لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/11/09

طراحی لوگوی حرف u

طراحی لوگو حرف u یکی از طراحی هایی است که در مونوگرام ها کاربرد زیادی دارد. برای طراحی لوگو حروف انگلیسی از جمله حرف u، می توان از برنامه های طراحی گرافیک مثل فوتوشاپ یا ایلوستریتور استفاده کرد. البته طراحی انواع لوگو در لوگوسازهای آنلاین نیز به خصوص برای افراد مبتدی گزینه ایده آلی است. در این برنامه ها می توانید صدها و بلکه میلیون ها طرح و فونت مختلف را برای ساخت لوگو مشاهده کنید.
در برنامه های لوگوساز آنلاین می توانید به سادگی و با چند کلیک ساده و سریع لوگوهای مختلفی را بسازید که برای موارد مختلفی همچون باشگاه، شرکت ها، گروه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و...استفاده می شوند.
آرم های ساخته شده کاملا متناسب با همان چیزی هستند که شما به آن نیاز دارید. گالذی های لوگو را مرور کرده و یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید، حتی ممکن است با دیدن دیگر لوگوها خلاقیتتان بروز کرده و لوگو خاص خودتان را طراحی کنید.
در ادامه مطلب قرار است در خصوص چند مورد از لوگوهای معروف و مشهوری که اول اسمشان با حرف “u” آغاز می شود، صحبت کنیم تا بهتر متوجه چگونگی طراحی لوگو حرف u شوید.

 

طراحی لوگوی حرف u


طراحی لوگوی حرف u برای یونیسف

یونیسف از یک لوگوی ترکیبی برای برند خود استفاده کرده است. در این لوگو، یونیسف از نماد کودکی که در حال شیر خوردن و والدینی که کودک را در آغوش گرفته و در هوا بلند می کند استفاده کرده تا به بهترین نحو ممکن پیام خود را به جهان برساند.
در کنار این نماد، طراحی لوگوتایپ شامل حروف اختصاری u, n, c, e , f با فونت منحصر به فردی که همخوانی کاملی با نماد لوگو دارد، دیده می شود.

تاریخچه لوگوی یونیسف و طراحی حرف u در آن

لوگوی یونیسف سال 1946

در این سال طبق قطعنامه 57 سازمان یونیسف در دسامبر سال 1946 تشکیل شد، هدف از تشکیل این سازمان رساندن غذا، دارو و کمک های اولیه به کودکان جنگ زده بود. در ابتدا این سازمان با نام صندوق اضطراری بین المللی کودکان ممل متحد شناخته میشد. یونیسف در ابتدا به نام صندوق امداد موقت سازمان ملل شروع به کار کرد و به همین دلیل حق استفاده از لوگو سازمان ملل را داشت.

لوگوی یونیسف سال 1953

در اکتبر سال 1953 یعنی 7 سال پس از تشکیل سازمان یونیسف، سازمان ملل وظیفه کمک رسانی که بر عهده یونیسف بود را به مدت نامحدودی تمدید کرد و پس از آن بونیسف به عنوان یکی از آژانس های سازمان ملل با اختیارات مشخص شناخته میشد.
اولین طراحی لوگویی که یونیسف برای خودش اختیار کرده بود یک کودک در حال نوشیدن یک لیوان شیر بود که نشان دهنده وظیفه اصلی سازمان یونیسف در آن زمان یعنی رساندن شیر به کودکان بود. اما این بوگوی یونیسف دارای دو عنصر شاخه زیتون و کره زمین نیز میشد که هر دو در پس زمینه بودند و مربوط به لوگو سازمان ملل میشدند.

 

طراحی لوگوی حرف u

 

لوگوی یونیسف دهه 1960

دهه 1960 شامل همه ده سالی که در این دهه قرار می گیرد میشود. همزمان با آن که زمان می گذشت، وظایف سازمان یونیسف گسترده تر می شد و مطابق با این تغییر و افزایش وظایف، لوگوی سازمان یونیسف نیز تغییر یافت. در سال 1959 اعلامیه ای در سازمان ملل به تصویب رسید که محتوای آن بر این اساس بود که کودکان فقط نیاز به غذا ندارند، بلکه نیاز به امنیت، آرامش، حمایت، آموزش، مراقبت های بهداشتی و سرپناه نیز دارند.
به دلیل همین اعلامیه تصویب شده بود که علامت سازمان یونیسف نیز تغییر پیدا کرد و به مادری تبدیل شد که کودکش را در آغوش گرفته و او را در هوا بلند کرده است. این لوگو تمام اهداف و خواسته های یونیسف را به خوبی به مخاطب منتقل می کرد. به طور مثال زمانی که به این لوگو نگاه می کردید تمام حس آرامش، اطمینان و انرژی و انگیزه مادری و در واقع والدین خوب بودن را به شما منتقل می کرد.

لوگوی یونیسف سال 1975

در سال 1975 طراحی لوگو سازمان یونیسف باز هم تغییر کرد، به گونه ای که آرم پیشین این سازمان که مادری با کودک در آغوشش در هوا را نشان می داد، هم اکنون به عنوان نقطه حرف “I” در کلمه “unisef” بود. اولین بار بود که لوگوی سازمان یونیسف در سازمان جهانی مالکیت به ثبت رسیده بود.

طراحی حرف u در لوگوی یونیسف سال 1978

در سال 1978 یعنی پس از گذشت 3 سال لوگوی سازمان یونیسف همان لوگوی قبلی باقی ماند، اما تنها چیزی که تغییر پیدا کرده بود ایجاد شیارهای سفید داخل لوگوی سازمان یونیسف بود و به نوعی شکل ظاهری حروف از جمله حرف u و نه فونت نوشتاری آن تغییر یافته بود.

 

طراحی لوگوی حرف u


طراحی لوگوی حرف U یونیسف در سال 1986

در سال 1986 که از تاسیس یونیسف حدود 40 سال می گذشت، باز هم آرم این سازمان تغییر کرد؛ اما این بار تغییراتی که انجام شده بود کاملا محسوس و بنیادی بودند. متن نوشته شده در زیر آرم اصلی پر رنگ می شود، رنگ لوگو از سیاه به آبی پر رنگ (یا همان آبی نفتی) تغییر پیدا می کند. در این سال یونیسف اولین کتابچه راهنما برند خودش را نیز به چاپ رساند که در آن در خصوص هر یک از اجزای لوگوی سازمان یونیسف و فعالیت هایش توضیح داده بود.
یکی دیگر از تغییرات طراحی لوگو مربوط به حرف u و سایر حروف کوچک و بولد لوگو بود. رویکرد طراحی این آرم بر اساس یک متد سوییسی بود که در آن سال ها بسیار کارآمد بود و طرفداران زیادی نیز داشت. این آرم نسبت به لوگوهای قبلی بسیار بهتر دیده میشد و علاوه بر آن شفافیت بسیار بیشتری را نیز به دلیل نوع طراحی و رنگ های استفاده شده در آن داشت.

بازطراحی لوگوی یونسف در سال 2001

در سال 2001 لوگوی سازمان باز هم تغییر پیدا کرد. در این سال رنگ لوگو به آبی فیروزه ای تغییر کرد که باعث انتقال حس شادی و آرامش بهتری به اطرافیان می شد. تغییر دیگری که در لوگو اتفاق افتاد مدرن شدن ظاهر مادر و کودک درون لوگو بود.

بازطراحی لوگوی یونیسف در سال 2008

در سال 2008 باز هم طراحی لوگو سازمان یونیسف تغییر پیدا کرد، اما این بار در عوض آن که چیزی به لوگو افزوده شود، اطلاعاتی نیز از آن کم شد تا جذابیت و گیرایی لوگو را بالا ببرد. رنگ و فونت نوشته ها و همچنین تصویر مادر و کودک همانی بود که قبلا طراحی شده بود.
تنها چیزی که تغییر پیدا کرد نوشته زیر آرم یونیسف بود. در لوگو پیشین این نوشته طولانی بود و موارد را همچون بیماری، غذا، بهداشت و...به صورت جز به جز نوشته بودند، اما در لوگو جدید تنها نوشته زیر کلمه یونیسف فقط "متحد شدن برای کودکان" بود که نشان دهنده وحدت و همدلی افراد مختلف برای کمک به کودکان در هر زمینه ای بود.

آخرین بازطراحی لوگوی یونیسف در سال 2016

در سال 2016 برای آخرین باری بود که لوگو سازمان یونیسف تغییر پیدا کرد. این تغییرات باعث منعطف تر شدن شعار یونیسف شد که می توانست در هر زمینه ای فعالیت های این سازمان را گسترده کند.
زیرا شعار تبلیغاتی زیر کلمه یونیسف به نام "برای کودکان" تغییر پیدا کرد و هر کسی می توانست موضوع مورد نظر خودش همچون امید برای کودکان، غذا برای کودکان، سرپناه برای کودکان و...را به جمله مذکور بچسباند.
لوگو سازمان یونیسف از سال 2016 تا کنون تغییری نکرده است اما امکان تغییر مجدد آن وجود دارد.
در ادامه طراحی برخی دیگر از لوگوهای شروع شده با حرف “u” را بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی لوگوی حرف u


طراحی لوگوی unileveder

کمپانی یونی لودر نیز یکی دیگر از مواردی است که طراحی لوگو آن به وسیله حرف u که در اول نام آن قرار دارد طراحی شده است. این لوگو در سال 1969 ساخته شد و تا سال 2004 بدون تغییر باقی ماند؛ اما در سال 2004 لوگوی این شرکت تغییر پیدا کرد که تا امروز بدون تغییر باقی مانده است.

طراحی لوگو حرف u

طراحی لوگوی اولیه شرکت شامل یک حرف u بزرگ با نام نوشته شده unilever که نام کمپانی است در زیر این حرف بزرگ از u ساخته و پرداخته شد.

رنگ لوگو

رنگ به کار رفته در این لوگو از آبی ملایم و سفید تشکیل شده بود. شکل لوگو نیز به گونه ای بود که دو شاخه حرف u همچون دو ستون کاملا مستحکم و بر افراشته به نظر می رسیدند. فونتی که حروف کلمه با آن نوشته شده بودند نیز کمی کشیده تر از حالت عادی بود و به صورت کاملا ناخودآگاه به ذهن مخاطب این موضوع را القا می کرد که این برند و این لوگو می تواند خاطرات خوش و اطمینان خاطر را برایشان فراهم کند.

 

طراحی لوگوی حرف u


تاریخچه طراحی لوگو حرف u

2004

همان طور که گفته شد طراحی مجدد لوگوی این شرکت در سال 2004 رخ داد که حدودا 20 سالی از طراحی لوگوی اولیه می گذشت. طراحی لوگوی جدید توسط فردی به نام "ولف اولینز" بود.
بر خلاف لوگو سازمان بونیسف که تغییرات اندک اندک و جزئی در آن اتفاق می افتاد، لوگو این شرکت تقریبا به اندازه 90 درصد تغییر کرد. در واقع ماهیت و درون مایه لوگو به همان شکل قبل باقی ماند. یعنی طراحی حرف u بزرگ در بالای لوگو و نام unileveder در زیر لوگو همان بود، اما فونت و رنگ به طور کامل تغییر یافته بود.
به طور مثال در وهله اول رنگ آن تغییر کرده بود و از آبی روشن و سفید به آبی پر رنگ تغییر یافته بود.
موضوع دوم شکل حرف u در طراحی لوگو این شرکت بود. این حرف به جای آن که زاویه دار باشد از 25 گل مختلف و... که زمینه کاری شرکت بود تشکیل شده بود. حروف کلمه ای که نام کمپانی را نیز تشکیل می داد به طور کامل تغییر پیدا کرده بود و از اشکال و حروف پیچ در پیچ که مدرن تر نیز به نظر می رسیدند تشکیل شده بود.

 

طراحی لوگوی حرف u

 

جمع بندی

در خصوص طراحی لوگو حرف u با یکدیگر صحبت کردیم و برای آن که درک بهتری را از این موضوع داشته باشید، دو مورد از لوگوهای طراحی شده با حرف u و تغییرات آن ها طی زمان را برایتان اوردیم. اگر نام شرکتتان با حرف u شروع می شود و یا به این حرف برای طراحی لوگو عبلاقه دارید می توانید همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد از اپلیکیشن های موجود برای طراحی لوگو استفاده کرده و به آن چه که می خواهید دست پیدا کنید.
معمولا برای طراحی لوگو حرف u، اگر به طراح لوگو مراجعه کنید، پیشنهاداتی به شما ارائه می دهد، اما اگر طرح یا ایده هایی در ذهنتان داشته باشید، می توانید با توضیح آن ها برای طراح به آن چه که برای برند خود در نظر دارید، نزدیک شوید.