لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/07/28

طراحی حرف M برای لوگوی پیج اینستاگرام

طراحی حرف m یکی از انواع طراحی هایی است که امروزه صاحبان مشاغل از آن برای معرفی کسب و کار خود در پیج اینستاگرام استفاده می کنند. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند از یک لوگوی نوشتاری که حرف اول نام آن ها را نشان میدهد به جای عکس پروفایل خود استفاده کنند. ویژگی برجسته بودن این لوگوها باعث میشود خیلی آسان تر در ذهن کاربران باقی و کسب و کار شمارا جهانی شود.
ابتدا باید بدانید داشتن یک لوگو به شما کمک میکند تا کسب و کار شما دارای هویت شود، همچنین باعث رشد قوی یک کسب و کار و جذب مخاطبان بیشتر نیز میشوند.

هدف از طراحی لوگوی نوشتاری یا لوگو حرف چیست؟

برای درک سوال بالا ابتدا باید بفهمیم هدف از طراحی لوگوها چیست؟ بیشتر صاحبان مشاغل از لوگوها برای قابل تشخیص بودن کسب و کار خود، اعتماد مشتریان، الهام بخش بودن آن به عنوان یک کسب و کار موفق و برتری در تمام مراحل استفاده می کنند. لوگوها جنبه های تجاری و نهاد اقتصادی شرکت ها هستند، هرکدام شکل، رنگ، فونت و تصویر متفاوتی دارند و تمام کاربران به راحتی و با مشاهده آنها میتوانند با کسب و کار های مختلف آشنا شوند.
لوگوها اهمیت بسیاری برای صاحبان مشاغل دارند زیرا اولین چیزی که معرف برند آنهاست، لوگو است. استخدام یک طراح همیشه بهترین راه نیست زیرا این شمایید که تصمیم میگیرید چطور و با چه خلاقیتی لوگوی خود را طراحی کنید.
لوگوهایی که بزرگ اند، مبهم و جذابتر خواهند بود اما ممکن است برخی این فکر را نکنند و بگویند یک لوگو باید نمایانگر کلمه ای از محصول یا خدمات ارائه دهنده ما باشد، که این موضوع کاملا اشتباه است. هیچ کس نیاز ندارد با نگاه کردن به یک لوگو متوجه کسب و کار شما شود پس اینجا اگر بتوانید اشکال مختلف را در عین سادگی با لوگوی خود ادغام کنید، میتوانید یک لوگوی جذاب را به دست آورید. 
حقیقت این است انسان ها همیشه به رمز و راز و تازگی علاقه مندند مثلا طراحی حرف m یا حتی حروف دیگر میتواند به معنای واقعی مردم را مجبور کند تا مدت های طولانی به لوگوی شما نگاه کنند، همین امر موجب میشود تا سال ها لوگوی شما در خاطر آنها بماند.
طرح ها و لوگوهایی که داستان و معنای مهمی پشت خود دارند مثل ویروسی بین گفت و گوی روزمره افراد پخش خواهند شد. به این صورت که یک نفر متوجه ی داستان میشود، به نزدیک ترین دوست خود میگوید و همین داستان بارها توسط افراد مختلف شنیده میشود.
 صاحبان مشاغل با تبلیغ محصولات خود تمام ویژگی های آنرا به راحتی بیان نمیکنند بلکه با یک چیز خنده دار، جالب یا قدرتمند باعث جذب شما به سمت آن محصول خواهند شد. این تبلیغات در انتهای خود لوگوی شرکت شمارا دارند و مانند یک امضا برای تبلیغ هستند.
مثلا طراحی لوگوهایی که تنها دارای یک حرف اند مثل طراحی حرف m برای لوگو پیج اینستاگرام، بسیار ساده، مقیاس پذیر و جذاب تر خواهند بود، زیرا طراح آنقدر خلاق است که با بکاربردن تنها یک حرف شمارا جذب این کسب و کار کرده است.
وقتی یک لوگو آنقدر جالب باشد که قابل توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، باعث موفقیت کسب و کار شما خواهد شد. خلاقیت و طرح چالش های جذاب راهیست تا لوگوی شما به یادماندنی تر شود.
بدون لوگو فرآیند کسب و کار و فروش شما قطعا مزه ی تلخ قهوه را خواهد داد. پس در هر مرحله ای بودید مطمئن شوید لوگوی شما مناسب کسب و کارتان است.

طراحی حرف M برای لوگوی پیج اینستاگرام

چطور یک لوگوی خوب برای پیج اینستاگرام طراحی کنیم؟

ویژگی یک لوگوی خوب متمایز از سایرین، کاربردی و مناسب بودن در هر مرحله و ساده از نظر گرافیکی است، صاحبان این مشاغل به راحتی میتوانند پیام خود را به مخاطبان منتقل نمایند. لوگویی که دارای مفهوم و معنا باشد تاثیر گذار تر خواهد بود. 
یک لوگوی خوب باید در هر اندازه ای خوب به نظر برسد و حتی بتواند بدون رنگ هم تاثیرگذار باشد. مهم ترین اصول طراحی یک لوگو دو چیز است که این دو شامل: مفهوم و جلوه ی عالی است.
به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله "آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ" اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.
شما برای طراحی یک لوگوی خوب باید به پنج اصل مهم دقت کنید:

سادگی طراحی لوگوی حرف M

ویژگی سادگی برای یک لوگو باعث میشود به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی شود. لوگوهای خوب همیشه منحصر به فرد طراحی میشوند بدون آنکه چیزی را بیش از حد در خود داشته باشند.

بیاد ماندنی بودن طراحی لوگوی پیج اینستاگرام

دنبال کردن اصل بالا به راحتی لوگوی شمارا به یاد ماندنی خواهد کرد. در نتیجه با ساده سازی لوگوی خود میتوانید آنرا تا سال های تاثیرگذار نگه دارید. 
 فردی که لوگورا طراحی میکند  باید آنرا چندین بار تکرار و بازبینی کند پس از انجام این کارها خیلی راحت متوجه منحصر به فرد بودن لوگو خواهد شد به طوری که میفهمد لوگویی که قرار است برای یک برند استفاده شود با وجود سادگی میتواند تا چند سال دوام بیارد یا خیر.
برای اینکه راحت تر متوجه این موضوع شوید برای لوگوی خود آزمونی طراحی و خود را جای تمام کاربرانی که قرار است با برند شما مواجه شوند بگذارید حال بگویید نتیجه چیست؟ 

بی زمان بودن طرح حرف M برای لوگوی پیج

یک لوگوی خوب باید جاودانه باشد. آیا لوگوی شما میتواند آزمون مقاومت زمان را با موفقیت پشت سر بگذارد؟ به نظر شما لوگوی طراحی شده شما در 10، 20 و حتی 50 سال آینده موثر خواهد بود؟

همه کاره بودن طراحی لوگوی حرف M

یک لوگوی خوب در هر رسانه و برنامه ای کاربردیست. در نتیجه با کوچیک ترین اندازه ی خود نیز میتواند جایگاه خود را تثبیت کند. حال از خود بپرسید لوگوی شما میتواند در این مرحله تاثیر گذار باشد؟

ساختار مستحکم طراحی لوگوی برای پیج اینستاگرام

استحکام ساختاری یکی دیگر از ویژگی های لوگو هاست که درصد کمی از افراد به این اصل توجه میکنند. لوگوی خود را طوری تصور کنید که گویی یک ساختار است. آیا تمام موارد بکار برده شده توسط شما باعث فروپاشی این ساختار نمیشود؟ آیا ساختمان لوگوی شما متعادل است؟ انسان ها اغلب جذب برند هایی میشوند که در تمام موارد به قانون تقارن پایبند باشند، این تقارن مساویست با تدبیر و در نتیجه برتری یک کسب و کار.
به خاطر داشته باشید اگرچه انسان ها جذب لوگوهای مدرن میشوند اما ما به شما میگوییم لوگویی که ساختار مستحکمی دارد از هر نظر منحصر به فرد و جدید خواهد بود.

چرا لوگو حرف M؟

برخی از مشهور ترین برند های جهان به جای استفاده از علامت های مختلف از حروف برای طراحی لوگوی خود استفاده میکنند. به عنوان مثال میتوان به IBM ، UPS ، CK ، KFC و موارد دیگر اشاره کرد. با این وجود شما نباید بدون در نظر گرفتن تمام گزینه های  طراحی لوگو خیلی سریع و بدون برنامه ریزی تصمیم بگیرید. 
هر گزینه ی طراحی لوگو ساخته شده و مناسب انواع خاصی از صنایع و مشاغل است، بنابراین صاحبان مشاغل با در نظر گرفتن خدمات و محصولات خود میتوانند یکی از گزینه های طراحی لوگو را حتی بر اساس حروف را انتخاب نمایند.
 گزینه طراحی لوگو بر اساس حروف، مناسب مشاغلی است که نام تجاری طولانی یا برای تنوع میخواهند حروف را هدف معرفی خود قرار دهند است. اینکه صاحبان مشاغل بخواهند از یک حروف یا بیشتر در لوگوی خود استفاده کنند همش بستگی به انتخاب آنها دارد اما خوب است قبل از انتخاب این گزینه کسب و کار خود را با دقت بررسی کنید.
اگر حروف انتخابی شما m است در ابتدای طراحی حرف m بهتر است یک فونت و رنگ منحصر به فرد را انتخاب کنید، برای ادامه روند طراحی میتوانید از برنامه Adobe Illustrator برای زیباسازی و منحصر به فرد سازی طراحی حرف m خود استفاده کنید یا میتوانید با الهام گرفتن از LogoDesign.net طراحی لوگوی خود را حرفه ای تر پیش ببرید.
درکنار طراحی و کمک گرفتن از برنامه های مختلف، میتوانید با هزینه کردن، چندین طراح حرفه ای را استخدام و تمام موارد بالارا برای آنها تکرار کنید. 
برای طراحی یک لوگو با حروف هیچ محدودیتی در انتخاب نیست، اما متخصصان طراحی لوگو با حروف میگویند لوگوهای 3 حرفی استاندارد تر هستند.
برای کسب نتیجه ی بهتر برای طراحی لوگوی خود بر اساس حروف مقاله "طراحی لوگو حرف m" میتواند کمک کننده باشد.

ویژگی لوگوهای اینستاگرام

برای هیچ کس تعجب آور نیست که اینستاگرام امروزه به عنوان یک رسانه ی اجتماعی مشاغل زیادی را برای تبلیغ خدمات خود جذب کرده است. میلیارد ها نفر روزانه از این برنامه برای کشف اطلاعات بیشتر یا برند و مارک های جدید استفاده میکنند. 
از کسب و کار های کوچک گرفته تا بزرگتر، داشتن یک حساب کاربری که علاوه بر داشتن تعداد زیادی دنبال کننده نتیجه خوبی نیز برای کسب و کار داشته باشد، مهم است. حال با کمک گرفتن از خلاقیت خود شروع به طراحی یک لوگوی فوق العاده برای اینستاگرام کنید مهم نیست که محصولات شما پوشاک است یا هر چیز دیگری به راحتی و با کمک گرفتن از اینستاگرام میتوانید آنهارا تبلیغ نمایید. 

نتیجه گیری

طراحی حرف m به عنوان لوگوی یک کسب و کار با اینکه مسیری طولانی به نظر میرسد اما ممکن است همان مسیری باشد که همه به آن موفقیت میگویند. قبل از هرچیزی به قدرت کسب و کار خود توجه کنید حال یک حرف برای لوگوی شما کافیست؟ اگر جواب شما مثبت است پس نقشه ای که در دست شماست درست است. 
برای طراحی لوگوی خود مطمئن شوید که میتوانید از آن با هر اندازه و کیفیتی استفاده کنید زیرا کاربران برای ورود به شرکت شما گزینه هایی دارند که لوگوی شرکت شما باید آنهارا سبز کند. حتی اگر راه را اشتباه آمدید چند قدم به عقب رفتن مشکلی ایجاد نمیکند.
اگر به دنبال طراحی حرفه ای حرف m برای پیج اینستاگرام خود هستید می توانید از تمپلیت های آماده لوگوساز آنلاین ما استفاده کنید و یک طرح بی نظیر برای خود خلق کنید.