لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1403/02/09

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

ساخت لوگوی نستعلیق و نقش موثر و بی‌پایان هنر نوشتاری در فرهنگ و تمدن ایرانی و عربی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر در زندگی این جوامع تجلی پیدا کرده است. زیبایی و شکوه این خط باعث از دست نرفتن نوشتار سنتی شده و علاوه بر این موجب انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی می‌شود. در دنیای مدرن امروزی که تکنولوژی نقش بسیار پر رنگی دارد، لوگوی نستعلیق به عنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر برای کسب‌وکارها بسیار به کار برده شده است. در صورتی که شما نیز به ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

لوگوی نستعلیق چیست؟

در ابتدا و پیش از بررسی نحوه ساخت لوگوی نستعلیق و اهمیت و کاربردهای آن شما را به طور کلی با این نوع لوگوی زیبا و فریبنده آشنا کنیم. لوگوی نستعلیق در واقع یک نوع قلم خطی یا نوشتاری می‌باشد که در نوشتار نستعلیق که به عنوان یکی از انواع قلم‌های خطی فارسی و عربی است، استفاده می‌شود. 
نستعلیق در واقع از جمله قلم‌های خطی بسیار مهم در نوشتار فارسی است که عمدتا در متون دینی و هنری بسیار استفاده می‌شود‌. البته امروزه استفاده از آن برای طراحی لوگو نیز بسیار رواج پیدا کرده است. این سبک از لوگو به طور کلی به صورت یک نوع شعاع و یا نماد طراحی می‌شود که با استفاده از نوشتار نستعلیق در زمینه‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. این نوع لوگوها عمدتا در محصولات دینی، فرهنگی، هنری و یا مراسم مذهبی قابل استفاده می‌باشند و اغلب دارای نوشته‌های مقدس و یا شعارهایی مربوط به فرهنگ فارسی و عربی هستند. 
لوگوهای نستعلیق به دلیل زیبایی و شکوه‌ای که دارند و همچنین به دلیل ارتباط عمیقی که با مذهب و ارز‌ش‌ها دارند امروزه بسیار مورد توجه طراحان گرافیک و مخاطبان قرار گرفته‌اند. 

 

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

 

مزایای ساخت لوگوی نستعلیق برای کسب‌وکارها

ساخت لوگوی نستعلیق می‌تواند برای انواع کسب‌وکارهای مفید باشد که از جمله مزایای ساخت این نوع لوگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

دارای هویت بصری متفاوت

ساخت لوگوی نستعلیق برای کسب‌وکارهای متفاوت به سرعت قابل تشخیص بوده و می‌تواند باعث ایجاد یک هویت بصری خاص و متمایز برای کسب‌وکار شما شود. این امر موجب می‌شود که کسب‌وکار شما به شکل موثرتری در ذهن مخاطب و مشتریان ثبت شود. 

با اعتبار و تاریخچه فرهنگی

همان‌طور که ذکر شد نستعلیق از جمله نمادهای فرهنگی هنری در جامعه ایرانی و عربی به شمار می‌رود. طراحی لوگو با کمک استفاده از نستعلیق می‌تواند باعث اعتبار بخشیدن به کسب‌وکار شما خواهد شد و در نتیجه مشتریان نیز احترام و ارزش بیشتری برای کار شما خواهند گذاشت. 

زیبایی و شکوه

نوشتار نستعلیق از جمله قلم‌های خطی بسیار زیبا و شکوهمند به شمار می‌رود. این سبک می‌تواند به عنوان یو شبک هنری جذاب و زیبا به شمار آید. 

قابلیت ترکیب با انواع سبک‌ها

لازم است بدانید که اگر قصد اقدام برای ساخت لوگوی نستعلیق دارید می‌توانید به راحتی در صورت علاقمندی و یا نیازمندی آن را با سبک‌های طراحی مختلف ترکیب کنید. این ویژگی در واقع موجب می‌شود تا طراحان بتوانند لوگوهایی با ترکیبات مدرن و سنتی جذاب ایجاد نمایند. 

ایجاد ارتباط بهتر با بازارهای خاص

در صورتی که محصولات و یا به طور کلی کسب‌وکار شما در بازارهایی با تاریخچه‌های فرهنگی اسلامی و یا عربی مربوط باشد، ساخت لوگوی نستعلیق می‌تواند یکی از راه‌های مهم برای ایجاد ارتباط فرهنگی و هنری با مشتریان مختلف در این بازار باشد. 
بنابراین به طور کلی می‌توان بیان کرد که استفاده از لوگوی نستعلیق می‌تواند باعث تقویت هویت بصری و همچنین اعتبار بخشیدن به کسب‌وکارهای شما کند و به عبارتی بهتر به جلب توجه مشتریان و بازارهای خاص بسیار موثر و کمک کننده خواهد بود. 

بهترین فونت نستعلیق برای ساخت لوگو

برای ساخت لوگوی نستعلیق لازم است تا با انواع فونت این نوع نوشتار نیز آشنا شوید. در واقع این خط بدون شک از جمله زیباترین و جذاب‌ترین خطوط در بین تمامی خطوط اسلامی به شمار می‌رود تا جایی که از آن به عنوان عروس خطوط اسلامی نیز یاد می‌شود. به دلیل این اهمیت و البته استفاده فراوان مردم از این خط معروف و زیبا و البته با گسترش و توسعه طراحی گرافیک، فونت نستعلیق نیز توسط بسیاری از اساتید گرافیک ایران طراحی و در اختیار عموم قرار گرفته شد. به طور کلی لازم است بدانید که این مجموعه می‌تواند شامل فونت‌های نستعلیق شکسته نسخه دیما، علوی نستعلیق، میرعماد، مهر نستعلیق وب، ایران نستعلیق و دیما نستعلیق تحریری می‌باشد. در ادامه قصد داریم به ویژگی چند مورد از این فونت‌ها را برای شما بررسی کنیم. 

نستعلیق شکسته نسخه دیما

برای ساخت لوگوی نستعلیق لازم است بدانید که فونت نستعلیق شکسته نسخه دیما از جمله فونت‌های معروف این نوشتار است که به صورت کاملا شکسته نیست و تنها دارای تعدادی کاراکتر شکسته می‌باشد تا زیبایی این خط را چندین برابر بیشتر کند. از جمله دیگر ویژگی‌های جالب این نوع فونت می‌توان به نگارش بدون هیچ نوع محدودیت و زیبای خط شکسته، دارا بودن کشیدگی‌های زیبا، اضافه شدن امکان کشیدگی حروف، دارای قابلیت استفاده در وب، امکان استفاده از آن در نسخه‌های جدید و به‌روز نرم افزار‌های گرافیکی اشاره کرد. 

میرعماد 

از دیگر فونت‌های قابل استفاده برای ساخت لوگوی نستعلیق می‌توان به میرعماد اشاره کرد. در واقع در این سری از خطوط نستعلیق، شکسته، تحریری، ثلث و ریحان و نوعی خطوط کوفی در نرم‌های افزارهای Office را در اختیار شما قرار داده‌اند. شما می‌توانید با کمک این خطوط زیبا بنویسید، ترکسب‌بندی نمایید، پرینت بگیرید، پی‌دی‌اف آن را به اشتراک بگذارید و یا اینکه به برنامه‌های گرافیکی انتقال داده و به آن افکت مناسبی دهید. 

مهر نستعلیق وب

با دقت به نیازهای مختلف چاپ و نشر و طراحی لوگو، مهد نستعلیق وب نوعی فونت توسعه یافته و کاربردی به شمار می‌رود. نکته جالب و لازم به ذکر در مورد این فوت اهدا شدن آن توسط طراح اصلی آن است. این نوع فونت در واقع اولین فونت از خانواده فورم مهر می‌باشد که دارای حدود 470 علامت است و حتی از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کند. 

ایران نستعلیق

فونت ایران نستعلیق یکی از بهترین فونت‌ها در زبان فارسی است. این فونت به دلیل زیبایی منحربه‌فردی که دارد برای تایپ انواع متون فارسی و همچنین استفاده از آن در انواع طراحی به ویژه طراحی انواع پوستر و همچنین ایجاد طرح‌های تایپوگرافی بسیار کاربردی است. این نوع فونت که خط پایه آن خط استاد امیر فلسفی می‌باشد، در سال 1391 منتشر شده و برای انواع صفحه آرایی، استفاده در عناوین سینما و تلویزیون، موبایل‌های هوشمند و یا حتی در وب نیز استفاده می‌شود. 

ساخت لوگوی نستعلیق با کمک هوش مصنوعی لوگونومی

در صورت تمایل به ساخت لوگوی نستعلیق با بالاترین کیفیت می‌توانید از سایت لوگونومی کمک بگیرید. در واقع لوگونومی، بهترین سایت ساخت لوگو رایگان و یا به عبارتی بهتر یک نرم‌افزار طراحی لوگو در بستر وب می‌باشد که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به صورت فوری لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. 
در واقع شما با کمک این سایت بدون نیاز داشتن به دانش طراحی لوگو و همچنین بدون نیاز به داشتن آشنایی خاص با نرم‌افزارهای طراحی لوگو و تنها با وارد شدن به این سایت و وارد کردن اطلاعات کلی در مورد کسب‌وکار فعلی خود لوگوی مورد نظر خود را دریافت نمایید. 
در صورتی که تمایل داشته باشید لوگو و آرم خاصی را توسط سایت و لوگوساز لوگونومی سفارش دهید، می‌توانید با استفاده از ابزار ویرایش لوگو در این نرم‌افزار بخش‌های متفاوت نشان تجاری از جمله رنگ، فونت، حاشیه، نشان تصویری و موارد دیگری را بر اساس سلیقه شخصی خود طراحی و سفارشی سازی کنید. 
برای راهنمایی بهتر شما، در ادامه مراحل ساخت لوگوی نستعلیق با این ربات لوگوساز آنلاین را به شما توضیح می‌دهیم:

1.    ثبت نام در سایت

ابتدا وارد سایت لوگونومی شوید و با وارد کردن یک شماره موبایل، ثبت نام کنید. حالا می‌توانید با کلیک روی گزینه ساخت لوگو، وارد نرم افزار شده و طراحی لوگو با هوش مصنوعی را شروع کنید.

2.    نام برند و شعار خود را وارد کنید

اولین اطلاعاتی که هوش مصنوعی لوگونومی از شما می‌خواهد نام برند و شعار شما است. در این مرحله شما باید همان نامی که می‌خواهید در لوگو دیده شود را وارد کنید. اگر قصد داریدلوگو مونوگرام طراحی کنید فقط یک حرف یا حروف اول و اختصاری نام برندتان را وارد کنید. اما گر می‌خواهید یک لوگو کلمه بسازید، نام برندتان را کامل وارد کنید.

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

3.    حوزه کسب و کارتان را مشخص نمایید

در این مرحله باید اطلاعاتی درباره کسب و کارتان به هوش مصنوعی بدهید تا بتواند ساخت لوگوی نستعلیق رایگان را طبق درخواست شما انجام دهد. می‌توانید یک یا چند حوزه کاری را که به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید نزدیک هستند انتخاب کنید.

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

4.    انتخاب تم رنگی برای ساخت لوگوی نستعلیق رایگان

در مرحله بعد هوش مصنوعی با توجه به حوزه هایی که برای کسب و کار خود انتخاب کردید به شما چند تم رنگی پیشنهاد می‌دهد. البته خودتان هم می‌توانید تم رنگی دیگری را به این پیشنهادات اضافه کنید تا با کمک AI یک لوگوی منحصر به فرد که با هویت برند شما مطابقت داشته باشد، طراحی کنید

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

5.    انتخاب طرح لوگو

در نهایت، هوش مصنوعی چندین طرح متنوع را به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید آنها را مرور کنید و نزدیکترین طرح را به سلیقه مخاطبین تان انتخاب کنید

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

6.    ویرایش لوگو

اگر تصور می‌کنید که فونت نستعلیق به کار رفته برای ساخت لوگوی رایگان با هوش مصنوعی مناسب برند شما نیست می‌توانید وارد ویرایشگر شوید 

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

حالا روی گزینه فونت کلیک کنید تا طرح لوگو با فونت های متنوع دیگری به شما نمایش داده شود.

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

همچنین می‌توانید روی متن لوگو کلیک کنید و از ابزاری که در پنل سمت راست به شما نمایش داده می‌شود، گزینه فونت را انتخاب کنید و پس از مرور فونتها بهترین مورد را برای لوگو خود برگزینید.

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

دانلود لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی
پس از اینکه لوگوی مورد نظرتان را پیدا کردید، در نهایت نیز باید فایل لوگو را در قالب SVG (وکتور) یا PNG و JPG دانلود و از آن استفاده کنید. 

ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی

مزایای ساخت لوگوی نستعلیق با هوش مصنوعی

در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای ساخت لوگوی نستعلیق آشنا کنیم. 

باعث خاص شدن در میان برندها

اولین و مهم‌ترین مورد این است که با ساخت لوگوی نستعلیق و اختصاصی کردن آن موجب می‌شود شما بتوانید در بین برندهای دیگر خاص باشید. خاص بودن شما موجب می‌شود که در ذهن مشتریان خود به بهترین شکل ممکن دیده شوید و به همین دلیل نیز مشتریان بیشتری به شما جذب خواهد شد. بنابراین استفاده از لوگوی خاص بهترین روش برای توسعه کسب‌وکار شما می‌شود. 

به دست آوردن اعتماد مشتریان

هنگامی که مشتریان متوجه می‌شوند که شما لوگوی خود را به صورت اختصاصی طراحی می‌کنید و برای آن علاوه بر وقت، هزینه کافی نیز صرف کرده‌اید، می‌توانید یک شرکت و برندی باشید که دیگران به آن به راحتی اعتماد کنند. هر چقدر که تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کنند، می‌توانید محصولات خود را نیز بیشتر به فروش برسانید که در نهایت نیز موجب می‌شود سودآوری بسیار زیادی تجربه کنید. 

ثبت شدن در ضمیر ناخودآگاه

در صورتی که برای ساخت لوگوی نستعلیق اقدام می‌کنید و آن را به شکلی بسیار جذاب و مناسب طراحی می‌کنید که باعث جذب مشتریان شود، این امر موجب می‌شود که در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها ثبت شود. به همین دلیل برند شما در هر فضای با راحتی و بیشتر از دیگر برندها دیده خواهد شد. 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نحوه ساخت لوگوی نستعلیق رایگان با هوش مصنوعی پرداختیم و همچنین در مورد مزایای استفاده از لوگوی نستعلیق توضیحاتی برای شما ارائه داده‌ایم. در صورت تمایل می‌توانید به سایت لوگونومی مراجعه کنید و طراحی لوگوی نستعلیق مورد نظر خود را بسازید.