لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1399/06/12

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو به شما کمک می کند که پیام و مفهوم برند خود را با تصویری متفاوت در ذهن مشتری ثبت کنید. با انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو، مخاطبان هر کجا که لوگوی شما را ببیند آن را با همان فونت به خاطر خواهند آورد. درعوض انتخاب فونت نادرست می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای لوگوی شما به وجود بیاورد.
هزاران فونت وجود دارد که میتوانید برای طراحی تایپوگرافی از آن استفاده کنید اما برای انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو حرفه ای خود باید با روانشناسی فونت ها و همچنین تأثیری که هر فونت روی مخاطب می گذارد و ارتباطی که با مخاطبین به منظور رساندن پیام شما به آنها برقرار می کند، آشنا شوید.

فونت فارسی خاص برای طراحی لوگو – فونت تابان

بسیاری از طراحان از فونت فارسی خاص برای طراحی لوگو استفاده می کنند و حتی گاهی اوقات برای این که یک لوگو حرفه‌ای متمایز از رقبا به نظر برسد، برای آن لوگو، فونت خاصی طراحی می کنند. یکی از روش های انتخاب فونت فارسی خاص برای طراحی لوگو استفاده از فونت های لایه باز است. از فونت لوگوتایپ تابان می‌توان به عنوان مشهورترین فونت طراحی لوگو لایه باز نام برد.
طراحی فونت فارسی مناسب برای لوگو تایپ ها در صورتی که بخواهند نام برند یا شرکت به تنهایی یا همراه با یک نماد در لوگو درج شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. فونت فارسی مناسب باید برای خاص بودن و جذاب تر شدن لوگو مورد استفاده قرار گیرد.
فونت لایه باز در طراحی لوگوتایپ به شما کمک می کند که تک تک حروف را به صورت جداگانه در اختیار داشته باشید و بتوانید آنها را در نرم افزار های طراحی لوگو مثل فتوشاپ ایلوستریتور یا کرل به هر شکل و رنگی که میخواهید در بیاورید. با دانلود فونت فارسی لایه باز برای طراحی لوگو و کمی خلاقیت، زیباترین لوگوتایپ ها با نام برند شما طراحی خواهد شد.

دانلود فونت لوگو تایپ سوفی

انتخاب و دانلود فونت لوگوتایپ مشکل ترین مرحله در طراحی لوگو های نوشتاری است. برای این که طراح لوگو بتواند فونت فارسی مناسب برای طراحی لوگوی نوشتاری را انتخاب کند باید با مفاهیم و روانشناسی فونت ها آشنا باشد. یکی از مشهور ترین انواع فونت لوگوتایپ، فونت سوفی با استفاده از قلم ثلث است.

دانلود فونت سوفی برای طراحی لوگو

فونت لوگوتایپ سوفی جزوه فونت های بسیار مدرن است که موجب شده خط ثلث در طراحی گرافیک مدرن راه پیدا کند. قلم سوفی با خلاقیت گرافیکی، خط کهن ایرانی را به طرحی مدرن برای ساخت لوگو تبدیل کرده است. از این نوع فونت به راحتی می توان برای طراحی لوگو نوشتاری با نظم و زیبایی تمام استفاده کرد.
با دانلود فونت سوفی می ‌توانید هر حرف را جداگانه در اختیار داشته باشید و آنها را مثل پازل کنار یکدیگر بچینید تا به طراحی لوگوتایپ مورد نظر خود دست پیدا کنید. کنار هم چیدن حروف به شکل دایره مهمترین کاربرد فونت سوفی در لوگو تایپ است.

فونت لوگو تایپ رایگان حماسه

دانلود فونت لوگوتایپ رایگان به خصوص برای افرادی که قصد دارند ساخت لوگو ارزان با نرم افزارهای در دسترس مثل فتوشاپ را انجام دهند، ضروری به نظر می رسد. فونت حماسه از انواع فونت لوگوتایپ فارسی است که کاربرد گسترده ای در پروازی لوگو پیدا کرده است. این فونت در سه حالت پررنگ، ساده و متوسط طراحی شده و می‌توان هر حرف آن را به راحتی در لوگوتایپ به کار برد. پس از نصب فونت فارسی حماسه در نرم افزاری که قصد طراحی لوگو در آن را دارید به دنبال کلمه "a hamase" بگردید و پس از انتخاب آن به راحتی حروف مورد نظر خود را تایپ کرده و آنها را ویرایش کنید.

دانلود فونت حماسه

فونت فارسی مناسب لوگو آراهالا

فونت فارسی آراهالا از دیگر انواع فونت فارسی مناسب لوگو است که کاربرد زیادی در تایپوگرافی و لوگو تایپ دارد. از این فونت زیبا می توانید برای بازاریابی و مارکتینگ برند خود با طراحی لوگوتایپ استفاده کرده و به راحتی لوگو طراحی شده را در تبلیغات تجاری خود به منظور برندسازی به کار ببرید.

دانلود فونت فارسی آراهالا

فونت فارسی مناسب لوگو به طراحان این امکان را می دهد که با استفاده از خلاقیت خود زیباترین لوگوتایپ های ممکن را با استفاده از نرم افزار های طراحی لوگو مثل کرل درا یا فتوشاپ بسازند.

فونت تایپوگرافی لوگو بانک تجارت

فونت تایپوگرافی لوگو حرفه ای بانک تجارت از دیگر فونت های پرطرفدار طراحی لوگوتایپ است. لوگو تایپ بانک تجارت با فونت خاص خود به یک لوگو حرفه ای خاص و به یاد ماندنی تبدیل شده که بسیاری از شرکت های مشهور دیگر را ترغیب کرده از همین فونت برای طراحی لوگو تایپ خود استفاده کنند.

 

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو


گاهی اوقات برای اینکه خاص به نظر برسید باید هزینه پرداخت کنید. بسیاری از فونت های لوگوتایپ فارسی که به طور خاص طراحی شده اند با هزینه جداگانه ای به فروش میرسند. هر چند قیمت فونت برای طراحی لوگو چندان گران نیست اما باز هم بسیاری از طراحان به دنبال دانلود فونت فارسی رایگان برای طراحی لوگو می گردند. اگر می خواهید یک لوگوتایپ حرفه ای، متمایز و بی نظیر داشته باشید بهتر است قیمت فونت لوگوتایپ مخصوص خود را بپردازید و سپس شروع به طراحی لوگو حرفه ای نمایید.
چند نمونه از مشهور ترین انواع فونت فارسی برای طراحی لوگو که به طور خاص طراحی شده اند:

فونت خندوانه
فونت رایتل
فونت فارسی بازار
فونت فارسی عصر جدید

 

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو

 

فونت انگلیسی مخصوص طراحی لوگو

اگر می خواهید یک طراحی لوگو حرفه ای و مدرن داشته باشید حتما نیاز دارید که نام برند خود را با حروف انگلیسی لوگوتایپ درج کنید. انتخاب فونت انگلیسی خاص برای طراحی لوگو به‌خصوص اگر بسته بازاریابی جهانی دارید یا یک شرکت بین المللی تاسیس کرده‌اید، اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه ۱۰ نمونه از انواع فونت انگلیسی خاص برای طراحی لوگو را به شما معرفی می کنیم:

Helvetica® Now
Proxima Nova
TT Norms Pro
FF DIN®
Avenir® Next
Nexa
Cera Pro™
Mont™
Intro™
Gilroy™

بسیاری از طراحان حرفه ای لوگو بر این عقیده اند که برای خلق یک لوگو حرفه ای که هویت و پیام برند را به خوبی منتقل کند باید حتماً از تایپوگرافی استفاده کرد. انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگوتایپ به شناساندن برند و بازاریابی آن کمک شایانی می کند.
انتخاب فونت مناسب در کنار انتخاب رنگ و نماد، عنصر بسیار مهمی است که باید با توجه به شخصیت هر برند در نظر گرفته شود. به همین علت است که برندهای مدرن روی انتخاب فونت مناسب تاکید بسیار زیادی دارند. اگر به لوگوی برندهای مشهور نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که آنها از نوع فونت مخصوصی برای لوگوی خود استفاده می‌کنند که کمتر در لوگو های دیگر دیده می شود.
اگر به دنبال ساخت لوگو حرفه ای هستید بهتر است کمی هزینه کنید و با خرید یک فونت خاص یا سفارش دادن آن به یک طراح گرافیک، لوگو حرفه ای و متمایزی داشته باشید. با این وجود هنوز هم می توانید با استفاده از فونت های از پیش طراحی شده که به شما معرفی می کنیم، یک لوگوتایپ جذاب خلق کنید.

فونت انگلیسی Helvetica® Now برای طراحی لوگو

فونت Helvetica® Now جزو فونت های بسیار خاص و منحصر به فردی است که برای برندسازی و طراحی لوگو تایپ انگلیسی کاربرد گسترده پیدا کرده است. از این فونت بر روی طراحی خودروهای مدرن استفاده می شود چون میتوان حروف آن را به سادگی طراحی و ویرایش کرد. برندهای مشهور و بسیار زیادی از فونت Helvetica® Now برای طراحی لوگو خود استفاده کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

NYC
Panasonic
Jeep
American Airlines

با طراحی این لوگو های ماندگار با استفاده از فونت انگلیسی Helvetica® Now این فونت در حال حاضر به یکی از مشهورترین انواع فونت انگلیسی برای طراحی لوگو تبدیل شده است.

فونت انگلیسی Proxima Nova برای طراحی لوگو

فونت پروکسیما نوا در سال ۲۰۰۵ توسط Mark Simonson به دنیای لوگو معرفی شد. این فونت بی نظیر دارای ۱۴۴ سبک مختلف است و می توان آن را به شکل دلخواه ویرایش کرد. فونت پروکسیما از نوع سنس سریف است و یک ظاهر هندسی خاص را با ویژگی‌های مدرن ترکیب کرده است. این نوع فونت که به صورت ترکیبی ساخته شده در طراحی لوگو کاربرد بسیار زیادی دارد و خواص و ویژگی های منحصر به فرد آن به لوگوتایپ های حرفه ای ظاهری متفاوت می بخشد. از برندهای مشهوری که برای طراحی لوگو تایپ خود از فونت انگلیسی پروکسیما نوا استفاده کرده‌اند می توان Spotify و Bosh را نام برد.

فونت انگلیسی TT Norms Pro برای ساخت لوگو

TT Norms Pro به عنوان یکی از پرفروش ترین فونت های خاص از نوع سنس سریف شناخته می‌شود. طراحی هندسی خاص این فونت انگلیسی بسیار جذاب است و برای طراحی لوگوی شرکت های بین المللی کاربرد گسترده ای دارد. به عنوان مثال می‌توان شرکت Vanderbrand که طراحی لوگو خود را با فونت TT Norms Pro انجام داده نام برد.

دانلود فونت انگلیسی FF DIN®

FF DIN بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ با تغییرات بسیار زیادی به عنوان یک پدیده جدید در طراحی لوگوتایپ معرفی شد. بسیاری از طراحان لوگو این فونت را به عنوان بهترین فونت انگلیسی که تا به حال طراحی شده می شناسند. مهمترین علت پرکاربرد بودن فونت FF DIN واضح بودن لوگوتایپ طراحی شده با این فونت هنگام چاپ روی بسته بندی ها، پوستر ها، بیلبوردها و یا استفاده در فضاهای مجازی و همچنین دیجیتال ساینیج است. برای اینکه زیبایی فونت FF DIN در طراحی لوگو را بهتر مشاهده کنید می‌توانید لوگوی شرکت Ruiz را با دقت بررسی کنید.

فونت انگلیسی Avenir® Next برای طراحی لوگو

Avenir Next Pro از انواع فونت انگلیسی مخصوص است که علاوه بر این که ظاهر مدرنی ‌دارد اما از ترکیب فونت های استاندارد و کلاسیک در طراحی آن استفاده شده است. فونت Avenir® Next از نوع سنس سریف خطی و ترکیبی از فونتهای Erbar و Futura قدیمی است و تقریباً با آنها در یک خانواده قرار می گیرد. این سبک فونت های انگلیسی بسیار پر حجم هستند و به راحتی قابل تشخیص می باشند. لوگوتایپ های طراحی شده با این نوع فونت ها کاملاً به یاد ماندنی هستند و می‌توان از آنها در طراحی انواع لوگوتایپ شرکت ها یا سازمان های بین المللی که قصد بازاریابی جهانی دارند، استفاده کرد.
فونت Avenir® Next که در فرانسه به معنای آینده است، از حروف بسیار ضخیمی تشکیل شده و طراحی خاصی دارد. به عنوان مثال، حرف O در این فونت کاملاً گرد و به شکل دایره نیست. بلکه به شکل بیضی با ارتفاع کم به نظر می رسد که آن را متمایز از سایر فونت ها می سازد. زمانی که حروف انگلیسی مختلف برای طراحی لوگوتایپ با حروف انگلیسی کنار هم قرار می‌گیرند، هارمونی بین حروف، ظاهر بسیار زیبایی بوجود می‌آورد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به نظر می رسد فونت Avenir® Next از انواع فونت خاص انگلیسی باشد که تا چندین نسل مورد استقبال طراحان لوگو قرار بگیرد.

فونت انگلیسی لوگوی آدیداس

 

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو

 

برای انتخاب و دانلود فونت خاص برای طراحی لوگو بد نیست که نگاهی به مشهورترین لوگوهای جهان و فونتی که برای لوگوتایپ خود انتخاب کرده‌اند، بیندازید. به عنوان مثال، لوگوتایپ شرکت آدیداس به عنوان یک برند ورزشی مشهور که کفش، لباس، ساعت و هر محصول دیگر مرتبط با صنعت ورزش را تولید میکند، از سه نوار موازی با هم تشکیل شده که نام برند آدیداس با فونت سریف هندسی خاصی زیر آن به چشم می خورد. این فونت که به طور خاص برای شرکت آدیداس طراحی شده شبیه به فونت انگلیسی ITC Avant Garde به نظر می‌رسد.
فونت انگلیسی مخصوص طراحی لوگو با نام Avant Garde Gothic را نمی توان به صورت رایگان دانلود کرد و برای طراحی لوگو تایپ با این فونت حتماً باید آن را خریداری نمود. شرکت های مشهور بسیاری، لوگوتایپ خود را با فونت Avant Garde Gothic نوشته اند. از مشهورترین آنها می‌توان به لوگو‌شرکت های زیر اشاره کرد:

Kaleidoscope Dream,
Rockstar Logo,
Connect Four,
Sabrina Carpenter,
Prince of Stride,

این فونت مشهور با زیبایی خاصی که دارد موجب می‌شود لوگوتایپ ها به وضوح در هرنوع پلتفرمی به نظر برسند و توجه مخاطب را جلب کنند.

جمع بندی

انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو، از مهمترین عواملی است که در برندسازی، بازاریابی و به یادماندنی شدن لوگو نقش دارد. بسیاری از طراحان لوگو، فونت فارسی خاص یا فونت انگلیسی مخصوصی را برای مشتریان خود طراحی می کنند تا ساخت لوگو حرفه ای خود را بدون عیب و نقص تکمیل کنند. البته انواع فونت های طراحی شده ای هم وجود دارد که می توان برای طراحی لوگوتایپ آنها را دانلود کرد.