لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/06/01

بهترین برنامه ساخت لوگو در اندروید، کامپیوتر و IOS

بهترین برنامه ساخت لوگو در اندروید، کامپیوتر و IOS با هم متفاوت است. طراحی لوگو دنیای بسیار پیچیده ای دارد. بعضی وقت‌ها دانش، تکنیک و مهارت بالا و گاهی اوقات نیز فقط یک ایده، باعث خلق طرحی نو و متفاوت در طراحی لوگو میشود.
در دنیای مدرن امروزی هر لحظه شرکت جدیدی به ثبت می‌رسد. سایت ها و فروشگاه های جدید اینترنتی سریعاً ساخته می‌شوند افراد و اشخاص مختلف متخصص در حرفه های متفاوت مشغول به کار می شوند. تمام این بیزینس ها به نشان، علامت تجاری، آرم یا هرگونه نماد دیگری برای معرفی خود به بازار و مشتریان نیاز دارند که در نهایت نیاز به آشنایی با بهترین برنامه ساخت لوگو در اندروید، کامپیوتر یا IOS پیدا می کنند.
برای طراحی لوگو اولاً باید از فکری خلاقانه و توانایی خلق ایده های جدید برخوردار باشید؛ دوماً باید به انجام کار با نرم افزار های گرافیکی که وسیله ای برای پیاده سازی ایده های شماست؛ آشنا شوید. شاید خیلی از طراحان حتی طراحان لوگو حرفه ای برای طراحی لوگو از یک کاغذ و قلم استفاده کنند و ایده های خود را روی کاغذ رسم کنند اما در نهایت باید ایده نهایی خودشان را با استفاده از برنامه های نرم افزاری گرافیکی مناسب برای ساخت لوگو به یک طرح کامپیوتری یا دیجیتالی تبدیل کنند. البته برخی از برنامه ها حتی طراحان را از به دست گرفتن کاغذ و قلم نیز بی نیاز می کنند.
استفاده از این برخی برنامه های ساخت لوگو خیلی آسان است و هر شخصی می تواند حتی بدون دانش و اطلاعات قبلی درباره طراحی و ساخت لوگو از این نرم افزارها استفاده کند. منابع و برنامه های زیادی وجود دارد که به شما امکان طراحی لوگو بدون پرداخت هزینه های زیاد منحصراً برای نام تجاری خودتان می‌دهد.

بهترین برنامه ساخت لوگو برای اندروید

برنامه های زیادی برای طراحی لوگو به زبان برنامه نویسی اندروید طراحی شده که بسیار راحت و آسان می توانید آن را بر روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود نصب کرده و یک طراحی حرفه‌ای برای لوگو داشته باشید.

• اپلیکیشن طراحی لوگو برای اندروید لوگو میکر (logo maker)

برنامه logo maker یکی از برنامه های بسیار پر طرفدار می باشد. این برنامه جهت ساخت لوگو بسیار حرفه ای عمل می کند. در عین حال دارای یکی از آسان ترین روش های طراحی لوگو برای برند های تجاری است. شما با استفاده از اپلیکیشن log maker می توانید یک لوگوی رایگان برای کسب و کار، وب سایت، وبلاگ، تبلیغات و رسانه های اجتماعی خلق کنید.
برای ساخت لوگوی رایگان با لوگو میکر به راحتی می توانید یک الگو را انتخاب کرده و سپس نام برند تجاری خود را در آن قرار دهید و با توجه به سلیقه خود، سبک و اندازه قلم را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید لوگوی خود را بسیار آسان، شخصی سازی کنید و آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

• اپلیکیشن ساخت لوگو اندرویدی دیزاینر (desygner)

این برنامه، بهترین و آسان ترین برنامه برای طراحی لوگو است که برای کاربران اندرویدی در دسترس است. این ایپلیکیشن مجموعه بسیار گسترده‌ای از ابزارهای طراحی لوگو را در اختیار شما قرار می دهد تا خیلی راحت بتوانید یک لوگوی جدید خلق کنید یا لوگوی قبلی خود را ویرایش کنید. از ویژگی های متمایز این برنامه ساخت لوگو امکان استفاده از آن به عنوان برنامه طراحی گرافیک به منظور ایجاد تصاویر گرافیکی متفاوت و منحصر به فرد در تلفن هوشمند در حین طراحی لوگو است.
قابلیت های اصلی برنامه دیزاینر رایگان و آسان است و طوری طراحی شده است که برای استفاده از این برنامه نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. البته اگر می خواهید از قابلیت‌های پیشرفته این برنامه نیز استفاده کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید تا خیلی آسان بتوانید آنها را در ساخت لوگوی اختصاصی خود به کار ببرید.

• برنامه ساخت لوگو برای اندروید کانوا (canva)

این برنامه بیش از هزاران قالب و طرح های زیبا دارد که میتوانید از این قالب ها و طرح ها برای طراحی لوگو حرفه ای در گوشی موبایل اندرویدی خود استفاده کنید. برای دانلود می توانید به سایت این برنامه مراجعه کنید و برنامه رایگان آن را دانلود و پس از نصب می توانید به مدت ۳۰ روز از آن استفاده کنید و اگر نیاز به نسخه پولی آن را احساس کردید با پرداخت هزینه ماهانه آن را دریافت نمایید.

• اپلیکشن طراحی لوگو اندرویدی لوگو فاندری (logo foundry)

شما برای استفاده از برنامه لوگوساز فاندری و همچنین تعدادی لوگوی از پیش آماده شده نیازی به پرداخت ندارید و می توانید بدون پرداخت هزینه آن را رایگان دانلود و در گوشی همراه اندرویدی خود نصب کنید. پس از نصب آرشیو بزرگی از آیکون ها و فونت های از قبل آماده شده در اختیارتان قرار می گیرد که به وسیله آنها می توانید لوگوی دلخواه تان را خلق کنید. خروجی های این نرم افزار به دو فرمت JPEG و PNG در اختیار شما قرار می گیرد تا در پلتفورم های مختلف مثل اینستاگرام یا وب سایت از آن استفاده کنید.
تمامی شکلهای مختلف و آیکون هایی را که در این برنامه مشاهده میکنید؛ قابل ویرایش بوده و تنظیمات ویرایشی آن کارایی زیادی دارند. نکته جالب توجه این نرم افزار اندرویدی این است که پس از دانلود لوگوی طراحی شده خود نیز می توانید آن را ویرایش کرده و دوباره دانلود کنید.

• برنامه ساخت لوگو برای اندروید لوگو میکر پلاس (logo maker plus)

اپلیکیشن اندرویدی لوگو میکر پلاس طرفدار ایجاد نمادهای غیر متعارف است. این نرم افزار یک انتخاب فوق العاده از الگوهای عالی و متفاوت را ارائه می دهد. در این اپلیکیشن گزینه های زیادی برای شما به نمایش در خواهد آمد به طوریکه آرزو می کنید که ای کاش چندین آرم با این برنامه می ساختید. چرا که قالب هایی کاملاً منحصر به فرد و خارق العاده برای طراحی انواع لوگو دارد.
تنها ایراد این برنامه شاید تبلیغات بسیار زیادی باشد که در هنگام کار کردن با این نرم افزار نشان می دهد که آزاردهنده نیز هست. اگر این نرم‌افزار را انتخاب کردید و می خواهید به طور مستمر آن را به کار ببرید؛ بهتر است برای رد کردن همه تبلیغات، یک حساب در برنامه بخرید.

 

بهترین برنامه ساخت لوگو در اندروید، کامپیوتر و IOS

 

برنامه ساخت لوگو برای آیفون (ios)

متاسفانه برنامه مناسب و کاملاً رایگانی برای طراحی لوگو در آیفون (ios) در دسترس نیست و اکثر برنامه های پیشرفته یا کاملاً پولی هستند یا باگذاشتن اشتراک و طرح های متنوع سعی در متقاعد کردن شما برای خرید اشتراک می کنند. اما می توانید قبل از پرداخت هزینه‌های نسبتاً زیاد برای خرید لوگو، خلاقیت خود را برای طراحی با موارد و برنامه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم و به طور رایگان در دسترس اند؛ محک بزنید. شاید بتوانید موفق به خلق یک لوگو مناسب بشوید و نیازی به خرج هزینه اضافی نداشته باشید.

• برنامه ساخت لوگو در IOS لوگو میکر (logo maker)

این اپلیکیشن یک لوگوساز بسیار پرکاربرد با ۱۰۰۰ الگو برای لوگو؛ بیش از ۵۰۰ نوع فونت و بیش از ۵۰۰۰ پس زمینه و طرح گرافیکی است. شما با این برنامه می توانید علاوه بر طراحی لوگو، آگهی ،پوستر، رزومه، کارت های کسب و کار و دعوتنامه را نیز طراحی کنید.
این برنامه یک اپلیکیشن لوگوساز رایگان در اپل آیفون است که البته برای دسترسی نامحدود به همه آیتم ها باید بابت اشتراک پولی آن هزینه پرداخت کنید. از آنجا که شما می توانید انواع مختلفی از طرح‌ها را علاوه بر لوگو ایجاد کنید مطمئناً ارزش خرج کردن برای خرید اشتراک را هم دارد.

• اپلیکیشن ساخت لوگو آیفوت لوگو میکر شاپ (logo maker shop)

این برنامه مشابه اپلیکشن ساخت لوگو logo maker می باشد و شما می توانید طرح ها و موارد زیادی را در آن دریافت کنید. بیش از ۱۰۰۰ قالب لوگو، بیش از ۲۰۰ نوع فونت و بیش از ۲۰۰۰ نماد در ۲۴ دسته قابل انتخاب است. شما می توانید از قالب ها و ایده های دسته بیسیک،ا بدون هیچ هزینه ای استفاده کنید.
این برنامه دارای چندین آیتم بسیار جذاب برای طراحی لوگوی ایده آل شما می باشد با خرید اشتراک می توانید کل گالری طرح ها را باز کنید و فایل هایی با وضوح بالا از لوگوی خود را به دست بیاورید.

• برنامه لوگو ساز آیفون اسکوپیک استودیو (logoscopic studio)

اپلیکیشن logoscopic studio به خاطر رابط کاربری جذاب و راحتی در استفاده یکی از برنامه های پرطرفدار ساخت لوگو در اپل آیفون است. در این برنامه هم با خرید اشتراک می توانید تمام قالب ها، فونت ها و پس زمینه ها را باز کنید و خروجی های با کیفیت بالا از آن بگیرید.

برنامه ساخت لوگو برای کامپیوتر و ویندوز

نرم افزارهای بسیار زیادی برای ساخت لوگو در ویندوز وجود دارند که از آنها می توان برای ساخت لوگو سازمانی، آرم تجاری، طراحی کارت ویزیت و غیره استفاده کرد.

• نرم افزار ساخت لوگو اینک اسپیس (Inkscape)

نرم افزار طراحی لوگو Inkspace برای دسکتاپ طراحی شده و علیرغم رایگان بودن؛ بسیار حرفه ای می باشد و با نرم افزارهای پولی از نظر کارآیی برابری می‌کند. این نرم افزار به طور مداوم به روز رسانی می شود و قابلیت تولید تصاویری با فرمت SVG را نیز دارد.
این برنامه با وجود رایگان بودن قابلیت های متنوعی دارد از جمله: تغییر فونت نوشته شده، حالت رنگی متنوع، وکتور های پیش ساخته و ابزار قلم. این برنامه مناسب اشخاصی است که به دنبال نرم افزاری با کارایی و عملکرد بالا و در عین حال رایگان هستند و تمایل زیادی برای استفاده کردن از طرح های آماده شده ای که در سایر برنامه ها رایگان ارائه می شوند؛ ندارند. همچنین طراحان حرفه ای و حتی افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی از این نرم افزار طراحی لوگو استفاده کنند.

• نرم‌افزار طراحی لوگو: Adobe photoshop

نرم افزار طراحی لوگو فوتوشاپ، یکی از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزارهای طراحی است که در زمینه طراحی لوگو نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. از کاربردهای این نرم افزار می توان به نقاشی دیجیتال و طراحی سه بعدی اشاره کرد. اگرچه محبوبیت این نرم افزار بیشتر به جنبه ادیت و ویرایش عکس ها بر می گردد اما نباید از قابلیتهای بی نظیر آن در طراحی لوگو نیز غافل شد.
در این برنامه شما به کمک قلم های نوری می توانید طرح لوگوی دلخواه تان را به سرعت روی صفحه بکشید و با اضافه کردن لایه های مختلف ادیت های متنوع ایجاد کنید. در نهایت، با برطرف کردن ایرادات کار، لوگوی بی نظیر طراحی کنید.

طراحی لوگو در فتوشاپ را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید

این نرم افزار به دلیل داشتن چندین ابزار مختلف برای طراحی این امکان را به کاربران می دهد تا طرح اولیه لوگوی خود را به خوبی بررسی کنند. از مزایای این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1. دارای برش های مختلف طراحی از جمله برش نقاشی، قلم سیاه، قلم آبرنگ و….
2. قابلیت طراحی سطوح مختلف از جمله سطوح متالیک، براق و سطوحی با سایه روشن های متنوع.
3. قابلیت شخصی سازی همراه با امکان ذخیره سازی تنظیمات.
4. یکپارچگی با سایر نرم افزارهای شرکت ادوب از جمله: لوگوساز ایلاستریتور (Illustrator) یا ایندیزاین (lndesign)
به دلیل پیچیدگی و قیمت نرم افزار ادوب فتوشاپ افراد حرفه ای بیشتر از این نرم افزار استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار مناسب کسانی است که به جزئیات و ظرافت کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

جمع بندی

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو در ویندوز اداب فوتوشاپ، کورل و ایلاستریتور است. بهترین برنامه ساخت لوگو گوشی های اندرویدی نیز بسیار متنوع و رایگان هستند؛ در صورتیکه اپلیکیشن های اپل آیفون برای استفاده از ابزارها نیاز به پرداخت هزینه دارند. اگر نتوانستید یا نرم افزارهای لوگوساز رایگان، لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید، برای ساخت لوگوی حرفه ای با متخصصین لوگونومی تماس بگیرید و یا از لوگوساز آنلاین لوگونومی با ابزارهای حرفه ای استفاده کنید.