لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/23

طراحی لوگوی صنعتی برای کسب و کار های کوچک

لوگو صنعتی نیز جزو خانواده بزرگ لوگوهاست. با پیشرفت سریع دنیا، بخش صنعت نیز با تغییرات مختلفی رو به رو شده و صاحبان مشاغل برای افزایش سرمایه های خود، تمرکز و زمان بیشتری را برای طراحی لوگوها اختصاص داده اند، به خصوص برای کسب و کار های کوچک که بدون یک هویت قوی نمیتوانند در بازار رقابتی امروز دوام بیاروند و در مقابل غول های جهانی این صنعت اشباع خواهند شد.
بدون شک، یک لوگو و هویت قدرتمند، جایگاه شمارا در میان رقبای این صنعت تثبیت میکند. وقتی صحبت از طراحی لوگو می شود همه چیز درمورد کسب و کار شما از جمله عناصر بصری، رنگ، شکل و فونت بهم مرتبط می شوند، تا در مجموع یک لوگوی صنعتی منحصر به فرد خلق شود و مخاطبانتان را علاقه مند به کسب و کارتان نماید. در این مقاله قصد داریم شمارا با قوانین ساخت لوگوهای صنعتی و تکنیک های ضروری و مهم در طراحی این نوع لوگو آشنا کنیم. مقاله " چطور یک لوگوی خوب را دانلود و خلق کنیم؟ " نیز به شما در طراحی و جذب ایده های بیشتر کمک خواهد کرد.

چرا لوگوها برای هر کسب و کاری ضروری و مهم هستند؟

خلق یک نام تجاری خوب و مناسب به ویژه برای مشاغل صنعتی جدید و نوپا، باعث جلب نظر مشتریان بیشتری خواهد شد. اغلب شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و برای جلب نظر مردم، لوگوی خود را برروی همه چیز از کارت ویزیت گرفته تا ساختمان های بزرگ و کوچک به نمایش می گذارید، این کار میتواند به طور ماهرانه شمارا به مخاطبانتان معرفی کند و باعث ارتباط نزدیک تر آنها با چیزی که هستید و چیزهایی که میفروشید، شود و حتی در مواردی اگر تبلیغات حرفه ای برای کسب و کار خود ایجاد کرده باشید، تا مدت ها در ذهن مردم باقی خواهید ماند. 
ما همه روزه لوگوهای زیادی را در اطراف خود میبینیم و هرکدام از آنها به نحوی برروی ما تاثیر میگذارند، به همین دلیل صاحبان مشاغل مختلف باید زمان و خلاقیت بیشتری را برای طراحی لوگوهای خود بکار بگیرند تا در ذهن مخاطبان خود به یاد ماندنی شوند.

چگونه یک لوگو صنعتی حرفه ای بسازیم؟

لوگوها مهم ترین بخش یک کسب و کار و برند هستند. با تحقیق های گسترده مشخص شده متوسط زمانی که یک مشتری ممکن است به لوگوی شما نگاه کند، هشت ثانیه است و این به معنای داشتن زمان خیلی کم برای جلب توجه آنهاست! اما لوگوهای صنعتی به دلیل طراحی های جمع و جور و خلاصه طور خود، از این فرصت استفاده کرده و تقریبا سریع تر شناسایی می شوند. اما در طراحی این لوگوها باید جدی تر عمل کرد تا با منحصر به فردی لوگو بتوان، مخاطبان را جذب کرد. مهم ترین مراحل طراحی لوگو صنعتی چیست؟

فراموش نکنید، کسب و کار شما نیاز به لوگو دارد!

تمام کسب و کار ها به خصوص مشاغل جدید و نوپا به یک لوگوی خوب و خارق العاده نیاز دارند. شما باید لوگوی خود را به عنوان تصویری دوستانه برای جلب نظر مخاطبان طراحی کنید. لوگوی شما اولین برداشت مخاطبان از شماست، پس به گونه ای طرح آنرا تمام کنید که آنهارا کنجکاو و علاقه مند به دانستن راجب چیستی و چرایی شما نماید.

هویت برند خود را مشخص کنید.

درباره ی چیزهایی که برند شما قرار است به مخاطبانتان نشان دهد، فکر کنید و از خود سوال بپرسید:
•    پیام اصلی کسب و کار شما چیست؟
•    کسب و کار شما چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهد؟
•    بیشتر قصد انتقال چه نوع خدماتی را دارید؟

اگر فهمیدن این مرحله کمی سخت است، با خود تصور کنید، شما صاحب یک شرکت سیمان هستید، در اینجا قطعا می خواهید مردم بدانند محصول شما سخت و بسیار بادوام است و میتواند هر آزمون سفت و محکمی را با موفقیت پشت سر بگذارد، پس لوگوی مورد نظر خود را برای فهم بهتر مخاطبانتان باید ساده، مستحکم و حتی با حضور محصول مورد نظر طراحی کنید.

در وب سایت های مختلف جستجو کنید.

همچنین شما می توانید موضوع مورد نظر خود را در وب سایت های طراحی لوگو بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید. طرح اصلی لوگوهارا تقلید نکنید، اما اگر عنصر مناسبی را لازم دانستید، در لوگوی خود بکار ببرید. به علاوه برای غلبه به رقبا، میتوانید با پاسخ به سوالات زیر لوگویی متفاوت بسازید.
•    کسب و کار های یکسان با محتوای شما اغلب چه خدماتی را ارائه می دهند؟
•    لوگوی آنها با چه سبک و طرحی ساخته شده است؟
•    آیا متوجه فضایی که برای طراحی لوگویشان از آن الهام گرفته اند، شده اید؟
این مرحله همچنین میتواند شامل ویرایش چندین باره لوگو، برگزاری کنفرانس های کوچک با همکاران و قرار دادن خود به جای مشتریانتان نیز باشد. 

سبک لوگوی خود را مشخص کنید.

سبک و نوع لوگویی که برای طراحی انتخاب میکنید، کمک زیادی به انتقال احساسات برند شما می کند. برای طراحی لوگوهای صنعتی جدید، اغلب طراحان از طرح های پیچیده، شیک و تمیز استفاده می کنند. برخی از سبک هایی که می توانید از آنها برای طراحی لوگوهای خود استفاده کنید، عبارتند از:

لوگوهای مونوگرام

این لوگوها معمولا فقط از حروف اول کسب و کار ها تشکیل شده اند و طراحی سبکی دارند.

لوگوهای تایپ

لوگو تایپ ها اغلب تنها برروی دنیای فونت تمرکز دارند و شما میتوانید با کمک آنها لوگوهای جالبی خلق کنید.

لوگوهای تصویری

برای طراحی این سبک لوگوها میتوانید از یک نماد قابل تشخیص و خوب استفاده کنید. یعنی خیلی راحت میتوانید با انتخاب یک نماد مشخص بهترین نتیجه هارا برای لوگوی صنعتی کسب و کار خود طراحی کنید.

لوگوهای انتزاعی

در این سبک لوگوهای جدید، میتوانید از هر نوع علائم و نشانی به صورت ترکیبی استفاده کرده و در آخر یک لوگوی منحصر به فرد بسازید. برای طراحی لوگوهای صنعتی در این مرحله میتوانید از فونت های با تزئینات کم، فضاهای سفید و خالی بیشتر استفاده کنید و در آخر لوگویی ساده و زیبا خلق کنید.

رنگ و فونت مناسب برای لوگو صنعتی خود انتخاب کنید.

رنگ ها اغلب حالات و احساسات خاصی را به مخاطبان منتقل میکنند و مغز بیشتر مردم قبل از هرچیز متوجه آنها می شود و از طریق احساسات منتقل کننده این رنگ ها جذب یک کسب و کار می شوند. 
برای انتخاب یک رنگ مناسب میتوانید، رواشناسی رنگ هارا مطالعه کنید و بهترین آنهارا برای لوگو صنعتی خود به پالت رنگ خود بزنید. به علاوه فونتی که برای لوگوی خود انتخاب میکنید، باید ظریف ترین پیام های شمارا به مخاطبانتان برساند، پس با چندبار بررسی فونت ها و فرض کردن آنها برروی لوگویتان در کنار نماد ها،رنگ و غیره میتوانید لوگویی بسیار شیک و متفاوت داشته باشید.

لوگوی خود را ادغام شده با برندتان بسازید.

بعد از تمام بررسی های لازم و ضروری برای طراحی لوگوی کسب و کارتان، حال باید لوگوی خلق شده خود را به نوعی نزدیک به برند خود ایجاد کنید تا معرف شما از هر نظر تکمیل باشد و بتواند بهتر شمارا به مخاطبان معرفی نماید. سپس نتیجه آخر لوگوی خود را برروی کارت های ویزیت کسب و کار خود و غیره به نمایش بگذارید.

طراحی لوگوی صنعتی برای کسب و کار های کوچک

در طراحی لوگو صنعتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام طراحی لوگو صنعتی خود، به این فکر کنید که اصلا نماد و رنگ های انتخابی شما چگونه می توانند هویت برندتان را منتقل کنند. اگر نتیجه تلاش هایتان تا حد امکان و به گونه ای موثر بود، بی شک باید بدانید بهترین عملکرد هارا برای طراحی لوگوی خود انجام داده اید. 
ابتدا، برای طراحی لوگوی صنعتی خود باید عکسی نزدیک به موضوع مشخص کسب و کارتان انتخاب کنید، در اینجا اگر میخواهید لوگویتان بیشتر بر ارزشهای مشخص برندتان متمرکز شود، اشکال جزئی تری را برای رشد لوگوی خود انتخاب کنید. رنگ هارا دست کم نگیرید و در این مرحله بیشتر به ویژگی های فریبنده لوگوی خود از طریق رنگ انتخابیتان توجه کنید، در آخر باید بدانید آیکون و نماد های لوگوی صنعتی شما میتوانند سخرانی رسا تری را برای تمام مخاطبانتان اجرا نمایند. از دیگر نکات قابل توجه در طراحی لوگوهای صنعتی عبارتند از:
1.   موضوع مقیاس پذیری در طراحی این نوع لوگوها اهمیت بسزایی دارد. چراکه شما قرار است، در آخر از لوگوی خود برروی کارت های ویزیت، وب سایت و حتی لوازم اداری کسب و کار خود استفاده کنید، بنابراین طراحی لوگوی صنعتی خود را استاندارد به نتیجه برسانید.
2.   طراحی این نوع لوگوها نیز باید ساده باشد تا در ذهن مخاطبان زیادی باقی بمانند. در طراحی لوگوهای خود، از تصاویر و نماد هایی استفاده کنید که مرتبط به حوزه فعالیتتان باشد تا راحت تر برای مخاطبان قابل مشاهده و در آخر سریع تر وارد ذهن آنها شود.
3.   رنگ هایی مانند آبی، قهوه ای و سیاه گزینه های مناسبی برای طراحی لوگوهای صنعتی به شمار می روند ولی انتخاب هرکدام از آنها بستگی به نظر و خلاقیت شما دارد.

کدام عناصر در طراحی لوگو صنعتی ضروری هستند؟

اغلب، پیشنهاد ما برای طراحی لوگوهای صنعتی به صاحبان مشاغل، بکار گیری برخی از ابزارآلات و دستگاه های مشاغل برروی لوگو است. یعنی با انتخاب یک نماد خیره کننده، نسبت به رقبای خود تا چند قدم جلوتر هستید. 
همچنین شما میتوانید از محصولات تولیدی خود برروی لوگوهای صنعتی نیز استفاده کنید. در طراحی این سبک لوگوها اغلب نماد و اشکال مهم ترین هستند و در آخر باعث جذب مخاطبان بیشتر برای شما می شوند. در تصمیم گیری برای استفاده از هر بخش و عنصری در لوگویتان با دقت اقدام کنید زیرا لوگوی شما تا آخرین روز فعالیتتان در این شغل پاربرجاست و شما نمیتوانید بارها آنرا تغییر دهید.

نتیجه گیری

مانند هر کسب و کاری، چه شغل های کارخانه ای و چه مشاغل آرایشی و بهداشتی، لوگوهای صنعتی نیز یک جزء مهم در دنیای لوگوها هستند. استفاده از جزئیات ضروری و مهم بالا باعث ایجاد یک نتیجه بی عیب و نقص برای لوگو و هویت کسب و کار شما خواهد شد. 
به علاوه، در کنار ساخت یک لوگو صنعتی قوی باید محصولات و تمام جنبه های کاربردی خود را نیز با برنامه ریزی بهبود بخشید و روزانه ایده های جدید تری را امتحان کنید، تا مخاطبانتان بهتر با پیام و شغل شما کنار بیایند. همین امر باعث به یاد ماندنی شدن کسب و کار شما در ذهن آنها خواهد شد و حتی ممکن است آنهارا تا آخر به عنوان مشتری ثابت خود ملاقات کنید. پس در طراحی لوگوی کسب و کار صنعتی خود متمرکز و دقیق عمل کنید و اگر در حین طراحی آنها خسته شدید، بعد از 24 ساعت به دنیای استعداد های خود برگردید!