لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/06/27

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

طراحی لوگو فارسی نوعی لوگو به سبک لوگوتایپ یا نوشتاری است که باید مانند سایر سبک های لوگو، ساده و موثر باشد. برای ساخت لوگو فارسی فقط باید به نوع فونت و رنگی که انتخاب می‌کنید دقت کنید و بهتر است رایج ترین فونت‌ها و رنگ هایی که در صنایع مختلف، به ویژه فناوری، رسانه، مد و غذا مورد استفاده قرار گرفته توجه کنید.
اگر نمی دانید چطور نرم افزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا لوگو فارسی برندتان را بسازید، در این مقاله راهنمای کاملی را برای شما گرداوری کردیم که در آن نحوه طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی و همچنین هزاران نمونه لوگو لترمارک را که برای الهام بخشیدن به شما مناسب است، نشان می‌دهیم.

انواع طراحی لوگو فارسی

طراحی لوگو فارسی فقط نام شرکت را شامل می‌شود و هیچگونه نماد، ماسکات یا نشانی در آن دیده نمی شود. «لوگوتایپ» فارسی می‌تواند شامل طراحی لوگو در انواع زیر باشد: 

طراحی لوگو فارسی مونوگرام

این سبک لوگو برای فضاهای کوچک‌تر مانند پروفایل رسانه‌های اجتماعی و فاویکون‌ها باشد. به دلیل سادگی این لوگوها، تایپوگرافی و فاصله گذاری بسیار مهم است.

طراحی لوگو فارسی لترمارک

در این سبک لوگو فقط از حروف اختصاری استفاده می‌شود. چند نمونه از مشهورترین لوگوهای لترمارک IBM و HBO هستند.

طراحی لوگو فارسی ورد مارک

نمونه هایی از لوگوهای معروف وردمارک عبارتند از گوگل، کوکاکولا و کالوین کلاین. در این موارد، کلمات به نقطه عطف بصری هویت برند تبدیل شده اند .

 

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

 

چه زمانی طراحی لوگو اسم فارسی را انتخاب کنیم؟

به طور کلی انتخاب لوگوتایپ می‌تواند بهترین جلوه بصری یک برند باشد زیرا نام آن را با شیوه ای هنری در ذهن مخاطب جا می‌اندازد. از زمانیکه به دنیا می‌آییم، حروف و فونت‌ها فقط شکل هستند، اما همانطور که رشد می‌کنیم شروع می‌کنیم به مرتبط کردن شکل‌ها با کلمات، و طراحی آن کلمات را با اشیاء یا برندهای خاص مرتبط کنیم. 
به عنوان مثال، اگر از کسی بخواهیم که فونت مناسبی برای کلمه ارتش انتخاب کند، احتمالا حرف الف را به رنگ سبز تیره به تصویر می‌کشد. 
اگر مخاطب هدف خود را درک کنید، می‌توانید از این تداعی های فرهنگی و بصری برای برقراری ارتباط و رساندن پیام های خاص با ترکیب کردن رنگ فونت و لوگو استفاده کنید.
در حالی که بسیاری از طراحان از لوگو نوشتاری (که به آنها لوگوتایپ نیز گفته می‌شود) علاقه دارند و آنها را «ناب‌ترین» شکل لوگو می‌دانند، طراحی لوگو اسم فارسی زمانی که طراح نیستید می‌تواند بسیار سخت و زمانبر باشد.
شما نمی خواهید لوگوی برندتان خسته کننده یا فراموش شدنی باشد. و هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید ، ممکن است برای برقراری ارتباط با آنچه ارائه می‌کنید به کمک نیاز داشته باشید، که بدون کمک بصری نماد لوگو دشوار است .
بسیاری از محبوب‌ترین شرکت‌ها دارای آرم‌هایی هستند که شامل نمادهایی مانند نایک، اپل یا مک‌دونالد است. به همین دلیل، من احساس می‌کنم که صاحبان مشاغل انتظار دارند که یک لوگو شامل یک نماد باشد.
طراحی لوگو با نماد می‌تواند برای افراد مبتدی راحت تر باشد زیرا می‌توانند بدون صرف زمان زیاد از یک نرم افزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی کمک بگیرند و به راحتی یک نماد مناسب را برای برندشان انتخاب کنند.
اما طراحی لوگو فارسی راه حل ایده آلی برای بسیاری از کسب و کارها است از جمله:
اگر یک نام تجاری کوتاه و متمایز دارید طراحی لوگو اسم فارسی کاملا ایده آل است. لوگوتایپ به تشخیص نام برند کمک می‌کند، که در دنیای استارتاپ‌ها ضروری است. اگر نام کسب و کار شما طولانی تر است یا حاوی چندین کلمه است، می‌توانید به طراحی یک مونوگرام یا لترمارک را در نظر بگیرید.
اگر در حال برنامه ریزی برای استفاده از لوگوی خود در رسانه های مختلف ، یا در بالای تصاویر و پس زمینه های مختلف هستید. استفاده از لوگوتایپ در چندین پلتفرم برای ایجاد یک هویت بصری هماهنگ بسیار مناسب است.
اگر می‌خواهید از یک رنگ یا یک حرف متمایز در لوگوی خود استفاده کنید، لوگو لترمارک ایده ال است زیرا نیازی به عناصر دیگری ندارد که با آن رقابت کنند یا تأثیر آن را از بین ببرند.

نحوه طراحی لوگوی  فارسی با هوش مصنوعی

بیایید به 5 نکته که با کمک گرفتن از آنها می‌توانید یک لوگوی برجسته طراحی کنید، بپردازیم:

1. فونت مناسب را پیدا کنید

از آنجایی که لوگو نوشتاری فقط با استفاده از حروف ساخته می‌شود، انتخاب حروفی که شخصیت برند شما را نشان می‌دهد بسیار مهم است. همانطور که مایکل ایوامی در کتاب خود، لوگو می‌نویسد ، «کلمات دارای معنی هستند و تایپ‌فیس‌ها شخصیت برند را منتقل می‌کنند."
برای شروع فرآیند طراحی لوگو فارسی، انتخاب فونت باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد. برای این کار به چند صفت برای توصیف شخصیت برند خود فکر کنید ، مانند "مفید" و "مشتری محور". سپس شروع به بررسی خانواده فونت‌ها و حروف کنید تا ببینید آیا با آن صفت‌ها مطابقت دارند یا خیر.
اگر شما یک شرکت بیمه عمر را اداره می‌کنید، فونت اسکریپت منطقی نخواهد بود، اما می‌تواند برای برندسازی شخصی یا برای مشاغل هنری یا لوکس مناسب باشد.
فونت های نستعلیق برای برندهای مرتبط با کودکان خوب نیستند، اما ممکن است برای برندهای پیچیده در صنایع سنتی به خوبی کار کند.
فونت های ساده و کلاسیک نیز برای برندسازی در صنایع فنی، حقوقی، مشاوره یا معماری عالی می‌کند.
در لوگوساز انلاین لوگونومی صدها فونت متنوع برای طراحی لوگو فارسی وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.
مثلا اگر بخواهید برای فروشگاه ترب، طراحی لوگو فارسی را انجام دهید می‌توانید نام برند را در نرم افزار لوگونومی وارد کنید تا هوش مصنوعی با فونت های متنوع، لوگوهای زیبایی را برای شما طراحی کند:

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

البته مانند هر سبک لوگو دیگری، شما می‌خواهید حروفی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کند نام شرکت شما در اندازه های مختلف و در کانال های مختلف خوانا است. برای انجام این کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:
وزن – حروف شما ضخیم است یا نازک؟ توپر یا توخالی؟
ویژگی‌ها – آیا تایپ فیس شما ویژگی های متمایزی مانند خطوط شکسته یا منحنی دارد؟
در اینجا چند نمونه لوگوی مونوگرام از حروف برجسته وجود دارد:

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

بررسی لوگو رقبا به شما امکان می‌دهد تا مطمئن شوید فونتی که انتخاب کرده اید به همراه حروف نام برندتان با رقبا مشابه نیست. فقط مطمئن شوید که فونت انتخابی با کسب و کار و برند شما ارتباط درستی داشته باشد. فقط برای متفاوت بودن، فونت نامناسبی را انتخاب نکنید. تغییر یک تایپ‌فیس یا طراحی لوگو فارسی از ابتدا با ابزارهای طراحی لوگونومی می‌تواند به شما اجازه دهد که یک لوگوتایپ متمایز داشته باشید که از سایر رقبا بهتر باشد.

2. از شخصیت دادن به حروف استفاده کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که بین یک تایپ فیس "عادی" و یک تایپ چشم نواز قرار می‌گیرد، یک کاراکتر است که متفاوت از بقیه به نظر می‌رسد. این عنصر شگفت‌انگیز به خاطره‌انگیزی یک لوگو می‌افزاید.
هرچند شخصیت بخشیدن در طراحی لوگو فارسی برای همه برندها مناسب نیست اما می‌تواند یک عنصر طراحی سرگرم‌کننده باشد و به شما کمک کند به لوگوی خود روح ببخشید.
برخی از حروف، دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای شخصیت بخشیدن به طراحی لوگو فارسی استفاده کنید.

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

مثلا در طراحی لوگو فارسی برای این آژانس مسافرتی، حرف ب با اضافه شدن یک هواپیما، شخصیت آن برند را به نمایش گذاشته است.

3. با رنگ‌ها ارتباط برقرار کنید

درست است که متن جذابیت اصلی لوگو فارسی است اما رنگ راه بسیار خوبی برای متمایز کردن برند شما و جلب نظر مخاطبین است.
شما می‌توانید با تغییر رنگ یک حرف (یا یک کلمه در نام شرکت) لوگوی متفاوتی خلق کنید. فقط باید مطمئن شوید که روی حرفی که در نام شرکت شما منطقی است، تأکید می‌کنید. اگر این تاکتیک درست انجام شود می‌تواند راهی عالی برای هویت بخشیدن به لوگوی شما باشد، به خصوص اگر از یک رنگ لوگوی رایج مانند آبی استفاده می‌کنید.
به استفاده هوشمندانه از رنگ در لوگوهای زیر توجه کنید:

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

رنگ یکی از قابل شناسایی ترین اجزای یک هویت بصری است. اگر هیچ رقیبی از رنگ خاصی استفاده نمی‌کند که با برند شما مرتبط باشد، این رنگی است که شما می‌توانید به عنوان یک کسب‌وکار صاحب آن شوید، که بلافاصله به شما این امکان را می‌دهد که با تلاش کمی از بقیه متمایز شوید.

4.  فاصله و جزئیات حروف را در نظر بگیرید

اگر در حال طراحی یک لوگو لترمارک  به عنوان لوگو فارسی هستید، وقت آن است که در مورد فاصله گذاری بیشتر دقت کنید - یا به طور دقیق تر، کرنینگ ، که فاصله بین هر حرف در لوگوی شما است را ویرایش کنید.
کرنینگی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به فونت لوگوی شما بستگی دارد:
آیا می‌خواهید همه حروف شما یکدیگر را لمس کنند؟
آیا افزودن یا کاهش فاصله بین حروف خوانایی لوگوی شما را افزایش می‌دهد؟
وزن و زاویه فونت شما چه تاثیری بر فاصله گذاری دارد؟
شما همچنین می‌توانید با فاصله بین حروف بازی کنید تا ببینید کدامیک بهترین ویژگی برند شما است. به صفت هایی که برای توصیف کسب و کار خود یادداشت کرده اید بازگردید تا ببینید کدامیک برای شما مناسب تر است.
یک لوگو لترمارک عالی، ترکیبی از یک فونت با دقت انتخاب شده (یا مجموعه ای از حروف طراحی شده) است با رنگ مناسب. 

5. با شکل حروف بازی کنید

روش دیگری که طراحان از لوگوتایپ استفاده می‌کنند، استفاده از اشکال لوگو است .

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

مثلا در لوگو بالا، طراح ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به حالتی که هیچ شکلی وجود نداشت به لوگو سیمرغ می‌دهد.
طراحی لوگو فارسی به شکل دایره ای نیز می‌تواند جالب باشد. مثلا به طراحی لوگو زیر نگاه کنید که چطور به فرمت دایره ای خلق شده است:

طراحی لوگو فارسی با هوش مصنوعی

البته نباید لوگو لترمارک را فقط به این دلیل که فکر می‌کنید جالب به نظر می‌رسد در یک دایره یا مربع قرار دهید. شکلی که انتخاب می‌کنید باید با هدف انتخاب شود!
لوگوهای Wordmark ممکن است گاهی اوقات کمی بیش از حد ساده به نظر برسند، اما از دادن ظاهری منحصر به فرد به آن غافل نشوید! هنگام تغییر لوگوی خود، این موارد را در نظر نداشته باشید.
بیش از حد طرح‌ها عجیب و غریب به لوگو ندهید: طراحی لوگو فارسی به علت سادگی، قدرتمند هستند. از فونت های نمایشی پیچیده استفاده نکنید و یکی دو مورد از عناصری را که در بالا ذکر کردیم انتخاب کنید.
اولویت بندی خوانایی: اگر لوگو لترمارک شما واضح نباشد، مشتریان شما گیج می‌شوند. مطمئن شوید که لوگوی شما در هر پلتفرمی و در هر اندازه ای خوانا باشد و در محیط های دیجیتال و چاپی به راحتی قابل خواندن باشد.
به آن فضا بدهید: از به هم نزدیک کردن بیش از حد حروف خودداری کنید. در غیر اینصورت لوگوی شما غیرحرفه ای و ناخوشایند جلوه می‌دهد.

طراحی لوگو فارسی با لوگونومی

طراحی لوگو فارسی به دلایل مختلفی برای کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما مهترین دلیل استفاده از آنها متمایز بودن و قابل شناسایی بودن است که تشخیص نام برند را بهبود می‌بخشد و به راحتی در هر پلتفرمی دیده می‌شود. مهمتر از همه اینکه، لوگوتایپ‌ها، زمان ندارند و تقریبا همیشه می‌توان از آنها استفاده کرد.
با این حال، طراحی لوگو فارسی همیشه آسان نیست، به خصوص اگر حرفه ای نباشید. این طرح‌های لوگو برای درست شدن به جزئیات و توجه دقیق نیاز دارند. البته طراحی لوگو با هوش مصنوعی به کمک طراحان مبتدی آمده و اکنون هر برندی می‌تواند لوگو نوشتاری خود را با نام‌های کوتاه‌تر بسازد. 
با کمک هوش مصنوعی در لوگوساز انلاین لوگونومی می‌توانید یک لوگوی لترمارک برجسته و عالی بسازید که بین رقبا متمایز به نظر برسد. 
اگر برای طراحی به یاد ماندنی‌ترین اثر هنری خود آماده اید، کلیک کنید!

تگ های مرتبط :