لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/07/30

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

اصطلاح هوش مصنوعی به توانایی یک برنامه کامپیوتری یا یک ماشین برای تفکر و یادگیری مانند انسان‌ها اشاره دارد. امروزه هوش مصنوعی در هر کسب و کاری به خصوص برای طراحی لوگو، طراحی پست و استوری اینستاگرام و بسیاری از کارهای گرافیکی دیگر کاربرد دارد. با این حال، با وجود استفاده گسترده از آن، بسیاری از افراد نتوانسته اند به آن اعتماد کنند. در این مقاله می‌خواهیم هوش مصنوعی لوگونومی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای طراحی لوگو به آن اعتماد کنید.

چرا از هوش مصنوعی برای طراحی لوگو استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی به نفوذ خود در صنایع مختلف ادامه می‌دهد، فرآیندها را ساده می‌کند و البته بسیاری از مشاغل را با پیشرفت خود حذف می‌کند. تا همین چند سال پیش، طراحان فکر می‌کردند که هوش مصنوعی نمی تواند برای انجام کارهایی که به خلاقیت نیاز دارند مثل طراحی لوگو مناسب باشد، اما پیشرفت این تکنولوژی نشان داد که اشتباه می‌کردند. امروزه هرکسی می‌تواند به راحتی از لوگوسازهای مجهز به هوش مصنوعی به صورت آنلاین استفاده کند.
علاوه بر این، با پیشرفت فناوری، نفوذ هوش مصنوعی در تمام زمینه‌ها افزایش خواهد یافت. 
از یک طرف، ظهور هوش مصنوعی موجب شده طراحی لوگوی باکیفیت، در دسترس تر، سریع تر و بسیار ارزان تر شود. از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد که این فناوری به سرعت در حال گسترش، جایگزین طراحان شود.
چه بخواهیم چه نخواهیم بسیاری از کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها برای طراحی لوگو خود به هوش مصنوعی وابسته شده اند و دلیلی برای پرداخت هزینه های بالا برای ساخت لوگو به طراحان نمی بینند.
اگر شما هم می‌خواهید با کمک هوش مصنوعی، لوگو کسب و کارتان را رایگان طراحی کنید با ما همراه باشید.

 

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

 

مراحل طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی

لوگوساز آنلاین لوگونومی رابط کاربری بسیار ساده ای دارد که با کمک هوش مصنوعی به شما اجازه می‌دهد در ۵ مرحله بسیار آسان، لوگوی برندتان را طراحی کنید.
برای شروع ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا وارد لوگوساز آنلاین لوگونومی شوید.
در بالای صفحه گزینه ورود/ثبت نام را مشاهده می‌کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا وارد صفحه کاربری شوید. 
اگر تاکنون در سایت ثبت نام نکرده اید با وارد کردن یک شماره موبایل به صورت کاملا رایگان ثبت نام خود را انجام دهید.
مزیت ثبت نام در سایت این است که در آینده می‌توانید به تمام طرح های لوگو دسترسی داشته باشید و پس از ورود به حساب کاربری، هر کدام از آنها را که نیاز داشتید ویرایش کرده و مجددا دانلود کنید.
پس از ثبت نام، شماره موبایل و کد ارسال شده به آن را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

حالا می‌توانید ساخت لوگو را شروع کنید و به ترتیب ۵ مرحله آسان و سریع زیر را طی کنید تا هوش مصنوعی لوگونومی، بهترین لوگوهای مرتبط با برندتان را به شما پیشنهاد دهد:

مرحله اول: وارد کردن نام برند و شعار برند

در مرحله اول شما باید اطلاعات مربوط به نام برند و شعار برندتان را برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی وارد کنید. 

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

در این مثال ما نام برند را لوگونومی و شعار آن را طراحی سریع و آسان با هوش مصنوعی وارد کردیم.

مرحله دوم: انتخاب حوزه کسب و کارتان

در مرحله بعد، باید مشخص کنید که در چه حوزه ای کار می‌کنید تا هوش مصنوعی بتواند از نمادهای مرتبط با صنعت تان برای طراحی لوگو استفاده کند. 
همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اصلی ترین دسته بندی های مربوط به صنایع و کسب و کارهای مختلف لیست شده و شما می‌توانید حتی بیش تر از یک حوزه کاری را انتخاب کنید.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

به عنوان مثال، ما دو حوزه کاری کامپیوتر واینترنت و رسانه و چاپ و تبلیغات را انتخاب کردیم.
سپس روی ادامه کلیک کنید.

مرحله سوم: انتخاب رنگ

در این مرحله شما باید اطلاعات مربوط به رنگ های برندتان را به هوش مصنوعی بدهید تا لوگوهای پیشنهادی را براساس هویت برند شما طراحی کند. 
مزیت طراحی لوگو با هوش مصنوعی این است که اگر هنوز نمی دانید از چه رنگ هایی برای طراحی لوگو خود استفاده کنید، خود نرم افزار براساس صنعتی که در مرحله قبل انتخاب کردید، چندین تم رنگی را به شما پیشنهاد می‌دهد.
شما می‌توانید تم های رنگی را از بین رنگ های پیشنهادی برای صنعت تان انتخاب کنید یا چند تم رنگی را از بین همه رنگ‌ها انتخاب کنید.
محدودیتی برای انتخاب رنگ در این مرحله وجود ندارد.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

پس از انتخاب رنگ های مورد نظرتان روی دکمه ادامه کلیک کنید.

مرحله چهارم: وارد کردن برچسب های مرتبط با کسب و کارتان

در این مرحله شما باید اطلاعات جزئی تری را به هوش مصنوعی بدهید تا طراحی لوگو شما را دقیق تر انجام دهد. برای وارد کردن برچسب‌ها کافی است یک یا دو حرف اول هر کلمه ای که مد نظرتان است را در باکس مربوطه وارد کنید تا لیست برچسب‌ها به شما نمایش داده شود. سپس می‌توانید از بین لیست پیشنهادی، برچسب های مورد نظر را به باکس اضافه کنید.
بازهم محدودیتی برای اضافه کردن برچسب‌ها وجود ندارد.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

همانطور که مشاهده می‌کنید ما تگ های طراحی، گرافیک، لوگو را انتخاب کردیم.
مجددا روی ادامه کلیک کنید تا به مرحله اخر بروید.

مرحله پنجم: بررسی طرح های پیشنهادی و انتخاب لوگو

در مرحله نهایی، هوش مصنوعی لوگونومی با توجه به اطلاعاتی که در چهار مرحله قبل وارد کردید، صدها طرح را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید با اسکرول کردن، همه آنها را مشاهده کنید.
اگر از بین طرح های پیشنهادی، لوگو مورد نظرتان را پیدا کردید می‌توانید مستقیما روی دریافت کلیک کنید و پس از پرداخت هزینه جزئی، لوگو خود را در فرمت های مختلف از جمله فرمت برداری SVG, PDFدانلود کنید.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

اما اگر نیاز به ویرایش یکی از طرح های پیشنهادی داشتید، روی گزینه ویرایش کلیک کنید تا وارد ویرایشگر آنلاین لوگونومی شوید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

در صفحه ویرایشگر، لوگو شما در وسط صفحه دیده می‌شود.
در پنل سمت راست، گزینه های زیر را مشاهده می‌کنید:
•    رنگ
•    چینش
•    فونت
•    آیکون

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

با انتخاب گزینه رنگ، طرح پیشنهادی توسط هوش مصنوعی با رنگ های مختلف به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آنها را در پنل سمت راست بررسی کنید و هرکدام را که پسندیدید، با یک کلیک به وسط صفحه بیاورید و دانلود کنید.
در گزینه چینش، مشاهده می‌کنید که هوش مصنوعی، لوگو پیشنهادی را به سبک های مختلف به شما نمایش می‌دهد. حالا می‌توانید با اسکرول کردن سبک مناسب برندتان را انتخاب کنید.
سبک هایی که در طراحی لوگو با هوش مصنوعی پیشنهاد می‌شود بسیار متنوع است و شامل لوگو نوشتاری، لوگو تصویری، لوگو نمادین و لوگو ترکیبی می‌شود.
ترتیب قرارگیری متن و نماد لوگو نیز در طرح های مختلف متفاوت است. به خصوص در سبک های ترکیبی، هوش مصنوعی انواع چینش متن و نماد را به شما نمایش می‌دهد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

با انتخاب گزینه فونت نیز می‌توانید نام برند و شعار برند را در طراحی لوگو با فونت های مختلف مشاهده کنید. هوش مصنوعی مناسب ترین فونت‌ها را از بین صدها فونت فارسی موجود در لوگوساز آنلاین لوگونومی انتخاب می‌کند و طرح لوگو را با فونت های متنوع به شما نمایش می‌دهد.

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

در آخرین گزینه، هوش مصنوعی، نماد لوگو را تغییر می‌دهد. با اسکرول کردن در پنل سمت راست، طرح های پیشنهادی لوگو با صدها آیکون مرتبط با برندتان به شما نمایش داده می‌شود و با کلیک روی هرکدام می‌توانید ببینید که لوگو شما به شکلی در می‌آید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

ابزارهای موجود در ویرایشگر لوگونومی به شما امکان ویرایش و شخصی سازی لوگو را نیز می‌دهد. اگر بخواهید به صورت دستی لوگو خود را طراحی کنید، می‌توانید روی دو گزینه آیکون و متن که در نوار ابزار بالا قرار گرفته کلیک کنید.
با کلیک روی گزینه آیکون، صدها نماد به شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید برای فیلتر کردن نمادها از بین لیست صنایع مختلف، چند مورد را انتخاب کنید تا نمادهای مرتبط به شما نمایش داده شود:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

با کلیک روی گزینه فونت نیز یک باکس متن به لوگو اضافه می‌شود و شما می‌توانید متن مورد نظرتان را وارد کنید. سپس از پنل سمت راست، هر تغییری که نیاز دارید روی فونت بدهید.
مثلا می‌تواند نوع فونت سایز فونت، میزان شفافیت و غیره را همانطور که در تصویر زیر می‌بینید ویرایش کنید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

روش دیگری که برای ویرایش لوگو در اختیار شما قرار گرفته، اصلاح عناصری است که در لوگوی پیشنهادی توسط هوش مصنوعی وجود دارد.
مثلا با کلیک روی متن لوگو، در پنل سمت راست می‌توانید تغییرات مختلفی را روی آن اعمال کنید.
در نوار ابزار بالا نیز امکان تغییر رنگ آن وجود دارد:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

با کلیک روی آیکون یا نماد لوگوی پیشنهادی نیز می‌توانید در پنل سمت راست تغییرات زیادی را روی آن اعمال کنید که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

یک گزینه تنظیمات نیز در نوار ابزار وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید عرض و ارتفاع لوگو را تغییر دهید:

راهنمای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی در ۵ مرحله ساده

پس از اینکه ویرایش لوگو به پایان رسید، روی گزینه دریافت کلیک کنید و پس از پرداخت هزینه بسیار جزئی لوگو ویرایش شده را به فرمت دلخواهتان دانلود کنید.

مزایای طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی

ظهور هوش مصنوعی مزایای بسیار زیادی به خصوص برای افراد مبتدی در طراحی لوگو داشته است. موارد زیر برخی از قابل توجه ترین مزایایی است که این فناوری بوجود آورده است:

1. طراحی با کیفیت بالا با قیمت بسیار پایین تر

هوش مصنوعی قطعا روند طراحی لوگو را تغییر داده است. لوگوهای تولید شده با هوش مصنوعی به طور قابل توجهی ارزان تر از لوگوهای سنتی هستند. در گذشته برای طراحی یک لوگوی حرفه ای، نیاز بود که یک طراح حرفه ای را استخدام کنید و به نسبت زمان و تخصص آنها هزینه بپردازید. این فرایند می‌توانست بسیار پرهزینه باشد و نیازی نیست بگوییم که بیش از حد زمانبر بود.
اما امروزه با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید بدون دخالت طراح، لوگو برندتان را طراحی کنید. یک الگوریتم آنها را برای شما تولید می‌کند. علاوه بر این، ممکن است بتوانید نتایج را مطابق میل خود تغییر داده و سفارشی کنید. با این حال، این به ابزاری که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

2. طراحی لوگو با هوش مصنوعی بسیار سریعتر است

هنگامی که یک طراح را برای ساخت لوگو برند خود استخدام می‌کنید، تجدید نظر در طرح های پیشنهادی اجتناب ناپذیر است. هرچه بازنگری های بیشتری وجود داشته باشد، روند طراحی طولانی تر می‌شود. این روند زمان می‌برد و شما نباید عجله کنید. درحالیکه اگر از هوش مصنوعی استفاده کنید، با چنین مشکلی مواجه نمی شوید.
فرض کنید با استفاده از لوگوساز آنلاین لوگونومی مجهز به هوش مصنوعی برای برند خود لوگو طراحی می‌کنید. شما طرح نهایی را دوست دارید، اما می‌خواهید آن را تغییر دهید تا حتی بهتر شود. ممکن است به دلیل چیدمان نامناسب، قرارگیری نامناسب نمادها، یا عدم تطابق فونت یا رنگ باشد.
لازم نیست منتظر بمانید تا طراح آن را برای شما تغییر دهد. همانطور که در مراحل طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی توضیح دادیم می‌توانید فوراً آن را در صفحه ویرایشگر، سفارشی‌سازی ویرایش کنید. با استفاده از تکنولوژی ai، طراحی لوگو را می‌توان بسیار سریعتر انجام داد.

3. هوش مصنوعی می‌تواند لوگوهای منحصر به فردی ایجاد کند

هر کسب و کاری به یک لوگو متمایز و به یاد ماندنی برای متمایز شدن از سایرین نیاز دارد. مشکل این است که ایجاد یک طراحی لوگوی منحصربه‌فرد آسان نیست. حتی اگر یک طراح حرفه ای با سال‌ها تجربه استخدام کنید، ممکن است لوگو نهایی آنطور که خودتان می‌خواستید نباشد. اینجاست که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است بتوانند به شما کمک کنند.
ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند طرح‌هایی را در بر گیرند که بازآفرینی آن‌ها برای یک طراح دشوار یا کاملاً غیرممکن است. به بیان دیگر، این فناوری به کسب و کارها امکان می‌دهد تا یک کار طراحی لوگوی منحصر به فرد ایجاد کنند که به برندسازی به یاد ماندنی کمک می‌کند.

4. هوش مصنوعی، طراحی لوگو را در دسترس تر می‌کند

یکی از مزایای هوش مصنوعی در طراحی لوگو این است که دسترسی به نرم افزار لوگوساز را ساده تر می‌کند. قبل از ظهور هوش مصنوعی، تنها طراحان حرفه ای قادر به استفاده از چنین نرم افزارهایی بودند. امروزه تقریباً هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.
در حالی که لوگو های ساخته شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به اندازه لوگوهای ساخته شده توسط طراحان حرفه ای خلاقانه یا اصلاح شده نباشند، اما ساخت لوگو را در دسترس تر، سریع تر و ارزان تر می‌کند. ناگفته نماند که این فناوری می‌تواند لوگوهای منحصر به فردی ایجاد کند که طراحان ممکن است قادر به بازسازی آنها نباشند.

اگر تابحال طراحی لوگو با هوش مصنوعی را تجربه نکردید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان شروع به ساخت لوگو خود با کمک لوگونومی کنید!