لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/03

طراحی لوگوی حرف O

طراحی لوگو حرف O با  فونت های مختلف می تواند طراحی لوگو شما را منحصر به فرد کرده یا شبیه لوگوی رقبا کنند. انتخاب تایپوگرافی مناسب می تواند به بیان داستان برند شما کمک کند و تأثیر لوگو را در هر زمان و هر کجا که مردم ببینند، تقویت کند. اما انتخاب فونت اشتباه می تواند مشکل ساز باشد. دقیقاً به همین دلیل است که در این مقاله برجسته ترین فونت های مناسب برای طراحی لوگو حرف O را برای شما گردآوری کرده ایم.
بیشتر این فونت ها برای طراحی لوگو حرف O خیره کننده هستند، اما فراموش نکنید که برای خلق یک لوگوی متمایز باید به روشهای مختلف، فونت ها را تغییر دهید و اصلاح کنید تا به برند شما احساس بی نظیری بدهد. انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو حرف O بسیار مهم است، بنابراین حتماً مدتی را صرف انتخاب فونت مناسب برای برند خود کنید.

 

طراحی لوگوی حرف O

 

چگونه از ترکیب چند فونت برای طراحی لوگو حرف O استفاده کنیم؟

•    اگر قرار است از ترکیب فونت های مختلف برای طراحی لوگو حرف O، استفاده کنید باید مطمئن شوید که فونت ها مکمل یکدیگر هستند.
•    برای برند خود یک فونت اصلی انتخاب کنید که سبک تجاری شما را به بهترین شکل نشان دهد. بنابراین، باید از بین فونت هایی که انتخاب کرده اید، برجسته ترین فونت را به عنوان فونت اصلی انتخاب کنید و از فونت های ظریف تر برای نوشتن شعار یا نام کامل برند خود استفاده کنید.
•    ایده خوبی است که یک فونت Sans-serif بولد را با یک فونت sans-serif نازک تر ترکیب کنید.
•    تکنیک دیگر ترکیب ورژن های مختلف یک فونت است: سعی کنید فونت دلخواه خود را با حروف کج، حروف درشت یا  حروف بولد ترکیب کنید.
•    از ترکیب کردن فونت ها به سبک های مختلف مثلا فونت serif با فونت اسکریپت خودداری کنید.

معرفی چند نمونه فونت برای طراحی لوگوی حرف O

فونت شوپلین (Choplin) برای طراحی لوگو با حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

حرف O در فونت Choplin کاملا گرد طراحی شده و این فونت مدرن، تمیز و بولد است به همین علت است که می توانید برای طراحی لوگو مدرن و برجسته از آن استفاده کنید. فونت چاپلین به زیبایی برای طراحی لوگوهای عکاسی، مجلات، انتشارات و گالری های هنری مناسب است.

طراحی جالب حرف O در فونت یسوا وان Yesva One

 

طراحی لوگوی حرف O

 

نحوه طراحی حرف O در فونت Yesva One، نوع خاص و متمایزی است که بیشتر برای برندهایی که با زنان سر و کار دارند مناسب است. اگر می خواهید یک لوگوی محافظه کارانه، جالب توجه و برازنده داشته باشید، این فونت را برای طراحی لوگو با حرف O، انتخاب کنید.

فونت دیدوت (Didot) برای طراحی لوگو با حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فونت دیدوت Didot طرافداران زیادی در طراحی لوگو نوشتاری و مونوگرام ها دارد. یکی از مشهورترین برندهایی که برای تایپوگرافی لوگو خود فونت دیدوت را در نظر گرفته، جورجیو آرمانی است. ویژگی این فونت، کنتراست متناسب با ضخامت خط است که باعث جلب توجه می شود. این فونت در دنیای مد نیز معمولاً دیده می شود. Didot در صورت استفاده در طراحی لوگو های ساده و رنگ های کنتراست بالا، بهترین عملکرد را دارد.

طراحی لوگوی حرف O با فونت Walk On

 

طراحی لوگوی حرف O

 

هانسون چان در ابتدا Walk On را به عنوان متن اصلی سازمانی برای برند مد Wang & Lynch طراحی کرد. هدف چان ایجاد یک فونت متمایز، به ویژه با رسم خطوط مستقیم و زوائد بود. زائده های ظریف Walk On، افکت های ساده و احساس یکپارچه سازی، انعطاف پذیری زیادی را برای استفاده از آن در طراحی لوگو با حرف O ایجاد می کند.

استفاده از فونت گلوبر (Glober) برای طراحی لوگو با حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فونت گلوبر (Glober) به دلیل خوانایی عالی در ورژن های مختلف خود شناخته شده است. به طور کلی، این یک فونت کلاسیک است، که می توان از حالت پررنگ، کج و خط دار آن به صورت ترکیبی برای طراحی لوگوی نوشتاری استفاده کرد. معمولا فونت Glober برای طراحی لوگوی تجاری و مهندسی کاربرد دارد.

فونت Ostrich Sans برای طراحی لوگوی حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فونت Ostrich از نوع فونت سنس سریف باریک با لبه های گرد و خطوطی بسیار بلند است. این فونت، در حال حاضر فقط با حروف بزرگ در دسترس است، بنابراین، به راحتی می توانید برای طراحی لوگو حرف O از آن استفاده کنید.

طراحی لوگو با فونت Modesto برای حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فونت مودستو (MODESTO) شما را یاد سیرک های قرن نوزدهم و بیستم و تایپوگرافی های نقاشی شده با دست، می اندازد و در حقیقت تکرار دیجیتالی آن فرم های آنالوگ را به خود اختصاص داده و آنها را به یک خانواده از نوع قابل استفاده شامل 23 فونت تبدیل کرده است.
اگر می خواهید از لوگو های برتر سیرک، مارک جعبه های چوبی کلاسیک یا طرح جعبه سیگار برگ الهام بگیرید، این فونت را برای طراحی لوگوی حرف O خود در نظر بگیرید.

فونت آیلرون (Aileron) برای طراحی لوگوی حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

Aileron یک فونت Neo-Grotesque sans serif است که از نظر طراحی نزدیک به Helvetica و از نظر مفهومی نزدیک به Univers است.
این فونت برای طراحی لوگوی استارت آپ ها و مارک های لباس ایده آل است.

طراحی لوگو با حرف O با فونت Rockwell

 

طراحی لوگوی حرف O

 

با توجه به اینکه فونت راکول (Rockwell) از نوع سریف کلاسیک است در سال های اخیر چندان برای طراحی لوگو مورد توجه قرار نگرفته است. با این وجود این فونت در عین سادگی، بسیار دل نشین است. بنابراین اگر قصد دارید به طراحی لوگو حرف O شکل های حتی پیچیده ای اضافه کنید، استفاده از این فونت را به شما توصیه می کنیم.

طراحی لوگوی حرف O با فونت بالتیکا (Baltica)

 

طراحی لوگوی حرف O

 

بالتیکا (Baltica) فونتی کلاسیک است که می تواند حس اعتماد را در مخاطب برانگیزد و به عنوان یک فونت تاثیر گذار برای طراحی لوگو وینستون (Winston) به کار رفته است. همانطور که در این لوگو می بینید، طراحی حرف O با این فونت بسیار متمایز و چشمگیر است.

فونت ادیبی سانز (Odibee Sans) برای طراحی لوگوی حرف O متمایز

 

طراحی لوگوی حرف O

 

اگر یک برند جاه طلبانه و جسورانه دارید، انتخاب فونت Odibee Sans برای طراحی لوگو حرف O کاملا منطقی است. با انتخاب این فونت، لوگو را به یک طراحی هوشمند، بلند پروازانه و عجیب تبدیل کنید.

طراحی لوگوی حرف O با فونت Bowlby One SC

 

طراحی لوگوی حرف O

 

Bowlby One SC ثابت کرد که یک فونت می تواند به صورت تزئینی به کار رود، طراحی منحصر به فرد و ضخیم حروف، موجب شده که انتخاب این فونت برای کسب و کارهای بسیار رقابتی مناسب باشد. این فونت لوگو را برای ایجاد طراحی با ظاهری کمی خشن، بلند پروازانه و شجاعانه انتخاب کنید.

فونت آلفا اسلب وان (Alfa Slab One) برای طراحی لوگو با حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فونت آلفا اسلب (Alfa Slab)، برداشت تازه ای از خط مصری است و شبیه به فونتی است که در سال 1821 برای ریخته گری Thorowgood خلق شد با این تفاوت، که آلفا اسلب فونت سنگین تری است و فقط با اضافه شدن چند جزئیات، مانند کشیدگی بیشتر، کنتراست بیشتر و زوایای محسوس در انتهای هر حرف به فونتی ضخیم تر و جسورتر تبدیل شده که توجه زیادی را به خود جلب می کند. از این فونت می توانید همراه با با یک فونت سریف نازک تر مانند Nixie One، استفاده کنید تا نام برندتان را نسبت به شعاری که زیر آن می نویسید، برجسته کنید.

طراحی لوگوی حرف O با فونت Advent Pro

 

طراحی لوگوی حرف O

 

Advent Pro یک فونت نمایشی پرتحرک است که از خصوصیات جهانی مشخص کل ژانر sans-serif استفاده می کند، اما ویژگی های مدرن خاص خود را نیز دارد. این فونت را برای طراحی حرف O در لوگو خود انتخاب کنید تا تحریک آمیز باشد یا نشان دهید که از یک برنامه کاری متمرکز و سیاست مدارانه پشتیبانی می کنید.

طراحی لوگوی حرف O با استفاده از فونت کرونا وان (Krona One)

 

طراحی لوگوی حرف O

 

یوون شوتلر، طراح Krona One، این فونت sans serif با کنتراست کم، به سبک نیمه گسترش یافته است که هدف خود را از طراحی این فونت، حفظ خوانایی حروف در سایزهای بزرگ و کوچک برشمرده است. با انتخاب این فونت، لوگوی خود را بسیار خواندنی، به یاد ماندنی و جذاب کنید.
از این فونت معمولا برای طراحی لوگوهای شیک، مینیمالیستی و در دسترس استفاده می شود.

کاربرد فونت کاردو (Cardo) برای طراحی لوگو با حرف O

 

طراحی لوگوی حرف O

 

به گفته دیوید پری طراح فونت کاردو (Cardo)، اسن فونت به عنوان نسخه ای از حروف چاپی دوران رنسانس - آلدوس مانوتیوس و "برای نیازهای کلاسیک گراها، دانشمندان کتاب مقدس، قرون وسطایی ها و زبان شناسان طراحی کرد" خلق شده است. 
از آنجایی که این یک فونت از نوع Unicode است که طیق این استاندارد، برای هر کاراکتر یک عدد منحصر به فرد ارائه می شود می توان از آن برای موقعیت هایی که به یک فونت قدیمی با کیفیت بالا احتیاج دارید، استفاده کنید.
Cardo به خوبی با یک فونت هایی از نوع Neo-Grotesque sans-serif، مانند Roboto یا Aileron مطابقت خواهد داشت.
این فونت برای طراحی لوگو حرف O در برندهایی که در زمینه دانشگاهی کار می کنند و متمرکز بر کلاسیک هستند، مناسب است.

طراحی لوگوی حرف O با فونت هلوتیکا (Helvetica)

 

طراحی لوگوی حرف O

 

بسیاری از مردم نمی دانند که فونت Univers حتی قبل از Helvetica به شهرت رسید و در حقیقت Max Miedinger برای طراحی فونت هلوتیکا از فونت یونیورس الهام گرفت. شهرت هر دو فونت تا حدودی در دهه 70 و 80 میلادی مشابه بود، تا اینکه Helvetica مجوز Xerox، Adobe و Apple را گرفت تا یکی از فونت های اصلی PostScript باشد.
از آن زمان، Helvetica به شهرت جهانی دست یافته است! هلوتیکا به این دلیل برای طراحی لوگو با حرف O توصیه می شود که دارای حروف چاپی ساده اما تاثیرگذاری است که زائده های عجیب و غریبی دارند - مانند دم گرد یا مربع شکل "R"، t "" و "f" باریک.

وولکورن

 

طراحی لوگوی حرف O

 

فردریش آلتهاوزن ضمن ایجاد یک فونت کلاسیک سریف برای کار، به همه ما یک درس آلمانی هم داده است. کلمه Vollkorn که در اصل "Follkorn" تلفظ می شود، یک کلمه آلمانی به معنی آرد گندم کامل است و به اصطلاح قدیمی "Brotschrift" گفته می شود.
به طور کلی، "Brotschrift" فونت های کوچکی بود که در نوشته های دستی روزمره، مورد استفاده قرار می گرفت. طراحی این فونت، اولین تلاش متواضعانه آلتهاوزن بود، که قصد داشت Vollkorn را فونتی نزدیک به "Brotschrift"  و بسیار خوانا خلق. 
این فونت لوگو را انتخاب کنید تا کمی سبک سنتی به طراحی لوگو حرف O بدهید. وقتی به دنبال ظاهری موثر و بی نظیر می گردید که هم در سایز های کوچک و هم در اندازه های بزرگ خوانا باشد، این فونت را برای لوگو خود در نظر بگیرید.

طراحی لوگوی حرف O برای برند اپرا (OPERA)

Opera نام یکی از مشهورترین مرورگرهای وب است که در سال 1995 توسعه یافت. امروزه این وب به بیش از 40 زبان در دسترس است و دارای نسخه های Windows، Android، macOS و Linux می باشد.

معنی و تاریخچه

 

طراحی لوگوی حرف O

 

لوگو نمادین Opera "O" در سال 1999 طراحی شده است و در طول سالها چندین تغییر و تعدیل داشته است. تنها چیزی که دست نخورده باقی مانده است - پالت رنگی مورد استفاده در آن بود.

1999 - 2001

 

طراحی لوگوی حرف O

 

لوگو اصلی اپرا یک حرف کوچک "O" به رنگ قرمز  با سایه بلند به رنگ خاکستری است. 

2001 - 2003

 

طراحی لوگوی حرف O

 

در سال ، 2001 طراحی لوگو حرف"O" بزرگتر می شود و سایه آن نیز متناسب تر می شود. 

2003 - 2009

 

طراحی لوگوی حرف O

 

در سال 2003 اپرا یک لوگو سه بعدی برای حرف O طراحی می کند. رنگ قرمز لوگو نیز آرامتر شده و رنگهای تقریبا به حالت گرادیانی در می آنید. حتی سایه نیز دارای شکل سه بعدی می شود.

2009 - 2013

طراحی لوگوی حرف O

بازطراحی لوگو حرف O در سال 2009 برای مرورگر اپرا (OPERA) مفهوم سه بعدی لوگو اپرا را حفظ می کند، اما سایه بزرگ "O" با یک خط خاکستری کوچک در زیر لوگو جایگزین می شود. پالت رنگ به قرمز اسکارلتی برگشته است، فونت حروف اصلاح شده است و اکنون لوگو قدرتمند و شیک به نظر می رسد.

2013 - 2015

 

طراحی لوگوی حرف O

 

در سال 2013 طراحی لوگو حرف O اپرا باز هم اصلاح می شود. سایه آن تقریباً دیگر دیده نمی شود و حرف "O" نازک تر و ظریف تر و باریک تر می شود. این نسخه فقط دو سال در مرورگر مورد استفاده قرار می گیرد.

2015 –امروز

 

طراحی لوگوی حرف O

 

طراحی مجدد لوگو در سال 2015 یک "O" کاملاً جدید و بدون سایه به ارمغان آورد. طراحی لوگو حرف O به شکل حلقه در می آید که به دلیل اجرای حالت سه بعدی و قرار گرفتن به صورت نیم رخ،  کاملاً دیده می شود.