لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/10/30

طراحی لوگو توسط لوگو ساز آنلاین بهتر است یا طراح لوگو حرفه ای؟

هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، نیاز دارید که به عناصر مختلف برای بازاریابی و تبلیغات برند خود فکر کنید. یکی از این عناصر که تاثیر قابل توجهی در شناساندن برند شما دارد، طراحی لوگو به عنوان هویت بصری کسب و کارتان است که می‌تواند توسط لوگو ساز آنلاین یا طراح لوگو حرفه ای انجام گیرد. لوگو برای انتقال شخصیت و پیام برندتان به مشتریان مهم است.
به طور معمول، صاحبان کسب و کارها برای طراحی لوگو خود به یکی از این دو گزینه فکر می‌کنند. برخی انتخاب می‌کنند که این کار را خودشان با یک لوگوساز آنلاین رایگان که به صورت اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار تحت وب وجود دارد، انجام دهند، در حالی که برخی دیگر انتخاب می‌کنند که یک طراح حرفه‌ای را برای ساخت لوگوی خود استخدام کنند.
بحث های زیادی در مورد اینکه طراحی لوگو ساز آنلاین بهتر است یا طراح لوگو حرفه ای وجود دارد به همین علت تصمیم گرفتیم که در این مقاله مزایا و معایب هر یک را مطرح کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدامیک بهتر است! 

مزایا و معایب استفاده از لوگو ساز آنلاین

اگر عبارت لوگو ساز آنلاین را در گوگل سرچ کنید، تعداد زیادی از اپلیکیشن های موبایل و برنامه های ساخت لوگو آنلاین را پیدا می‌کنید که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. بررسی همه این گزینه های مختلف بسیار زمانبر است هرچند شما می‌توانید با یک کلیک به سایت یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشید اما آنچه که می‌تواند لوگو ساز آنلاین را به گزینه ای جذاب تبدیل کند، رابط کاربری ساده و ابزارهای حرفه ای است که حتی به افراد مبتدی نیز امکان ساخت لوگو کسب و کارشان را بدهد.
بنابراین برای پیدا کردن بهترین لوگو ساز آنلاین باید وقت بگذارید و ویژگی های هر نرم افزار را بررسی کنید تا مطابق نیازهای شما باشد. برای کمک به شما ما چندین برنامه آنلاین و رایگان را برای ساخت لوگو بررسی کردیم و از بین آنها، لوگوساز آنلاین لوگونومی را به عنوان بهترین برنامه طراحی لوگو به شما معرفی می‌کنیم. در این اپلیکیشن لوگو ساز تحت وب می‌توانید با قالب های آماده که برایاس حوزه کسب و کارتات به شما پیشنهاد می‌شود شروع کنید و با ابزارهای حرفه ای آن هر گونه تغییری را که نیاز دارید روی لوگو بدهید.
امکان اضافه کردن متن، آیکون، شعار و هر عنصر دیگری به صورت رایگان در این برنامه وجود دارد و شما می‌توانید لوگوی طراحی شده خود را با فرمت برداری دانلود کنید.
حالا بیایید با مزایا و معایب طراحی لوگو با لوگو ساز آنلاین آشنا شوبم:

مزایای برنامه ساخت لوگوی آنلاین

اپلیکیشن های آنلاین و رایگان تحت وب برای ساخت لوگو مزایای بی شماری دارند از جمله:

رابط کاربری آسان 

اولین مزیت لوگوساز آنلاین، سهولت استفاده از ابزارهای است. هر فرد مبتدی، حتی بدون تجربه طراحی، می‌تواند با استفاده از این برنامه‌ها یک لوگو را بدون دردسر زیادی خلق کند. ابزارهای ارائه شده به راحتی قابل درک و کاربر پسند هستند.

طراحی لوگو سریع

اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف طراحی لوگو کنید و به دنبال ساخت یک آرم تجاری سریع و موقت برای شروع بازاریابی کسب و کار خود هستید، با نرم افزار لوگو ساز آنلاین می‌توانید خیلی سریعتر از یک طراح گرافیک حرفه ای‌، لوگوی خود را بسازید. 
نرم افزارهای ساخت لوگوی آنلاین می‌توانند با استفاده از مشخصات اولیه ای که در ابزار های نرم افزار گنجانده شده، می‌توانند پیسنهادهای متنوعی برای طراحی ارائه دهند که می‌تواند در زمانی که نیاز فوری به یک آرم تجاری دارید یا می‌خواهید کسب و کار خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید، مفید واقع شود.

طراحی لوگو ارزان و مقرون به صرفه

بزرگترین مزیت لوگوساز آنلاین امکان طراحی لوگو ارزان است که حتی می‌تواند کاملاً رایگان باشد یا هزینه بسیار کمی داشته باشد. اگر بودجه کمی دارید و خیلی نگران کیفیت نهایی نیستید، طراحی با برنامه ساخت لوگو می‌تواند عالی باشد. البته برخی از لوگوسازهای آنلاین، در صورتی که به صورت رایگان لوگو طراحی شده را دانلود کنید، یک واترمارک روی طرح‌ها قرار می‌دهند که برای حذف آنها باید هزینه ناچیزی را پرداخت کنید یا عضو اپلیکیشن شوید البته باز هم هزینه طراحی لوگو در لوگو ساز‌ها بسیار ارزانتر از سفارش طراحی لوگو به یک طراح گرافیست حرفه ای است.

معایب طراحان لوگوی آنلاین

در کنار مزایای ذکر شده، معایبی نیز برای طراحی لوگو با برتامه های آنلاین وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

طراحی لوگو غیر حرفه ای

طراحی لوگو به صورت آنلاین برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا مناسب است و به طور کلی آنها می‌تواننر در شروع بازاریابی خود از طرح های غیرحرفه ای نیز کمک ب،یرنر تا برند خود را در بازار مطرح کنند. اما موفقیت بدست آمده برا افزایش آگاهی از برند که بسیاری از لوگوهای ساخته شده توسط طراحان به آن دست می‌یابند ممکن است بسیار بیشتر از لوگوهای غیرحرفه ای که توسط لوگو ساز آنلاین ساخته شده باشد و این غیرحرفه ای بودن احتمالا در دراز مدت می‌تواند تأثیر منفی بر برند شما داشته باشد. به عنوان مثال، در لوگوهای ساخته شده با برنامه لوگوساز آنلاین ممکن است اصول کلیدی طراحی که می‌توانند بر اعتبار نمایش بصری برند تأثیر بگذارند، نادیده گرفته شده باشد و مثلاً استفاده نادرست از  چیدمان عناصر باعث نامتعادل شدن تایپوگرافی یا ناخوانا شدن آن شده باشد.
اگر از هر طراح لوگوی حرفه ای بپرسید، احتمالاً به شما خواهند گفت که قلب، روح و تخصص خود را در طراحی هر لوگویی که خلق می‌کنند به کار می‌گیرند زیرا می‌خواهند بهترین طرح را به مشتری خود ارائه دهند. اما اپلیکیشن طراحی لوگو آنلاین نمی تواند این کار را انجام دهد و مهم نیست که لوگو در ابتدا چقدر خوب به نظر می‌رسد، ممکن است در نهایت نتیجه ای را که از آن انتظار داشتید بدست نیاورید.

محدود شدن به طرح های پیشنهادی و خلاقیت کمتر

در حالی که شما می‌توانید به سرعت و به راحتی یک لوگو را براساس نیازهای خود خلق کنید، اما همچنان به طرح‌ها و ابزارهایی که سازنده لوگو در اختیار شما می‌گذارد محدود هستید. درحالیکه یک طراح گرافیک حرفه ای محدودیت ابزار ندارد و می‌تواند فراتر از محدودیت های طرح های پیشنهادی توسط لوگوساز رایگان کار کند تا ایده های جدید و بدیع ارائه دهد.

امکان کپی بودن طرح لوگو و عدم رعایت حق کپی رایت

با استفاده از طرح های پیشنهادی یک سازنده لوگوی آنلاین، احتمال زیادی وجود دارد که شخص دیگری بتواند همان لوگو یا لوگوی بسیار مشابهی را که شما طراحی کرده اید. خلق کند که می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مضر باشد، به خصوص اگر یک رقیب دارای لوگوی مشابه با شما باشد.
مشکل طراحی لوگو با لوگوساز آنلاین این است که ممکن است فکر کنید طراحی شما منحصر به فرد است اما طرح شما می‌تواند تحت تأثیر سایر لوگوها یا تصاویری باشد که دیده اید. شاید این مسئله چندان به نظر شما مهم نباشد، اما اگر لوگوی شما بیش از حد شبیه به شرکت دیگری باشد، ممکن است علیه شما اقدام قانونی انجام دهند. یک طراح حرفه ای از فرآیندی استفاده می‌کند تا بهترین لوگو منحصر به فرد را برای برند شما بدون هیچ گونه کپی برداری خلق کند.

 

طراحی لوگو توسط لوگو ساز آنلاین بهتر است یا طراح لوگو حرفه ای؟

سفارش ساخت لوگو به یک طراح لوگو حرفه ای

وقتی با یک طراح گرافیک حرفه ای برای ساخت لوگو کار می‌کنید، احساس متفاوتی وجود دارد. بیایید نگاهی به مزایا و معایب کار با یک متخصص بیندازیم.

مزایای طرحی لوگو توسط طراحان حرفه ای

از مهمترین مزایای سفارش طراحی لوگو به یک طراحی حرفه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر عالی روی مخاطب

مشتریان در همان چند ثانیه پس از مشاهده یک تبلیغ، در مورد کسب و کار شما تصمیم می‌گیرند. اغلب اوقات، اولین چیزی که یک مشتری بالقوه در مورد شرکت شما می‌بیند، لوگو برندتان است. داشتن لوگویی که به خوبی طراحی شده باشد، راهی عالی برای ایجاد یک تاثیر خوب است.
یک طراح حرفه ای می‌تواند پیام کلیدی یک کسب و کار را دریافت کند و آن را به نمایشی بصری از آنچه کسب و کار شما می‌خواهد توجه مشتری به آن جلب شود، تبدیل کند.

طراحی حرفه ای لوگو

یکی از بزرگترین مزایای انتخاب یک طراح گرافیک حرفه ای برای ساخت لوگو کسب و کار تان نسبت به لوگوساز آنلاین، تجربه ای است که آنها در انجام این کار دارند. با نگاه کردن به کارهای گذشته آنها یا تحقیق درباره آنها می‌توانید مطمئن شوید که لوگو توسط فردی توانا ایجاد شده است تا بهترین لوگوی ممکن را به دست آورید. طراحان گرافیک حرفه ای باید درک عمیقی از  تکنیک های چیدمان، روانشناسی رنگ و سایر استراتژی های طراحی داشته باشند که اطمینان حاصل شود که طراحی لوگو نهایی با پیام برند شما سازگار است و می‌تواند در طولانی مدت برای شما کارایی داشته باشد.

هویت بصری قوی برای کسب و کار 

لوگوی خوب یک عنصر اساسی برای شناساندن هویت برند شماست. اما لوگوی شما تمام برند شما نیست. در حالی که نقش مهمی ایفا می‌کند، بیشتر نمایش بصری (یا هویت) برند شما است. به این موضوع فکر کنید، تمام تصاویر و تبلیغات نایک برای برند آنها است، اما فقط زمانیکه عکسی از لوگوی آنها را بهمی بینید دقیقا می‌دانید که مربوط به کدام برند است. یک طراح لوگو باتجربه اهمیت شناخت ویژگی های برند شما و انتقال موفقیت آمیز پیام برند تان را از طریق یک سیستم هویت کامل (مانند لوگو، تایپوگرافی، رنگ، متن، فونت و برنامه های کاربردی دیجیتال) درک خواهد کرد.

دریافت فایل لوگو به فرمت های وکتور و برداری مختلف

همانطور که تجارت شما رشد می‌کند، به ناچار می‌خواهید از لوگوی جدید خود در پلتفرم های مختلف و همچنین رسانه های تبلیغاتی متنوع استفاده کنید. طراحان می‌توانند آرم‌ها را در انواع فایل‌های مختلف JPEG، PNG، EPS، PDF و غیره به شما تحویل دهند که می‌توانید از آن‌ها در چندین پلتفرم دیجیتال یا حتی برای چاپ در سایزهای بزرگ و کوچک استفاده کنید.

بازگشت سرمایه گذاری

در حالی که برای برخی از کسب و کارها، پرداخت هزینه به یک طراح لوگو حرفه ای می‌تواند خارج از بودجه آنها باشد، اما باید به این نکته توجه کنید که طراحی لوگو به صورت حرفه ای در درازمدت به افزایش مشتریان و اعتبار کمک می‌کند درنتیجه سرمایه گذاری اولیه شما قطعا با چندین برابر سود به شما باز می‌گردد.

معایب ساخت لوگو توسط طراحان حرفه ای

اکنون بیایید برخی از جنبه های منفی سفارش لوگو به طراحان حرفه ای را مرور کنیم:

هزینه زیاد طراحی لوگو در مقایسه با لوگوساز آنلاین 

همانطور که در بالا بیان کردیم، داشتن یک طراح گرافیک مجرب که شخصاً برای کسب و کار شما آرم بسازد، همیشه ارزان نیست (در مقایسه با برنامه لوگوساز رایگان!). در حالی که مبلغ دقیقی که ممکن است پرداخت کنید می‌تواند متفاوت باشد، به طور کلی یک طراح با سال‌ها تجربه معمولاً بیش از یک تازه کار از شما هزینه دریافت می‌کند. ممکن است فکر کنید پرداخت قیمت کمتر برای ساخت لوگو بهتر است، اما انتخاب طراحانی که لوگو ارزان می‌سازند ممکن است نتایج با کیفیتی نداشته باشد.

زمان طولانی برای طراحی لوگو

معمولا طراحان حرفه ای بسیار پرمشغله هستند و ساخت لوگوی شما توسط انها ممکن است چند هفته زمان ببرد. درحالیکه با لوگوساز آنلاین لوگونومی می‌توانید در کمتر از ۱ ساعت یک لوگوی جذاب طراحی کنید.

نتیجه گیری: طراحان حرفه ای در مقایسه با لوگوساز آنلاین رایگان

هنگامی که به عقب برمی‌گردیم و نگاهی به مزایا و معایب انتخاب بهترین روش برای طراحی لوگو می‌اندازیم، احساس می‌کنیم که بهترین گزینه برای اکثر مشاغل مشخص است: طراح حرفه‌ای لوگو.
اما برای برخی کسب و کارها که بودجه محدودی دارند و طراحی لوگو در مدت زمان کوتاه و سریع برای آنها مهم است، به نظر می‌رسد که استفاده از یک لوگوساز آنلاین، انتخاب بدیهی باشد. با این حال، در دراز مدت، سازگاری، حرفه ای بودن و منحصر به فرد بودن طراحی لوگو که توسط یک طراح گرافیک حرفه ای ایجاد می‌شود، ارزش پرداخت قیمت طراحی لوگو را دارد. 
اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید برند خود را با هویت بصری ثابت و فریبنده به‌طور مؤثر به تصویر بکشید، انتخاب لوگوی طراحی شده توسط یک حرفه‌ای احتمالاً انتخاب درستی است.
به طور کلی، راه های مختلفی برای طراحی لوگو برای کسب و کار شما وجود دارد. در نگاهی که به هر دو گزینه داشتیم، متوجه شدیم که در حالی که برای هر دو مزایا و معایبی وجود دارد، اگر در مورد رشد کسب و کار خود جدی هستید، سفارش ساخت لوگو به یک طراح لوگو حرفه ای بهترین گزینه است.
اما اگر قصد طراحی لوگو با یک نرم افزار لوگوساز آنلاین و رایگان حرفه ای را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار ساخت لوگو آنلاین لوگونومی استفاده کنید. 

تگ های مرتبط :