لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/29

طراحی لوگوی حرف e

طراحی لوگو حرف e و لوگوهایی که با حرف E آغاز میشوند، تاثیر قبل توجهی در برندسازی و بازاریابی تعداد زیادی از برندهای مشهور جهان داشته که در ادامه قصد داریم آنها را بررسی کنیم.
شاید بخواهید برند خود را با ساخت لوگوی E به نمایش بگذارید که فقط توسط یک طراح حرفه‌ای برای شما طراحی شده‌است. در اینصورت فقط به ایده هایی نیاز دارید که از طراح لوگو بخواهید آنچه که مدنظر شما است را طراحی کند.
شاید هم قصد دارید با استفاده از یک برنامه لوگوساز آنلاین، خودتان اقدام به طراحی لوگو کنید. در اینصورت بازم هم ایده‌هایی لازم دارید.
به همین علت، ما نمونه لوگو ‌های شگفت انگیزی از لوگوهای ساخته شده با حرف E را گردآوری کرده‌ایم تا با الهام گرفتن از طراحی لوگو حرفe آنها، شروع به برنامه‌ریزی برای طراحی کامل طرح E برند خود کرده و برندسازی تان را ارتقا دهید.

 

طراحی لوگوی حرف e

 

طراحی لوگوی حرف e برای لوگوی اینترنت اکسپلورر

اولین لوگوهای اینترنت اکسپلورر بسیار مشابه با لوگوی مایکروسافت بودند. چون در حقیقت، در ابتدا، این برنامه فقط یک محصول برای ویندوز بود. با این حال، طی سال‌ها، مرورگر وب هویت برند خود را توسعه داد و به این ترتیب از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷، ترکیب اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت با سه لوگو مختلف مورد استفاده قرار گرفت.
این سه لوگو در طول یک دوره زمانی کوتاه ایجاد شدند، سه لوگو ترکیبی: نام شرکت با یک نماد گرافیکی. با این حال، سومین لوگوی اینترنت اکسپلورر (نسخه طراحی شده در سال ۱۹۹۶) با طراحی حرف E همراه شد که ما آن را خوب می‌شناسیم.

 

طراحی لوگوی حرف e


تاریخچه طراحی لوگوی حرف e برای Internet Explorer

از سال ۱۹۹۷، لوگوی اینترنت اکسپلورر بدون تغییر باقی ماند. هرچند نسخه‌های مختلفی از حرف e به کار رفته در ساخت لوگو طراحی شد، اما همیشه با نماد دایره کج که از بالای E عبور می‌کرد، به راحتی قابل‌تشخیص بود.
در سال ۲۰۰۱، لوگوی آبی‌رنگ اینترنت اکسپلورر از طراحی لوگو با حرف e به صورت سه بعدی رونمایی کرد. این امر در نسخه ۲۰۰۶ برجسته تر شد و دایره اطراف E به رنگ زرد درآمد که در نهایت با طراحی مجدد سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ساده تر شد. طی این سال ها، رنگ زرد مجددا از لوگو حذف شد و کل لوگو همراه با طراحی حرف e به رنگ آبی به نمایش درامد.
در سال 2015، میکروسافت برنامه Edge را به عنوان جایگزین اینترنت اکسپلورر معرفی کرد. اولین آرم مرورگر Edge بسیار شبیه به Internet Explorer بود که از طراحی لوگو با حرف E آبی تشکیل شده بود.
اگرچه سایه رنگ در نسخه های قبلی متفاوت بود اما اولین لوگوی این مرورگر، بسیار شبیه اینترنت اکسپلورر بود.

 

طراحی لوگوی حرف e


در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت در نهایت با طراحی مجدد لوگوی Edge، نماد آن را از حالت عادی خارج کرد. این بار، لوگو دایره ای تر بود و یک موج در طراحی حرف E لوگو اضافه شد.
در بازطراحی لوگو حرف e برای اینترنت اکسپلورر از طیف آبی به فیروزه‌ای و سبز می‌رسیم. مهم است اشاره کنیم که سایه رنگ یکی از بزرگ‌ترین عوامل تاثیرگذار برای لوگوها در حال حاضر، به ویژه در لوگوهایی است که برای وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی لوگوی حرف e برای ebay

 

طراحی لوگوی حرف e

 

برند ""eBay در واقع اختصار Echo Bay Technology Group است که توسط بنیانگذار آن انتخاب شد. eBay به عنوان یک سایت مزایده و حراج شروع به کار کرد و رنگ‌های اصلی روشن که توسط eBay در لوگوی آن به نمایش گذاشته شد، بیانگر سرگرمی و انرژی بودند. آنها دلیل انتخاب رنگ های مختلف با طراحی حروف متنوع را با هم بودن جامعه ebay بیان کردند.

لوگوی eBay و تاریخچه آن

 

طراحی لوگوی حرف e

 

eBay تغییر چندانی در لوگوی خود نداده است. در طی بیست سال از زمان آغاز به کار، آن‌ها تنها چند تغییر در لوگوی خود ایجاد کرده‌اند. لوگوی اصلی شرکت، طرحی بود که روی نوار لاستیکی سفید و سیاه به نمایش گذاشته شده بود.
لوگوی فعلی eBay توسط بیل کلیری، طراح یک موسسه طراحی گرافیکی در کالیفرنیا که به نام گروه CKS شناخته می‌شود، طراحی شد که از بین تعدادی از لوگوهای طراحی شده، برگزیده شد.

نماد اصلی eBay و طراحی لوگوی حرف e

طراحی لوگوی حرف e

هنگامی که پیر امیدیار در سال ۱۹۹۵ این شرکت را تاسیس کرد، زمان زیادی را صرف تفکر در مورد لوگو و طراحی لوگو حرفe نکرده بود. در حقیقت هیچ لوگویی به معنای حقیقی وجود نداشت، بلکه فقط حروف "eBay " با فونت سیاه ساده نوشته شده بود. 

با این وجود در سال ۱۹۹۵، eBay نسخه بهبود یافته لوگوی اصلی را معرفی کرد که شامل حروف با هم پوشانی حروف و یک فونت کاملا متفاوت بود. یکی از تغییرات کلیدی، پالت رنگ بود که هر یک از حروف رنگ خود را داشت. علاوه بر این، حروف هر یک عرض و ارتفاع متفاوتی داشتند و به روش غیر خطی با یکدیگر ترکیب شده بودند.
بااینکه نام شرکت همیشه از حرف "B" بزرگ استفاده می‌کرد، طراحان از نسخه کوچک در لوگو استفاده کردند. آن‌ها احساس کردند که "B" بزرگ نوعی مانع است و بنابراین تصمیم گرفتند به جای آن از "Y" بزرگ استفاده کنند. تاثیر همپوشانی حروف و طراحی لوگو حرفe در لوگوی eBay به معنای انتقال روابط قوی در جامعه eBay بود. پالت رنگ لوگو به یک تجربه خرید پر از هیجان و سرگرمی اشاره دارد، همچنین این واقعیت که سایت در دسترس و کاربر پسند است.

لوگوی فعلی eBay

طراحی لوگوی حرف e

آخرین آپدیت لوگوی ebay با طراحی حرف e، b، a و y خود از سال ۲۰۱۲ توسط Lippincott انجام شد و با تغییراتی در رنگ‌ها و ظاهر حروف همراه شد. اگرچه تغییر رنگ در ابتدا به سختی تشخیص داده شد، اما لوگو متحمل تغییرات عمده‌ای شده بود.

در نامه‌ای که آرم جدید را معرفی می‌کند، فلیپ ونینگ، رئیس شرکت، تصدیق کرد که نماد eBay به خوبی شناخته‌شده بود، که به همین دلیل تغییر آن تصمیمی نبود که به سادگی گرفته شود. او سپس ظاهر جدید را به عنوان یک بازتاب متعادل بین تاریخچه رنگ های به کار رفته در لوگو eBay و دیدگاه شرکت نسبت به یک تجربه "پاک‌تر" و "مدرن تر" و "سازگارتر " معرفی کرد.

عناصر به کار رفته در طراحی لوگوی eBay

شکل: در لوگوی فعلی، این حروف دیگر همپوشانی ندارند. آن‌ها همچنین حروف کوچک با عرض برابر و دارای چیدمان منظم هستند.
در حالی که ترتیب جدید صاف و مرتب تر از نوع قبلی است، حروف قابل لمس هستند، درست مثل قبل. این به عنوان یک نکته ظریف به این معنی است که جامعه eBay متنوع و مرتبط است. این امر می‌تواند با این واقعیت ثابت شود که وب سایت به صدها میلیون کاربر در هر ماه خدمت می‌کند.
رنگ: در طراحی لوگو حرف "e" از سایه قرمز تیره استفاده شده و رنگ "b" نیز از نیلی به آبی تغییر یافت اما دو حرف آخر رنگ قبلی خود را حفظ کردند. رنگ‌های اصلی لوگو نمایانگر سرگرمی، اشتیاق و انرژی صادقانه هستند.
فونت: لوگو eBay فونتUnivers Extended® را انتخاب کرد که فونت ساده اما تاثیر گذاری بود.

شرکت EA و طراحی لوگو با حرف e

EA که زمانی به عنوان "Electronic Arts" شناخته می‌شد، در سال 1982 با نام Amazin Software شروع به کار کرد. لوگوی هنرهای الکترونیکی به سادگی نمایش داده شد و نام شرکت را در پایین یک مکعبی با هم پوشانی کره و هرم به نمایش گذاشت. آرم معاصر EA ساده‌تر است به طوریکه، طراحی لوگو با حرف e و سایر حروف نام شرکت در یک دایره ساده قرار دارند.

 

طراحی لوگوی حرف e           طراحی لوگوی حرف e

 

Eidos Interactive و طراحی لوگو با حرف e

ناشر انگلیسی بازی های ویدیویی Eidos Interactive نیز برای طراحی لوگو خود از حروف اختصاری استفاده کرده که شامل حرف E در شروع لوگو می شود. نام آنها از یک کلمه یونانی به معنی "گونه" آمده است. این شرکت بازی های بسیار جذابی از Tomb Raider تا Deus Ex را تولید کرده است. آرم تجاری آن‌ها، از یک فونت نسبتا ساده و با بهره گیری از طراحی حرف E، S، P و n که در امتداد یک خط کشیده شده تشکیل شده است.

 

طراحی لوگوی حرف e

 

لوگو ESPN (شرکت ساخت بازی و برنامه های ورزشی) نمونه دیگری از سادگی نماد لوگو است. از سال ۱۹۸۵ تاکنون، حروف ESPN با همان خط افقی متمایز کننده آنها به نمایش گذاشته می شوند.

شرکت Emporio Armani و طراحی لوگو با حرف e

 

طراحی لوگوی حرف e

 

شرکت Emporio Armani یک نام با زرق و برق و طبق مد است، بنابراین، برای این شرکت منطقی است که لوگوی شیکی داشته باشد. این لوگو، نمادی از یک عقاب را نشان می‌دهد (که با ظرافت حروف اول نام جورجو آرمانی را نشان می‌دهد) که به "مسیر درست" نگاه می‌کند.

طراحی لوگوی حرف e برای برند اپسون 

شرکت Seiko Epson به طور قابل‌ ملاحظه‌ای با نام تجاری خود همخوانی دارد. از زمان معرفی برند Epson بیش از ۴۰ سال است که از همان لوگو اولیه استفاده می شود.

 

طراحی لوگوی حرف e

 

شرکت Seiko Epson در سال ۱۹۴۲ در شهر ناگانو به عنوان شرکت Ltd Kogyo تاسیس شد. نام Epson، که مخفف " Son of Electronic Printer " است، در تابستان ۱۹۷۵ برای یک خانواده جدید از چاپگرها ابداع شد.

نماد اپسون و طراحی لوگو با حرف e

 

طراحی لوگوی حرف e

 

لوگوی Epson آرم تجاری ساده‌ای است که نام برند را با حروف بزرگ به رنگ آبی روی یک پس‌زمینه سفید نشان می‌دهد.
این برند برای طراحی لوگو حرف e خود از قلم Helvetica Neue به سبک پررنگ و ضخیم استفاده کرده است.

لوگوی سونی اریکسون و طراحی لوگو با حرف e

سونی اریکسون یک برند تلفن همراه است که در سال ۲۰۰۱ توسط دو شرکت سونی و اریکسون ایجاد شد و در سال ۲۰۱۲ تولید محصولات آن متوقف شد. در سال ۲۰۰۹، این برند چهارمین تولید کننده بزرگ تلفن‌های همراه بوده ‌است.

معنا و تاریخچه لوگوی سونی اریکسون

لوگوی سونی اریکسون، آینده‌نگر و قابل‌تشخیص است. سبک الهام‌گرفته شده آن از فضا به همراه نماد معروف که یادآور انرژی مایع است و حرف e ,s که به زیبایی در هم ادغام شده اند برای همه ما آشنا است.

 

طراحی لوگوی حرف e

 

نماد برند، پر جنب و جوش است، با پالت رنگ و اثر سه‌بعدی آن. کره با رنگ‌های سبز و نقره‌ای اجرا می‌شود که شبیه فیلم‌های علمی‌تخیلی و فن‌آوری‌های بالا است.
لوگوی سونی اریکسون در این صنعت نمادین شده‌است و یکی از جالب‌ترین نمونه‌های طراحی شده در ابتدای قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

 

طراحی لوگوی حرف e

 

آرم سونی اریکسون یک کره سه بعدی است که هم شبیه ""S و هم ""E است که مخاطب را عمیقا تحت‌تاثیر قرار داده و الهام‌بخش است.

جمع بندی

ایده های مطرح شده در این مقاله برای طراحی لوگو با حرف e برای هر کسب‌وکار، سازمان و یا وب سایت که حروف نام برند آنها با e آغاز می شود، مناسب هستند. این لوگوهای مشهور متعلق به شرکت‌هایی هستند که در سراسر دنیا به خاطر موفقیت، فلسفه، هویت و یا رضایت مشتری آن ها را تحسین می‌کنند.
هر لوگو، نشان تجاری و هویتی را به نمایش می گذارد که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.با اینکه تمام لوگوها دارای اصول مشابهی در استفاده کامل از رنگ‌ها، شکل و حروف هستند، اما خلاقیت طراح لوگو موجب می شود که ساخت لوگو هر برند نسبت به برندهای دیگر متمایز باشد.
مهمترین نکته ای که در طراحی لوگو حرف e تمام برندهای مشهور دیده می شود، ساده بودن آنها است. شما هم می توانید از این تکنیک‌ها برای ایجاد یک لوگو برجسته و متمایز استفاده کنید که به مشتریان خود هر چیزی که نیاز دارند در مورد شما، محصولات و ارزش‌های تان بدانند را نشان دهید.