.
به عنوان یک شرکت که در زمینه گیم فعالیت می کند، لوگوی گیمینگ شما باید جالب و جذاب باشد و بتواند حس شادی و هیجان را در مخاطبین برانگیزد.

2. در طراحی لوگوی گیمینگ از رنگ ها به گونه ای موثر بهره ببرید

رنگ هایی که در لوگو گیمینگ به کار می روند قطعا تأثیر قابل توجهی بر درک از برند شما خواهند داشت. در واقع رنگ ها برای انتقال احساسات، تنظیم لحن و نشان دادن ویژگی های منحصربفرد بازی شما مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو ایده خوبی است که روانشناسی رنگ ها را برای طراحی لوگو مطالعه نمایید.
زمانی که در مورد رنگ های مناسب تصمیم گرفتید، در نظر داشته باشید که چطور این رنگ های متفاوت در کنار یکدیگر جای می گیرند. اگر اطلاعات مناسبی در مورد رنگ های مکمل ندارید می توانید از چرخه رنگ برای انتخاب صحیح رنگ در لوگو گیم بهره بگیرید.
پس از آن بررسی نمایید که آیا رنگ هایی که انتخاب کرده اید پیام منسجمی را انتقال می دهند؟ یا برعکس این قضیه است؟ یک پالت رنگی خوب در طراحی لوگو گیم نه تنها باید هماهنگی داشته باشد بلکه باید تطبیق پذیر نیز باشد.

3. منحصربفرد باشید

هیچ چیز بدتر از یک ظاهر عمومی خسته کننده نیست. این نکته را همیشه برای طراحی لوگوی گیمینگ در نظر داشته باشید. منحصربفرد و یکتا. یک لوگو باید هوشمندانه و منحصربفرد طراحی شود تا بتواند توجه مخاطبین را فورا به خود جلب نماید. در حقیقت لوگوی شما چیزی فراتر از نام شرکت با برخی از فونت های فانتزی است.
سعی کنید چندین جنبه از شرکت یا تجربیات مشتریان را به طور همزمان در طراحی لوگوی گیمینگ فبت کنید. اما به صورتی خلاقانه و حرفه ای. یک لوگوی حرفه ای طوری کسب و کار شما را نشان می دهد که هیچ چیز دیگر نمی تواند.

4. از کلیشه ها دوری کرده و هدفمند باشید

در طراحی لوگو گیم سعی نمایید شاخ و برگ های اضافی را دور ریخته و ساده عمل کنید. از کلیشه ها پرهیز نموده و هدفمند عمل نمایید. در عین حال مطمئن شوید که لوگو گیم شما مفهومی خاص را دنبال می نماید. زمانی که بتوانید لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده تاریخچه شرکت، ارزش ها و سایر عناصر مهم باشد ارتباط شما با مخاطبین به طور خودکار تقویت خواهد شد.

5. موبایل را در ذهن داشته باشید

آیا می دانید که از سال 2016، از هر پنج آمریکایی، چهار نفر آنها دارای یک تلفن هوشمند هستند؟ این یعنی احتمال اینکه افراد از طریق موبایل خود با لوگو گیمینگ شما و در واقع با بازی شما آشنا شوند بسیار است. از این رو مطمئن شوید که لوگوی شما به خوبی در صفحه موبایل واضح و شفاف است.
به خاطر داشته باشید که طراحی برای صفحه موبایل با محدودیت های فیزیکی خاصی همراه است و از این جهت شما باید در مورد اندازه لوگو گیم، چیزی تقریبا مشابه با یک آیکون نیز فکر کنید. اینکه برای انتقال پیام چه چیزی به لوگو گیم اضافه نمایید. یا اگر لوگوی گیمینگ شما دارای جزئیات بصری بسیار کمی است، در یک صفحه پنج اینچی چگونه به نظر خواهد رسید.

6. لوگوی خود را سفارشی کنید

هنگام طراحی لوگوی گیمینگ به این مسئله فکر کنید که چگونه می توانید با یک طراحی خاص، لوگو را کامل متعلق به خود نمایید.
در انجام این کار باید مراقب باشید که از لوگوی سایرین کپی برداری نکنید. زیرا مقلدین بیشتر منجر به سردرگمی احتمالی مشتریان خواهد شد و نه تنها دیگر لوگو گیم شما خاص نخواهد بود بلکه با واکنش های منفی از سوی مخاطبین نیز روبرو خواهید شد.
سعی نمایید که عنصر بصری ظریف به طراحی لوگوی گیمینگ بیفزایید طوری که لوگوی شما را منحصربفرد و خاص سازد.

7. سادگی را انتخاب کنید

نمادین ترین و مشهورترین لوگوهای جهان اغلب بسیار ساده هستند. در واقع سادگی چیزی است که به جذابیت آنها می افزاید. از این رو اگر در طراحی لوگو گیم این نکته را رعایت نکنید و پیچیدگی ها را لحاظ نمایید شکست خورده اید.

8. در طراحی لوگوی گیم گروه سنی مخاطبان خود را در نظر بگیرید

نوع گروه سنی مخاطبان در طراحی لوگوی گیم بسیار حائز اهمیت است چرا که باید مطابق با نیازها و افکاری که در ذهن آنها است لوگوی خود را طراحی کنید.
اگر مخاطبین شما کودکان هستند بهتر است که از نمادها و طرح های جالب و فانتزی استفاده کنید. توجه داشته باشید که لوگو گیم شما برای این دسته از مخاطبین باید خوانا و قابل تشخیص باشد.
اگر مخاطبین شما نوجوانان و جوانان هستند می توانید در طراحی لوگوی گیمینگ از طرح های مدرن و هیجان انگیز بهره بگیرید. در نظر داشته باشید که لوگوی گیمینگ شما بیانگر همه چیز است و باید از جزئیات و افکت های مناسب برای گروه های سنی مختلف استفاده نمایید.
یک طراحی منحصربفرد و جالب می تواند به شما کمک کند تا در میان رقبای خود متمایز باشید و تنها کافی است که نهایت خلاقیت و دقت را در طراحی به کار ببرید.

جمع بندی

در دنیای طراحی لوگو، "بهترین نوع لوگو" وجود ندارد و موفق ترین لوگوها آنهایی هستند که به بهترین نحو برند خود را نشان می دهند. از این رو قبل از هر چیزی، باید هویت بصری بازی یا بازیکنان را که "هویت برند شما" است در نظر بگیرید.
نکته مهم دیگر گزینه های طراحی به ویژه رنگ ها، اشکال و حروف است که باید بدانید کجا و برای چه کسانی از آنان استفاده نمایید. هر شکل و رنگ متفاوتی، احساسات مختلفی را نشان می دهد، مثلا لوگوهایی که بیشتر از رنگ سیاه استفاده کرده اند بسیار پیچیده به نظر می رسند و یا لوگو گیمی که از دایره در طراحی بهره برده، دوستانه تر می باشد.
در نهایت به خاطر داشته باشید طراحی لوگوی گیمینگ شما را از دیگر رقبا متمایز می کند. از این رو باید سعی کنید با انتخاب های استراتژیک از همان ابتدا موفقیت برند خود را تضمین نمایید.