لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/14

بهترین فرمت لوگو برای فیلم و برنامه گذاشتن لوگو روی فیلم

لوگو فیلم یکی از دغدغه های امروزی شرکت ها و سازندگان فیلم و سریال است.  لوگو فیلمی که به صورت خاص طراحی شده باشد به راحتی در ذهن بیننده حک شده و باعث محبوبیت فیلم میشود. لوگو فیلم ها، معمولا از سبک لوگوی تصویری هستند که خلاقیت طراحان گرافیک و دیجیتال در آنها کاملا مشهود است.
به شما پیشنهاد میکنیم تا با مطالعه مقاله "با طراحی لوگو فیلم بیشتر آشنا شویم"، با دید باز تری به ادامه خواندن مقاله ی زیر بپردازید.

طراحی لوگو

در دنیای تجارت و کسب و کار، لوگو، طرحی است که هویت هر سازمان را نشان می دهد. این لوگوها به عنوان یک تصویر گرافیکی شناخته می شوند و از نظر فنی، نام شرکت، علامت تجاری و یا مخفف نام آن را منتقل می کنند. یک آرم خوب طراحی شده بلافاصله قابل شناسایی و به یاد ماندنی است و باعث محبوبیت فیلم و سریال شما میشود.
اولین چیزی که هنگام دیدن فیلم به آن توجه میکنیم، لوگوی شرکت تولید کننده آن است. درست مانند هر صنعت دیگری، آرم های فیلم نیز ساخته می شوند تا مخاطب به راحتی تشخیص دهد که کدام سازنده، یک فیلم یا فیلمی خاص را ساخته است.
یک طراح ممکن است نیاز به مدت زمان زیادی برای ساخت لوگو داشته باشد و یا حتی ممکن است کمترین زمان را برای طراحی آن صرف کند. مدت زمان طراحی لوگو به عوامل مختلفی از تحقیقات بازار و مخاطبین هدف گرفته تا نتایج بازخورد طرح های احتمالی از مشتریان بستگی دارد. یک طراح در ابتدای مسیر به دنبال منبع الهام موثری میگردد تا لوگوی فیلمی که طراحی میکند خاص باشد. 
اگر تصمیم به طراحی یک لوگوی مقرون به صرفه برای فیلم خود گرفته اید ، مقاله ی چند ایده برای طراحی لوگو ارزان میتواند به شما کمک کند.

اصول کلی طراحی لوگو

ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به ویژه دنیای فیلم و سریال، از آنها برای محبوبیت خود استفاده میکنند. این ابزارها شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، بسته بندی، تراکت و غیره می‌شوند و لوگو مهم‌ترین آن‌هاست.
اولین قدم در طراحی لوگو،  انتخاب نوع و یا سبک طراحی لوگو است. شما چه به عنوان یک طراح و چه به عنوان یک کارآفرین نیازمند این هستید تا اصول طراحی لوگو و کاربردهای آنهارا بشناسید. 

مهم ترین اصول در طراحی لوگو

•    طرحتان باید ساده باشد:  بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد.
•    طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد: لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.
•    استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها: استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ ها به راحتی میتوانند احساسات ما را بر انگیزند.
•    لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد: کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. 
•    لوگوی شما به صورت سیاه و سفید هم باید خوب باشد: حتی لوگوی سیاه و سفید شما نیز باید به همان میزانی که هدف گذاری کرده اید روی افراد تاثیر گذار باشد.
برای طراحی خوب لوگو فیلم و سریال باید به تمام موارد بالا توجه کنید و انهارا روی لوگوی خود اعمال کنید.

لوگو فیلم و سریال

در طراحی لوگو فیلم و سریال باید بدانید که هیچ قانون و قاعده ی حتمی وجود ندارد، مهم ترین قانون طراحی یک لوگو این است که معرف خوبی از اثر هنری شما باشد.
پس سعی کنید در طراحی لوگو، الهام بخش ایده ها و اندیشه های خلاقانه خود باشید، تا بتوانید طرح تاثیر گذار و زیبایی را بر صفحه طراحی خود خلق نمایید.
امروزه لوگوی یک فیلم و سریال در جذب مخاطب بسیار مهم است و حتی ممکن است بخشی از فیلم و سریال را روایت کند. 

مهم ترین نکات طراحی لوگو فیلم و سریال

•    سبک لوگو: سبک طراحی لوگو فیلم و سریال به نوع تصویر برندی که شرکت قصد دارد آن را به تصویر بکشد؛ بستگی دارد. نماد های بی شماری برای طراحان گرافیک وجود دارد که هنگام ساخت لوگو می توانند طرح های خلاقانه ای را ایجاد کنند که متمایز و منحصر به فرد به نظر برسد.
•    انتخاب رنگ: طرح های رنگی در لوگوها به ژانر فیلم هایی که تولید می شوند بستگی دارد. 
•    نمادها: استفاده از نمادها برای برقرای ارتباط تصویری با مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارند. بسیاری از طراحان لوگو، نمادها را به عنوان "استعاره های بصری" توصیف می کنند که حاوی عبارات، معانی و گاهی حتی آرزوهای مخاطبین است.

در طراحی لوگو های فیلم و سریال موارد بیشتری نیز دخیل اند و هرکسی باید طبق ژانر مورد نظر خود به موارد بالا توجه و آنهارا در طرح خود خلق کند.

بهترین فرمت لوگو برای فیلم و برنامه گذاشتن لوگو روی فیلم

لوگو فیلم سینمایی

در طراحی لوگو فیلم های سینمایی نیز باید به تمام موارد فوق توجه کرد.
فیلم های سینمایی کوتاه و بلند، نیاز به بهترین طراحی ها از جهت فیلم و لوگو دارند تا بتوانند مخاطبان زیادی را جذب کنند. لوگوی شما باید بتواند یک طرح اولیه از شخصیت های فیلم سینماییتان را به مخاطب انتقال دهد، به این منظور شما باید بتوانید بهترین شخصیت هارا برای فیلم سینمایی خود انتخاب کنید.
در اولین قدم بهتر است طرح اولیه لوگو فیلم سینمایی خود را بر روی کاغذ بیاورید و با توجه به توقع مخاطبانتان آنرا بهبود ببخشید. درواقع، طرح لوگو تعیین‌کننده سبک و سیاق، فونت، فضا و همه ریزه‌کاری‌هایی است که در طراحی بخش‌ها و آیتم‌های مختلف از آن‌ها بهره می‌گیرید. پس از طراحی لوگو، فیلم سینمایی شما به معنای واقعی کلمه آمادگی خواهد داشت تا چهره تازه‌ای از خود را به جهان و جهانیان نشان دهد.

افزودن لوگو به فیلم در ویندوز

از مهم ترین کارها بعد از طراحی یک لوگوی کارآمد افزودن آن به فیلم و سریال می باشد. واترمارک ها هنگامی که به یک فیلم و سریال اضافه می شوند، نشان دهنده این هستند که آن فیلم توسط شما ایجاد شده و متعلق به شما است. برای اضافه کردن لوگو استفاده از وبسایت های آنلاین پیشنهاد نمی شود. زیرا هم حجم و سرعت اینترنت زیادی برای بارگزاری و بعدا دانلود ویدیوتان نیاز است و این یک روش موقت است.
با اضافه کردن لوگو از فیلم و سریال های خود محافظت کنید. 

برنامه قرار دادن لوگو روی فیلم

برای قرار دادن لوگو روی فیلم نیاز به برنامه های کاربردی داریم تا بتوانیم در اخر بهترین کارهای لازم را به انجام برسانیم.

معرفی چند برنامه برای قرار دادن لوگو روی فیلم

•    نرم افزار Free Video Watermark Maker: این نرم افزار یک ابزار ساده جهت اضافه کردن یک متن، یک عکس، یا یک لوگو به عنوان واترمارک روی فیلم است. روش کار این نرم افزار بسیار ساده است. کافیست ابتدا تعیین کنید که میخواهید متن یا عکس به عنوان واترمارک درج شود. سپس متن مورد نظر خود را وارد کرده و رنگ و فونت آن را مشخص کنید تا روی فیلم انتخاب شده اضافه شود.
•    نرم افزار  GiliSoft Video Editor: با این برنامه به راحتی میتوانید واترمارک، لوگو، و متن روی فیلم خود اضافه کنید. از دیگر قابلیت های این نرم افزار میتوان به برش فیلم، اتصال کلیپ ها به یکدیگر، سانسور فیلم، تغییر سایز، چرخاندن تصویر، اعمال افکت و فیلتر به ویدئو، افزودن صدا و متن، تغییر فرمت و... اشاره کرد.
•    نرم افزار Vov Watermark Video: با استفاده از این برنامه می توانید یک متن یا لوگو روی فیلم های خود قرار بدهید، تا اگر فیلم شما در هر جایی پخش شد، مشخص باشد که متعلق به شماست. لیست فرمت فایل های پشتیبانی شده توسط این نرم افزار بسیار گسترده است. از فرمت فایل های پشتیبانی شده می توان به MP4، FLV، MOV، MKV، AVI و موارد دیگر اشاره کرد.
اینها از جمله برنامه هایی هستند که به راحتی میتوانید لوگوی خود را به فیلم و سریالتان اضافه کنید.

چرا لوگو مهم است؟ اهمیت آن چیست؟

لوگو نماد و چهره ی فیلم و سریال است.
وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام فیلم و سریال ربط می دهید. لوگو باعث می شود که فیلم و سریال شما فورا قابل تشخیص باشد. لوگویی که به خوبی طراحی شده است، همیشه به یاد ماندنی خواهد بود.
شکل ها و رنگ ها همیشه روی مغز انسان تاثیر می گذارند و باعث می شوند راحت تر در ذهن بمانند. این بدان معناست که اگر لوگوی شما منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص باشد، بیننده می تواند به راحتی آرم شرکت شما را به یاد بیاورد و بار دیگر هم فیلم ها و سریال های شمارا مشاهده کند و شما را به دوستانشان معرفی کند. 

جمع بندی

از زمانی که تماشای یک فیلم را شروع می کنیم، با طراحی لوگو فیلم ها آشنا می شویم و افراد زیادی هستند که معیار اولیه انتخاب فیلم آنها لوگواست. در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو فیلم و سریال، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان فیلم و سریال می باشد.
زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاه متوجه مفهوم کلی طراحی آن می شوند و باعث میشوند طرح و پیام لوگو در ذهن بیننده بماند.

تگ های مرتبط :