لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/05

چطور از طرح گرافیکی حروف انگلیسی برای طراحی لوگو حرفه ای استفاده کنیم؟

طرح گرافیکی حروف انگلیسی در طراحی لوگو باعث شده است که این اثر هنری فراتر از نوشته های معمولی و کتیبه های ساده ای باشد که ما می شناسیم. در واقع در این نوع طرح و طراحی فرآیند ارتباطات بصری از طریق انواع فونت های انگلیسی در لوگو اتفاق می افتد. طراحان در این نوع طراحی حرفه ای لوگو از روش های مختلفی به منظور خلق یک تصویر بهره می گیرند.
انواع حروف انگلیسی طرح دار برای طراحی لوگو وجود دارند که هر یک متناسب با نوع کسب و کار مربوطه به کار می روند. طراح با استفاده از استعداد هنری خود باید فونت های فانتزی و یا فونت های دست نوشته را به گونه ای قابل مفهوم و موثر در لوگو استفاده نماید. در این فرآیند هم باید زیبایی حفظ شود و هم پیام برندینگ به طور مشخص و روشن به مخاطب انتقال داده شود.
برای خلق طرح گرافیکی حروف انگلیسی می توان از فونت های موجود که در انواع مختلفی مانند دست نویس، مدرن، فانتزی یا کلاسیک موجود هستند، استفاده کرد. اما معمولا برندهای مشهور و معتبر ترجیح می دهند طرح گرافیکی حروف انگلیسی را برای خلق یک لوگوی متمایز و منحصر به فرد به یک طراح لوگو بسپارند تا به گونه ای طراحی شود که تا به حال نمونه آن وجود نداشته است.
طرح گرافیکی حروف انگلیسی بیشترین کاربرد را در طراحی مونوگرام ها دارد. در این نوع طراحی لوگو از یک، دو یا حداکثر سه حرف برای طراحی لوگو استفاده می شود که معمولا حروف اختصاری نام برند یا شرکت را شامل می شود.
از مشهورترین نمونه های طراحی مونوگرام که در آن از طرح گرافیکی حروف انگلیسی متمایز و منحصر به فردی استفاده شده می توان به لوگوهای H&M و لوییس ویتون اشاره کرد.

طرح گرافیکی حروف انگلیسی

برای خلق طرح گرافیکی حروف انگلیسی که برای طراحی لوگو مناسب باشد باید به خوانا بودن و سادگی آن توجه کرد. درحقیقت طراحی گرافیکی حروف نباید به گونه ای باشد که بیننده به سختی بتواند نام برند یا حروف آن را تشخیص بدهد. هرچند طراح لوگو می تواند با خلاقیت خود از روش های مبتکرانه ای مثل طراحی حروف فرو رفته در هم یا چیدن حروف به شکل آینه یکدیگر استفاده کند اما در هرحال نباید ساده بودن و خوانا بودن را در هر نوع طراحی فراموش کند.
از طرح گرافیکی حروف انگلیسی فقط در طراحی لوگو استفاده نمی شود. بسیاری از اشخاص مشهور برای طراحی عکس پروفایل خود نیز از این ایده بهره می برند. طراحی گرافیک با حرف اول نام انگلیسی یک زوج روی کارت عروسی آنها تصویری کاملا آشنا است که در ذهن همه نقش می بندد. همین مثال ساده نشان می دهد که طراحی لوگو با استفاده از طرح گرافیکی حروف انگلیسی تا چه حد می تواند ماندگار باشد.

انتخاب فونت مناسب در طرح گرافیکی حروف انگلیسی

زمانی که ما به طراحی لوگو فکر می کنیم ذهنمان اغلب به سمت المان های گرافیکی یا تصویری سوق پیدا می کند در صورتیکه حروف نیز در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می کنند.
گنجاندن پیام و هویت یک برند در یک گرافیک واحد یا یک تصویر، اغلب فرآیند پیچیده ای است اما انتخاب فونت مناسب در طرح گرافیکی حروف انگلیسی نیز می تواند به همان اندازه مهم و پیچیده باشد زیرا اطلاعات مهمی مانند نام صنعت شما از طریق آن به اشتراک به گذاشته می شود.
در واقع فونت همان چیزی است که مخاطبان را بیشتر با نام تجاری شما مرتبط می کند. به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت زیادی نمود زیرا مشتری نه تنها برای اولین بار بلکه در بازدیدهای مکرر نیز باید بتواند به خوبی آن را به ذهن بسپارد. در ادامه در مورد اینکه فونت ها چه چیزی را درباره هویت برند شما ارائه می دهند و اینکه چطور با انتخاب طرح گرافیکی حروف انگلیسی کی فونت مناسب را برای لوگوی خود انتخاب کنید، توضیح خواهیم داد.

فونت های پایه در طرح گرافیکی حروف انگلیسی و ارتباطات تجاری آنها

فونت های مختلف از ویژگی های متنوعی برخوردار بوده و هر یک حامل پیام متفاوتی می باشد. در حقیقت، با مشاهده لوگویی که در ان از طرح گرافیکی حروف انگلیسی استفاده شده، مشتریان آینده شما بدون اینکه حتی متوجه شوند فرضیه هایی در مورد تجارت شما در ذهن خود خواهند داشت.
به همین دلیل است که فونت و نوع طرح گرافیکی حروف انگلیسی در لوگوی شما بیش از هر پروژه طراحی دیگر اهمیت دارد تا بتواند به طور موثری با نام تجاری شما طنین انداز شود.
در ادامه با مهمترین لوگوهای در دسترس آشنا می شویم و اینکه چطور هر نوع فونت ارتباطی بالقوه با مشتریان برقرار می کند:

Serif: کلاسیک و محافظه کارانه
Sans-Serif: مدرن، ساده و هندسی
Slab serifs: مردانه و جدی
Script: زنانه و ظریف
 فونت های دست نویس: سفارشی و قابل دسترس

وزن و سبک فونت در طرح گرافیکی حروف انگلیسی

زمانی که گروه اصلی فونت خود را انتخاب کردید می توانید این انتخاب را از طریق ویژگی های مربوط به سبک محدودتر کنید. اکثر فونت ها در طرح های گرافیکی حروف انگلیسی دارای سبک ها و وزن های متنوعی هستند؛ از فونت های ظریف گرفته تا ضخیم و پهن.
مثلا یک فونت ضخیم می تواند برای یک نام کوتاه در لوگو مناسب باشد اما برای نام های طولانی تر این نوع فونت ممکن است بسیار حجیم به نظر برسد. پس اگر قصد طراحی مونوگرام را دارید، فونت های ضخیم و درشت بهترین انتخاب شما هستند.
فونت های بولد قاطعیت بیشتری داشته و فونت های نازک با ویژگی های ظریف بیشتر مرتبط هستند. اگر قصد دارید نام کامل برند خود را در لوگو بگنجانید بهتر است در طراحی گرافیکی حروف انگلیسی از فونت های نازک و ظریف استفاده کنید.
پس قبل از انتخاب حتما نوع فونت را در موارد متعدد بررسی نمایید. استفاده نادرست از برخی فونت ها در طرح گرافیکی حروف انگلیسی می تواند گاهی انتخابی ضعیف باشد و سبب حواس پرتی شود و در مقابل برخی سبب ایجاد علاقه بصری می شوند.
این ویژگی ها می توانند لوگوی شما را منحصربفرد کنند همانطور که می توانند با خطرات احتمالی نیز همراه باشند.

 

چطور از طرح گرافیکی حروف انگلیسی برای طراحی لوگو حرفه ای استفاده کنیم؟

 

مفهوم لوگو و طرح گرافیکی حروف انگلیسی

نکته مهم دیگر در زمان انتخاب طرح گرافیکی حروف انگلیسی مفهوم برندینگ شما است اینکه آیا لوگوی شما نیاز به مفهوم تاریخی دارد و یا یک جلوه مدرن و براق. یافتن حروف مناسب که با یک صنعت خاص سازگار باشند در واقع برآورده کردن انتظارات مصرف کنندگان است.
در مورد استفاده از فونت هایی که احساس می کنید بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند، مراقب باشید. در واقع باید تعادل میان یک فونت قابل تشخیص و فونتی که زیاد استفاده می شود، وجود داشته باشد. طرح گرافیکی حروف انگلیسی در لوگو باید به گونه ای باشد که
• با هویت برند شما همسو بوده
• نسبت به رقبا متمایز باشد
• و در عین حال احساس خوبی را در مخاطبین برانگیزد.

چگونگی ترکیب فونت ها در طراحی لوگو

توجه داشته باشید که هرگز بیش از دو یا سه فونت مختلف در یک لوگو استفاده نکنید. یک ترکیب طراحی باید سلسله مراتب بصری را حفظ نماید به گونه ای که چشم خواننده به طور واضح اهمیت برندینگ را درک کند. به طور معمول یک لوگو ترکیبی از متن و نماد است اما نحوه ترکیب آنها و استفاده از طرح گرافیکی حروف انگلیسی به نوع لوگوی شما بستگی دارد.
در انتخاب طرح گرافیکی حروف انگلیسی دقت کنید که نام اصلی باید با یک طرح نوشته شود و متن پشتیبان مانند برچسب یا توضیحات نام تجاری شما با یک طرح دیگر.
اگر اطلاعات دیگری را نیز می خواهید در لوگوی خود درج کنید مثلا نام تأسیس، باید کوچک و خوانا باشد. در نظر داشته باشید که اگر از سبک های متفاوت برای فونت خود در طرح گرافیکی حروف انگلیسی استفاده می کنید آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
بر یافتن فونت هایی با کیفیت مشترک تمرکز کنید، چیزی که در نسبت یا ساختار بتواند آنها را به هم پیوند دهد. حتی اگر برای طرح گرافیکی حروف انگلیسی از فونت های مختلفی استفاده می کنید، دقت کنید که از خانواده های متفاوتی باشند زیرا کیفیت مشترک سبب انسجام لوگو خواهد شد. همچنین تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از عناصر لوگو مارک یا لوگو تایپ باید برجسته تر و واضح تر باشد، از اهمیت زیای در انتخاب طرح گرافیکی حروف انگلیسی برخوردار است.

فونت های دست نویس و طرح گرافیکی حروف انگلیسی

بسیاری از طرح ها چه به صورت چاپی و چه آنلاین از فونت های دست نویس به طور گسترده ای استفاده می کنند: از گزینه های سفارشی گرفته تا فونت هایی که می توانید به صورت آنلاین برای پروژه های چاپی خود خریداری کنید.
البته استفاده از این نوع سبک در طرح گرافیکی حروف انگلیسی چندان ساده نیست اما با بهره گیری از راه حل هایی می توانید استفاده بهینه را از فونت های دست نویس داشته باشید.

خلق یک عنصر هنری با فونت های دست نویس:

یکی از بزرگترین چالش ها با حروف نوشتاری دست نویس می تواند قابلیت خواندن آن باشد. اهمیت این واقعیت زمانی بیشتر می شود که شما بخواهید با این نوع فونت یک عنصر هنری خلق کرده و از حروف نوشتاری کمتری بهره بگیرید.
در واقع در این مورد شما به طرح کلی اهمیت می دهید. در این حالت شما باید خوانا بودن فونت دست نویس را در طرح گرافیکی حروف انگلیسی به خوبی در نظر داشته باشید. با استفاده از حروف نوشتاری مناسب می توانید ابتدا توجه مخاطبین را به نام و سپس به تصویر خلاقانه لوگو خود جلب نمایید.

استفاده از فونت دست نویس به میزان کم:

از آنجایی که حروف دست نویس می توانند نگرانی هایی را در مورد خوانایی متن ایجاد کنند باید به میزان محدود در طرح گرافیکی حروف انگلیسی خود از آنان استفاده کنید تا جذابیت بصری خود را حفظ کنند. در حقیقت این محدودیت سبب می شود که سازگاری مطلوبی با طراحی لوگو ساده ایجاد شود.

فراتر از حروف شکسته فکر کنید:

شاید اولین تصویری که از فونت های دست نویس به ذهن اغلب ما خطور می کند، تصویر حروف شکسته باشد اما الزاما نباید اینگونه باشد. سبک های نوشتاری در طرح گرافیکی حروف انگلیسی می تواند شامل هر چیزی باشد که با دست ترسیم می شود.
فونت های دست نویس می توانند با بسیاری از المان های سرگرم کننده ترکیب شوند تا تأثیر خود را دو چندان نمایند مثلا استفاده از حروف بولد و رنگ متناسب با برندینگ می تواند توجه مخاطبین را تا حد زیادی جلب کند.

استفاده از نام در طرح گرافیکی حروف انگلیسی:

یک فونت دست نویس همچنین می تواند شامل امضا یا نام تجاری شما باشد. شما می توانید برای طراحی لوگوی حرفه ای و منحصربفرد از چنین ایده ای استفاده نمایید. در واقع این یک فرصت مناسب برای سفارشی کردن لوگو بر اساس دست خط خود شما است.

جمع بندی

در مجموع به یاد داشته باشید که انتخاب فونت در طرح گرافیکی حروف انگلیسی برای هر پروژه طراحی بسیار مهم است. زمانی که شما برای لوگوی خود فونتی را که دوست دارید انتخاب کرده و گمان می کنید که از نظر زیبایی شناسی خوشایند است، همچنین در نظر داشته باشید که احساسات مخاطبین و مشتریان شما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شما باید هنگام طراحی لوگو و بهره گیری از طرح گرافیکی حروف انگلیسی تمامی موارد بالا را با دقت در نظر بگیرید و ارزش های برندینگ خود را به عنوان راهنما سرلوحه کار قرار دهید. علاوه بر این یادتان باشد که هنگام کار با سبک های نوشتاری بقیه طراحی را ساده نگه دارید. به عبارتی طرح گرافیکی حروف انگلیسی در زمینه های سیاه و سفید و پس زمینه هایی که خیلی شلوغ نیستند، بهترین عملکرد را دارند.