لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/16

معرفی و دانلود لوگوی مناسب باشگاه بدنسازی و وکتور لوگوی بدنسازی

لوگوی بدنسازی نیز مانند سایر لوگوها به متخصص های خبره ای جهت طراحی نیازمند است. چنین طراحی بسیار چالش برانگیز است زیرا چنین لوگوهایی از توجه بیشتری برخوردارند.
یک لوگوی بدنسازی خاص، هویت و چیستی باشگاه شمارا نشان میدهد و لوگوها اولین تاثیر را روی اشخاص میگذارند. در این مقاله قصد داریم که شمارا با بهترین لوگوها و وکتور لوگوهای بدنسازی آشنا کنیم.
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله "طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی" را مطالعه کنید تا در این زمینه دید کامل و بهتری به دست آورید.

طراحی لوگوی بدنسازی

برای طراحی یک لوگوی بدنسازی خوب باید به تمام موارد توجه داشت از تاریخچه ی ورزش گرفته تا افرادی که قرار است به آن علاقه مند شوند. 

در قدم اول، لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

بصورت ساده لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. یک لوگوی خوب می تواند برای افزایش محبوبیت باشگاه شما اساسی ترین نیاز باشد و برای افرادی که میخواهند وارد باشگاه شوند این که شما چه کاری انجام می دهید، چه جور باشگاهی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید را نشان میدهد. این موضوع باری باشگاه های بدنسازی بسیار مهم و نیازمند توجه زیادی است.

اصول کلی طراحی لوگو

ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به تهیه‌ی آن‌ها فکر می‌کنند. این ابزار شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، بسته بندی، تراکت و غیره می‌شوند و لوگو مهم‌ترین آن‌هاست.
اولین قدم در طراحی لوگو،  انتخاب نوع و یا سبک طراحی لوگو است. شما چه به عنوان یک طراح و چه به عنوان یک کارآفرین نیازمند این هستید تا انواع لوگو و کاربردهای آنهارا بشناسید. به عنوان طراح لوگوهای بدنسازی نیز شما باید بتوانید نوع لوگو مورد نظر خود را با توجه به خواسته کارفرما تشخیص داده و لوگو را به همان سبک طراحی کنید و یا با علم بر کاربردهای سبک های مختلف طراحی لوگوهای ورزشی و بدنسازی، بهترین و مناسب ترین لوگوها را برای کارفرمایان خود خلق کنید. 

مهم ترین اصول در طراحی لوگو:

•    طرحتان باید ساده باشد :
بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد.
•    طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد:
لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.
•    استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها:
استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ ها به راحتی میتوانند احساسات ما را بر انگیزند.
•    لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد:
کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. 
•    لوگوی شما به صورت سیاه و سفید هم باید خوب باشد:
حتی لوگوی سیاه و سفید شما نیز باید به همان میزانی که هدف گذاری کرده اید روی افراد تاثیر گذار باشد.
یک طراحی خوب لوگو باید تمام این موارد را برای محبوبیت کسب و کار شما دارا باشد.

انواع لوگوی بدنسازی 

لوگو های بدنسازی به صورت کلی در راستای افزایش درآمد و جذب افراد بیشتر طراحی می شوند. به گونه ای که این لوگو بتواند در عین سادگی ارتباط مناسب را با مخاطبان ایجاد و پیام ها، اهداف و ارزشهای باشگاه را به آنها انتقال دهد. 

از انواع لوگو ها میتوان به:

•    لوگوهای مونوگرام ( یا نشانک) : چنین لوگوهایی  مبتنی بر تایپوگرافی هستند که از چند حرف تشکیل می شوند و نام های طولانی را به ورژن ساده و روان تری تبدیل میکنند. مونوگرام معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک باشگاه باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود. 
•    لوگوتایپ : چنین لوگوهایی تنها روی نام کامل کسب و کار متمرکز اند. این لوگو عمدتا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما بسیاری نیز آن را به صورت دستی و دور از چارچوب فونت های آماده طراحی می کنند که این روش امروزه در کشورمان ایران نیز بسیار رونق یافته است.
•    علامت تصویری : چنین لوگوهایی یک نماد یا نماد مبتنی بر گرافیک اند و مهم ترین موضوع انتخاب لوگوهای تصویری، مفهوم گسترده ی پشت تصویر انهاست. این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیباسازی لوگو می دهند. همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم از گذشته دور تا امروز بوده اند. پس تاثیر و ماندگاری لوگو تصویری بر روی ذهن مخاطب امری بدیهی و مسلم است. به طور کلی این لوگوها بوسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شوند که یک نماد بصری را برای باشگاه شما خلق می کند.
قطعا تمام انواع طراحی معرفی شده اصلی ترین و موفق ترین سبک های طراحی آرم و لوگو در دنیا هستند. در نتیجه بهتر است به این سبک ها اعتماد کرده و بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. لوگوی خوب برای باشگاه بدنسازی لوگوییست که علاوه بر سادگی دارای مفهوم بالایی باشد.

معرفی و دانلود لوگوی مناسب باشگاه بدنسازی و وکتور لوگوی بدنسازی

نرم افزار طراحی لوگو

برای طراحی لوگو بصورت فردی شما میتوانید از نرم افزارهایی که کاربردی تر اند استفاده کنید. لوگو ها اولین برداشت مشتریان از شما هستند، یک لوگو عالی ترکیبی زیبا از حروف،شکل ها و رنگ هاست.
یک نرم افزار طراحی لوگو به شما کمک میکند تا لوگوی بدنسازی خود را با کمی زحمت و البته با داشتن مهارت درنرم افزار ایجاد کنید. با اینکه میتوانید یک طراح حرفه ای یا یک شرکت طراحی لوگو را انتخاب کنید، اما گاهی اوقات به دلیل محدودیت در بودجه و یا دلایل دیگر ممکن است بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، این مقاله بهترین منبع برای افرادیست که میخواهند طراح لوگوی خود باشند.

اصولی ترین نرم افزار های طراحی لوگو

نرم افزار های زیادی هستند که میتوانند برای شما بسیار کمک کننده و کاربردی باشند.

نرم افزار طراحی لوگوی Illustrator

استفاده از این نرم افزار برای طراحی لوگو در دنیا بسیار رایج است و محبوب ترین نرم افزار طراحی لوگو است، دلیل محبوبیت این نرم افزار به دلیل داشتن ویژگی های فوق العاده کارآمد، رابط کاربری آسان و یادگیری آسان است. 
برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی با این برنامه می توانید دوره آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور را در وب سایت لوگونومی دنبال کنید.

نرم افزار طراحی لوگوی Corel Draw

این نرم افزار در کنار ویژگی راحتی در کار به یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو تبدیل شده است. دقت و انعطاف پذیری در رنگ و طراحی این برنامه خیره کننده است.

نرم افزار طراحی لوگوی Photoshop

این نرم افزار علاوه بر کارایی بالا برای طراحان برای افراد عادی نیز قابل استفاده است، افراد با این نرم افزار میتوانند تصاویر زیبا، سه بعدی، نقاشی، نماد و لوگو های حرفه ای ایجاد کنند. از ویژگی های این نرم افزار میتوان به داشتن قابلیت های بسیار زیاد برای ویرایش و طراحی اشاره کرد.
برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی با این برنامه می توانید دوره آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ را در وب سایت لوگونومی دنبال کنید.

وکتور لوگوی بدنسازی

وکتور لوگوها نیز یکی از روش های رایج طراحی لوگو هستند.  تصاویر را در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی مانند نقاط، خطوط، منحنی‌ها، دایره‌ها و چند ضلعی‌ها ذخیره می‌کنند و طرح ویژه تری را به شما ارئه میدهند. وکتور ها فایلی از لوگو هستند که در هر اندازه‌ و مقیاسی با کیفیت و واضح اند.
برای طراحی لوگو وکتور ها علاوه بر همکاری با طراحان لوگو وکتور میتوانید از نرم افزارهای ویرایش تصویر یا وب سایت های مختلف مانند Logonomy که به شما این امکان را می دهند تا با نرم افزارهای آنلاین آنها طراحی لوگو با فرمت وکتور انجام دهید؛ استفاده کنید. وکتور فرمتی است که مورد تایید اکثر طراحان حرفه‌ای قرار گرفته و بیشترین کاربرد را دارد.

لوگوی بدنسازی حرفه ای

لوگوی بدنسازی حرفه ای نیز مانند سایر لوگوها نیازمند بهترین نوع طراحیست، زیرا چنین لوگوهایی نشان دهنده ی این هستند که چه چیزی شمارا بهتر از سایر رقبا کرده است . یک لوگوی خوب برای بدنسازی حرفه ای میتواند ارزشهای باشگاه شمارا به صورت گرافیکی برای اشخاص به نمایش بگذارد. 
یک لوگوی خوب از فونت ها ، رنگ ها و گرافیک ویژه ای طراحی شده است و نشان دهنده ی سیر داستانی است که شما سعی در بازگو کردن آن دارید و این باعث میشود بعدا اشخاص با تشخیص نام تجاری شما فوراً در نامه ها ، ایمیل ها ، کارت های ویزیت آنرا شناسایی و لوگوی شما به آنها حس آشنایی و اعتماد دهد.
با گذشت زمان و کم شدن توجه ها به سایر چیزها، این لوگوها هستند که هنوز محبوبیت خود را در دنیا حفظ کرده اند. زمانی شما میتوانید باشگاه بدنسازی خود را به افراد ثابت کنید که سلاح مخفی به نام لوگوی خوب داشته باشید.

لوگوی دمبل

بهترین لوگوهای دمبل چه لوگوهایی هستند؟ لوگوهای دمبل معمولا مفهوم قدرت و وزنه برداری را در ذهن  به وجود می آورند. چنین لوگوهایی ساده و دارای طراحی تمیزی هستند. سادگی لوگوهای دمبل تاثیر گذاری آنها را بالا برده و اشخاص به سادگی آنهارا شناسایی میکنند.

جمع بندی

در آخر باید اضافه کرد که طراحی لوگو، کاری زمان بر اما بسیار کاربردی برای کسب و کار است، به ویژه درلوگوهای بدنسازی معیار افراد خلاقیت شماست.
اگر تصمیم گرفته اید یک لوگوی خاص برای کسب و کار خود تهیه کنید میتوانید مقاله ی "بهترین روش برای طراحی لوگو با ارزانترین قیمت" را مطالعه و بهترین های موجود را مشاهده کنید.

تگ های مرتبط :