لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/12

طراحی لوگو پوشاک

طراحی لوگو پوشاک مورد نیاز برای شرکت ها و کسب و کارهایی است که در زمینه لباس و پوشاک فعالیت دارند. این مشاغل یکی از کارهایی ضروری و مهمی را که در امر برند سازی شغل خود بایستی انجام دهند، طراحی یک لوگو متناسب با حیطه کاری خود است تا بهتر بتوانند خود را به مشتریان معرفی کرده و نسبت به رقبا متمایز باشند.
اما در مورد این که لوگو چیست و چرا در تمامی فعالیت ها حرف از داشتن یک لوگو اختصاصی و متمایز به میان می آید باید بگوییم که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین تغییر و تحول عظیمی که در مشاغل افراد صورت گرفته، رقابت تنگاتنگی بین رقبای هر شغل وجود دارد و کسی در این زمینه موفق تر است که بتواند حس اعتماد افراد دیگر یا به عبارتی مشتریان را به خود جلب کند.
شرکت ها یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ تولیدی یا بازرگانی پوشاک می توانند با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و همچنین طراحی لوگو پوشاک حرفه ای کاری کنند تا

• مردم جامعه آن ها را از بین رقبا شناسایی کنند،
• با آن ها و خدماتشان بیشتر آشنا شوند،
• از کیفیت محصولاتشان بیشتر و بهتر آگاه شوند
• به آن ها اطمینان پیدا کنند
• از خدمات و یا محصولاتشان خریداری و استفاده کنند
• آن ها را به دیگران معرفی کنند
• مشتریان جدیدی را پیدا کنند.

تمامی این چرخه معرفی خود به دیگران تا بدست آوردن مشتری همگی رابطه تنگاتنگی با نحوه و کیفیت تبلیغات و برند سازی شما دارد.
این که تا چه میزان شما می توانید از امکانات موجود استفاده کنید تا بتوانید خود را برتر از دیگران نشان دهید، به استراتژی های بازاریابی شما بستگی دارد که یکی از مهمترین رکن آن، طراحی لوگو پوشاک در این کسب و کار است.
بی شک در این شلوغی و تنوع کسب و کارها برای مشتریان نیز سخت ترین کار اعتماد به دیگران است و تنها در صورتی این حس اعتماد بوجود می آید که شما بتوانید خود را به آن ها اثبات کنید و آن ها را قانع کنید که چرا باید از خدمات و محصولات شما خریداری کنند.
حال که متوجه شدید با طراحی یک لوگو پوشاک مناسب و درخور مهارت و تخصصتان تا چه حد می توانید به شناساندن خود به دیگران کمک کنید، قصد داریم به شما این آگاهی را بدهیم که از چه نوع لوگو و با چه سبک و چه ویژگی هایی می توانید برای طراحی لوگو پوشاک حرفه ای استفاده کنید.

نکاتی که قبل از طراحی لوگو پوشاک باید بدانید!

قبل از هر چیز بهتر است توصیف کاملی در مورد لوگو داشته باشیم. در واقع لوگو ها را می تواند یک نشانه یا تصویر گرافیکی دانست که به صورت یک تصویر، نماد و یا متن، مفهومی کلی از آن شرکت تجاری، صنعتی، تولیدی و غیره را به مخاطبی که برای آن طراحی شده، منتقل می کند. در واقع این متن یا تصویر معرف کسب و کاری است که قصد دارد خدمتی را به دیگران ارائه کند.
یکی از کسب وکارهایی که نیاز به طراحی لوگو دارند، زمینه پوشاک می باشد. این زمینه از کسب و کار از آن جهت که بر ظاهر افراد تمرکز دارد و مرتبط با زیبایی شناسی است لازم دارد از یک لوگو زیبا و ویژه استفاده کنند.
بازار پوشاک دارای رقابت تنگاتنگی می باشد و چه بسا افرادی که در این زمینه موفق نبوده اند و شکست خورده اند و همچنین در مقابل بوده اند کسانی که روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته اند و همیشه برای دیگران جای سوال بوده است که این افراد از شگردی استفاده کرده اند که باعث موفقیتشان تا این حد شده است.
باید به شما عزیزان بگوییم که امروزه اولین و اساسی ترین قدمی که هر شخصی در هر زمینه ای که فعالیت دارد باید بردارد، برند سازی، بازاریابی و تبلیغات است و این مسئله آن چنان مهم شده است که موفقیت یا شکست افراد را به دنبال دارد.
معمولا تولیدی های پوشاک یا کسب و کارهای مرتبط با آن که در تجارت خود به موفقیت رسیده اند، بازاریابی و تبلیغات خود را به یک یا چند نفر متخصص سپرده اند و قطعا برای کسب و کار خود یک لوگو منحصر به فرد را طراحی کرده اند تا مشتریانشان به واسطه همین طراحی لوگو پوشاک حرفه ای برای همیشه برند آنها را به یاد خواهند داشت.
از نکاتی که افراد مشغول در زمینه پوشاک بایستی قبل از طراحی لوگو خود مدنظر داشته باشند این است که مشخص کنند در چه زمینه ای از پوشاک فعالیت دارند. به عنوان مثال طراحی لوگو پوشاک برای آقایان یا بانوان متفاوت است.بنابراین قبل از اینکه شروع به طراحی لوگو پوشاک کنید بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

• آیا برای گروه خاصی پوشاک را تهیه می کنید؟
• آیا پوشاک ورزشی را به فروش می رسانید؟
• آیا پوشاک را برای سن خاصی مثلا کودکان تولید یا تامین می کنید؟

به این ترتیب بهتر می توانید در خصوص عناصر مختلف به کار رفته در طراحی لوگو پوشاک خود تصمیم گیری کنید.

 

طراحی لوگو پوشاک

 

نکات مهم در طراحی لوگو پوشاک

• برای مشخصه یا ظاهر یک لوگو می توان از انواع نمادها، تصاویر، متون و یا ترکیبی از این موارد استفاده کرد. مهم چهره نهایی لوگو است که باید از نظر بییننده متناسب باشد.
• از نظر مخاطبان، برندی محبوب تر می باشد که دارای لوگویی کارآمد و زیباتر از سایرین باشد و این مسئله دقیقا اهمیت لوگو را دو چندان می کند.
• بخش مهمی از هر گونه کسب و کاری را لوگو آن شغل تشکیل می دهد در واقعه می توان گفت لوگوها هویت بصری شغل شما می باشند.
• لوگو یک آرم برای برند یا هویت سازمانی شما است. این لوگوها هستند که به عنوان علامت تجاری برای شما به حساب می آیند.
• گاهی یک لوگو با تصویر یا نمادی که دارد اولین چیزی است که باعث می شود زمانی که نام یک برند را می شنوید، در ذهنتان مجسم شود.
حال که با اهمیت طراحی لوگو پوشاک آشنایی پیدا کرده اید بهتر است با ویژگی های یک لوگو خوب و موفق آشنا شوید. لوگویی که قرار است تاثیرات مثبتی را بر کسب و کار شما داشته باشد.

ویژگی های طراحی لوگو پوشاک حرفه ای

به طور کلی می توان گفت طراحی لوگو پوشاک زمانی کامل و بی نقص و موفق است که شرایط زیر را داشته باشد:
• ارتباط بین طرح لوگو و زمینه ای که برای آن طراحی شده است بسیار مهم است.
• لوگو طراحی شده باید این توانایی را داشته باشد که به سرعت مقصود و مفهوم برند را به بیننده انتقال دهد و مخاطب با دیدن آن پی به موضوع آن برند ببرد.
• شیوه طراحی لوگو بایستی دارای یک هماهنگی خاص در تمام داشته باشد و از یک تکنیک خاص استفاده شود.
• منظور از منحصر به فرد بودن لوگو آن است که فرد بتواند لوگو را به نام خود ثبت کند و به عبارتی قانونی باشد.
• یک لوگو موفق باید بتواند به صورت قانونی در وب سایت ها و یا دیگر کارهای چاپی، چاپ و استفاده شود.
• یک لوگو خوب و موفق باید بتواند با کذشت زمان خاص بودن خود را حفظ کند و بسته به شرایط مختلف سازگار و تکامل یافته باشد.
• یک لوگو موفق باید این توانایی را داشته باشد که بدون تغییر در نماد یا مفهوم، در اندازه ها و سایز های مختلف و همچنین تمام رنگ و یا سیاه و سفید در آید.
به طور کلی باید گفت که یک لوگو در عین این که باید ساده و گویا باشد، باید مرتبط با موضوع خود باشد و بتواند از نظر مخاطبان جذاب به نظر برسد.

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو پوشاک

رنگ ها دارای مفهوم خاصی هستند و بهتر است برای طراحی لوگو حرفه ای پوشاک از روانشناسی رنگ ها آگاه باشید. به طور کلی می توانید برای انتخاب رنگ لوگو هر زمینه از پوشاک از راهنمای زیر استفاده کنید:

• سفید: نشانه تمیزی و پاکی
• سیاه: نشانه اعتبار و مناسب برای پوشاک بیزینسی
• قرمز: نشانه اشتیاق و هیجان و عشق
• صورتی: نشانه لطافت و متناسب برای پوشاک بانوان و کودکان
• خاکستری: بسیار کاربردی است مخصوصا برای لباس کار
• قهوه ای: نشانه ثبات است و پیشنهاد می شود برای لباس آقایان استفاده شود.

در ادامه چند نمونه از معروف ترین و جذاب ترین طراحی لوگو پوشاک را معرفی کرده ایم:

طراحی لوگو پوشاک هوگو باس Hugo Boss

بی شک یکی از معروف ترین و زیباترین لوگوهای مرتبط با زمینه پوشاک، لوگو برند هوگو باس می باشد که اغلب افراد با آن آشنایی دارند. حروفی بدون زاویه و به صورت صاف برای تصویر این لوگو استفاده شده است که در عین سادگی، تحسین برانگیز است. فونت این نوع لوگو یک فونت رسمی است و بیشتر در موسسات رسمی به کار می رود.
این لوگو برای طراحی خود از دو رنگ مشکی و سفید استفاده کرده است و به بیننده حس بی نقصی و ظرافت را منتقل می کند. در ادامه تصویر این لوگو جذاب را مشاهده می کنید.

 

طراحی لوگو پوشاک


طراحی لوگو پوشاک شنل Chanel

از مطرح ترین برندهای دنیا که در زمینه پوشاک فعالیت دارند، برند شنل می باشد. این برند محصولاتی از جمله لباس، کیف و کفش و دیگر اکسسوری ها را ارائه می دهد که به دیگر نقاط دنیا نیز صادرات دارد. تصویری که برای لوگو این برند استفاده شده است از حرف C می باشد که حرف اول برند شنل می باشد. این حرف به صورت دوبل و تو در تو با رنگ مشکی و با فونی بدون زاویه در لوگو، حسی غیر رسمی را به بیننده القاء می کند.

 

طراحی لوگو پوشاک


طراحی لوگو پوشاک نایک Nike

این برند که کمتر کسی است که با آن آشنا نباشد و یا نام آن را نشنیده باشد، در زمینه تولید لباس و کفش و همچنین پوشاک ورزشی فعالیت دارد. لوگو طراحی شده برای این برند از جمله برترین های طراحی لوگو در دنیا و صنعت پوشاک است. بیننده با دیدن این لوگو حسی از کیفیت و اعتماد را در خود احساس می کند. لوگو طراحی شده برای شرکت نایک این مفهوم را به دیگران منتقل می کنند که در زمینه طراحی لوگو مفهوم و سادگی حرف اول را می زنند و لوگو ها باید در عین این که ساده باشند باید بتوانند مفهوم خود را به بیننده القاء کند.

 

طراحی لوگو پوشاک


دانلود نمونه لوگو برای پوشاک

اگر قصد دارید در زمینه شغلی خود موفقیت چشمگیری داشته باشید نمی توانید اهمیت طراحی لوگو را در نظر نگیرید و از آن قافل شوید. اگر در زمینه پوشاک مشغول به فعالیت هستید پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر یک لوگو خاص با توجه با سلیقه خود طراحی کنید و شاهد پیشرفت روز افزون در کسب و کارتان باشید.
همچنین بسته به سلیقه خود می توانید از انواع متن، تصاویر مانند تصویر یک لباس و ... و یا نماد هایی که مرتبط با پوشاک هستند در طراحی لوگو پوشاک خود استفاده کنید. برای ایده گرفتن می توانید نمونه های دیگری از طراحی لوگو پوشاک را که در لینک زیر قرار گرفته است، مشاهده کنید.
دانلود نمونه طراحی لوگو پوشاک

جمع بندی

طراحی لوگو در هر زمینه ای از جمله پوشاک درصورتیکه حرفه ای انجام شود، در ذهن افراد حک شده و افراد آن را به خاطر می سپارند.
هر چه لوگو خلاق تر و زیباتر طراحی شده باشد بیشتر و بهتر در ذهن مخاطب ها باقی می ماند پس تنها داشتن یک لوگو کافی نیست و باید در طراحی لوگو پوشاک نهایت خلاقیت را به کار گیرید.
بدین منظور افرادی هستند که تخصصشان طراحی لوگو در زمینه های مختلفی است و چنان چه قصد طراحی یک لوگو اختصاصی را دارید پیشنهاد می کنیم این کار را به طراحان لوگونومی بسپارید که بتوانند برای شما یک لوگو با کیفیت و خلاق را طراحی کنند.