لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/02/28

تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو آنلاین؟

اگر به فکر توسعه یک کسب و کار جدید افتاده‌اید؛ تعرفه طراحی لوگو یکی از هزینه های ضروری است که باید در تخمین سرمایه‌ای که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید؛ بدانید. مخاطبینی که مقاله "سفارش طراحی لوگو" را در وب سایت ما مطالعه کرده اند؛ این سوال برای شان پیش آمده که تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسرها بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو آنلاین به شرکت‌ها و آژانس‌های مرتبط؟ حقیقت این است که هزینه طراحی لوگو به عوامل مختلفی بستگی دارد که سفارش طراحی لوگو به فریلنسر یا آژانس طراحی یکی از آنهاست.
طراحی لوگو با کمک یک طراح لوگو فریلنسر یا آژانس طراحی، یک فرایند چند مرحله ای است که شامل تحقیق، خلاقیت، کشیدن طرح، بررسی مفهوم برند و ارائه چند طرح مختلف به کارفرما می شود. به همین علت بسته های متنوع طراحی لوگو توسط طراحان با قیمت های مختلفی از چند ده هزار تومن تا چند صد هزار تومان به شما پیشنهاد می شود و تعرفه طراحی لوگو مشخصی وجود ندارد. پس برای تعیین قیمت طراحی لوگو بهتر است عوامل موثر بر آن را را ارزیابی کنید.

• کاربرد لوگو

برای این که بدانید تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو آنلاین، ابتدا باید کاربرد لوگو خود را مشخص کنید. آیا می خواهید لوگو طراحی شده را در پلتفرم های آنلاین مورد استفاده قرار دهید یا به عنوان عکس پروفایل شبکه های اجتماعی؟ قصد دارید لوگو را روی یک بیلبورد بزرگ چاپ کنید یا می خواهید برای چاپ کردن کارت ویزیت و سربرگ صورت حساب های شرکت مورد استفاده قرار دهید؟ این کاربردها، فرمت فایل لوگو، نحوه طراحی و انتخاب رنگ آن را تحت تاثیر قرار می دهند که در تعرفه طراحی لوگو نیز موثر است.

• فرمت لوگو

طراحی لوگو باید بر اساس دو فرمت اصلی یعنی وکتور یا رستر انجام شود. فایل های رستر معمولا به فرمت های jpg، png و gif ذخیره می شوند و چون پیکسلی هستند با تغییر سایز کیفیت خود را از دست میدهند. از طرف دیگر فایل های وکتور به نحوی طراحی می شوند که کیفیت خود را با افزایش یا کاهش سایز از دست نمی دهند و برای به کار بردن لوگو در پلتفرم های مختلف با پسوند هایی مثل ai،eps ،svg یاpdf ذخیره میشوند.
البته می‌توان یک فایل رستر با کیفیت بسیار بالا برای لوگو طراحی کرد که بتوان آن را در تمام پلتفرم ها به کار برد. در صورتیکه لوگو خود را به یک طراح لوگو فریلنسر یا آژانس طراح سفارش دهید؛ در نهایت به شما فایل لوگو را با فرمت های مختلف تحویل می دهند تا بر اساس کاربرد خودتان از آنها استفاده کنید.

• تنوع لوگو

هر چقدر تعداد بیشتری از ورژن های مختلف لوگوی خود را برای پلتفرم های گوناگون به فریلنسر یا آژانس طراحی لوگو سفارش دهید؛ تعرفه طراحی لوگو نیز افزایش خواهد یافت. دقت کنید که رنگ های مختلفی از لوگوی خود را نیز سفارش دهید. به عنوان مثال سیاه و سفید، روشن تر یا تیره تر بودن رنگ های اصلی و همچنین فایل لوگوی که پس زمینه آن شفاف باشد؛ را حتما دریافت کنید.
اگر قصد طراحی لوگو حرفه ای ندارید و تعرفه طراحی لوگو در شروع کسب و کار برای شما هزینه اضافی محسوب می شود می توانید روش های زیر را برای کاهش هزینه طراحی لوگو امتحان کنید:

1.از نرم افزار های طراحی لوگو رایگان استفاده کنید

اگر کمی زمان بگذارید بدون نیاز به طراحی لوگو توسط فریلنسرها یا آژانس طراحی می توانید با نرم افزار های طراحی لوگو رایگان، خودتان لوگو برند مورد نظرتان را طراحی کنید. در حال حاضر نرم افزارهای Adobe Illustrator ،Canvz و فتوشاپ در سیستم عامل ویندوز و نرم افزار Sketch در سیستم عامل Mac OS X ابزارهای مناسبی برای طراحی لوگو رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

2. تمپلیت های لوگو آماده را خریداری و سفارشی سازی کنید

معمولا وب سایت های طراحی لوگو آنلاین، تمپلیت های لوگو آماده را برای فروش با قیمت های مناسب به مشتریان پیشنهاد می دهند. البته پس از دانلود این تمپلیت ها به نرم افزارهای طراحی لوگو مثل اداب ایلاستریتور نیاز دارید تا تغییرات مورد نظر خود را در این تمپلیت ها ایجاد کرده یا به عنوان مثال نام برند خود را به آن اضافه کنید. تعرفه طراحی لوگو این تمپلیت های آماده کمتر از یک سوم طراحی لوگو توسط فریلنسرها یا سفارش طراحی لوگو آنلاین به آژانسهای طراح است.
شناخته شده ترین وب سایت های طراحی لوگو آنلاین که تمپلیت های آماده را به فروش می رسانند:
• Creative Market
• GraphicBurger
• GraphicRiver

 

تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو آنلاین؟

 

3. استفاده از لوگو ساز آنلاین

استفاده از لوگو ساز آنلاین نیازی به خرید یا یادگیری نرم‌افزار طراحی خاصی ندارد. لوگو ساز آنلاین کمترین تعرفه طراحی لوگو حرفه ای را به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید با استفاده از ابزارهای ساده و کاربردی موجود در لوگو ساز آنلاین و انتخاب آیکون، نماد، فونت، رنگ و طرح دلخواه خود از میان هزاران پیشنهادی که در لوگو ساز آنلاین به شما می شود؛ یک لوگو حرفه ای طراحی کنید و سپس برای دانلود کردن آن به فرمت وکتور یا هر فرمت دلخواه دیگری، قیمت لوگو را بپردازید. قیمت لوگو در وب سایت های لوگو ساز آنلاین کمتر از سفارش طراحی لوگو آنلاین به آژانس های طراحی یا فریلنسر است.
اگر این روش ها را امتحان کردید اما به طراحی مطلوب خود دست نیافته اید باید یک طراح حرفه ای برای ساخت لوگو استخدام کنید:

1.تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر

استخدام فریلنسر برای طراحی لوگو به این معناست که شما به یک فرد کاملا حرفه‌ای و متخصص برای ساخت لوگو منحصر به فردی که فقط مخصوص برند شما باشد؛ اطمینان می کنید. طراحی یک لوگوی کاملاً جدید مطابق با نیاز های برند شما، توسط طراحان فریلنسر، انتخاب بسیار مناسبی است. اما چطور باید یک طراح فریلنسر مورد اعتماد را پیدا کرد؟ بهترین روش برای انتخاب طراح لوگو فریلنسر، ارسال درخواست در سایت هایی است که با چند طراح لوگو کار می کنند. طراحان پس از بررسی درخواست شما، پیشنهاد قیمت و زمان تحویل کار را مطابق با توانمندی ها و مهارت خود ارائه می دهند. سپس شما می توانید پیشنهاد ها را بررسی کرده و بهترین طراح لوگوی فریلنسر را از میان آن ها انتخاب کنید. به این ترتیب بهترین تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر نیز ارزیابی خواهد شد. برخی از وب سایت ها حتی به شما اجازه می‌دهند که حداکثر بودجه خود را تعیین کنید و به این ترتیب فقط فریلنسر هایی که با آن بودجه برای شما طراحی لوگو انجام می دهند؛ پیشنهاد خود را ارائه می دهند.
معرفی چند سایت که با فریلنسر های طراح لوگو همکاری می کنند:
• Dribbble
• Fiverr
• YouUpwork

2. سفارش طراحی لوگو آنلاین به آژانسهای طراح

بیشترین تعرفه طراحی لوگو توسط آژانس های طراحی لوگو آنلاین پیشنهاد می شود. این آژانس ها با چندین متخصص حرفه ای در زمینه های مختلف مثل طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال، برندسازی و غیره همکاری می کنند و برای طراحی لوگو حرفه ای برند شما، یک تیم حرفه ای تشکیل می دهند. طراحی لوگو توسط آژانس های طراح ممکن است چندین ماه زمان ببرد. آن ها به طور دقیق و موشکافانه سیاست ها، استراتژی ها و نحوه بازاریابی برند شما را بررسی کرده و طراحی لوگو را برای کاربردها و پلتفرم های مختلف که در برندسازی و دیجیتال مارکتینگ به آنها نیزا پیدا می کنید؛ انجام می دهند.
پرداخت اقساطی تعرفه طراحی لوگو در آژانس های طراح کاملا متداول است. شما ابتدا حدود ۵۰٪ از هزینه لوگو را پرداخت می کنید تا تیم طراحی لوگو تشکیل شود. درصورت نیاز از شما خواسته می شود که قراردادی را امضا کنید و نحوه پرداخت مابقی مبلغ در قرارداد با توافق طرفین مطرح می شود. مبلغی از قیمت طراحی لوگو که معمولا شامل هزینه های اضافی نیز می شود پس از تحویل نهایی فایل لوگو در فرمت ها و با سایزهای مختلف پرداخت می شود.

هزینه های اضافی بعد از طراحی لوگو

بعد از اینکه لوگو توسط آژانس های طراح لوگو برای شما ارسال شد؛ ممکن است پس از مدتی به علت استفاده از لوگو در شبکه های اجتماعی مختلف یا معرفی پلتفرم های جدیدی که هنگام طراحی لوگو چندان مطرح نبوده اند؛ نیاز به بازطراحی لوگو خود پیدا کنید. در قراردادهای طراحی لوگو، تعرفه بازطراحی لوگو نیز به صورت درصدی از قیمت ساخت لوگو مشخص می شود.

تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسرها بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو به آژانسهای طراح

استخدام یک طراح لوگو حرفه ای یا آژانس طراحی در نهایت به شما کمک می کند که یک لوگو خاص و منحصر بفرد برای برند خود داشته باشید که هویت و پیام برندتان را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند. نمی توان به طور مشخص تعیین کرد که تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسر بیشتر است یا سفارش طراحی لوگو به آژانس های طراح. همه چیز بستگی به انتخاب خودتان دارد.
همکاری با یک طراح فریلنسر می تواند تجربه مناسبی برای شرکت شما باشد. طراحان لوگو با سفارشی سازی لوگو بر اساس مفهوم برندتان، کیفیت لوگو طراحی شده را نسبت به آنچه که خودتان تصور می کردید، بالاتر می برند. لوگوهای طراحی شده توسط فریلنسرها را میتوانید در پلتفرم های مختلف به کار ببرید و از این که مخاطبین شما به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند؛ مطمئن باشید.
برای انتخاب فریلنسر طراحی لوگو باید به نکات زیر توجه کنید:

• نحوه تعیین تعرفه طراحی لوگو به صورت ساعتی یا پروژه ای

معمولاً طراحان لوگو که به صورت پروژه ای کار می کنند؛ قیمت مناسب تری را به شما ارائه می دهند. آنها با دریافت یک سری اطلاعات اولیه مثل نام شرکت، صنعتی که در آن قصد ادامه کار دارید و استراتژی های برندسازی و نوع مخاطبینی که با آنها در ارتباط هستید؛ در کمترین زمان ممکن، لوگوی شما را طراحی می کنند. فریلنسرهای ساعتی مدت زمان مشخصی را از شما وقت می گیرند تا لوگو برندتان را طراحی کنند و تعرفه طراحی لوگو آنها بستگی به ساعاتی دارد که صرف ساخت لوگو میکنند.

• تجربه فریلنسر در طراحی لوگو

تجربه فریلنسر در طراحی لوگو، مهمترین عاملی است که قیمت لوگو ساخته شده توسط طراح را مشخص می کند. طراحان بسیار حرفه‌ای و باتجربه، قیمت های بسیار گزافی برای ساخت لوگو پیشنهاد می‌دهند که البته در نهایت به شما یک لوگوی حرفه ای بی نظیر تحویل می دهند. برای انتخاب یک فریلنسر بهتر است نمونه لوگوهای طراحی شده توسط او را در وب سایت های مختلف مشاهده کنید و یا نظر برندهایی که با این طراح همکاری کرده‌اند را بپرسید و در نهایت یک فریلنسر با تجربه و با مهارت را انتخاب کنید.

جمع بندی

حتی اگر در فکر شروع یک کسب و کار جدید هستید؛ طراحی لوگو می‌تواند اولین قدم برای شناسایی برند شما به مخاطبین و مشتریان باشد. بعد از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید باید به فکر طراحی لوگوی باشید که پیام برند شما را به صورت آنلاین و آفلاین به مخاطب برساند. تعرفه طراحی لوگو یکی از عواملی است که در سرمایه گذاری برای شروع کسب و کار ارزیابی می‌شود. راههای مختلفی برای کاهش تعرفه طراحی لوگو وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از نرم افزارهای طراحی لوگو یا لوگوساز آنلاین استفاده کنید. خرید تمپلیت های لوگو آماده و ویرایش آنها با نرم افزارهایی مثل ایلاستریتور تاحدودی قیمت لوگو را پایین می آورد. اما اگر قصد دارید برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای هزینه بیشتری بپردازید میتوانید پیشنهاد تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسرها یا آژانسهای طراح را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
صرفنظر از اینکه قصد دارید با یک فریلنسر همکاری کنید یا سفارش طراحی لوگو خود را به یک آژانس آنلاین بدهید؛ در نهایت باید طراحی لوگو خود را در شرایط زیر دریافت کنید:
• طراحی نهایی لوگو باید در فرمت های مختلفی انجام گیرد تا در پلتفرم هایی مثل وب سایت، اینستاگرام، شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت و بیلبورد قابلیت کاربرد داشته باشد.
• کیفیت لوگو طراحی شده باید رزولوشن بسیار بالایی داشته باشد و تغییر اندازه لوگو تأثیری در کیفیت آن نداشته باشد.
• امتیاز لوگو یا حق کپی رایت آن به نام برند شما ثبت شده باشد. به این ترتیب این لوگو منحصراً برای برند شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.