لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/07

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

طراحی لوگو پاکسازی پوست برای بسیاری از برندها از جمله کلینیک های پوست و زیبایی، متخصصین پوست و برندهای تولید کننده محصولات اسکین کر کاربرد دارد. اگر شما هم قصد طراحی لوگو برای یکی از برندهای مرتبط با پاکسازی پوست دارید، می توانید از نمونه لوگوی مشهورترین برندهایی که در این زمینه کار می کنند ایده بگیرید.

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

لوگوی نیویا (Nivea): مشهورترین برند تولید محصولات بهداشتی برای پاکسازی پوست

نیویا (NIVEA) در بهار سال 1882 تاسیس شد. امروزه این برند پاکسازی پوست آلمانی به شرکت Beiersdorf Global AG در هامبورگ تعلق دارد. NIVEA یک برند تجاری تولید کننده محصولات مراقبت از پوست و بدن به خصوص پاکسازی پوست است که در سطح جهانی شناخته شده و حمایت می‌شود. این شرکت در اصل توسط داروسازی به نام کارل پاول بییرزدورف در 28 مارس 1882 تأسیس شد. 
در سال 1900، شرکت توسط اسکار تروپلوویتز اداره می شد. در همان سال، او توانست یک امولسیون کننده آب در روغن تولید کند که به طور معمول به عنوان کرم پوست استفاده می شود. این محصول اولین امولسیون پایدار این نوع محصولات بود. نام اصلی این شرکت Eucerin بود که بعداً به NIVEA تبدیل شد.
برند NIVEA در تمام جبهه های صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات پاکسازی پوست به یک نام ثابت تبدیل شده است. محصولات آنها از لوسیون بدن کلاسیک، ژل های شستشو و شامپوها گرفته تا محصولات مختلف حالت دهنده مو و همچنین کرم های معروف برای هر نوع پوست متفاوت است.

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

معنی و تاریخچه لوگو نیوا

1949: لوگو Nivea از فونت نوع زاویه‌دار استفاده کرده که حتی در لوگوی فعلی نیز خود را نشان می‌دهد. ساخت این لوگوی منحصر به فرد به گونه ای است که نوک دو حرف "A" و "N" بالاتر از حروف دیگر است. در حالی که لوگو سیاه و سفید آن نیز وجود دارد، اما می توانید نسخه هایی با رنگ های نمادین مختلف آبی و سفید Nivea را نیز پیدا کنید.
2004: علاوه بر لوگو های ذکر شده در بالا، نام تجاری نسخه ای با تزئینات نقره ای معرفی کرد. 
2011: یک طرح گرد به طراحی لوگو این برند محصولات بهداشتی و پاکسازی پوست اضافه شد. در این لوگو، کلمه "Nivea" داخل دایره ای قرار گرفت که با سایه آبی تیره پر شده است.

فونت و رنگ به کار رفته در طراحی لوگو پاکسازی پوست نیوا (Nivea)

لوگوی نمادین Nivea در سال 2011 بازطراحی شده است و تمام حروف با طرح حروف sans-serif هندسی با نوک تیز و خطوط حروف توپر نوشته شده است. خطوط کمی کشیده و لبه های مثلثی آن باعث می شود کلمه کلیدی فوراً در سرتاسر کره زمین قابل تشخیص باشد. Nivea از سبک نوشتاری برای طراحی لوگو پاکسازی پوست خود استفاده می کند و فونت به کار رفته برای تایپوگرافی آن تقریباً به فونت هایی مانند Eagle، Bovine MVB و Resolute NF نزدیک است.
پالت رنگی سفید و آبی که در دهه 1940 توسط این برند انتخاب شده، هندسه ساده ترکیب آن را درخشان نشان می دهد. حروف سفید یکپارچه در زمینه آبی روشن، نشانگر حرفه ای بودن نام تجاری، کیفیت بالای محصول و قابلیت اطمینان آن است. طرح رنگ همچنین باعث ایجاد حس اعتماد و راحتی می شود.

عناصر طراحی لوگو NIVEA

در 100 سال حیات خود، لوگو NIVEA تغییرات و طراحی جدیدی را تجربه کرده است. این برند برای اولین بار با رنگ آبی چشم نواز شناخته شد.
همانطور که در بالا ذکر شد، این شرکت در ابتدا Eucerin نامگذاری شد. Eucerin ماده‌ای است از مواد شیمیایی حاصل شده و یکی از ترکیبات ایجاد یک کرم زیبایی فوق العاده بود. پس از گذشت چند سال، این شرکت نام خود را به NIVEA تغییر داد. NIVEA از یک کلمه لاتین niveum یا niveus آمده است که به معنی سفید برفی است.

رنگ آبی در لوگو NIVEA

رنگ آبی در لوگو NIVEA از سال 1925 بخشی از هویت این شرکت بوده و مدتهاست که ارزش تجاری را در خود جای داده است. به جز این، رنگ آبی نماد مفهوم نزدیکی، اعتماد و تخصص مصرف کنندگان است. رنگ آبی شاخص لوگو NIVEA اکنون از ارزش های این برند محسوب می شود. محصولی که مصرف کنندگان می توانند آن را احساس کنند و ببینند، زیرا تمام محصولات پاکسازی پوست آن در سراسر جهان قابل تشخیص است.
رنگ آبی و سفید در کنار هم همچنین مفهوم پوست نرم و زیبا را منتقل می کندکه در واقع نمایانگر تاثیر محصولات پاکسازی پوست نیوا است. طراحی لوگو پاکسازی پوست نیوا نشان می دهد که محصولات آن نه تنها با پوست مصرف کنندگانشان سازگار است بلکه به راحتی قابل استفاده، اداره و نگهداری است. 

طراحی لوگو لورال – بزرگترین برند تولید کننده محصولات پاکسازی پوست

بزرگترین شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی جهان، L’Oréal S.A.، در حومه شمال غربی پاریس واقع شده است که Clichy نام دارد. برخی از زمینه هایی که این شرکت در آنها فعالیت می کند عبارتند از: تولید رنگ مو، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، عطر، و غیره.

معنی و تاریخچه لوگو لورال

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

تاریخچه گروه L’Oréal به سال 1909 برمی گردد، زمانی که شیمی دان جوان اوژن شوئلر به آرایشگاه های پاریس رنگ مویی را که خودش خلق کرده بود، پیشنهاد داد. نام رنگ Auréale بود. بنابراین، از همان اولین قدم های خود، این شرکت به سمتی حرکت کرده است که به آن معروف است: یعنی استفاده از تحقیق و نوآوری برای زیبایی آفرینی.
این شرکت تنها ده سال بعد به ثبت رسید. در آن زمان، کارمندان فقط شامل چهار شیمی دان (از جمله بنیانگذار) آن می شد، در حالی که تا سال 1951 بیش از 100 کارمند وجود داشت. تا سال 2017، بیش از 20،000 نفر در L'Oréal کار می کردند و این گروه بیش از 500 مارک تجاری دارد.

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست برای لورال

در واقع، لوگوی پاکسازی پوست LOreal یک تصویر یا نماد نیست، بلکه فقط یک لوگوی نوشتاری است. به همین دلیل نوع و نحوه ارائه هر حرف برای جلوه بصری کلی ضروری است. حروف با فونت درشتی نوشته شده اند و طراحی آنها که در دو اندازه آورده شده بسیار جذا ب است: "L" و "O" نسبت به سایر حروف بزرگتر هستند.

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

عبارت "زیرا من شایسته ام" اولین بار در سال 1973 در یک تبلیغات لورآل ظاهر شد. این عبارت توسط یک نویسنده 23 ساله ایلون اسپشت با مک کان اریکسون نوشته شده است. این عبارت بسیار محبوب بود و نیویورکر حتی در سال 1999 مقاله ای را به آن اختصاص داد.

فونت لوگو پاکسازی پوست لورال 

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

نوع فونت انتخاب شده برای نوشتن کلمه LOreal بسیار خوانا و واضح است. ما نمی توانیم هیچ ویژگی منحصر به فرد برجسته ای را مشاهده کنیم: هر حرف به شکلی است که به نظر می رسد. به دلیل فونت ساده و مینیمالیستیک، این لوگو بسیار شناخته شده باقی می ماند و شما را در این که متعلق به چه کسی است دچار تردید نمی کند.

رنگ به کار رفته برای طراحی لوگو پاکسازی پوست لورال

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

لوگوی L’Oreal در اصل به صورت ترکیبی از سفید و سیاه ارائه می شود. لوگوی شرکتی از رنگ مشکی به عنوان پس زمینه برخوردار است، در حالی که تایپوگرافی خود به رنگ سفید (منفی) آورده شده است. با این حال، عکس آن نیز قابل قبول است. این ترکیب زیبا و کلاسیک ترکیبی از خلوص (سفید) و رمز و راز (سیاه) است.
همچنین لازم به ذکر است که بسته به زمینه بصری ممکن است لوگو در رنگهای مختلف دیگری نیز ارائه شود. اغلب اوقات، این لوگو سایه های طلایی را، گاهی اوقات به صورت سه بعدی نشان می دهد.

لوگوی برند Lancome – معتبرترین برند تولید کننده محصولات پاکسازی پوست

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

Lancôme نام برند لوکس لوازم آرایشی است که در سال 1935 در فرانسه تاسیس شد و توسط گروه بزرگ L'Oréal در سال 1964 خریداری شد. این مارک به خاطر محصولات عالی و مراقبت از پوست و آرایش و همچنین عطرهای خود معروف است که در سراسر جهان فروخته شده و دوست داشته می شوند.

معنی و تاریخچه لوگو لانکوم

Lancôme یکی از مارک هایی است که یک بار سبک خود را انتخاب کرده و بدون تغییر از آن پیروی می کند. لوگوی این برند در ابتدای تاریخچه آن طراحی شده بود و تقریباً تا به امروز دست نخورده باقی ماند.
ساخت لوگوی تجاری این برند مبتنی بر یک اصل ظرافت ساده و شیک است که توسط قوم شناسی نام "Lancôme" ایجاد می شود، و باعث ایجاد حس رمز و راز گونه می شود. این نام توسط صاحبان آن، d’Ornano، انتخاب شده که از جنگل Lancosme، معروف به گلهای رز الهام گرفته شده است.
گل سرخ نقش بسیار مهمی در تاریخ لانکوم ایفا کرد و اولین و تنها نماد گرافیکی مارک گل رز طلایی زیبا و پیچیده ای را به تصویر کشید که نمادی از زیبایی و زنانگی است. 
گل سرخ معمولاً روی بسته بندی محصول، بالای لوگو تایپ نمادین Lancôme، که همه حروف به شکل بزرگ نوشته شده است، قرار می گیرد. لوگوی موجود در بطری های کرم و عطر همچنین دارای سایه های طلایی است، اما پالت رنگ رسمی این مارک تک رنگ است.
لوگوی پاکسازی پوست Lancome در کل مجموعه ای متنوع و کاملا ظریف به نظر می رسد.  این لوگو دارای حال وهوا و سبک، لوکس و نفیس است، اما نشان از مارک تجاری با کیفیت محصول و مواد تشکیل دهنده آن دارد. در این لوگو، کلمه "پاریس" با حروف بزرگ با علامت اصلی با فونت سنتی sans-serif اجرا می شود و به آن سبکی مدرنیته و با ثبات می بخشد.

مفهوم فونت و رنگ لوگوی پاکسازی پوست لانکوم

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

در طول سال ها، لوگوی Lancôme تغییر چندانی نکرده است و فقط دو نوع اصلی وجود دارد که بسته به خط تولید و هدف، هنوز توسط این مارک استفاده می شود. نسخه شماره یک، که در دهه 1930 طراحی شده است، دارای نوعی حروفچینی است که بسیار نزدیک به فونت های Bell Pro Regular و Carlson Family، با یک علامت بسیار ظریف و نازک بالای حرف "O" است.
برای نسخه دوم لوگو Lancôme، از مجموعه حروف کمی جسورتر و مدرن تر استفاده می شود که تقریباً به سبک های منظم Agatho نزدیک است، دارای خطوط ضخیم تر و سری های عظیم مثلثی است. خط دور بالای "O" در اینجا دارای خطوط طولانی تر و قابل مشاهده است. این نسخه دوم از لوگو، که کمی بعد از نسخه اصلی طراحی شده است، دارای سبک خاص معاصر است و خطوط سنتی و با کلاسی را به خطوط با اعتماد به نفس و مرسوم تبدیل می کند. 
پالت رسمی رنگ لوگوی Lancôme تک رنگ است. حروف سیاه روی زمینه سفید که یک ترکیب کلاسیک فوق العاده را تشکیل می دهد. این نشان دهنده ثبات، جدیت و ظرافت شرکت است و به ارزش سبک و حرفه ای بودن آن اشاره دارد.
عناصر اضافی و طراحی بسته بندی محصولات Lancôme معمولاً در پالت های طلایی و سیاه یا طلایی و سفید اجرا می شوند که ظاهری فانتزی و شیک دارند و بر اصل و هدف برند تأکید دارند.

لوگوی SHISEIDO

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

در حالی که لوگوی شرکت مراقبت شخصی پوست ژاپن Shiseido در سال 2016 به روزرسانی شد، سبک کلی طراحی تقریباً ثابت ماند.

معنی و تاریخچه لوگوی Shiseido

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

هم لوگوی فعلی Shiseido و هم لوگوی قدیمی نام این برند را در نوع کاملاً مشابه sans serif نشان می داد. اگر حرف "s" نبود این طرح به نظر عمومی می رسید. این حروف شکلی غیرمعمولی دارند - به نظر می رسد گویی تنها منحنی های "عادی" کمی صاف شده است. اولین "S" بزرگتر از s دوم است.
لوگوی قدیمی بنفش بود، در حالی که لوگوی فعلی قرمز است. همچنین، نوع آن در لوگوی قدیمی کمی نازک تر بود، در حالی که نسخه فعلی آن جسورتر به نظر می رسد.

دهه 1990 – 2016

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

2016 – تاکنون

 

طراحی لوگوی پاکسازی پوست

 

فونت و رنگ به کار رفته برای طراحی لوگو پاکسازی پوست Shiseido

مشخصات بصری لوگوی پاکسازی پوست Shiseido با توجه به سلیقه آسیایی ها، از زیبایی قابل قبولی برخوردار است. تایپ مینیمالیستی لوگوی آن که فقط دارای دو جزئیات منحصر به فرد است، با حروف کوچک و کاملاً تمیز نشان داده شده است.
نوع فونت کاملا سفارشی است که منحصراً برای طراحی لوگو پاکسازی پوست Shiseido بر اساس فونت هایی مانند Todes Bold یا Blacker Sans Pro Text ExtraBold طراحی شده است،، اما هر دو حرف "S" که نرم و کشیده طراحی شده در هیچ لوگوی دیگری دیده نمی شود.
پالت رنگ قرمز و سفید مارک تجاری نشان دهنده قدرت و زیبایی است، اما گاهی اوقات بسته به  نوع بسته بندی محصول، می توان آن را به سایه های نقره ای و طلایی تک رنگ یا روشن تغییر داد. لوگوی نمادین در تمام رنگ هایی که دیده می شود قوی و شیک به نظر می رسد، زیرا در شخصیت آن چیزی منحصر به فرد و قدرتمند وجود دارد.