لوگونومی
دسته بندی : ایلوستریتور | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/18

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

ابزار Puppet Warp یکی از پرکاربردترین ابزارها برای ایجاد تغییرات روی آبجکت هایی است که نیاز به ویرایش، بازطراحی یا تغییر فرم دارند.
در این قسمت از آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور (illustrator)  که توسط استاد عیوض زاده به طور تخصصی برای وب سایت لوگونومی تدریس شده، قصد داریم ابزار پاپت وارپ را معرفی کنیم وعملکرد این ابزار را که مشابه عملکرد آن در فتوشاپ است با هم بررسی کنیم. 

کاربرد ابزار Puppet Warp در طراحی لوگو با ایلوستریتور (illustrator)

همانطور که اشاره کردیم با استفاده از ابزار Puppet Warp می توانید روی قسمت های مختلف یک شکل، تغییراتی به وجود بیاورید. این شکل می تواند لوگوی متشکل از چندین آبجکت مختلف یا هر نوع تصویر دیگری باشد. 
مهمترین مزیت استفاده از ابزار Puppet Warp در الوستریتور برای تغییر بخشی از شکل یا آبجکت ترسیم شده این است که  نقاط مختلفی که روی یک آبجکت جابجا می شود به صورت یکپارچه متناسب با هم تغییر پیدا می کند.

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

فعال کردن ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور (illustrator)

برای استفاده از ابزار Puppet Warp ابتدا باید آبجکت مورد نظرتان را که به عنوان بخشی از تصویر روی صفحه کاری قرار گرفته انتخاب کرده و سپس روی آیکون ابزار Puppet Warp در نوار ابزار ایلوستریتور (illustrator) کلیک کنید.
همانطور که می‌بینید نرم افزار ایلوستریتور (illustrator)، محاسبات بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و آبجکت را به صورت منحنی های در می‌آورد که امکان تغییر فرم هر بخش از آبجکت را با جابجا کردن این منحنی ها برای شما فراهم می آورد.

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

 

برای جابجایی هر بخش از آبجکت ابتدا باید روی بخشهایی که نیازی به جابجا شدن ندارند، کلیک کنید و روی آنها به اصطلاح پین بگذارید و سپس با کلیک کردن روی یکی از این پین ها می توانید آن بخش از آبجکت را به راحتی جابجا کنید بدون اینکه بخش‌های دیگری که پین گذاری کرده اید، تغییر پیدا کنند.
در حقیقت، ابزار Puppet Warp به صورت هوشمند پین هایی را روی آبجکت به ما می‌دهد که با استفاده از آنها می توانیم بخش‌های مختلف تصویر را جابجا کرده و تغییر شکل بدهیم.
همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید می توانیم پین ها را از هر قسمت شکل پاک کرده و خودمان پین دیگری به آبجکت اضافه کنیم تا آن بخش از شکل ثابت مانده و بخش های دیگر جابجا شوند.

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

 

به عنوان مثال در شکل زیر با قرار دادن دو پین در قسمت بالای زانو، این بخش از شکل را ثابت نگه داشتیم و سپس پین دیگری را روی قسمت مچ پا ایجاد کرده و با کلیک کردن روی آن پین، آبجکت را از قسمت زانو به پایین حرکت دادیم.
این تغییرات کاربردهای بسیار زیادی برای ساخت انیمیشن یا طراحی لوگوی متحرک در ایلوستریتور (illustrator) دارند که به راحتی با استفاده از ابزار Puppet Warp در دسترس است.

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

 

تغییر فرم چرخشی روی آبجکت ها

یکی از ویژگی های جالب ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور (illustrator) این است که می توانید علاوه بر کشیدن آبجکت به سمت بالا، پایین، چپ و یا راست، بخشی از آبجکت را که پین روی آن قرار گرفته به صورت چرخشی به حرکت در آورید.

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

 

تغییر فرم گروهی روی آبجکت ها

از دیگر ویژگی‌های ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور (illustrator) این است که می توانید چندین آبجکت را با یکدیگر به صورت گروهی در آورده و با جابجا کردن پین ها روی آبجکت هایی که یکپارچه شده‌اند، به طور همزمان آنها را تغییر فرم بدهید

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

 

توصیه می کنیم برای درک بهتر نحوه استفاده از ابزار Puppet Warp برای طراحی لوگو با ایلوستریتور (illustrator)، ویدئوی آنلاین آموزشی طراحی لوگو با ایلوستریتور (illustrator)  - آشنایی با ابزار Puppet Warp را در سایت لوگونومی مشاهده کنید:

مشاهده ویدئوی آنلاین آموزشی طراحی لوگو با ایلوستریتور (illustrator) آشنایی با ابزار Puppet Warp

 

آشنایی با ابزار Puppet Warp در ایلوستریتور

تگ های مرتبط :