لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/17

طراحی لوگوی دندانپزشکی

طراحی لوگوی دندانپزشکی با توجه به اینکه این روزها دندان پزشکان تخصص‌های متعددی دارند و خدمات متنوعی از جمله ایمپلنت دندان، لمینت، کامپوزیت، یا کاشت نگین روی دندان را به جز کارهای متداول یک دندانپزشک ارائه می دهند، تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد مراجعین به مطب برای دریافت خدمات زیبایی و درمانی دارد.
پیشرفت تکنولوژی در دندانپزشکی موجب شده که بیماران فقط برای پر کردن یا عصب کشی به دندانپزشک مراجعه نکنند بلکه دندانپزشکان خدمات بسیار کاربردی تری از جمله ارتودنسی، ایمپلنت، دندان مصنوعی یا حتی اصلاح طرح لبخند با روش های زیبایی را نیز به بیماران ارائه می دهند. اگر شما هم جزو آن دسته از دندانپزشکانی هستید که قصد بازکردن یک کلینیک زیبایی درمانی به منظور ارائه این خدمات گسترده به بیماران تان را دارید طراحی لوگوی دندانپزشکی حرفه ای به شما کمک می کند که سریعتر بین بیماران اعتبار کسب کرده و نام کلینیک تان را جا بیندازید.

رنگ مناسب برای ساخت لوگوی دندانپزشکی

شما باید در طراحی لوگوی دندانپزشکی از نمادها، رنگ ها و فونت هایی استفاده کنید که احساس سلامتی و زیبایی را به مخاطبین منتقل کند. مشاهده نمونه لوگو دندانپزشکی کلینیک های معتبر متوجه می‌شوید که اغلب آنها از رنگ‌های آبی یا سبز برای طراحی لوگوی خودشان استفاده کرده‌اند. مهمترین نکته در انتخاب رنگ برای طراحی لوگوی دندانپزشکی انتخاب رنگهای روشن و به اصطلاح پاستیلی است که برای ساخت لوگوی مدرن در زمینه کلینیک های دندانپزشکی کاملا کاربرد دارد.
رنگ آبی می‌تواند احساساتی مثل اعتماد قدرت مستقل بودن و برتر بودن را به مخاطبین شما منتقل کند. رنگ سبز نیز همیشه نماد سلامتی و پاکی بوده است. ترکیب این دو رنگ در ساخت لوگوی دندانپزشکی ایده بسیار مناسبی است.

نماد مناسب برای طراحی لوگوی دندانپزشکی

متداول ترین نمادها و آیکون هایی که برای ساخت لوگو دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصویر دندان، ریشه دندان، سیب سبز و تصاویر مربوط به تاج دندان هستند. برای اینکه بهتر با کاربرد این نمادها در طراحی لوگوی دندانپزشکی آشنا شوید، چند نمونه از مشهورترین لوگوهای طراحی شده در برای کلینیک های دندانپزشکی را با هم بررسی می‌کنیم:

استفاده از تصویر دندان برای طراحی لوگوی دندانپزشکی

شاید در ابتدا طراحی لوگوی دندانپزشکی با نماد یا آیکون دندان طبیعی به نظرتان تکراری بیاید اما اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می توانید این تصویر را را به شکلی در بیاورید که کاملاً با خدماتی که ارائه می‌دهید، هم‌خوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما در کلینیک خود خدمات ایمپلنت دندان را ارائه می‌دهید می‌توانید یکی از پایه ها یا ریشه های دندان را به شکل پیچ طراحی کنید، همانطور که در لوگوی زیر مشاهده می کنید:

 

طراحی لوگوی دندانپزشکی


ساخت لوگو برای کلینیک ایمپلنت

تکنیک های متعدد دیگری هم وجود دارد که برای نشان دادن خدمات ایمپلنت دندان در دندانپزشکی خود می توانید از آنها بهره بگیرید. به عنوان مثال، در نمونه لوگوهای زیر پایه ایمپلنت یا فیکسچر با خلاقیت طراح لوگو در آیکون دندان جا داده شده است تا یک لوگوی مناسب برای کلینیک ایمپلنت دندان و دندانپزشکی خلق شود:

 

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

استفاده از نماد دندان برای نشان دادن خدمات کاشت نگین در لوگوی کلینیک دندانپزشکی

در طراحی لوگوی دندانپزشکی که در آن خدمات کاشت نگین ارائه می شود می توان از ترکیب تصویر دندان با الماس استفاده کرد. همانطور که در نمونه لوگوهای زیر مشاهده می کنید، برق زدن تصویر دندان در لوگوی دندانپزشکی می‌تواند به زیبایی نشاندهنده ارائه خدمات زیبایی کاشت نگین در کلینیک شما باشد:

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

ترکیب تصویر تاج با دندان طبیعی در لوگو برای کلینیکهای سازنده پروتز یا تاج دندان مصنوعی

در چند نمونه لوگوی زیر مشاهده می کنید که طراح لوگو برای نشان دادن خدمات ساخت پروتز یا تاج دندان مصنوعی در کلینیک دندانپزشکی از ترکیب تصاویر تاج و دندان استفاده کرده است. قرار دادن تاج روی دندان طبیعی متداول ترین طرحی است که برای نشان دادن این خدمات از طریق لوگو به مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طراحی لوگوی دندانپزشکی  طراحی لوگوی دندانپزشکی

طراحی لوگوی دندانپزشکی  طراحی لوگوی دندانپزشکی

  

طراحی لوگو برای کلینیک ارتودنسی با ترکیب تصویر براکت و دندان طبیعی

استفاده از نماد براکت در لوگو هایی که برای کلینیک های ارتودنسی طراحی می شود، بسیار متداول است. با توجه به اینکه درمان ارتودنسی و استفاده از براکت ها یکی از روشهای موثر در اصلاح طرح لبخند بیماران به شمار می آید می توان برای طراحی لوگو از ترکیب تصویر لبخند دندان و براکت ها استفاده کرد.
انتخاب رنگ نیز در طراحی لوگوی دندانپزشکی و ارتودنسی همانطور که پیش از این گفتیم باید از بین رنگ های روشن و براق مثل سبز، آبی یا طلایی انتخاب شود.

 

طراحی لوگوی دندانپزشکی طراحی لوگوی دندانپزشکی  طراحی لوگوی دندانپزشکی

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

            طراحی لوگوی دندانپزشکی           طراحی لوگوی دندانپزشکی      طراحی لوگوی دندانپزشکی             

استفاده از تصویر سیب برای طراحی لوگوی دندانپزشکی

تشابه شکل سیب و دندان طبیعی الهام بخش بسیاری از طراحان لوگو بوده تا یک لوگوی جذاب و بیاد ماندنی با ترکیب این تصاویر برای کلینیک های دندانپزشکی طراحی کنند. با توجه به این حقیقت که سیب نقش موثری در سلامتی و پاکسازی دندان ها ایفا می کند، به کار بردن تصویر سیب در لوگوی دندانپزشکی خالی از لطف نیست. طراحی هایی که در آنها از شکل سیب استفاده می‌شود معمولاً طرح جذابی دارند و در آنها از رنگ های سبز، قرمز، آبی و سفید استفاده می شود.
چند نمونه لوگوی دندانپزشکی با طرح سیب که در ادامه تصاویر آنها را می‌بینیم می تواند برای ساخت لوگوی شما الهام بخش باشد:

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

استفاده از نماد لبخند برای طراحی لوگوی دندانپزشکی

این روزها مراجعه به دندانپزشکان برای اصلاح طرح لبخند با روشهایی نظیر لمینت، کامپوزیت، جراحی لبخند لثه ای و غیره بسیار بیشتر از قبل شده است و با توجه به اینکه بیماران زیادی به دنبال مطب ها و کلینیک های تخصصی که این خدمات زیبایی درمانی را ارائه دهند، می گردند، در صورتی که یک لوگوی حرفه ای که نشان دهنده خدمات شما باشد را طراحی کرده و توجه مخاطبین تان را به آن جلب کنید می توانید به درآمد بالایی برسید.
الهام گرفتن از طرح لبخند برای طراحی یک لوگوی ماسکات و استفاده از اجزای صورت مثل چشمها و ابروها در کنار طرح لبخند می تواند احساسات مثبتی را در مخاطبین شما برانگیزد. در کنار لبخند که حس زیبایی و سلامت را به مخاطبین منتقل می کند، به کار بردن رنگ های روشن و متن هایی با فونت دست نوشته می تواند تاثیرگذاری لوگوی دندانپزشکی شما را بیشتر کند.
اگر به دنبال ساخت لوگوی دندانپزشکی با استفاده از طرح لبخند هستید می‌توانید از چند نمونه لوگوی زیر الهام بگیرید:

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

           طراحی لوگوی دندانپزشکی        طراحی لوگوی دندانپزشکی

       طراحی لوگوی دندانپزشکی    طراحی لوگوی دندانپزشکی

طراحی لوگوی دندانپزشکی           طراحی لوگوی دندانپزشکی    

 

طراحی لوگوی دندانپزشکی با طرح برگ سبز

به کاربردن طرح برگ سبز در لوگوی دندانپزشکی از دیگر آیکون هایی است که می تواند حس امیدواری و سلامت را در بیماران شما برانگیزد. در لوگو های مدرن که انتخاب نماد و گرادیان رنگ اهمیت بسیار زیادی دارد به کاربردن طرحهایی که تاثیر مثبتی روی مخاطبین داشته باشد، برای انواع لوگو ها نتیجه فوق‌العاده خواهد داشت.
همانطور که در نمونه لوگوهای زیر مشاهده می‌کنید ترکیب برگ سبز با تصویر دندان طبیعی پیام برند دندانپزشکی را به خوبی به مخاطب منتقل می کند:

طراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکیطراحی لوگوی دندانپزشکی

 چطور لوگوی دندانپزشکی ارزان و تاثیرگذار خلق کنیم؟

اگر به تازگی مطب یا کلینیک خود را باز کرده‌اید و قصد دارید یک لوگو دندانپزشکی ارزان و تاثیرگذار برای آن خلق کنید بهتر است سری به لوگو ساز های آنلاین یا اپلیکیشن های اندرویدی طراحی لوگو بزنید. در این لوگو ساز ها یا اپلیکیشن ها، هزاران تمپلیت و ایده مختلف به شما پیشنهاد می شود که از بین آنها می توانید طرح یا نمادی را که متناسب با خدماتی که در مطب کلینیک دندانپزشکی خود ارائه می‌کنید، باشد انتخاب کرده و آن را به سلیقه خود سفارشی سازی کنید.
ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای طراحی لوگوی دندانپزشکی ارزان از لوگو ساز آنلاین لوگونومی استفاده کنید. در این لوگو ساز هزاران طرح منحصر به فرد به شما پیشنهاد می شود که با استفاده از آنها طی چند ثانیه می توانید ایده مورد نظر خودتان را برای ساخت لوگوی دندانپزشکی بدست بیاورید سپس با استفاده از ابزارهای موجود در این برنامه ساخت لوگوی آنلاین، امکان ویرایش رنگ، فونت، شکل و سبک لوگوی انتخاب شده برای شما وجود دارد. به این ترتیب می توانید یک لوگوی منحصر به فرد و متمایز خلق کنید که مختص برند خودتان باشد.

برای ساخت لوگو دندانپزشکی با لوگو ساز آنلاین نکات زیر را در نظر بگیرید

پیش از شروع به طراحی لوگو در اپلیکیشن های برنامه های طراحی لوگو حتماً چند ایده مختلف را بررسی کرده و با مشاهده نمونه لوگوهایی که در زمینه کاری خودتان طراحی شده اند، الهام بگیرید. سپس چند طرح را که متناسب با طراحی لوگوی دندانپزشکی باشد، در نظر گرفته و شروع به ویرایش آنها کنید.
به خاطر داشته باشید که لوگوهای حرفه ای سادگی خود را حفظ می کنند. بنابراین از انتخاب طرح های پیچیده و نامفهوم خودداری کنید. لوگوی شما باید به نحوی طراحی شود که در هر پلتفرمی واضح و خوانا به نظر برسد بنابراین از طرح های در هم پیچیده یا آیکون هایی که نمی تواند مفهوم خدمات شما را به درستی نشان دهد، پرهیز کنید.
معمولاً زمانی که زمینه کاری خودتان را در لوگو ساز های آنلاین و اپلیکیشن های طراحی لوگو وارد می کنید، آیکون ها و نمادهای مرتبط با آن به شما نمایش داده می شود. بنابراین، برای الهام گرفتن و طراحی یک لوگوی دندانپزشکی حرفه ای بهتر است ابتدا آیکون های موجود در هر برنامه آپلیکیشن لوگوساز را بررسی کرده و با استفاده از آنها لوگوی منحصر به فردتان را خلق کنید.

طراحی لوگوی دندانپزشکی

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو دندانپزشکی

آبی، سبز، خاکستری و سفید متداول‌ترین رنگ هایی هستند که برای طراحی لوگو مطب و کلینیک دندانپزشکی از آنها استفاده می شود چون حس سلامت و تمیز بودن را به مخاطب منتقل می‌کنند. بهترین رنگ برای لوگوی شما ترکیب رنگی است که بتواند با مخاطبین تان ارتباط برقرار کرده و احساسات مورد نظرتان را در آن‌ها برانگیزد. بنابراین، به دنبال انتخاب رنگ هایی باشید که خدمات حرفه ای شما را به بیماران تان اثبات میکند.

انتخاب سبک لوگو برای طراحی لوگوی دندانپزشکی

لوگوی شما قرار است توجه بیماران را در فضاهای مختلفی از روی کارت ویزیت گرفته تا داخل وب سایت تان جلب کند. بنابراین، انتخاب سبک لوگو به نحوی که در تمام پلتفرمها و در هر اندازه ای، جذاب و واضح به نظر برسد، اهمیت زیادی دارد. اگر قرار است در لوگوی خود از یک متن یا شعار استفاده کنید، ساده بودن نماد و فونت آن را فراموش نکنید. چون قرار است ترکیب نماد و تایپوگرافی، لوگوی منحصر به فرد شما را شکل دهد.

انتخاب فونت برای ساخت لوگو دندانپزشکی

در لوگو ساز آنلاین و اپلیکیشن های اندرویدی طراحی لوگو، فونت های بسیار متنوعی به شما پیشنهاد می شود که همیشه می توانید از آنها برای نوشتن نام برندتان زیر نماد انتخاب شده برای ساخت لوگوی دندانپزشکی استفاده کنید.
فونت مناسب برای لوگوی یکی از عواملی است که روی برانگیختن احساسات مثبت در مخاطبین تان موثر است. بنابراین، برای طراحی لوگو مطب یا کلینیک دندانپزشکی خود حتماً از یک فونت حرفه ای و بی نقص استفاده کنید. تایپ فیس هایی که به سبک سریف نوشته شده اند معمولاً کاربرد بیشتری در طراحی لوگوی دندانپزشکی دارند.
پس از این که کار ویرایش و طراحی لوگوی دندانپزشکی شما در لوگو ساز های آنلاین به پایان رسید حتما ورژن سیاه و سفید آن را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که همچنان خوانا و واضح به نظر می‌رسد. اگر طرحی از نماد مورد استفاده در لوگوی دندانپزشکی شما به خوبی در حالت سیاه و سفید مشخص نیست از ابزارهای موجود در لوگو ساز آنلاین استفاده کنید تا طرح را برجسته تر کرده و پیام برند خود را با آن برسانید.
معمولاً طراحی لوگو در لوگو ساز های آنلاین و اپلیکیشن‌های اندرویدی کاملا رایگان است اما در نهایت شما باید لوگوی خود را با فرمت وکتور دانلود کنید. در غیر این صورت، امکان استفاده از آن را در پلتفرم های مختلف مثل وب سایت ها نخواهید داشت. اگر برنامه لوگو ساز هزینه ناچیزی دریافت می‌کند تا امکان دانلود لوگوی به فرمت وکتور را به شما بدهد، این هزینه را پرداخت کنید.