لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1399/11/13

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی

طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی برای سالن های ورزشی، مراکز تناسب اندام، مربیان خصوصی، باشگاه های ورزشی، حتی برندهای مربوط به رژیم غذایی یا پوشاک ورزشکاران اهمیت زیادی دارد. اگر قصد دارید برای ورود به دنیای باشگاه های ورزشی و بدنسازی یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید، نکات زیر می تواند به شما کمک کند.

نکاتی برای طراحی و ساخت لوگوی ورزشی و بدنسازی حرفه ای

1. نام برند خود را برای طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی به کار ببرید

نام باشگاه ورزشی و بدسنازی شما می تواند در طراحی لوگو، انتخاب رنگ و فونت و انتقال ارزش ها، پیام و شعار در آرم تجاری موثر واقع شود. نام باشگاه بدنسازی یا نام سالن ورزشی شما به عنوان بخشی از آرم تجاری می تواند نقش موثری در برندسازی و بازاریابی برندتان ایفا کند.
از نمونه لوگو های باشگاه ورزشی و بدنسازی که از نام خود برای ساخت لوگو استفاده کرده اند می توان به Black GYM، Red BOX یا Live FITNESS CENTER اشاره کرد.

2. پیام الهام بخش بدنسازی شما چیست؟

لوگو باشگاه ورزشی، نشان دهنده نام تجاری شما، ارزشهای اصلی آن و پیامی است که می خواهید از طریق آن با مخاطبین تان ارتباط برقرار کنید. مشتریان شما قرار است با مشاهده لوگویی که طراحی کرده اید، سالن بدنسازی ، باشگاه ورزشی یا هر مکان دیگر مرتبط با کار شما را تشخیص دهند و به همین دلیل بسیار مهم است که در طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی به نکات زیر دقت کنید:

• در ساخت لوگو، حرفه ای عمل کنید.
• عناصری را به نمایندگی از نام تجاری خود انتخاب کنید.
• به قابل تشخیص ترین پیام ها فکر کنید
• پیام برندتان را به تصویر بکشید

3. مخاطبین هدف و نوع ورزش و خدماتی که ارائه می دهید را مشخص کنید

 

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


مخاطبین هدف باشگاه های ورزشی و بدنسازی شامل آن دسته از افراد فعال در باشگاه و همچنین افرادی می شود که هنوز کار خود را شروع نکرده اند و قصد دارند ورزش را شروع کنند. با این حال، از میان این مخاطبان گسترده ممکن است شما خدمات خود را به گروه خاصی محدود کنید. به عنوان مثال، اگر باشگاه ورزشی شما، دوره ها یا تجهیزاتی مخصوص زنان، مردان یا کودکان دارد می توانید در لوگو خود به آن اشاره کنید.
حتی شاید شما یک کلاس برای افراد با سن پیشرفته برگزار می کنید. بنابراین این مشخصات را مستقیماً در انتخاب تصویر یا نماد برای طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی در نظر بگیرید:

• جنسیت و سن مخاطبین تان
• ویژگی های مورد علاقه شان
• در چه منطقه ای زندگی می کنند.
• در چه ساعتی قرار است در باشگاه شما ورزش کنند

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر سالن بدن سازی شما، نوع خاصی از تمرینات تخصصی را ارائه می دهد، به عنوان مثال، اگر یک سالن ورزشی بوکس یا یک مرکز آموزش هاکی را اداره می کنید، لوگویی می خواهید که به وضوح با آن خدمات، ارتباط داشته باشد.

4. لوگوی ورزشی خود را الهام بخش طراحی کنید

 

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی 


شما سعی دارید با ساخت لوگوی جذاب، افراد را به سالن بدنسازی خود دعوت کنید و از آنها بخواهید که مدت طولانی در آنجا بمانند. پس باید الهام بخش باشید و حین ساخت لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی به یاد داشته باشید که هدف شما تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین تان است.
در حقیقت شما می خواهید آنها از بین تمام باشگاه های ورزشی و بدنسازی دیگر، شما را انتخاب کنند، بنابراین اگر لوگو شما کسل کننده باشد، بر دید مخاطبین نسبت به نام تجاری شما تأثیر می گذارد. شما باید تصویری پرانرژی، فعال، قوی و قدرتمند به نمایش بگذارید!

5- باشگاه های ورزشی و بدنسازی دیگر برای طراحی لوگوی خود چه کرده اند؟

 

 طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


بررسی لوگو باشگاه های ورزشی و بدنسازی دیگر به شما اجازه می دهد که خلاق و منحصر به فرد باشید، بنابراین در بررسی نمونه لوگو های رقبا به جای اینکه از آنها تقلید کنید به این فکر کنید که:

• لوگو آنها چه مزایایی دارد؟
• چه معایبی در لوگو آنها دیده می شود؟
• بهترین طراحی لوگو از نظر شما کدام است؟
• چه چیز الهام بخشی در طراحی لوگو رقبا وجود دارد؟

با در نظر گرفتن این موارد می توانید نسخه بهبود یافته ای از لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی خود را بسازید.

6. یک نماد برای طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی خود انتخاب کنید.

 

 طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


یک تصویر گرافیکی برای طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی انتخاب کنید که نشان دهنده بهترین ویژگی برند شما باشد، می توانید بسیار محافظه کار یا مبتکر باشید! در وب سایت های مختلف یا در لوگوسازهای آنلاین، تصاویر گرافیکی بسیاری پیدا خواهید کرد که با هر لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی که می خواهید طراحی کنید، مطابقت داشته باشد.
شما می توانید نوع خاصی از تصاویر گرافیک را انتخاب کنید و تغییرات زیادی روی آن بدهید. به عنوان مثال، یکی از حرکات یوگا را به نمایش بگذارید یا می توانید از تصاویر ساده تر مثل قلب یا دمبل استفاده کنید.

7. یک لوگوی ورزشی جذاب خلق کنید

 

 طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


چه چیزی شما را نسبت به رقابایتان متفاوت می کند؟ به آن فکر کنید. شاید پاسخ شما، خدماتی است که در باشگاه ورزشی تان ارائه می دهید یا کیفیت و حرفه ای بودن تمرینات و تجهیزات ورزشی تان است. در هر صورت، نماد نام تجاری شما باید در این خصوص نیز حرفی برای گفتن داشته باشد و جذاب به نظر برسد.
به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ و فونت در طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی اهمیت زیادی دارد، این عناصر می توانند به شما در شفاف سازی پیام تان کمک کنند.

8. با استفاده از لوگوی ورزشی جدید خود برندسازی کنید

 

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


پس از تأسیس باشگاه ورزشی، لوگو نمایانگر همه چیزهایی است که می توان در مورد نام برند آن دانست از جمله:

• عملکرد درونی آن،
• کیفیت خدماتش
• درک عمومی مردم از آن.

این قدرت لوگو هاست.
طراحی یک لوگو حرفه ای از قدرتمندترین ابزارهای برندسازی است که یک باشگاه ورزش و بدنسازی می تواند صرف نظر از رشته ای که در آن فعالیت می کند، مورد استفاده قرار دهد.
طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی می تواند در بسیاری از برنامه ها نه تنها روی کارت ویزیت بلکه در بروشورها، سربرگ ها، لباس های ورزشی باشگاه، کانال های رسانه های اجتماعی، بطری های آب و موارد دیگر استفاده شود. این موارد را هنگام ساخت لوگو به خاطر بسپارید!

نکاتی در مورد طراحی لوگو برای دارندگان بدنسازی جدید

به خاطر داشته باشید اگر یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید به عنوان چراغ اعتماد و احترام برای باشگاه ورزشی و بدنسازی جدید شما طی سالهای آینده عمل خواهد کرد. اما اگر این کار را نکنید، صدها عضو بالقوه خود را از دست می دهید. این چیزی است که شما باید هنگام ساخت لوگو به آن فکر کنید.
طراحی لوگوی "حرفه ای" به خلاقیت، برنامه ریزی و تفکر انتقادی نیاز دارد. خوشبختانه، شما مجبور نیستید این مراحل را به تنهایی طی کنید. ما لیستی از نکات مهم و اساسی را برایتان گردآوری کرده ایم که به شما در طراحی یک لوگوی مناسب برای سالن و باشگاه ورزشی و بدنسازی تان کمک کند.

 

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی 

 

1. از نرم افزارهای ساخت لوگوی حرفه ای استفاده کنید

 

 

این یک نکته ضروری است که باید در شروع طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی به آن دقت کنید. تا زمانی که به برنامه هایی مثل طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator یا سایر نرم افزارهای طراحی لوگو مهارت نداشته باشید، تلاش شما نتیجه ای نخواهد داشت.

اگر به شما می گوییم که طراحی لوگو حرفه ای با برنامه ساده ای مثل Paint امکان پذیر نیست، به ما اعتماد کنید. به همین دلیل است که در سایت لوگونومی، آموزش کامل طراحی لوگو با ایلوستریتور را در اختیارتان قرار دادیم تا با مشاهده ویدئوهای آنلاین و توضیحات مرتبط آن بتوانید هر نوع لوگویی برای برند خود خلق کنید.
البته آژانس های طراحی لوگو زیادی نیز وجود دارند که کارهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب را انجام می دهند، اما ما توصیه می کنیم به دنبال یک فریلنسر حرفه ای باشید زیرا این اولین بار است که شما با یک طراح گرافیک کار می کنید و فریلنسرها بهتر می توانند شما را به خواسته هایتان برسانند و قیمت مناسب تری دارند.

2. چند نمونه لوگو را در اوقات فراغت خود ترسیم کنید

 

 طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی


در مرحله اولیه طراحی لوگو، نگران خلق یک تصویر شسته و رفته نباشید. بهتر است فقط روی عنصر زیبایی لوگو تمرکز کنید و به این فکر کنید که دوست دارید لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی شما چه شکلی باشد، یا نشان دهنده چه چیزی باشد، و غیره.
در این مرحله، بهتر است با شرکای خود نیز مشورت کنید. در مورد آنچه می خواهید برند شما پس از تأسیس باشگاه به مشتریان ارائه دهد، صحبت کنید و سعی کنید نظرات آن ها را در طرح های اولیه خود در نظر بگیرید.
هنگامی که 5-6 طرح اولیه آماده کردید، با یک طراح گرافیک مشورت کنید و از او بپرسید که درباره هر یک از آنها چه نظری دارد و چگونه می توان آنها را بهبود بخشید. آنها دقیقا می دانند چه طرح هایی بر بازار مسلط هستند، بنابراین طرحی را انتخاب می کنند که حداکثر تأثیر ممکن را داشته باشد.

3. آنچه را که به یک لوگوی عالی تبدیل می شود، درک کنید

نمادین ترین لوگو ها در هر صورت 5 ویژگی اصلی مشترک دارند که باید در طراحی خود بگنجانید:

سادگی:

یک لوگو خوب باید ساده، به راحتی قابل شناسایی و بسیار به یاد ماندنی باشد. با دیدن علامت تیک چه مارکی به ذهن شما خطور می کند؟ یک میوه چطور؟ یک M بزرگ؟ لوگو های حرفه ای آنهایی هستند که به راحتی به خاطر سپرده می شوند.

تأثیرگذار:

لوگو های بزرگ نه تنها به دلیل ساده بودن و به یاد ماندنی بودن، بلکه به این دلیل که معمولاً تأثیر زیادی روی مشتری دارند، جلب توجه می کنند. همه چیز در طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی در مورد جلب توجه بیننده شما است.

مقیاس پذیری:

به خاطر داشته باشید که لوگوی باشگاه ورزشی و بدسنازی شما باید در مقیاس بزرگ یا کوچک خوب به نظر برسد. اگر چند طرح در ذهن دارید، آنها را روی یک بیلبورد و سپس روی یک پاکت کوچک تصور کنید. آیا این تصویر در اندازه های خیلی کوچک و خیلی بزرگ باز هم جذاب به نظر می رسد؟

تطبیق پذیری:

علاوه بر اندازه، شما همچنین باید به تبلیغات چاپی مختلفی که باشگاه ورزشی و بدنسازی شما برای بازاریابی و برندسازی استفاده می کند، فکر کنید. آیا اگر لوگو به جای کاغذ روی چرم چاپ شود، جذابیت خود را از دست خواهد داد؟ حکاکی های فلزی چطور؟ یک لوگو خوب باید به قدری متنوع باشد که در هر زمینه و پلتفورمی قابل استفاده باشد.

مرتبط بودن:

گرچه مرتبط بودن نماد و طرح لوگو با کسب و کارتان جزو اصول اساسی نیست، مثلا سیب اپل هیچ ارتباطی با محصولات یا خدمات آنها ندارد اما داشتن یک لوگو مرتبط با خدماتی که در سالن ورزشی و بدنسازی ارائه می دهید، ایده خوبی است.

طراحی لوگوی باشگاه ورزشی و بدنسازی

4. از افزودن نام های متداول به لوگوی خود خودداری کنید

اگر قصد طراحی یک لوگو منحصر به فرد برای باشگاه ورزشی و بدنسازی خود دارد، بهتر است از نام های متداول در لوگوی خود استفاده نکنید. این بدان معنی است که تایپوگرافی لوگوی شما نباید حاوی کلماتی باشد که در لوگوی رقبا استفاده می شود یا خیلی عمومی است. همچنین از به کار بردن کلماتی که به خوبی به زبان های دیگر ترجمه نمی شوند، در لوگو خودداری کنید.
اگر نام باشگاه ورزشی و بدنسازی شما یک نام خاص و اختصاری است و قصد طراحی مونوگرام برای ان را دارید، مطمئن شوید که متن لوگو در همه اندازه ها خوانا، است و فونت آن نیز یک قلم حرفه ای است. اگر از فونت های نامناسب که دارای سبک خوشنویسی عجیبی هستند، استفاده کنید، هیچ کس تجارت شما را جدی نخواهد گرفت.

5. در هر مرحله از طراحی لوگو بازخورد دریافت کنید

هنگامی که چند طرح مختلف را برای طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی آماده کردید، نظر مخاطبی و بخشی از بازار هدف خود را بپرسید تا درک کنید که در مورد داشتن هر یک از این طرح ها به عنوان لوگو باشگاه شما چه احساسی دارند.
این بازخورد برای بهبود طراحی کلی و ساخت لوگویی که طی چند سال آینده مخاطبین بتوانند آن را تشخیص دهند و دوست داشته باشند بسیار مفید خواهد بود.
در نهایت زمانیکه به طرحی رسیدید که مشتریان به آن پاسخ مثبت دادند، همان طرح را نهایی کنید. مطمئن باشید این لوگو همان چیزی است که در سالهای آینده نماینده برند شما خواهد بود و به باشگاه شما را به شهرت خواهد رساند.

جمع بندی

یک لوگو عالی می تواند سنگ بنای یک استراتژی موفقیت آمیز برای موفقیت باشگاه ورزشی و بدنسازی شما در سالهای آینده باشد، به شرطی که به خوبی طراحی شده و از رقبا متمایز باشد.
با استخدام یک طراح حرفه ای و به خاطر سپردن نکات ذکر شده برای خلق یک لوگو به یاد ماندنی، به هویت باشگاه ورزشی و بدنسازی خود رونق ببخشید.
به یاد داشته باشید که لوگو شما اولین چیزی است که مشتریان تان هنگام مراجعه به وب سایت شما مشاهده می کنند. پس اولین برداشت آنها را به یک بازخورد مثبت تبدیل کنید تا به هدف برسید.