لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/13

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

طراحی لوگو عطر و ادکلن معمولا به سبک تایپوگرافی انجام می گیرد تا به راحتی بتوان نام برند را روی شیشه های عطر یا ادکلن چاپ کرد. به همین علت است که انتخاب فونت و سبک نوشتار در طراحی لوگو برندهای عطر و ادکلن اهمیت بسیار زیادی دارد.
اگر شما هم به تازگی یک برند عطر و ادکلن تاسیس کردید و به فکر ساخت لوگو حرفه ای برای آن هستید، بهتر است با چند نمونه لوگو برندهای عطر و ادکلن مشهور که در ادامه لوگوی آنها را با هم بررسی می کنیم، آشنا شوید تا برای طراحی لوگو عطر و ادکلن خود ایده بگیرید.

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

 

طراحی لوگوی عطر های برند Revlon

لوگوی رولون Revlon که در سال 1977 معرفی شد، لوگویی شیک و زیبا بود که همه حروف آن با حروف بزرگ نوشته شده است. در این تایپوگرافی، انتهای مثلثی حروف کاملا قابل تشخیص است و خط افقی "L" کشیده شده تا در قسمت پایین "O" ادغام شود.
اولین نسخه از لوگو با رنگ مشکی طراحی شد، که انتخاب کاملی برای شرکتی به حساب می آمد که در بخش لوازم آرایشی با رنگ های روشن و بافت های درخشان و بسته بندی آنها فعالیت می کرد.
اما طراحی لوگو عطر و ادکلن رولون (Revlon) در سال 1989 باز طراحی شد. تغییرات این دوره زمانی عمدتا مربوط به پالت رنگ بود، اما خطوط روی حروف نیز نازک تر شد تا کل تایپوگرافی، مطمئن و حرفه ای به نظر برسد.
پالت رنگ اکنون از سه سایه تشکیل شده است که به طور جداگانه مورد استفاده قرار گرفته اند. لوگو تایپ می تواند در بعضی از زمینه ها به رنگ سیاه و در برخی دیگر به رنگ سرخ مایل به قرمز ترسیم شود. اما در سال 2003 یک طراحی جالب از لوگو عطر و ادکلن رولون (Revlon) منتشر شد. یک نسخه سه بعدی از لوگو، با یک طرح کلی طلایی بسیار ظریف و نازک و سایه خاکستری تیره.
لوگو تایپ Revlon که با رنگ سیاه طراحی شد، پیچیده تر و لطیف تر به نظر می رسید، ونماینده بسیار خوبی برای این برند بوده و کاملاً جالب توجه است.
همچنین طراحی لوگو تصمیم گرفت تا با تغییر فونت از نوع سریف به سانس سریف، طراحی لوگو عطر و ادکلن رولون را شیک و مدرن کند و در عین حال ظاهر لوگو را ساده تر نشان دهد. این باطراحی لوگو باعث شد که کل تصویر ساده تر باشد و در عین حال پیشرفت شرکت و تمایل آن برای تغییر با کل دنیا و منافع مخاطبانش را نشان دهد.

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

فونت و رنگ به کار رفته برای طراحی لوگوی عطر و ادکلن رولون

لوگو Revlon فعلی در دو نوع رنگ قرمز و مشکی موجود است که هر دو، رنگ های بسیار قدرتمندی بوده و نمایانگر علاقه، سبک و حرفه ای بودن می باشند.
تایپوگرافی لوگو، نوشته شده با حروف بزرگ، ساده و در عین حال براق بدون خطوط تزئینی در نظر گفته شده و تمامی حروف با خطوط زیبا و برش های مستقیم در انتهای آنها طراحی شده است. فونت سفارشی مورد استفاده برای طراحی لوگو عطر و ادکلن رولون، تا حدودی شبیه به WT Volkolak Sans Display یا Acme Gothic Wide Light است.

طراحی لوگوی عطر و ادکلن L’OCCITANE

L’Occitane en Provence در سال 1976 تاسیس شد. امروزه این فروشگاه جزو شناخته شده ترین خرده فروشان بین المللی محصولات مراقبت از پوست صورت و بدن و همچنین عطر و ادکلن قرار دارد. دفتر مرکزی شرکت لوکسینت در مانوسک فرانسه است.

مفهوم و تاریخچه لوگوی عطر و ادکلن لوکسینت (L’occinate)

لوگوی L’Occitane بر اساس یک فونت سریف سنتی طراحی شده است که اشاره به میراث غنی شرکت دارد.
در لوگوی عطر و ادکلن لوکسینت دو عبارت دیده می شود: کلمه "L'Occitane" که بزرگتر است و در خط اول با حروف بزرگ نوشته شده و "En Provence “ که با حروف کوچکتر زیر آن به نمایش در آمده است.

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

 

در حالی که لوگوی نوشتاری این برند اغلب در پس زمینه سیاه به رنگ سفید دیده می شود، نسخه رنگی آن نیز محبوب است. سایه زرد به کار رفته در لوگوی رنگی لوکسینیت، در از خورشید سخاوتمند پروونس الهام گرفته شده است.

طراحی لوگوی عطر و ادکلن شنل (Chanel)

کوکو شانل در سال 1883 متولد شد و اکنون، پس از تقریباً 135 سال، هنوز هم شانل یکی از محبوبترین مارک های دنیای مد و عطر و ادکلن است! یک مارک قابل شناسایی، قوی، ظریف و مدرن. 
از کلاه های حصیری گرفته تا عطرهای مشهور، خلاقیت Coco Chanel در تمام زمینه ها تحولی را ایجاد کرده و تاریخ مد را رقم زده است. او همه قوانین را زیر پا گذاشت و به لطف غریزه و ایده هایش موفق به بدست آوردن زیبایی شد. کوکو شنل روح آن دوران را درک کرد و با تضعیف عقاید پیش فرض و آزاد کردن، استقلال و اعتماد به نفس زنان در لباس پوشیدن، انقلابی در آن ایجاد کرد.

لوگوی عطر و ادکلن برند شنل (Chanel)

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

این لوگوی تجاری دقت و سبک شنل را منعکس می‌کند: ساده، مینیمال و ظریف. 
استفاده از رنگ سیاه و سفید برای آن زمان ‌ها کاملا انقلابی بود و نشان داد که او سلیقه خاصی دارد که با سبک های سنتی متفوات است. طراحی لوگوی عطر و ادکلن شنل با دو حرف بهم پیوسته و مخالف " C" در یک پس‌زمینه سفید شکل می‌گیرد. 
فونت ساده ی این لوگو، در عین حال شکوه و جذابیت خود را بیان می‌کند و به همین جهت ابدی است.
طراحی لوگوی عطر و ادکلن برند شنل با دو C درهم فرو رفته در سال ۱۹۲۱ و زمانی ایجاد شد که عطر شنلN ۵ تازه به بازار عرضه شده بود و توسط کوکو شنل طراحی شد.
اگرچه نام اصلی او گابریل بود، اما به لطف نام مستعار "کوکو" که در دوران کودکی به او داده شده بود، دو حرف C را انتخاب کرد، اما به او فقط هنگامی که یک دختر بود داده شده بود. 
از این رو، لوگوی طراحی شده به گونه ای به گذشته خود کوکو شنل اشاره داشت، اما آن قدر در جهان مشهور شد که حتی پس از ۹۰ سال، همچنان برای بسیاری از برندهای مد، مانند فندی، گوچی و غیره الهام بخش شده‌است.
اگر به عکس مارک های دیگر آن دوره نگاه کنید، خواهید دید که لوگو عطر و ادکلن شنل از همان دوران بسیار قوی، چشم نواز و فوق العاده مدرن بود.

چاپ لوگوی عطر و ادکلن شنل روی شیشه 

شیشه عطر شنل N ° 5 کاملاً با سبک کوکو شنل مطابقت داشت، بنابراین انقلابی، منحصر به فرد و متفاوت نسبت به سایر رقبای خود ایجاد کرد. در سال 1921، رایحه ها بسیار رنگارنگ بودند و سبک هنری سنتی برای بیشتر شیشه های عطر مورد استفاده قرار می گرفت، اما کوکو همه این سنت ها را زیر پا گذاشت و شیشه عطری ساده و مینیمال شبیه به لوگوی عطر و ادکلن خود خلق کرد. جعبه این شیشه عطر نیز به شکل مستطیل عمودی است که خطوط سیاه در لبه های آن چاپ شده و کلمات شنل N ° 5 در مرکز آن دیده می شود.
جعبه و بطری عطر باریک بود، در حالی که درپوش الماسی شکل عطر شنل N ° 5 از هندسه Place Vendome در پاریس الهام گرفته شده بود، جایی که کوکو از سال 1931 تا زمان مرگ در یک مجموعه در هتل ریتز زندگی می کرد.

رنگ به کار رفته برای طراحی لوگوی عطر و ادکلن شنل

رنگ های لوگو 90٪ سیاه و سفید هستند و این از ویژگی مخصوص سبک شنل است که کلاس، ظرافت و تجمل را برای انتخاب این دو رنگ به ارمغان می‌آورند. انتخاب این 2 رنگ براساس لباس فرم و پوشش سر سفید صومعه ای مربوط می شود که توسط راهبه های ارفاژ نزدیک محل زندگی کوکو شنل در کودکی پوشیده می شد.
رنگ سفید قادر به جذب تابش نوری است که دریافت می کند. سفید آغاز همه رنگ ها است. تصفیه شده، با سلیقه و نشان دهنده بی گناهی است. رنگ مشکی نیز تصفیه شده و جذاب است و همراه با رنگ سفید، امکانات نامحدودی را ارائه می دهد. تأثیرات مثبت و منفی این دو رنگ متضاد برای طراحی لوگو عطر و ادکلن، همیشه بسیار چشمگیر، چشم نواز و انتخابی است.

طراحی لوگوی عطر و ادکلن برای لاگوست

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

 

لوگوی لاگوست برای برندی که به عنوان یک تولیدکننده سطح بالای پیراهن تنیس شناخته می شد طراحی شد اما امروزه دامنه عملکرد آن بسیار متنوع شده و نه تنها پوشاک، بلکه کفش، عطر، محصولات چرمی، ساعت‌های مچی، و عینک ها را نیز شامل می‌شود.

مفهوم و تاریخچه طراحی لوگو عطر و ادکلن لاگوست

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

 

لوگوی لاگوست یکی از معروف‌ترین مارک‌های ورزشی و نمادین است که از نقطه تولید پوشاک تنیس آغاز به کار کرد، بنیانگذار آن رنه لاگوست، یکی از درخشان‌ترین ستارگان جهان در رشته تنیس در دهه ۱۹۲۰ بود. 
یک تمساح سبز که بلافاصله قابل شناسایی است، نماد تجاری آن اولین بار در سال ۱۹۲۶ روی یک چوگان تنیس قرار گرفت و از آن زمان به بخش اجتناب‌ناپذیری از هویت بصری لوگو لاگوست تبدیل شد.

۱۹۳۳ - ۱۹۸۴:

 لوگوی لاگوست که در سال ۱۹۳۳ معرفی شد، تصویر دقیقی از یک تمساح را با دهان باز به نمایش گذاشت. این جانور به صورت افقی و درست در سمت راست قرار گرفته بود و در سایه‌های شیب دار اجرا می‌شد که تصویر را واقع‌بینانه و شفاف می‌ساخت. این نسخه، هیچ نوشته اضافی نداشت، اما همین نماد برای شناساندن برند لاگوست در طول سال ها کفایت می کرد.

۱۹۸۴ - ۲۰۰۲:

 برای اولین بار، لوگو در سال ۱۹۸۴ بازطراحی شد و این زمانی است که تمساح به شکل برجسته خود تبدیل شد که همه ما امروزه می‌توانیم آن را ببینیم. این لوگو عطر و ادکلن با حروف سیاه و پررنگ زیر آن همراه بود. تایپوگرافی تماما با حروف بزرگ در یک اندازه ، براق، ضخیم و با لبه های نرم حروف طراحی شد.

۲۰۰۲ - ۲۰۱۱:

 اصلاح مجدد لوگو در سال ۲۰۰۲ انجام گرفت درحالیکه ترکیب رنگ و پالت رنگی نسخه قبلی خود را حفظ کرد، اما نماد آن کوچک‌تر و تایپوگرافی بزرگ‌تر شد. طراحی حروف لوگو عطر و ادکلن اندکی دورتر از هم قرار گرفتند، و این امر نوعی حس استحکام و قدرت را به کل تصویر می‌بخشید. 
اما در مورد این، خطوط شکل تمساح نازک و تیز شد و خطوط سفید روی بدن آن کاهش یافت. همچنین یک نسخه تک‌رنگ خلق شد که به عنوان آرم تجاری برای نیازهای رسمی و مقالات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

۲۰۱۱ - امروز:

نماد کروکودیل‌ در سال ۲۰۱۱ در لوگو عطر و ادکلن لاگوست حتی کوچک‌تر هم شد و تایپوگرافی بزرگتر شد. نوع فونت با لبه های گرد و برش های مشخص و مستقیم جایگزین شد که یک حس جدی بودن و فداکاری را همراه با ابدی بودن و قابلیت اطمینان به لوگو اضافه کرد.

فونت به کار رفته در طراحی لوگوی عطر و ادکلن لاگوست (Lacoste)

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

 

فونت به کار رفته برای طراحی لوگو عطر و ادکلن لاگوست، یک فونت سفارشی است که مخصوص این برند طراحی شده است. لبه های این فونت در برخی حروف گرد و در برخی دیگر تیز هستند. به همین علت، پیدا کردن فونتی مشابه با آن بسیار مشکل است. 

رنگ مورد استفاده برای طراحی لوگوی عطر و ادکلن لاگوست (Lacoste)

 

طراحی لوگوی عطر و ادکلن

نماد اصلی لوگو لاگوست، یک تمساح سبز با نقطه‌های سفید و دهان قرمز است. اما گاهی اوقات، رنگ‌ها می‌توانند معکوس شوند: یک تمساح سفید در پس‌زمینه سبز.