لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/09/29

طراحی لوگوی آرایشگاه

طراحی لوگو آرایشگاه، یکی از عواملی است که به شما کمک می کند تا کسب و کار موفقی داشته باشید. مشتری ها ممکن است برای اصلاح ساده یا تغییر کامل مدل موهای خود نزد شما بیایند، اما لازمه اعتماد آنها به آرایشگرهای شما، اعتماد به برند تان است.
شما باید در طراحی لوگو آرایشگاه سبک و مهارت خود را به نمایش بگذارید و لوگویی داشته باشید که به اندازه کار شما دقیق و منحصر به فرد باشد. با استفاده از یک لوگو مناسب، شما می توانید توجه مشتری ها را به خود جلب و موفقیت برند خود را تضمین کنید. یک لوگو مناسب هم چنین شما را از رقبایتان متمایز می کند که باعث هموارتر شدن مسیر موفقیت برای شما می شود.

در طراحی لوگو آرایشگاه از چه نمادهایی استفاده کنیم؟

برای طراحی بهترین آرم آرایشگاه برای خود، با جست و جو در میان هزاران لوگو آرایشگاه موجود شروع کنید و از آنها ایده بگیرید. نگاهی به مجموعه لوگوها در اندازه ها و سبک های متفاوت بیندازید و ببینید که معمولا چه رنگ ها، فونت ها و نمادهایی برای طراحی لوگو آرایشگاه استفاده می شود. در زیر چند مثال از انواع لوگوهای آرایشگاه را می بینیم:

 

طراحی لوگوی آرایشگاه


یکی از طرح های معمول در لوگو آرایشگاه استفاده از قیچی است که به خوبی می تواند معرف خدمات ارائه شده توسط یک آرایشگاه باشد. برای کمی خلاقیت بیشتر، می توانید در صورت امکان قیچی را جایگزین حرف a در اسم آرایشگاه خود کنید.

 

طراحی لوگوی آرایشگاه


یکی از نکات مهم یکه باید به آن توجه کنید، این است که لوگو برای آرایشگاه زنانه است یا مردانه. این موضوع هم می تواند روی انتخاب عناصر موجود در لوگو و هم رنگ های انتخابی تاثیر بگذارد.
به عنوان مثال، برای یک آرایشگاه زنانه نیازی نیست که از تیغ اصلاح در لوگو استفاده کنید، چون ارتباط زیادی به فعالیت های این آرایشگاه ندارد. به جای آن، می توانید از سشوار یا مثلا تصویر کارتونی زنی با موهای بلند در لوگو استفاده کنید.

طراحی لوگوی آرایشگاه

علاوه بر این، معمولا پالت رنگی لوگو آرایشگاه زنانه متشکل از رنگ های بنفش، صورتی و سفید است. در مقابل برای لوگو آرایشگاه مردانه می توانید از رنگ های تیره تر مثل آّبی، مشکی و طوسی استفاده کنید.

طراحی لوگوی آرایشگاه

روش های مختلف طراحی لوگو آرایشگاه

طراحی لوگو آرایشگاه حرفه ای، مثل کوتاه کردن مو است، دقیقا مانند یک مدل موی جدید، دوست دارید که لوگویتان تا جای ممکن زیبا باشد و در کمترین زمان ممکن نیز پیاده سازی آن انجام شود.
شما می توانید با استفاده از برنامه های مختلف طراحی لوگو را تنها در چند دقیقه انجام دهید یکی از بهترین برنامه هایی که به شمه این امکان را می دهد که از قالب های از پیش ساخته شده استفاده کنید تا کار شما راحت تر شود، لوگوساز آنلاین Logo maker shop است.

ساخت لوگو ارزان با Logo maker shop

با استفاده از این اپلیکیشن که روی گوشی هوشمند نصب می شود، می توانید جلوه تازه ای برای تبلیغ برند خود در شبکه های اجتماعی یا روی کارت ویزیت خود ایجاد کنید. با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید هر رنگی را که می خواهید به طرح خود اضافه کنید و جعبه متن و اشکال مختلفی را در لوگو قرار دهید.

بخش 1 - طراحی لوگو با استفاده از قالب های آماده

بهترین ویژگی برنامه Logo Maker Shop داشتن نمونه های زیادی از الگوهای از پیش ساخته شده است. Logo Maker Shop دارای بیش از 5000 نماد گرافیکی و بیش از 1000 الگو است.
تنها کاری که باید انجام بدهید، کمی تغییر شکل و بهتر کردن این طراحی هاست. به جرات می توان گفت که الگوهای Logo Maker Shop هر نوع هویت تجاری و سبک طراحی موجود را پوشش می دهد و هر دسته شامل تعداد زیادی از زیرمجموعه هاست، بنابراین در یافتن تم مناسب برای کسب و کار خود مشکلی نخواهید داشت.
به عنوان مثال قالب های آرایشگاه معمولا شامل تصاویر مربوط به آرایشگاه مثل قیچی، تیغ اصلاح و ... هستند و طراحی ساده اما چشم نوازی دارند.
در این لوگوها از قبل طراحی همه جنبه های مختلف انجام شده است، از جمله طراحی متن و دیگر جزئیات لوگو. بعد از اینکه سبکی را انتخاب کردید، برنامه شما را به سمت صفحه ویرایشگر هدایت می کند، جایی که می توانید ویرایش های خود را انجام دهید. در این صفحه، متن موجود در لوگو را به نام برند خود تغییر دهید تا لوگو را مختص برند خود کنید. البته می توانید اقدامات بیشتری انجام دهید و سایر ویژگی ها مانند فونت و رنگ پس زمینه را نیز تغییر دهید. تغییرات ایجاد شده باعث می شود که لوگوی منحصر به فردی برای برند خود طراحی کنید و در نهایت می توانید لوگو را دانلود کرده و برای چاپ یا قرار دادن شبکه های اجتماعی آن را استفاده کنید.

طراحی لوگوی آرایشگاه

بخش 2 – طراحی لوگو از صفر

ابتدا باید بررسی کنید که داشتن یک لوگو برای برند شما از چه اهمیتی برخوردار است. یک لوگو نشان دهنده پیام برند است و این پیام و لوگو در خاطر مشتری ها باقی خواهد ماند. بنابراین، خوب است که محصولات و به طور کلی هر جایی که برند شما حضور دارد، لوگو شما را نیز داشته باشد.
همچنین لوگو بازتابی از مفهوم تجاری برند شما است. پس اولین قدم در ساخت یک لوگو انجام تحقیقات کامل برای ارائه مفهوم درست است. می توانید یک مجموعه از تصاویر مرتبط با برند خود ایجاد کنید تا راحتتر بتوانید به ایده نهایی خود برسید و دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوید.
مثلا برای طراحی لوگو یک آرایشگاه، مجموعه تصاویر مربوطه می توانند شامل مو، قیچی، سشوار، تیغ اصلاح و ... باشند. در این اپلیکیشن شما می توانید این نماد های مختلف را در یک صفحه کنار هم قرار دهید و بعدا از آنها استفاده کنید.

طراحی لوگوی آرایشگاه

لازم نیست که از ابتدا طرح ایده آلی از لوگو خود ارائه دهید. می توانید با امتحان کردن طرح های مختلف و استفاده از تصاویر زیاد در نهایت یک لوگوی عالی ایجاد کنید. توجه کنید که مردم باید با یک نگاه به لوگوی شما متوجه شوند که هدف فعالیت شما چیست، پس به دنبال طراحی های خیلی پیچیده و نامفهوم نروید.
حالا که ایده ی کلی طراحی لوگو را انجام داده اید، وقت طراحی رسیده است. در این مرحله شما باید کارهای متفاوتی انجام بدهید که در زیر به اختصار به آنها می پردازیم:

پیدا کردن فونت مناسب برای طراحی لوگو آرایشگاه

یک فونت مناسب باید بسیار خوانا باشد و با سبک لوگو شما مطابقت داشته باشد. Logo Maker Shop بیش از 800 فونت را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، حروف پررنگ اما ساده Sans Serif خوانایی خوبی را با فاصله مناسب برای مشتری ایجاد می کنند. علاوه بر این باعث بتر دیده شدن جزئیات نوشته نیز می شوند.

تصمیم گیری در مورد رنگ لوگو آرایشگاه

رنگ ها فقط باعث زیبایی لوگو شما نمی شوند، بلکه هویت برند شما را نیز به نمایش می گذارند. آنها معنای عمیق دارند و دارای اثرات روانشناختی هستند که بر واکنش مشتری ها تأثیر می گذارند و هورمونهای بدن را تحریک می کنند. مخاطبان هدف شما می توانند از رنگی که در لوگو خود استفاده می کنید، برداشت اشتباهی در مورد برند شما داشته باشند و یا هدف فعالیت مشا را به درستی متوجه نشوند. قبل از تصمیم گیری درباره رنگ مورد استفاده در لوگو، باید بدانید که این رنگ چه مفهومی را منتقل می کند. دانستن تأثیراتی که رنگها دارد بسیار مهم است، به خصوص اگر تصمیم گرفته اید خودتان لوگوی خود را طراحی کنید.
هر رنگ می تواند معنی خاصی داشته باشد و روی مشتری اثرات متفاوتی بگذارد. مثلا رنگ قرمز هیجان را بالا می برد و از دور خیلی جلب توجه می کند. رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو آرایشگاه معمولا مشک، صورتی و بنفش هستند.
در حدود سده های 15 و 16 میلادی، بنفش رنگی بود که فقط افراد سلطنتی، کشیش ها و افراد ثروتمند می توانستند از آن استفاده کنند. حتی وقتی ارزان شد و در دسترس همه قرار گرفت، همچنان به ثروت، سلطنت و اعتبار مرتبط می شد. این رنگ نشان دهنده کیفیت و ظرافت است. اگر می خواهید برند شما لوکس، برجسته یا هوشمندانه به نظر برسد از این رنگ بهره ببرید. بنفش همچنین نمادی از معنویت، شور، نشاط و جاه طلبی است.
صورتی رنگی شاد و لطیف است. مطالعات تأیید کرده اند که این رنگ تأثیر آرام بخشی بر اعصاب دارد. این رنگ یک رنگ دخترانه تلقی می شود و می تواند در آرایشگاه های زنانه استفاده شود. این رنگ نشان دهنده زنانگی، عشق، لطافت، همدلی و جذابیت است. صورتی نشانه امید نیز است. علاوه بر این، صورتی می تواند معرف احساسات، شیرینی و معصومیت کودکانه، لطافت و ساده لوحی نیز باشد. اگر می خواهید از رنگ صورتی استفاده کنید و همچنان مفاهیم پیچیدگی و قدرت را نیز منتقل کنید، می توانید آن را با سایه های سیاه، خاکستری یا تیره ترکیب کنید.
رنگ مشکی رنگی لاکچری و شیک است که می تواند برای یک آرایشگاه باکلاس استفاده شود. سیاه یک رنگ قوی است که می تواند مفاهیم قدرت، تمایز، اقتدار و برتری را منتقل کند. برای تلطیف کردن لوگوی خود، می توانید آن را با رنگ های دیگر مخلوط کنید چرا که رنگ سیاه با مرگ، خطر و پوچی نیز مرتبط است.
برنامه logo maker shop تعداد زیادی از رنگ های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از رنگ های نقطه ای می توانید کیفیت لوگو خود را افزایش دهید. علاوه بر این، در این برنامه می توانید پالت های رنگی مختلف آماده ای را به راحتی و سادگی با هم مقایسه و استفاده کنید.

مقیاس پذیری لوگو

با استفاده از عملکرد ‘export’ در این برنامه، می توانید یک لوگو شفاف و بدون پس زمینه خروجی بگیرید. این لوگو را می توانید روی تبلیغات، تابلو ها و یا محصولات مختلف خود استفاده کنید. هم چنین می توانید اندازه لوگو را به گونه ای تغییر دهید که برای کاربردهای مختلف (مثل قرار دادن در اینستاگرام یا فیس بوک یا چاپ کردن آن روی کاغذ تبلیغاتی) مناسب باشد.

طراحی لوگوی آرایشگاه

جمع بندی

چه تازه کار خود را شروع کرده باشید و چه سالها در این کار فعالیت داشته باشید، یک لوگو خوب می تواند برند شما را یک قدم به جلو ببرد. ممکن است شما یک آرایشگر بسیار با استعدادی باشید، اما اگر نتوانید از استعداد خود با یک برندینگ عالی حمایت کنید و آن را به خوبی به مشتری ها عرضه کنید، ممکن است در پیدا کردن مشتری دچار مشکل شوید. اکثر مردم وقتی از کار یک آرایشگاه راضی هستند، دیگر آرایشگاه خود را عوض نمی کنند. در نتیجه، اگر شما بتوانید حس خوبی در افراد ایجاد کنید می توانید مطمئن باشید که مشتری ها دوباره به آرایشگاه شما برخواهند گشت. حالا سوال اینجاست که این حس خوب را چگونه می توانید به وجود بیاورید؟ پاسخ واضح است، همه چیز از جمله طراحی لوگو آرایشگاه، کارت ویزیت و مهم تر از آن کیفیت خدماتی که به افراد ارائه می دهید در ایجاد این حس تاثیر خواهند گذاشت.