لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/06

طراحی لوگوی حرف V

طراحی لوگو حرف V برای برندهایی که قصد طراحی لوگو به سبک مونوگرام یا تایپوگرافی دارند و حرف اول نام آنها با V آغاز می شود یا حرف V یکی از اصلی ترین حروف نام برند آنها است، کاربرد زیادی دارد. برای طراحی لوگو حرفه ای با حرف V، قصد داریم در این مقاله، دو نمونه از لوگوهای قدرتمندی که با حرف V آغاز می شوند را بررسی کنیم: طراحی لوگو وایو سونی (Vaio) و طراحی لوگو برند ولنتینو (Valentino)

طراحی لوگوی حرف V برای برند وایو سونی (Vaio Sony)

وایو (Vaio) نام تجاری سازنده رایانه های شخصی است که عضوی از سونی بود. این برند در سال 1996 در ژاپن تاسیس شد و در سال 2014 به شرکای صنعتی ژاپن فروخته شد.

معنی و تاریخچه لوگوی وایو سونی  (Vaio) 

لوگو Vaio که در کنار اجرای برجسته معنای پنهانی دارد، توسط تیموتی هانلی خلق شده و یکی از جالب ترین لوگو های تاریخ است.
لوگو Vaio از دو علامت کلمه «VA» و «IO» تشکیل شده است که «VA» یک موج آنالوگ را تشکیل می دهد و «IO» نشان دهنده 1 و 0 کد باینری دیجیتال است. این لوگو نشان دهنده هویت بصری نام تجاری به عنوان تلفیق دو فناوری است.
طراحی لوگو حرف V در کنار سایر حروف با حرکت از چپ به راست، شبیه به پیشرفت و قدم گذاشتن در نوآوری ها و فناوری های آینده، بدون استرس و با اعتماد به نفس است.
البته تلفظ نام تجاری برند Vaio شبیه به کلمه "Violet" به معنی بنفش است و در اولین مدل لوگوهایی که توسط این برند ساخته شده از رنگ بنفش نیز استفاده شده بود.
پالت رنگی این لوگو محافظه کارانه و تک رنگ و شیک است. این یک انتخاب عالی است که با جلب توجه نکردن رنگها، معنی پنهان نام را برجسته کنید.
لوگو Vaio نامناسب و پیچیده است، خطوط صاف آن احساس آرامش‌بخش و دلپذیری را برمی انگیزد، در حالی که توضیح معنی آن به برند تجاری اقتدار می بخشد و ارزش های فناوری و تحقیقات آن را منعکس می‌کند.

چرا لوگوی وایو سونی راهنمای مناسبی برای طراحی لوگوی حرف V است؟ 

لوگو وایو سونی یکی از قوی ترین لوگو های طراحی شده در 100 سال گذشته شناخته شده است، آیا دلیل آن را می دانید؟

طراحی حروف از جمله حرف V در لوگو

ساخت لوگو حرفه ای شامل مراحل متعددی است که تمام آن صرف ویرایش نماد، فونت یا رنگ در لوگوساز آنلاین نمی شود. بلکه، ساعات بسیار زیادی، صرف راستی آزمایی لوگو می‌شود که اغلب به عنوان مرحله کشف نامیده می شود. این فرصت برای جستجوی اطلاعات کلیدی است که طرح لوگو را تشکیل می‌دهد. 
این مرحله از تحقیق و کشف در موفقیت کلی لوگو مهم است، پیش از طراحی لوگو مهم است که درک کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه عواملی باعث می شوند آنها با نام تجاری شما یا برندهای مشابه تعامل داشته باشند و این تعامل چگونه صورت می‌گیرد.
تحقیقات بازار که از مرحله کشف بدست آمده است به طرق مختلفی در طراحی لوگو خود را نشان می‌دهد. این تحقیقات موجب می شود، طرح نهایی لوگو معنای واقعی تری را شامل می‌شود و مفهوم نماد یا علامت تجاری به کار رفته در آن، محصول یا خدمات را از نزدیک منعکس کند. در این مرحله است که می توان پیام برند را به طرز ماهرانه ای در لوگو گنجانید.
این تحقیقات با توجه به این نکته اهمیت پیدا میکند که داشتن یک لوگو کاملا معنادار هنگامی که محصول یا خدمات برای عموم مردم کمتر شناخته است، بسیار سودمند است. چون لوگو شما بخشی از فرایند بازاریابی است که مصرف کنندگان از طریق آن، محصولات یا خدمات شما را شناسایی می‌کنند.
حال به طراحی لوگو وایو سونی و مفهومی که در طراحی حروف آن ازجمه حرف v نهفته است، برگردیم. لوگوی Sony Vaio مفهوم عمیقی را به مخاطب منتقل می کند که شامل موارد زیر است:

انتقال مفهوم پیشرفت تکنولوژی در محصولات سونی وایو با لوگو 

هم موج آنالوگ و هم کد باینری که در طراحی لوگو با حرف v در کنار سایر حروف به کار رفته، در این حالت نشان دهنده تکنولوژی هستند که اطلاعات را به صفحه شما منتقل می کنند و از آن خارج می شوند. با مشاهده طراحی لوگو وایو سونی متوجه می شوید که امواج آنالوگ برای انتقال داده ها روشی با اطمینان کمتر و ناقص است به همین دلیل است کد باینری با وفاداری بیشتر و بسته بندی کوچکتر جایگزین شده است.
این انتقال به راحتی در تلویزیون هایی که امواج آنالوگ برای انتقال تصویر و صدای برنامه هایی که مشاهده می کنید و توسط آنتن های تلویزیونتان دریافت می شوند، نشان داده می شود. درحالیکه، در فناوری جدید، از کد باینری دیجیتال برای انتقال و دریافت سیگنال کابل شما استفاده می شود که امکان نشان دادن تصاویر با کیفیت بالاتر و عملکرد پیشرفته را فراهم می کند.
در طراحی لوگو حرف v در لوگوی وایو سونی، این انتقال از یک تکنولوژی نسل قبل به تکنولوژی پیشرفته نسل بعد به خوبی نشان داده شده است.

 

طراحی لوگوی حرف V

 

مفهوم طراحی لوگو با حرف Vو A و iو O در برند سونی وایو 

لوگو وایو سونی از دو قسمت "va" و "io" ساخته شده است. هر دو قسمت هوشمندانه ساخته شده اند و معنای عمیقی دارند که بر اساس تاریخچه شرکت، پیشرفت تکنولوژی و چشم انداز برند سونی به آینده طراحی شده است. 
برای نشان دادن تکنولوژی قدیمی تر، "v" و "a" ترکیب می شوند تا تصویر یک طول موج آنالوگ را منعکس کنند. حرکت از چپ به راست، نمایش پیشرفت به سوی آینده ؛ سپس "i" و "o" با هم ترکیب می شوند تا کد باینری را نشان دهند. 
حرکت از چپ به راست، از موج آنالوگ به کد باینری، پیشرفت این فناوری را تقویت می کند و حرکت سونی را از محصولات تلویزیونی، به تکنولوژی دیجیتال نشان می دهد: هدف در نظر گرفته شده برند فرعی وایو.
به طور خلاصه، لوگو وایو سونی دارای سه پیام پنهان است:

•    موج آنالوگ، 
•    کد باینری و 
•    انتقال لوگو از چپ به راست تکامل فناوری و شرکت را برجسته می‌کند.

طراحی لوگو حرف V برای برند Valentino

لوگوی والنتینو (VALENTINO) یکی از معروف ترین شرکت های تولید لباس در ایتالیا است که در سال 1960 توسط والنتینو گاراوانی تاسیس شد. البته در حال حاضر به کشور قطر تعلق دارد اما دفتر مرکزی آن همچنان در میلان قرار دارد. 
طراحی لوگو حرف V بسیار شیک و ساده است و لوگو والنتینو ویژگی ظرافت بی انتهای خود برند را دارد. از آنجا که این طرح با جزئیات زیادی همراه نیست، بدون توجه به سبک مجموعه های معرفی شده توسط والنتینو، نیازی به بروزرسانی نیست.
نام برند با یک فونت سریف و نسبت های کلاسیک زیر طراحی لوگو با حرف V نوشته شده است. ترکیبی از زائده های جسورانه و فونت نازک جلوه زیبایی به لوگو بخشیده است. به طور معمول، لوگو نوشتاری با تایپوگرافی خاص خود به تنهایی استفاده می شود اما گاهی اوقات همراه با طراحی لوگو حرف "V"  که در بالا قرار دارد، ترکیب می شود.
سبک کلی لوگو والنتینو (VALENTINO)  تا حدودی شبیه به لوگو جورجیو لوگوانی است، اگرچه نسبت عناصر به کار رفته متفاوت است.

روش طراحی لوگوی حرف V برای لوگوی والنتینو (VALENTINO)

طراحی لوگو حرف V برای شرکت Valentino Fashion کاملا منحصر به فرد است به طوری که حرف 'V' آن برگرفته از اول نام بنیانگذار آن طراحی شده است. 
ظرافت این فونت لوگو در واقع همان چیزی است که ویژگی های محصولات را منعکس می کند. همانطور که در فونت لوگو مشاهده می کنید، این شرکت از یک پیکتوگرام استفاده کرده است و با حرف اول درون یک هلال نیمه باز که به نظر می رسد یک قلب است، طراحی لوگو حرف V را شکل داده است. شما می توانید از این فونت در بسیاری از مارک های لوکس مانند جواهرات ساعت، اتومبیل و مهمانی های لوکس استفاده کنید.
علاوه بر طراحی لوگو حرف V، نام این شرکت نیز زیر آرم تجاری نوشته شده است. البته طی سال های اخیر، شرکت والنتینو تصمیم گرفت از نام دوم بنیانگذار در لوگو فعلی Valentino استفاده نکند، اما شما هنوز هم می توانید با یک لوگو قدیمی مواجه شوید که در آن عبارت "Garavani" دیده می شود. در این نوع لوگو، حرف "Garavani" با فونت sans serif نوشته شده است.

از چه فونتی در لوگوی Valentino استفاده شده است؟ 

فونت استفاده شده در لوگو والنتینو  « Didot Italian»است. این فونت توسط باب آلونسو طراحی و توسط BA Graphics  منتشر شده است. 
می توانید فونت « Didot Italian» را از این لینک خریداری کنید.
اگر نمی خواهید این فونت را بخرید، ما یک فونت رایگان و جایگزین را نیز ارائه داده ایم که شباهت زیادی به فونت اصلی دارد و می توانید از آن برای طراحی لوگو حرف v استفاده کنید: فونت "Bodoni FLF" که توسط Casady & Greene طراحی شده است.
دانلود فونت "Bodoni FLF" مشابه با « Didot Italian»