لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/26

چطور یک فریلنسر حرفه ای برای سفارش طراحی لوگوی خود پیدا کنیم؟

فریلنسر گرافیک حرفه ای را می توانید در سایت های مختلف به صورت آنلاین استخدام کنید. همکاری با فریلنسرهای گرافیست به صورت آنلاین روشی سریع، آسان و ارزان برای طراحی لوگو برند شما خواهد بود.
اگر به دنبال ثبت سفارش طراحی لوگو آنلاین و استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای یا فریلنسر گرافیک برای طراحی لوگوی خود هستید؛ مطمئن باشید که هزینه طراحی لوگو توسط این فریلنسر ها بسیار کمتر از استخدام یک آژانس طراحی گرافیک برای خلق لوگوی شما خواهد بود.
بنابراین اگر به دنبال طراحی لوگو ارزان هستید و بودجه شما برای خلق لوگو جدید یا بازطراحی آن محدود است می توانید با مطالعه راهنمای زیر بهترین فریلنسر گرافیک را برای طراحی لوگو خودتان انتخاب کنید.
پیش از اینکه نحوه انتخاب بهترین فریلنسر گرافیک را به شما آموزش دهیم بهتر است نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

• پیدا کردن فریلنسر گرافیک حرفه ای که مهارت و تجربه بالایی در طراحی گرافیک داشته باشد ممکن است به راحتی امکان‌پذیر نباشد.
• طراحی لوگو با سفارش دادن آن به فریلنسر گرافیک ممکن است در زمان مقرری که شما تعیین کرده‌اید؛ آماده نشود.
• عدم رضایت یا انتقاد شما از لوگوی طراحی شده توسط فریلنسر گرافیک ممکن است بازخورد منفی داشته باشد و حتی موجب شود که تمام راه های ارتباطی شما با آن فرد قطع شده و حتی با وجود پرداخت هزینه نتوانید به طراحی لوگو مورد نظر خود برسید.

با توجه به نکات گفته شده شما باید یک طراح گرافیک یا فریلنسر را پیدا کنید که به تعهدات خود پایبند باشد و پیدا کردن چنین شخصی ممکن است چندین ماه زمان ببرد.
بنابراین با وجود پایین آمدن هزینه طراحی لوگو، کار کردن با فریلنسر گرافیک نیاز به تجربه نحوه کار کردن با چنین افرادی دارد که دسترسی شما به آنها فقط از طریق فضای مجازی امکان پذیر باشد. بنابراین، اگر به دنبال یک همکاری مطمئن تر می گردید پیشنهاد می کنیم که هزینه های بالاتری برای طراحی لوگو بپردازید و ساخت آرم تجاری شرکت تان را به یک آژانس حرفه ای و معتبر که دفتر کار حضوری دارد؛ بسپارید.
قصد نداریم با گفتن این مطالب شما را از اینکه با یک فریلنسر گرافیک کار کنید؛ پشیمان کنیم. فقط به عنوان راهنمای شما برای پیدا کردن یک فریلنسر حرفه‌ای طراح لوگو بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که فریلنسری که فقط از طریق یک شبکه مجازی با شما در ارتباط است می‌تواند به راحتی ناپدید شود. پس بهتر است روابط کاری تان را با فریلنسر بادقت پیش ببرید و زمانی که هنوز به طرح نهایی و مورد تایید خودتان نرسیده‌اید؛ هزینه مربوط به طراحی لوگو را به طور کامل به فریلنسر گرافیک پرداخت نکنید.

مزیت سفارش طراحی لوگو به فریلنسر گرافیک

مهم‌ترین مزیت سفارش طراحی لوگو به فریلنسر گرافیک، ارزان بودن قیمت آن ها نسبت به آژانس های طراحی لوگو حرفه ای است. شما می توانید در وب سایت هایی که مزایده طراحی لوگو برگزار می کنند؛ درخواست خود را برای طراحی لوگو برند تان ثبت کنید. به این ترتیب بسیاری از فریلنسرها پیشنهادهای قیمت خودشان را برای شما می فرستند و شما می توانید با مبلغ ناچیزی به طراحی لوگوی مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.

معایب سفارش طراحی لوگو به فریلنسر گرافیک

• برقراری ارتباط نامطمئن
• عدم دریافت لوگو طراحی شده در موعد مقرر
• عدم طراحی لوگو حرفه ای با وجود دریافت هزینه آن

در چه صورتی باید یک فریلنسر گرافیک برای طراحی لوگو خود استخدام کنید؟

استخدام فریلنسر طراح لوگو زمانی برای شما مناسب است که در حال راه اندازی یک شرکت نوپا هستید و بودجه شما برای طراحی‌لوگو محدود است. بنابراین، شما نیاز دارید که پیشنهادهای مختلفی را از فریلنسرها دریافت کنید و از میان آنها فریلنسر حرفه ای با قیمت مناسب را انتخاب کنید.
از طرف دیگر استخدام فریلنسر طراح لوگو زمانی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که در انجام پروژه ها به صورت دورکاری و در فضای مجازی تجربه کافی داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است با ثبت سفارش در وب سایت های تقلبی با وجود پرداخت هزینه به نتیجه مطلوب خود نرسید و حتی از شما کلاهبرداری شود.

چطور یک فریلنسر حرفه ای برای طراحی لوگو استخدام کنیم؟

روش های مختلفی برای استخدام فریلنسر طراح لوگو به صورت آنلاین وجود دارد. متداول ترین روش این است که شما سفارش طراحی لوگو خود را به صورت آنلاین روی وب سایت هایی که به عنوان واسطه در این زمینه کار می‌کنند ثبت کنید و منتظر باشید تا طراحان گرافیک پیشنهادهای خودشان را برای شما ارسال کنند. این روش که مزایده برای طراحی لوگو نیز نامیده می شود؛ مطمئن ترین روش برای استخدام یک طراح لوگو فریلنسر است.
در این وب سایت های واسطه، شما هزینه طراحی لوگو را پس از اینکه فریلنسر مورد نظرتان را انتخاب کردید؛ به حساب وب سایت تاییده شده و مطمئن واریز می کنید و زمانی که کار نهایی طراحی لوگو را تایید کردید؛ به مدیران وب سایت اجازه می‌دهید که هزینه واریز شده را به فریلنسر پرداخت کنند.
به این ترتیب هر دو طرف از این که در نهایت به نتیجه مطلوب خود می‌رسند؛ راضی خواهندبود. البته پیدا کردن یک وب سایت معتبر و مطمئن که بتواند به عنوان واسطه نقش خود را به درستی ایفا کند نیز اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر در ایران وب سایت های مختلفی مثل کارلنسر و نوسین در این زمینه توانستند اعتبار کافی را کسب کنند.

 

چطور یک فریلنسر حرفه ای برای سفارش طراحی لوگو خود پیدا کنیم؟

 

روش ثبت سفارش طراحی لوگو آنلاین در وب سایت‌های واسطه برای پیدا کردن فریلنسر حرفه ای گرافیک

یک متن سفارش طراحی لوگو بنویسید

نوشتن یک متن مناسب، مهمترین مرحله در ثبت سفارش طراحی لوگو آنلاین است. این متن باید به نحوی نوشته شود که فریلنسرهای حرفه ای را تشویق کند که برای شما پیشنهادات خودشان را ارسال کنند. نوشته های ضعیف که در آن هدف از طراحی لوگو به درستی مشخص نشده و یا بودجه موردنظر متناسب با قیمت طراحی لوگو نیست نمی تواند به شما کمکی در پیدا کردن بهترین فریلنسر گرافیک در این وب سایت ها کند.

یک حساب کاربری در وبسایت های واسطه بسازید

پس از اینکه حساب کاربری خود را در وب سایت مربوطه ساختید؛ متنی را که برای سفارش طراحی لوگو آماده کرده‌اید وارد کرده و پس از مشخص کردن محدوده بودجه خود سفارش تان را ثبت کنید.

متن چاپ شده خود را بررسی کنید

حتما وب سایت مربوطه را چک کنید تا مطمئن شوید سفارش شما ثبت شده و در صفحه اول نمایش داده شود. اگر به نظرتان می رسد که متن شما مناسب نیست و یا نیاز به ویرایش دیگری دارد مجدداً وارد حساب کاربری تان شوید و سفارش تان را آپدیت کنید.

پیشنهادهای ارائه شده از طرف فریلنسر های گرافیک را بررسی کنید

پس از اینکه پیشنهادهای مختلفی را از طرف فریلنسرهای سایت دریافت کردید؛ زمان آن می‌رسد که به آنها امتیاز بدهید تا بتوانید بهترین فریلنسر گرافیک را انتخاب کنید. برای پیدا کردن بهترین فریلنسر طراح لوگو نکات زیر را در نظر بگیرید:

در انتخاب فریلنسر عجله نکنید

شما باید زمان کافی به تمام فریلنسرهای سایت بدهید که پیشنهاد شان را برای شما ارسال کنند. گاهی اوقات فریلنسرهای حرفه ای مشغول به انجام پروژه‌های دیگری هستند و وقت کافی برای پیشنهاد دادن روی درخواست شما را ندارند. بنابراین، حداقل یک تا دو هفته زمان بگذارید تا تمام فریلنسرها پیشنهادشان را برای شما ارسال کنند.

رزومه فریلنسرها را بررسی کنید

در تمامی سایت های واسطه، شما به رزومه فریلنسر های مختلف دسترسی دارید و می توانید تعداد پروژه هایی را که در آن وبسایت انجام داده‌اند نیز مشاهده کنید. با بررسی این اطلاعات تا حدودی متوجه می‌شوید که کدام فریلنسر در انجام کارها متعهد تر است و لوگوهای با کیفیت تری طراحی می کند.

نمونه لوگوهای طراحی شده را بررسی کنید

از بین پیشنهادهایی که به شما ارائه می شود؛ حداقل ۵ یا ۶ طراح گرافیک را که بهترین قیمت را به شما پیشنهاد داده اند؛ انتخاب کنید. سپس از آنها بخواهید که نمونه کارهای قبلی خود را برای شما ارسال کنند. اگر این نمونه لوگو ها شما را تحت تاثیر قرار نداد می توانید تمام آن ها را کنار بگذارید و پنج یا شش نفر دیگر را انتخاب کنید. این فرایند را آنقدر تکرار کنید که حداقل سه طراح گرافیک که نمونه لوگو مناسبی دارند و قیمتشان نیز از بقیه مناسب تر است؛ در نهایت انتخاب شود.

با فریلنسر ها ارتباط برقرار کنید

پس از اینکه حداکثر سه نفر برای کار طراحی لوگو خود کاندید کردید بهتر است با آنها ارتباط برقرار کنید و جزئیات کار را برایشان توضیح دهید. در این مرحله می توانید از طریق تماس‌های ویدئویی به طور مستقیم با آن ها در ارتباط باشید. سپس از آنها بخواهید که اتود اولیه از طرح لوگویی که قرار است برای شما طراحی کنند ارسال نمایند. با بررسی این اتودهای اولیه، می توانید بهترین فریلنسر طراح گرافیک را برای طراحی لوگو خودتان انتخاب کنید.

فریلنسر گرافیک را استخدام کنید

فراموش نکنید که برای استخدام فریلنسر گرافیک نیازی نیست به طور مستقیم هزینه طراحی لوگو را به حساب آنها واریز کنید. شما میتوانید هزینه و قیمت طراحی لوگو را به حساب وب سایت واسطه واریز کرده و پس از اینکه طراحی لوگو خود را نهایی کردید؛ از مدیر وبسایت بخواهید که هزینه طراحی لوگو را به فریلنسر بپردازد. به این ترتیب اگر فریلنسر در کار خود کوتاهی کرد و یا لوگو را در موعد مقرر تحویل نداد؛ شما می توانید فریلنسر دیگری را انتخاب کرده و پس از دریافت طرح نهایی لوگو، هزینه را به او پرداخت نمایید.

چه انتظاراتی از طراحی لوگو انجام شده توسط فریلنسر گرافیک باید داشته باشیم؟

طراحی لوگو تنها مسئولیت یک فریلنسر طراح گرافیک نیست بلکه شما باید بتوانید به اهداف و انتظاراتی که از طراحی لوگو مدنظر داشته‌اید؛ دست یابید. برای رسیدن به این هدف باید با طراح گرافیک ارتباط مناسبی برقرار کنید و با دقت و ظرافت تمام جزئیات مربوط به برند و کسب و کار خود را برای او شرح دهید.
مهمترین نکاتی که باید به طراح گرافیک توضیح بدهید شامل موارد زیر است:

• مخاطبین هدف
• تاثیری که برند شما در ذهن مخاطبین باید ایجاد کند
• سبک لوگویی که مورد نظرتان است
• پلتفرم هایی که قصد دارید لوگو را در آن استفاده کنید

زمانی که تمام نیازهای مربوط به برند و کسب و کار خود را برای طراح گرافیک فریلنسر توضیح دادید می‌تواند یک طرح اولیه از لوگوی شما طراحی کرده و ارسال کند.
البته نمی توانید انتظار داشته باشید که این طرح اولیه با تمام انتظارات شما مطابقت داشته باشد بلکه شما باید با ارائه توضیحات و جزئیات بیشتر، بازخورد و پیشنهاداتی که برای بهتر شدن طرح لوگو در نظر دارید؛ به یک جمع‌بندی نهایی برسید. طراحی لوگو یک فرایند زمان‌بر است که ممکن است بیش از هفت یا هشت بار نیاز به باز طراحی لوگو اولیه باشد تا طرح نهایی و مورد تایید شما خلق شود.

جمع بندی

انتخاب فریلنسر گرافیک برای طراحی لوگو برند شما می تواند کاری طاقت فرسا و زمان بر باشد اما با راهنمای پیدا کردن بهترین فریلنسر طراحی لوگو می توانید در وب سایت های واسطه و معتبر، پیشنهادات مربوط به طراحی لوگو را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
با وجود اینکه طراحی لوگو توسط فریلنسر گرافیک بسیار ارزان تر از طراحی لوگو توسط آژانس های طراحی گرافیک است، اما همکاری با فریلنسر ها ممکن است آنطور که انتظار دارید پیش نرود.
بسیاری از فریلنسرها، به تعهدات خود پایبند نیستند و ممکن است در زمانبندی تعیین شده، طراحی لوگو شما را تحویل ندهند یا آنطور که ادعا کرده اند نتوانند یک لوگو حرفه ای طراحی کنند.
بنابراین، برای پیدا کردن یک فریلنسر گرافیک حرفه ای باید تمام جوانب را بسنجید و خودتان را به دردسر نیندازید.
بهترین روش برای انتخاب فریلنسر گرافیک، ثبت سفارش آنلاین طراحی لوگو در وب سایت های واسطه یا برگزاری مزایده است. به این ترتیب شما می توانید مطمئن باشید که پیش از دریافت طراح نهایی لوگو، هزینه ای از جیب خود پرداخت نکرده اید.