لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/06/10

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

آیا می خواهید با استفاده از اسم فارسی برندتان یک لوگو حرفه ای طراحی کنید؟ نمی دانید کدام سبک لوگوی نوشتاری برای شما مناسب تر است یا برای ساخت لوگو اسم فارسی نیاز به کمک گرفتن از برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان با هوش مصنوعی دارید؟ 
لوگو اسم فارسی یکی از انواع سبک لوگو است که به عنوان رایج ترین آنها نیز شناخته می شود. چرا؟ زیرا برای تمام برندها و کسب و کارها مناسب است و تاثیر قابل توجهی در برندسازی دارد.
طراحی لوگو به سبک اسم فارسی موجب می شود نام برند به راحتی به عنوان یک لوگو در یک نگاه تشخیص داده شود.
اما این تنها شروع طراحی لوگو است.
یک طراحی جامع لوگو باید عمیق‌تر در داستان برند شما کاوش کند و نیازهای برند و ارتباط مورد نظر با مشتری را به طور کامل درک کند. شما باید بدانید که بهترین انتخاب های شما چیست. بنابراین، بهتر است با شناخت انواع لوگوهایی که در دسترس شما هستند شروع کنید.

 

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

 

طراحی لوگو  Wordmark وردمارک با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

لوگوهای Wordmark برای ساخت لوگو اسم فارسی بسیار متداول هستند.
تقریباً نیمی از لوگوهای مشهور از لوگو وردمارک برای برندسازی استفاده کرده اند. برای اینکه یک لوگو به صورت یک کلمه یا همان اسم فارسی طراحی شود، باید نام تجاری کسب و کار با فونت خاص و منحصر به فردی نوشته شود.
برای ساخت لوگو اسم فارسی به کمک برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان با هوش مصنوعی لوگونومی، ابتدا باید نام برند خود را بنویسید تا ابزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی ما تواند آن را با فونت های مختلف طراحی کند. 
حالا نوبت شما است تا فونتی را که دوست دارید پیدا کنید، این به شما بستگی دارد که بخواهید لوگو را به صورت جداگانه سفارشی کنید. سفارشی کردن لوگو اسم با ابزارهای رایگان لوگو ساز آنلاین لوگونومی وقت زیادی از شما نمی گیرد.
به عنوان مثال، می توانید به حروف احساس شخصیت بدهید. یک آیکون کوچک به طراحی لوگو اسم فارسی اضافه کنید، نقاط روی کلمه را به شکل تبدیل کنید، یا با کشیدن چند خط صاف یا منحنی، طرح خاصی به یک حرف بدهید.
اگر لوگوی اسم فارسی را برای برند خود انتخاب کنید، می توانید از یک نماد نیز در کنار آن استفاده کنید تا اگر زمانی نیاز به استفاده از یک نسخه کوچکتر از لوگوی خود داشتید، فقط از همان نماد استفاده کنید

طراحی لوگو لترمارک Lettermark با هوش مصنوعی

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

اگر نام تجاری شما طولانی باشد و بیش از دو داشته باشد، لوگوهای Lettermark بهترین انتخاب هستند. این سبک لوگو با استفاده از حروف اول هر کلمه و ایجاد یک مخفف، طول لوگو را به حداقل می رساند. در برخی موارد، حروف مانند یک کلمه به نظر می رسند. ناسا یک مثال عالی است. ناسا مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است، اما هیچ کس آن را اینگونه نمی نامد.
نمونه های دیگری که شبیه کلمات نیستند، مانند NPR و TNT، به صورت هر حرف یکی پس از دیگری خوانده می شوند. لوگوهای Lettermark نیز به عنوان بخشی از یک لوگو ترکیبی به همان روشی که برای لوگو وردمارک اشاره کردیم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
هنگام ساخت لوگوی لترمارک با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان، سعی کنید قالب های آماده طراحی شده ای را انتخاب کنید که برجسته تر دیده می شوند تا لوگوی شما بیشتر قابل توجه باشد. از رنگ‌های مختلف، اندازه‌های مختلف متن استفاده کنید، یا شکل‌ها و خطوط را به آن اضافه کنید تا به لوگو شخصیت بدهید. به یاد داشته باشید که همیشه ارزش ها و داستان برند خود را منعکس کنید.

طراحی لوگوهای مونوگرام با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

لوگوهای مونوگرام شبیه به لوگوهای حروف هستند. اما آنها تفاوت ظاهری قابل توجهی دارند. هر دو لوگو از حروف اول نام برند برای ایجاد طرح استفاده می کنند، اما مونوگرام ها به جای اینکه حروف را کنار هم یا از بالا به پایین قرار دهند، حروف را در هم می آمیزند.
مونوگرام تقریبا شبیه روشی است که نام خانوادگی روی پارچه گلدوزی می شود یا روی ظروف نقره نقش می بندد. این سبک از لوگو یک حس کلی از تجمل یا انحصار دارد. اگرچه استثنائاتی مانند بسیاری از تیم های ورزشی و برخی از مارک های ورزشی نیز وجود دارد که از این سبک لوگو استفاده کرده اند.
ساخت لوگوی مونوگرام با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان برای نام های تجاری که بیش از سه کلمه ندارند، بهترین نتیجه را دارد. از آنجایی که حروف با یکدیگر در هم تنیده شده اند، باید خوانا و قابل فهم باشند. این سبک از لوگو را برای به حداقل رساندن متغیرها در مورد برندسازی بصری انتخاب کنید.
معمولا طراحی لوگو با هوش مصنوعی به سبک مونوگرام طرح های جالبی را بوجود نمی آورد و ساخت این سبک لوگو نیاز به خلاقیت انسان و تجربه یک طراح گرافیک حرفه ای دارد.

طراحی لوگو اسم با فونت سفارشی به کمک برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

لوگوهای اسم با فونت سفارشی نوع دیگری از لوگو هستند که شامل حروفی با طراحی خاص و منحصر به فرد برای هر برند می شوند. این سبک از لوگو برای برندهایی که به طراحی لوگو بسیار ساده علاقه مندند، عالی است . برای اینکه یک لوگو اسم سفارشی برجسته شود، به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز دارد. صرفا استفاده از یک فونت معمولی موجب به یاد ماندنی شدن آن نخواهد بود .
برندهای زیادی برای استفاده از لوگویشان در پلتفرم های مختلف از طراحی لوگو اسم به سبک سفارشی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان استفاده می کنند.در این روش حروف مورد استفاده در ساخت لوگو اسم فارسی برند به شیوه خاصی طراحی می شود که کاملا مختص همان برند است. این لوگو را می توان روی تمام محتواهای بازاریابی از کارت های ویزیت گرفته تا فاویکون ها و عکس پروفایل شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرارداد.

انواع مختلف فونت برای طراحی لوگو اسم فارسی با هوش مصنوعی

هزاران سبک فونت وجود دارد که هر کدام با ویژگی های متمایز برای طراحی لوگو اسم فارسی استفاده می شوند. با این حال، بسیاری از این نوع حروف را می توان به پنج دسته کلی دسته بندی کرد:

فونت فارسی با خطوط شکسته

این نوع فونت دارای خطوط صاف و شکسته در طراحی هر حرف مشخص می شود. این سبک طراحی حروف موجب می شود که اسم فارسی راحت‌تر دیده شود و در نتیجه خوانایی این فونت را افزایش می‌دهد.  

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

فونت فارسی باخطوط منحنی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان

فونت های فارسی با خطوط منحنی، معمولا "بدون" زاویه هستند و در مقایسه با حروف شکسته و زاویه دار، ضخامت خط ثابت تری دارد که سادگی را نشان می دهد. همچنین به عنوان یک فونت مدرن در طراحی لوگو اسم با هوش مصنوعی به کار می روند که عمدتاً برای نوشتن عناوین در طراحی پست و استوری اینستاگرام به کار می روند.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

فونت نستعلیق

این فونت ظریف‌تر است و دارای خط‌های سیال و شکسته می باشد و آن را برای متن‌های رسمی مانند آن‌هایی که در دعوت نامه‌ها و کارت عروسی هستند مناسب‌تر می‌کند. این فونت برای استفاده در متون طولانی یا لوگوهای کوچک مناسب نیست زیرا خواندن آن سخت می باشد.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

فونت فانتزی

همانطور که از نام آن پیداست، این فونت برای جلب توجه و لوگو های بزرگ در نظر گرفته شده است. طراحی حروف در آن ساده نیست و بیشتر در عناوین برجسته به کار می رود تا متن های طولانی. این نوع فونت ها برای جلب توجه فوری طراحی شده اند، به همین دلیل است که از آن در بنرها، پوسترها و طراحی لوگو با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان استفاده می شود. فونت افارسی سبک ثابتی ندارد و شامل سبک های مختلف عجیب و غریب است.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

فونت فارسی دست خطی

به نظر می رسد این فونت با دست نوشته شده است. بیشتر در میان طراحان و تصویرگران رایج است و جذابیت و خودانگیختگی خاصی در آن دارد که کمی شخصیت به کلمات می بخشد. حروف دست نویس همچنین حس انسانی را به کلمات می بخشد و آنها را قابل درک تر می کند و در عین حال حال و هوای خاصی را ایجاد می کند. تنوع بی پایانی در این شکل از نوشتن وجود دارد که تنها توسط تخیل طراح محدود می شود.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

چرا فونت در طراحی لوگو با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان بسیار مهم است؟

لوگو به عنوان نمایش گرافیکی یک شرکت عمل می کند، که مشخصه اصلی یک نام تجاری است و برای بازار هدف آن قابل مشاهده است. لوگوها یک عنصر اساسی از هویت کلی برند کسب و کار را تشکیل می دهند، زیرا نقشی غیرقابل انکار در طراحی وب سایت، تولید محتوای تبلیغاتی و برندسازی شرکت دارند.
به طور کلی، رنگ ها و طراحی لوگو به عنوان نقطه کانونی برای طراحی بسته بندی، کارت ویزیت، و حتی چشم انداز دفاتر برند و سایر محتوای بازاریابی آن، عمل می کند. همین کاربردهای مختلف لوگو اهمیت استفاده از فونت مناسب را در طراحی لوگو آشکار می کند.

فونت لوگو می تواند احساسات مختلفی را در مخاطب برانگیزد

طراحی یک لوگو بینش بصری را در مورد چشم انداز یک شرکت و محصولی که می فروشد ارائه می دهد. در نتیجه، فونت مورد استفاده برای طراحی لوگو اسم فارسی تا حد زیادی وابسته به تصوری است که یک شرکت می‌خواهد درباره خود در میان مخاطبین هدفش ایجاد کند.
لوگوهایی با فونت های زاویه‌دار برای طراحی لوگو شرکت‌های نوآور و پیشرو با برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان مناسب است، در حالی که آرم‌های رنگارنگ با فونت های منحنی با ایجاد حس اعتماد و شکوه همراه هستند، و تایپوگرافی دست خطی و رنگ های شاد، ذوق و استعداد را به تصویر می‌کشد.
علاوه بر این، زمانی که مشتریان وفادار با لوگوی یک برند معتبر مواجه می‌شوند، احساسات خاصی در آنها برانگیخته می شود. اگر این احساسات مثبت باشند، احتمالاً به افزایش فروش تبدیل می‌شود.
طراحی لوگو با فونت مناسب می‌تواند اعتبار و حرفه‌ای بودن یک کسب‌وکار را نشان دهد، در حالی که یک فونت غیراستاندارد می‌تواند مانعی برای جذب مشتریان بالقوه از طریق لوگو باشد. بنابراین، عوامل مختلفی در طول طراحی یک لوگو از جمله انتخاب رنگ، فونت، سبک و آیکون های آن نقش مهمی را در جلب توجه مخاطب ایفا طراحی کنند.
تمام اجزای اصلی که برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی در کنار هم ترکیب می شوند، نقش اساسی در برندسازی دارند، که مهمترین آن در طراحی لوگو اسم فارسی، فونت انتخاب شده است که لحن لوگو را تعیین می کند.

فونت می تواند هویت یک برند را ماندگار کند

علاوه بر انواع مختلف فونت که برای اهداف خاص استفاده می شود، فونت در یک لوگو همچنین نشان دهنده هویت اصلی یک نام تجاری است. هر نوع فونت می تواند معنای متفاوتی را به همان کلمه منتقل کند. این تفاوت ها می تواند کم یا شدید باشد و می تواند دلیل تغییر مفهوم یک آرم تجاری باشد. یک فونت نه تنها احساسات را منتقل می کند، بلکه می تواند سن و جنسیت خاصی را نیز نشان دهد.
هرچند فونت زیر مستقیماً به زنان اشاره ندارد اما این فونت بیشتر برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی مخصوص برند های زنانه مناسب است زیرا ظریف و با شخصیت خاص است.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

فونت در تصویر زیر به دلیل ناهمواری و حالت شکسته و زاویه دار اشاره مستقیم به مردانگی دارد. لبه‌های تیز حروف آن استحکام را ایجاد می‌کند و قدرت را از خود نشان می‌دهد.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

لوگوهای زیر مقایسه واضحی بین فونت های دو برند ارائه می دهند که محصولاتی را برای جنس های مخالف تولید می کنند. لوگوی سمت چپ تیز و زاویه‌دارتر است در حالی که لوگوی سمت راست دارای حروفی است که به صورت دستنویس طراحی شده است. لوگوها فوراً جنسیتی را که مورد توجه قرار می دهند نشان می دهند بدون اینکه محصولات خود را در آنها به نمایش بگذارند.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

بنابراین، بررسی گزینه های مختلف فونت برای برندها بسیار مهم است. آن‌ها باید ترکیب‌های مختلفی از فونت‌ها و تایپوگرافی را در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان امتحان کنند تا ببینند کدامیک هویت واقعی برند را به بهترین شکل روایت می‌کند و برای بازار هدف آنها قابل دسترسی است.
وقتی با لوگوی رولکس روبرو می شوید ، اولین چیزی که به ذهن تان می رسد «کلاسیک بی انتها» است. طراحی شیک و مینیمالیستی که در ساعت‌های خود به کار می برند در لوگوی آن‌ها از طریق یک فونت کلاسیک و باوقار به تصویر کشیده شده است. اگر این شرکت در عوض فونت غیر رسمی تری را انتخاب می کرد، نمی توانست هویت برند با کیفیت و تجملی خود را حفظ کند.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

منبع

از سوی دیگر، Toys R Us به معنای فروش محصولاتی برای کودکان است، بنابراین، آنها فونت گردتری دارند که دوستانه و پرشور به نظر می رسد. دارای لبه‌های نرم‌تر و قرارگیری حروف غیر خطی است که کاملاً نمادی از تصویر ساده و سرگرم‌کننده برند اسباب‌بازی است.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

منبع

چه نوع فونتی برای طراحی لوگو اسم فارسی با هوش مصنوعی مناسب است؟

برای انتخاب بهترین فونت در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان بهتر است دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

سبک فونت

فونت و تایپ فیس نیز می توانند پیام لوگو را کاملاً مؤثر روایت کنند. آن را نوعی زبان بصری در نظر بگیرید. فونت‌های بزرگ و پررنگ، پیام هشداردهنده‌ای را به تصویر می‌کشند که توجه را می‌طلبد، در حالی که فونت‌های کوچک که ظرافت بیشتری دارند، مودبانه‌تر به نظر می‌رسند. سبک فونت در طراحی لوگو با هوش مصنوعی بسیار مهم است زیرا چشم انداز متمایزی را برای برند شما فراهم می کند. بنابراین، تایپ فیس انتخابی شما باید با لحن پیامی که قصد دارید از طریق لوگوی برند خود منتقل کنید، هماهنگ باشد.

راهنمای طراحی لوگو اسم فارسی با ابزار هوش مصنوعی در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان 

خوانایی فونت

لوگوی یک برند نمایشی بصری از نام آن است که محصولات یا خدمات آن را نیز برجسته می کند. از این رو یکی دیگر از ویژگی های مهم یک فونت خوب در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان خوانایی آن است. اگر یک لوگو به سختی قابل خواندن و درک باشد، هدف اصلی خود را که انتقال نام برند است از دست می دهد.
بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری برای فونت لوگو، اکثر برندها فونت‌هایی را ترجیح می‌دهند که به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا حتی از راه دور به راحتی قابل خواندن باشند. چنین فونت هایی دارای حروف خطی با فاصله مساوی هستند که درک آنها را ساده می کند و در پس زمینه درهم ریخته مانند یک بیلبورد برجسته می شود.

اگر به دنبال فونت های فارسی رایگان برای طراحی لوگو اسم فارسی با هوش مصنوعی هستید، همین امروز در برنامه لوگو ساز حرفه ای رایگان لوگونومی ثبت نام کنید!