لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/27

برنامه ساخت لوگوی ناخن

لوگو ناخن از انواع لوگو است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. طراحی یک لوگو ناخن خوب، بهترین روش جذب مشتری برای افرادیست که خدمات کاشت ناخن و غیره را انجام میدهند. برای این که از سالن های زیبایی سطح متوسط و غیر حرفه ای متمایز باشید، داشتن یک لوگوی مخصوص و منحصر به فرد میتواند به شما کمک کند.

کاربرد لوگو در زمینه های آرایشی و هنری

لوگوها در همه جا هستند، به طوری  که میتوان گفت انها مارا احاطه کرده اند. لوگو یک نشانه گرافیکی است که می تواند به شکل علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این موارد باشد. به علاوه، لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان نیز شناخته می شود.
استفاده از این نشانه های گرافیکی برای کسب و کار های بزرگ و کوچک، شرکت های تولیدی، تجاری و صنعتی بسیار ضروریست. شما می توانید به واسطه خلاقیت و منحصر به فرد بودن لوگوی خود در ذهن مردم هک شده و ماندگاری بیشتری داشته باشید.

ترمیم ناخن

از مهم ترین کارهای مربوط به ناخن، ترمیم و کاشت ناخن است.
ترمیم های ناخن، بسته به انواع روشهای کاشت ناخن میتوانند متفاوت باشند مثلا مشتری که ناخن خود را جای دیگر کاشته و به سالنی دیگری برای ترمیم مراجعه میکند، متخصص این کار ابتدا باید از سلامت کاشت ناخن مطلع شده و سپس به ترمیم آن بپردازد مثلا باید به عواملی مانند ناخن افتاده یا شکسته شده توجه کند و در قدم بعدی که ترمیم است از انواع آن یعنی اکرولیک پدر یا ژل یا لمینت استفاده نماید این روش های برحسب نیاز هر مشتری متفاوت است. 

انواع لوگو ناخن

لوگوها دارای 3 مدل متفاوت هستند که این سه مدل عبارتند از:

تصویری و نمادی (پیکتوگرام و آرم)

لوگوی تصویری که با نام آیکون (Icon) هم شناخته می شود در واقع سمبل ها و نماد ها و گرافیک های ساده شده ای هستند که بازتاب دهنده ی نمودی از شرکت و یا محصولی خاص از آن شرکت یا برند می باشند. لوگو های تصویری را می توان با متن یا بدون متن بصورت تنها استفاده کرد. این نوع از لوگو شاید رایج ترین لوگو باشد که طراحی آن نیازمند تخصص و خلاقیت طراحان با تجربه است. لوگو های تصویری بهترین مدل، در اندازه های کوچک یا تکثیر با رزولوشن پایین می باشند.

نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام)

لوگوتایپ که در صنعت طراحی از آن با نام لوگوی متنی یا نماد متنی هم یاد می شود، نام برند یا شرکت شما را در قالب یک فونت تایپ منحصر به فرد به تصویر می کشد. هزاران نوع تایپ فونت گوناگون با اشکال، حالات و اندازه های متفاوت وجود دارد که هر یک تاثیر و حس متفاوتی را به مخاطب منتقل می کنند. برای مثال فونت های اسناد حالت رسمی دارند. فونت های ضخیم نشان از استحکام و قدرت می باشند در حالیکه فونت های کج و شیب دار سرعت و حرکت را بیان میکنند. لوگوتایپ ها میتوانند دست نوشته ها و حروف و کاراکتر ها و نماد هایی که با دست کشیده هم باشند  و می توانند چشم ها را فریب داده و به خود جذب کنند.
همچنین تصاویر هم می توانند برای ایجاد جلوه های بصری زیبا درون لوگوتایپ به کار گرفته شوند .
مهم ترین اصل در طراحی لوگوتایپ یا لوگوی متنی خوانایی و سهولت در شناسایی و تشخیص آن است، به طوری که طرح لوگوتایپ در ابعاد کوچکتر مانند کارت ویزیت هم به آسانی قابل خواندن و تشخیص باشد.

نوشتاری – تصویری (ترکیبی)

لوگو ترکیبی در بیانی ساده چیزی بین لوگوی تصویری و لوگوی متنی (لوگوتایپ) می باشد. به عبارت دیگر طرح ها و گرافیک هایی هستند که هم از نماد ها و آیکن ها و هم از متن در آن ها استفاده شده است و جزئیات آنها به اندازه ای است که لوگو گرافیکی به خوبی بتواند در اندازه ها و ابعاد مختلف برند شما را به تصویر بکشد به طوری که خوانا و قابل تشخیص باشد.
از لحاظ ترکیب بخش تصویری با متن در طراحی لوگو های ترکیبی با دو نوع لوگو روبرو هستیم : نماد ترکیبی در هم آمیخته و نماد ترکیبی مستقل از هم. در لوگو ترکیبی های درهم ریخته، متن و آیکن (بخش گرافیکی و نمادین) به هم در آمیخته اند تا جایی که اگر یکی حذف شود دیگری ناقص می شود. اما در حالت دوم یعنی لوگو های گرافیکی مستقل، بخش متنی به صورت جدا از آیکن می باشد و متصل به هم نیستند.

ویژگی لوگوی ناخن خوب

برای طراحی یک لوگو خوب شما باید به موارد زیر توجه نمایید.

•    همخوانی لوگوی ناخن با کسب‌ و کار شما

لوگویی که این ویژگی را داشته باشد به راحتی در ذهن می ماند و باعث میشود مشتریان بعد دیدن لوگویتان، شمارا به یاد آورند. به علاوه، شما میتوانید با ایجاد بخش های جذاب متنوع، مشتریان زیادی را کسب و کار خود ذب کرده و سود کلانی از این راه بدست اورید.

•    طراحی یک لوگوی ناخن مفهوم دار

برای طراحی لوگو کسب‌وکار خود حتماً به اهداف و ارزش‌هایی که میخواهید مشتریان متوجه آن شوند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. به ‌نوعی لوگو باید بیانگر کاری که شما مشغول به انجام هستید یا محصولی که آن را ارائه می‌دهید باشد و بتواند انرا به خوبی به نمایش بگذارد. مفهوم یک لوگوی خوب، معرف آن است.

•    منحصر به‌ فرد بودن لوگوی ناخن

یک لوگو منحصربه‌فرد یعنی هیچ نمونه‌ای حتی شبیه به آن‌ در داخل کشور و در خارج کشور نباشد. برای اینکه لوگو ای خاص و حرفه‌ی داشته باشید باید به دنبال طراحی حرفه‌ای باشید تا لوگوی شما بتواند حرف اول را در خاص بودن بزند. منحصر به فرد بودن لوگوی شما میتواند به راحتی باعث سود زیادی در کسب و کارتان شود.

•    طراحی لوگو با یک تاریخچه ی خاص 

برای طراحی یک لوگوی منحصر به فرد شما میتوانید از اتفاق هایی که قبل انتخاب اسم برندتان افتاده یا تاریخچه ی کلی آن استفاده نمایید. استفاده از این روش باعث میشود لوگوی شما به راحتی جلب توجه کند. از بهترین روش های طراحی یک لوگو خوب، این مورد است.

•    خاص و ساده بودن لوگوی ناخن و عدم شباهت به سایر لوگو ها

لوگوی شما باید در عین سادگی، زیبا و خاص باشد. به علاوه لوگویی خاص، خواهد بود که کاملا متفاوت از لوگوهای رقبا باشد و بتواند خیلی راحت مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. در هنگام طراحی لوگو ناخن، نباید جزئیاتی که زیاد اند و مهم نیستند را به آن اضافه کرد.

•    اطلاع از روانشناسی رنگ‌ها و انتخاب درست رنگ 

هر رنگ برای خود فلسفه‌ای دارد که باید لوگو را متناسب با آن و نیز نوع برند طراحی کرد. مثلاً رنگ آبی نشانه‌ی آرامش، قرمز نشان‌دهنده‌ی هیجان، بنفش بیانگر لوکس گرایی است و غیره. 

•    به‌یادماندنی بودن و مقیاس پذیری لوگو

لوگویی به یاد ماندنی خواهد بود که بتوان انرا در هر ابعادی استفاده و انرا در هر محیطی بتوان به راحتی به نمایش گذاشت. به علاوه، لوگو ناخن را باید به گونه ای طراحی کرد که در تمام زمان ها قابل استفاده باشد، نه اینکه بعد مدت کوتاهی مجبور به تغییر آن شوید.
در هنگام طراحی لوگو ناخن باید به موارد بالا توجه کنید، به علاوه سادگی طراحی یک لوگو به این معنا نیست که مهم ترین موارد را کنار بگذارید بلکه در نهایت سادگی باید بهترین باشد. یک لوگوی ناخن می تواند طراحی های گوناگونی داشته باشد اما باید بتواند هدف کسب و کار شمارا به راحتی به مشتریان نمایش دهد.

 

برنامه ساخت لوگوی ناخن

برنامه ساخت لوگوی ناخن

برنامه های زیادی برا طراحی لوگو ناخن وجود دارند که برخی از انها شامل موارد زیر میشوند به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله "آموزش طراحی لوگو با برنامه های ویندوز و اندروید" با برنامه های مختلفی برای طراحی لوگو اشنا شوید.

1. برنامه DesignEvo

برنامه DesignEvo بهترین نرم افزار طراحی لوگو و یک اپلیکیشن لوگو ساز حرفه ای برای کاربران اندرویدی و همچنین iOS است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی یک لوگوی حرفه‌ای در تلفن هوشمند خود بسازید. با استفاده از این اپلیکیشن طراحی لوگو و برنامه لوگو ساز حرفه ای به سادگی می‌توانید برای کسب و کار خود یک لوگو منحصربه‌فرد طراحی کنید.

2. برنامه Logo Maker

برنامه Logo Maker یک نرم افزار ساخت لوگو با گوشی، نرم افزار ساخت لوگو اندروید و طراحي لوگو با ايفون است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از گوشی هوشمند خود، لوگو طراحی کنید. با استفاده از این برنامه برای ساخت لوگو می‌توانید به راحتی یک لوگو را سفارشی‌سازی کنید و یا یک لوگو جدید و خاص را در تلفن هوشمندتان برای کسب و کار خود طراحی کنید.

3. برنامه Logo Maker by Shopify

برنامه Logo Maker به عنوان بهترین برنامه ساخت لوگو برای کاربران اندروید و IOS شناخته میشود. این برنامه طراحی لوگو بهترین قابلیت و عملکرد های طراحی را به کاربران ارائه میدهد. استفاده از این برنامه ساخت لوگو آسان است؛ بنابراین همه افراد حرفه‌ای یا مبتدی می‌توانند به راحتی و به صورت رایگان از آن در تلفن هوشمند خود استفاده کنند.
با استفاده از این برنامه به عنوان بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای اندروید می‌توانید لوگوی نام تجاری خود را در عرض چند ثانیه بسازید. 

جمع بندی

در راه اندازی هر کسب و کاری حتی در زمینه کاشت و ترمیم ناخن، مهم ترین عاملی که هیچ گاه نباید از آن چشم پوشی نمایید، لوگو است. لوگو در هر بخشی شامل هویت کسب و کار شما در تمام مکان ها، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای جلب نظر مشتریان به محصولات شما میشود.
به علاوه شما میتوانید با استفاده از "لوگوساز آنلاین لوگونومی" از بهترین فونت ها و آیکون ها برای طراحی انواع لوگو ها در هر زمینه ای به طور کاملا رایگان بهره ببرید.

-منابع-

https://www.websitebuilderexpert.com/designing-websites/how-to-make-a-logo/

تگ های مرتبط :