لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/11/21

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات

طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات مانند سایر مشاغلی که با محصولات زیبایی، مد یا جذابیت بصری سر و کار دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دلیل این امر این است که طراحی لوگو یا سایر عناصر تجاری، سلیقه، خلاقیت، تدبیر و زیرکی این برندها را به مخاطب منتقل می کنند. اگر جواهرفروشی دارید ساخت یک لوگوی جذاب به شما کمک می کند که به طرز چشمگیری از برند خود پشتیبانی کرده و آن را به اوج برسانید.
اگر در فکر انتخاب آرم تجاری بصری موثر و خلاقانه برای جواهر فروشی و زیورآلات خود هستید، اصول اولیه ای درباره یک طراحی لوگو موفق وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید. 
اول از همه، لوگو شما باید ایده و سبک هایی را که شما در طراحی جواهرات خود هدف قرار داده اید، منتقل کند. 
ثانیا، باید مشخص باشد که لوگو شما در مورد طلا و جواهر یا نوع خاصی از آن است. به عنوان مثال، اگر جواهراتی دارای الماس را می فروشید، لوگو شما باید این زمینه کاری را به مخاطبین تان معرفی کند.
در این مقاله، نکاتی را آورده ایم که به شما در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات کمک می کند تا لوگویی خلق کنید که جواهرفروشی خود را از دیگران متمایز کنید. بیایید ببینیم برای متمایز شدن از سبک های معمول چه کاری می توانید انجام دهید تا طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات خود را کمی مدرن و منحصر به فرد کنید.

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 

به دنبال برندینگ پویا باشید

آرم تجاری پویا که با گذشت زمان همچنان اعتبار خود را حفظ میکند، جزو برترین طراحی های لوگو است. اگر قبلاً در مورد آن چیزی نشنیده اید، اکنون زمان جستجو درباره آن است. به بیان ساده، آرم تجاری پویا امکان بازطراحی با گذشت زمان را دارد و در عین حال عناصر اولیه به کار رفته در خود را حفظ می کند. یک لوگو پویا با گذشت زمان، با فصل ها و مواقع مناسب تغییر شکل می یابد اما همچنان حس و حال لوگویی که در ابتدا طراحی شده بود را به مخاطب منتقل می کند.
یک لوگو پویا دارای دو عنصر اولیه است. یکی، عناصر راکد است که به شما امکان می دهد طراحی لوگو خود را با گذشت زمان قابل تشخیص کنید. دیگری، عناصر متغیر مانند رنگ، بافت، متن یا آرم است که می تواند تغییر کند.
لوگوی پویا یا دینامیک مزایای بسیاری برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما دارد که در ادامه برخی از آنها ذکر شده است:

• کسب و کار شما با محیط اطراف مرتبط می شود

یک لوگو پویا شما را قادر می سازد تا به هر آنچه در اطراف شما می گذرد بسیار مرتبط باشید. شما می توانید به محیط اطراف خود متصل شوید. شما می توانید لوگو را برای یک موقعیت خاص، برای یک فصل خاص، برای یک خط تولید خاص - هر چیز و همه چیز اساساً تغییر دهید. این باعث می شود لوگو جواهرات الماس شما بسیار قابل تجدید، تازه و مورد علاقه مردم باشد. چون مربوط به محیط آنهاست!

• این خلاقیت شما را بیان می کند

یک لوگو پویا شما را قادر می سازد جنبه خلاق تجارت جواهرات خود را بیان کنید. از آنجا که شما هر از گاهی چیز جدیدی را سر و صدا می کنید، این نشان از خلاقیت بی حد و حصر شما دارد و مردم نیز به سمت جواهرات شما جذب می شوند.

• نشان می دهد که کسب و کار شما در حال پیشرفت است

بیایید قبول کنیم، یک جواهر یک بیانیه مد است. با این حال، درست مثل هر نوع مد دیگر، طرح ها و سبک های جواهرات نیز می توانند به سرعت رشد کنند. ممکن است روندی وجود داشته باشد که برای مدتی باقی بماند و سپس باقی بماند.
وقتی لوگو های پویا را انتخاب می کنید، به مشتریان خود می گویید که خط جواهرات شما دائماً در حال پیشرفت است و همیشه مرتبط خواهد بود. اینکه قطعات طراحی شده شما بی انتها هستند و به اندازه لوگو شما پویا هستند. و این بهترین پیامی است که مشتریان شما می توانند دریافت کنند - زیرا این بدان معنی است که شما ارزش پول آنها را نیز فراهم می کنید!

نمونه لوگوی پویا – جواهر فروشی Conejo Valley Jewels

حال بیایید به نمونه ای از یک لوگو پویا که توسط یک فروشگاه جواهرات الماس استفاده می شود نگاهی بیندازیم:

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 


Conejo Valley Jewels یک فروشگاه طلا و جواهر است که طرح های دست ساز منحصر به فرد از جواهرات الماس را ارائه می دهد. آنها آرم تجاری پویایی را تجربه کرده اند که در بسیاری از شرایط برای آنها مفید است.
اول از همه، اینکه چگونه آنها از طراحی معمول فروشگاه الماس جدا شده اند، تزریق آرایش ساختاری الماس به شکل خرگوش است، زیرا Conejo یک کلمه اسپانیایی برای خرگوش است. نتیجه نهایی یک نماد بصری است که شبیه صورت خرگوش است که در یک الماس قرار گرفته است.
برای ایجاد پویایی در لوگو، جواهرفروشی به تغییر رنگ و بافت خود ادامه می دهد. گاهی اوقات لوگو در رنگ های کاملاً ثابت ظاهر می شود، در برخی مواقع به صورت ساختاری سیمی ظاهر می شود. گاهی لوگو به صورت کلی تصور می شود، در حالی که در بعضی مواقع به عنوان بخشی از تصویر ظاهر می شود.
در ادامه چند نمونه دیگر از اشکال پویا وجود دارد که می توانند برای لوگو فروشگاه جواهرات الماس استفاده شوند.
شما می توانید از چنین تنظیماتی با فرم های الماس استفاده کرده و آنها را در مضامین مختلف قابل تشخیص از زوایای مختلف رنگ آمیزی کنید.

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 

نحوه تبدیل ویژگی های معمولی طراحی لوگو به سبک های نامتعارف

اگر نمی خواهید به سراغ لوگو های پویا بروید، روش های طراحی دیگری وجود دارد که می توانید برای تغییر شکل لوگو های معمولی فروشگاه الماس به علامت های نامتعارف استفاده کنید. در اینجا مقایسه عناصر معمولی با ویرایش هایی که می توانید انجام دهید وجود دارد.
شناختن عناصر سبک شناختی معمولی مهم است تا بتوانید از رفتن به آن منطقه خودداری کنید و خود را به سمت سبک های خلاقانه تر سوق دهید.

1. لوگو های معمول جواهرات الماس ممکن است از نشان های ویکتوریا استفاده کنند

شاید در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات بتوان از نمادهای ویکتوریایی استفاده کرد، دلیل این امر آن است که دوران ویکتوریا با صنعتگری مجلل و استادانه همراه است، اما اگر یک جواهرفروشی سنتی نیستید و می خواهید وارد حوزه طراحی ها و سبک های نامتعارف شوید، به دنبال یک لوگو غیر متعارف باشید. در ادامه چند نمونه لوگو که از نشان های ویکتوریا که در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات استفاده کرده اند، می بینیم.

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات libero

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 

 در دو نشان بالا از تاج ویکتوریا، الگوهای گیاهی، فونت ویکتوریا و رنگ طلای مات استفاده شده که نشان میدهد سبک لوگو از نوع ویکتوریایی است.

 چطور می توانید متمایز باشید: سراغ ترکیبات مدرن بروید

اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید، به دنبال ترکیب بندی های مدرن و سبک های مینیمالیستی باشید. حتی ممکن است از همان رنگ ها و سبک فونت استفاده کنید، اما اگر لوگو از ترکیب مدرن برخوردار باشد، متفاوت و جدید به نظر می رسد!
برش های تمیز، خطوط واضح و آرم های sans-serif به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما، ظاهری مدرن و مینیمالیستی می بخشد. با این حال، اگر متوجه ترکیب شوید، یک آرایش خطی دارد. این یکی دیگر از عناصر تعیین کننده است که به نمای کلی و مینیمالیستی مدرن کمک می کند.

2. فونت های نستعلیق سنتی

فونت های نستعلیق لوکس به نظر می رسند. به همین دلیل است که فونت های نستعلیق گزینه اصلی طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات به شما می آیند که طراح می خواهد حس تجمل را به مخاطب منتقل کند. با این حال، وقتی که صحبت از ساخت لوگو های جواهرات می شود، فونت های نستعلیق نیز کارایی زیادی ندارند. از آنجا که این کارها بارها انجام شده است، ظاهری سنتی و معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشد.
مگر اینکه بتوانید از این فونت های نستعلیق به روشی منحصر به فرد استفاده کنید، اما اگر به دنبال خلق یک لوگوی منحصر به فرد هستید، بهتر است از آنها دوری کنید.

 چطور می توانید متمایز باشید: از فونت های منحصر به فرد استفاده کنید

برای داشتن ظاهری متفاوت و مدرن، لزوماً نیازی نیست از فونت sans serif استفاده کنید. گاهی اوقات، با فونت های خطاطی مینیمالیستی و مدرنی روبرو می شوید که می تواند به طرز بسیار زیبایی در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما استفاده شود. به عنوان مثال، می توانید از فونت های دست خطی مانند لوگوی زیر استفاده کنید:

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات Behance / Monika Šakauskaitė

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 


3. استفاده معمول از رنگ ها

لوگو های مرتبط با مشاغل جواهرات الماس اغلب از رنگ های کمی استفاده می کنند. متداول ترین رنگهای استفاده شده در این لوگوها سیاه، سفید، آبی و طلایی است. این به این دلیل است که این رنگ ها احساسات خاصی را منتقل می کنند. آبی، سفید، سیاه و طلایی حس تجمل را منتقل می کند. با این حال، این رنگ ها به طور حتم ظاهری کاملاً معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشند. 

چطور می توانید متمایز باشید: از سایه های متمایز استفاده کنید

بهتر است سایه های رنگی متفاوتی را در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات به کار ببرید. به عنوان مثال استفاده از آبی، سیاه و طلایی می تواند به شما کمک کند. 

نمونه لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات - Hark

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 


همانطور که می بینید جواهرفروشی Hark به جای رنگ های معمول، از زمینه آبی روشن برای لوگو خود استفاده کرده تا این تفاوت را ایجاد کند. این لوگو نه تنها منحصر به فرد به نظر می رسد بلکه جذاب تر و مدرن تر نیز به نظر می رسد.

بیش از 100 نمونه لوگو رایگان برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات

4. نمادهای معمولی جواهرات

در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات عمدتا از نوعی نماد برای به تصویر کشیدن جایگاه تجاری استفاده می شود. به غیر از لوگو های مبتنی بر متن یا مونوگرام، لوگو های دارای نماد محبوبیت بیشتری دارند. معمولاً در این لوگو ها از برخی نمادهای معمولی که به طور کلی با تجارت طلا و جواهر و به طور خاص با جواهرات الماس مرتبط هستند، استفاده می شود. 
اگر به چند نمونه طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات، نگاهی بیندازید در همه آنها علامت های تکراری مثل اشکال الماس یا نمادهای اقلام مختلف جواهرات را مشاهده می کنید. به عنوان مثال، یک لوگو جواهرات الماس ممکن است از یک تصویر انگشتر که در بالای آن یک الماس قرار دارد، استفاده کند. به همین ترتیب، تصاویر گردنبند و دستبند نیز رایج است. 
همه اینها نمادهای کاملاً معمولی و مشخصی هستند که به تجارت جواهرات اشاره دارند. اگر تلاشی برای منحصر به فرد نشان دادن این نمادها نکنید، لوگو شما نیز مثل تمام این لوگوها ساده و تکراری به نظر می رسد.
پس اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید، لوگو شما نباید از این نمادها به همان شیوه استفاده کنید.

چطور می توانید متمایز باشید: استفاده بی نظیر از نمادها

برای اینکه متفاوت از لوگو های جواهرات الماس باشید، می توانید از همان نمادها به روشی متفاوت استفاده کنید. با این روش، شما با یک تیر دو نشان زده اید:

1.     استفاده از نمادهای از قبل تعیین شده به بیننده این امکان را می دهد که به سرعت نوع تجارت شما را شناسایی کرده و تشخیص دهد، 
2.    با این حال استفاده از یک تکنیک خلاقانه طراحی باعث می شود، لوگوی شما متفاوت و غیرمتعارف به نظر برسد. 

در ادامه چند نمونه لوگو ها آورده شده است که از نمادهای معمول لوگو جواهرات در آنها به روشی دیگر استفاده شده است:

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات الیزابت لاندلوس 

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 


لوگو الیزابت لندلوس جلوه ای منحصر به فرد به برش الماس بخشیده است. این نماد مانند یک درخت یا تصویر یک گیاه به نظر می رسد، با این حال، در واقع یک الماس است. این باعث می شود لوگو مدرن، منحصر به فرد و جدید به نظر برسد. 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات داریا سیویاک

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 

 

آیا می خواهید انگشتر سنتی را با نماد سنگ جایگزین کنید؟ مانند لوگو بالا به آن سبک دیگری بدهید! این نمونه طراحی لوگو به صورت کاملاً خطی و هندسی ارائه شده است که به تصویر انگشتر جلوه ای متفاوت و جدید می بخشد و به نظر می رسد همزمان متفاوت و خلاقانه است.

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات Willow + Cross

 

طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات 

 

به همین ترتیب لوگو جواهرات Willow + Cross دوباره بر روی تصویر یک الماس نقش بسته و آن را به روشی متفاوت ارائه می دهد. 

جمع بندی

ایده های زیادی وجود دارد که می توانید برای منحصر به فرد و غیرمتعارف بودن لوگوی جواهرات الماس خود از آنها استفاده کنیدما ایده هایی را به شما نشان دادیم که می تواند برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات، الهام بخش شما باشد. با استفاده از این ایده ها، شما فقط باید طرح هایی را در ذهن خود خلق کرده و اجازه دهید خلاقیت تان جریان یابد تا به لوگوی مدرن و منحصر به فرد خود دست پیدا کنید.