لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/04/06

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور هوش مصنوعی یا Ai در دنیای مدرن، صنایع زیادی تحت تاثیر قرار گرفته اند که صنعت خلاق طراحی گرافیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. تعجب آور نیست که برخی از طراحان فکر می کنند که هوش مصنوعی در نهایت قادر به ساخت آرم هایی خواهد بود که اگر نگوییم بهتر از لوگو هایی هستند که توسط انسان ها طراحی شده اند، لااقل می توان گفت که همطراز با آنها است.
در این پست، بررسی خواهیم کرد که چگونه طراحی لوگو با هوش مصنوعی بر این صنعت تاثیر گذاشته و چند نمونه لوگو پرسپولیس و استقلال را که با هوش مصنوعی طراحی شده برای دانلود در اختیار شما می گذاریم.

 

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

 

طراحی لوگو با هوش مصنوعی دقیقا چیست؟

طراحی لوگو با هوش مصنوعی به معنی استفاده از نرم افزار های هوشمند است که برای طراحی لوگو آسان و سریع ساخته شده است. این نوع نرم افزارها براساس تقلید یا تکرار نحوه تفکر و یادگیری انسان ها عمل می کنند و برای ساخت لوگوهای ارزان و مشابه مناسب هستند.
شاید در حال حاضر آرم های تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه لوگوهای طراحی شده توسط انسان ها منحصر به فرد و خلاقانه نباشند، اما مزایای زیادی برای کسب و کارها، گیمرها، ادمین شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها دارند.

طراحی لوگو با Ai چگونه کار می کند؟

برای اینکه نحوه طراحی لوگو با هوش مصنوعی را توضیح دهیم بهتر است عملا یک لوگو با لوگوساز آنلاین لوگونومی طراحی کنیم.
لوگونومی یک رابط کاربری ساده دارد. برای شروع می توانید به سادگی نام مورد نظر خود را وارد کنید، روی دکمه " ساخت لوگو " کلیک کنید و چند ثانیه صبر کنید تا قالب های مناسب برای شما ظاهر شود.
مثلا فرض کنید طرفدار تیم فوتبال پرسپولیس هستید و می خواهید برای پروفایل خود یک لوگو مناسب طراحی کنید.
ابتدا نام پرسپولیس را وارد کنید:

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

سپس، حوزه فعالیت را انتخاب کنید که در این مورد ورزش و سرگرمی است:

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

در مرحله بعد تم رنگی را از رنگ های قرمز انتخاب کنید:

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

حالا هر قالبی را که می‌خواهید از میان هزاران لوگوی تولید شده انتخاب کنید!  

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید طرح را سفارشی کنید، از ابزارهای « ویرایش » رایگان استفاده کنید و اگر از ظاهر آن راضی هستید، « دانلود » را فشار دهید.

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

بهترین نکته طراحی لوگو با هوش مصنوعی این است که برای ساخت لوگو نیازی به تخصص یا مهارت در طراحی ندارید و تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت و تخیل است.
اگر از نتایج راضی نیستید، همیشه می‌توانید لوگوهای جدیدی خلق کنید تا زمانی که لوگوی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، یا آن را با ابزارهای رایگان سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی کنید . یکی دیگر از نکات عالی در مورد لوگوساز آنلاین این است که به شما امکان می دهد طراحی لوگو را براساس هر حوزه کاری انتخاب کنید.
به‌علاوه، می‌توانید لوگو را در پس‌زمینه‌ها و فرمت‌های فایل مختلف مانند JPEG، PNG، SVG و سایر فرمت‌های فایل برداری داشته باشید.
تفاوتی ندارد به یک لوگوی رستوران نیاز داشته باشید یا بخواهید لوگو استقلال و پرسپولیس را طراحی کنید، طراحی لوگو فوری و آسان، دو ویژگی مهم است که می توانید از لوگوساز آنلاین با هوش مصنوعی انتظار داشته باشید.

مزایای طراحی لوگو با هوش مصنوعی چیست؟

در حالی که ممکن است این آرم ها به اندازه لوگوهای ساخته شده توسط طراحان انسانی خلاقانه یا منحصر به فرد نباشند، اما بسیار ارزان تر هستند و می توانند در عرض چند دقیقه ایجاد شوند. بنابراین اگرچه ممکن است آرم‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی کامل نباشند، اما مزایای زیادی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود آنها را برای کسب‌وکارتان در نظر بگیرید.

ارزان بودن طراحی لوگو با هوش مصنوعی

اولین مزیت لوگوهای تولید شده با هوش مصنوعی این است که بسیار ارزان تر از لوگوهای سنتی هستند. زیرا یک الگوریتم آنها را تولید می کند، پس نیازی به پرداخت هزینه به طراح برای زمانی که می گذارد و تخصصی که دارد، نیست.

ویرایش آسان

لوگوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را می توان به آسانی تغییر داد و سفارشی کرد تا با نیاز های شما مطابقت داشته باشند، زیرا طبق مجموعه ای از معیارها ایجاد می شوند. طراحی لوگو با هوش مصنوعی می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند، به خصوص برای گیمر هایی که نیاز به تغییر عکس پروفایل خود یا به روز رسانی مکرر لوگوی شان دارند، طراحی لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی بسیار سریع و راحت است.
از طرفی، اگر طرح انتخابی شما آنچیزی که انتظار داشتید نباشد مثلا آیکون ها، چیدمان ضعیفی دارند، یا می خواهید فونت یا رنگ را تغییر دهید، می توانید بلافاصله آنها را با ابزارهای هوش مصنوعی سفارشی سازی و ویرایش کنید.

طراحی مشابه لوگوهای سنتی

لوگوهای طراحی شده با هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که کاملا شبیه به لوگوهای سنتی باشند. مثلا در لینک زیر می توانید لوگوهای پرسپولیس و استقلال را که با هوش مصنوعی کاملا مشابه با لوگوی اصلی طراحی شده اند دانلود کنید:
دانلود فایل برداری و وکتور و SVG (اِس وی جی) لوگو پرسپولیس با فرمت ai و eps برای برنامه های Illustrator (ایلاستریتور) و Corel (کورل):
دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت ai
دانلود لوگو پرسپولیس با فرمت eps

دانلود لوگو استقلال در فرمت های وکتور و برداری ai و esp برای فتوشاپ یا ایلاستریتور:
دانلود لوگوی استقلال با فرمت وکتور
دانلود لوگوی استقلال با فرمت پیکسل

طراحی لوگوهای انتزاعی

هوش مصنوعی می تواند اشکال و الگوهایی را در طراحی لوگو جای دهد که تکرار آنها برای انسان دشوار یا غیرممکن است. این نوع لوگوها می تواند به کسب و کارها کمک کند تا یک نام تجاری متمایزتر و به یاد ماندنی ایجاد کنند.

طراحی لوگو بدون نیاز به مهارت

شاید قابل توجه ترین مزیت طراحی لوگو با هوش مصنوعی این باشد که افراد مبتدی بدون کمک یک طراح یا داشتن مهارت طراحی می توانند با کمک ابزارهای نرم افزار هر لوگویی بسازند.
مثلا برنامه ساخت لوگو با هوش مصنوعی برای تیم فوتبال به ادمین پیج های اینستاگرام اجازه می‌دهد تا با وارد کردن نام تیم فوتبال، مجموعه‌ای از قالب‌های از پیش طراحی شده را مشاهده و از یکی از آنها برای ساخت پست و استوری استفاده کنند. 

طراحی لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی برای پست و استوری اینستاگرام

هوش مصنوعی آنقدر پیشرفت کرده که افراد مبتدی نه تنها می توانند لوگوی مورد نظرشان را با آن طراحی کنند بلکه امکان طراحی پست و استوری اینستا را نیز به آنها می دهد.
مثلا استوری ساز آنلاین دومینگو یکی از ابزارهای انلاین هوش مصنوعی است که به ادمین پیج های فوتبالی کمک می کند از قالب های آماده ان برای طراحی پست و استوری های خود استفاده کنند.
بیایید چند نمونه از این پست و استوری ها که از طراحی لوگو پرسپولیس و استقلال در آنها استفاده شده و با قالب های آماده استوری ساز دومینگو طراحی شده را با هم ببینیم:

نمونه پست اینستاگرام با طراحی لوگو پرسپولیس

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

نمونه استوری اینستاگرام با طراحی لوگو استقلال

طراحی و دانلود لوگو پرسپولیس و استقلال با هوش مصنوعی

اگر برای طراحی پست و استوری پیج خود نیاز به لوگو پرسپولیس و استقلال دارید می توانید لوگوهای زیر را دانلود کنید:
دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت ai
دانلود لوگو پرسپولیس با فرمت eps
دانلود لوگوی استقلال با فرمت وکتور
دانلود لوگوی استقلال با فرمت پیکسل

معایب طراحی لوگو با هوش مصنوعی

طراحی لوگو با هوش مصنوعی مانند هر ابزار آنلاین دیگری دارای معایبی نیز هستند.
برخی از طرح های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، ممکن است کاملاً عمومی و تکراری به نظر برسد زیرا یک الگوریتم مشابه آنها را ایجاد می کند. اگر فقط یک لوگو طراحی کنید شاید این نقص چندان به نظرتان نرسد اما اگر از یک لوگو ساز برای طراحی چند لوگو در یک حوزه استفاده کنید می بینید که انتخاب محدودی از بین قالب های آماده  ارائه می دهد.
نقطه ضعف دیگر این است که اگر بخوهید لوگوهای طراحی شده با هوش مصنوعی را به دلخواه خودتان ویرایش کنید ممکن است نیاز به صرف زمان زیادی داشته باشید. اگر می دانید که چه طرحی برای لوگوی خود در نظر دارید شاید شروع از ابتدا بهتر از ویرایش یک لوگوی آماده باشد.

آیا ساخت لوگو با هوش مصنوعی می تواند جایگزین طراحی لوگو توسط طراحان حرفه ای شود؟

در حالی که هوش مصنوعی می تواند در بسیاری از زمینه های کاری و صنایع تجاری اعمال شود، یک بحث قدیمی همچنان ادامه دارد. کسانی هستند که تعجب می کنند که آیا هوش مصنوعی می تواند برای طراحی خوب باشد یا خیر، و کسانی هستند که مخالف هوش مصنوعی برای فرآیند طراحی هستند. با توجه به اینکه هنر بخشی جدایی ناپذیر از طبیعت انسان است، بسیاری مخالف استفاده از هوش مصنوعی در طراحی لوگو هستند.
لوگویی که به خوبی طراحی شده، اصول زیادی در پشت خود دارد که عمدتاً طراح با توجه به پیام برند و هدف یک کسب و کار از ساخت لوگو در نظر می گیرد. از آنجایی که برندسازی یک هنر است، هنرمندانی که لوگو طراحی می کنند، سبک های مربوط به خود را دارند. 
تنوع سبک ها موجب می شود طراحی با هوش مصنوعی برای افراد مبتدی سخت شود. طراحان برای نهایی کردن لوگو فرآیند خسته کننده ای را از طراحی فیزیکی تا اعمال آن در نرم افزارهای حرفه ای انجام می دهند. درحالیکه در ساخت لوگو با هوش مصنوعی به سرعت یک لوگو بر اساس مجموعه ای از دستورالعمل های داده شده طراحی می شود. در مجموع، می توان گفت هر طراح رویه‌ای دارد که از آن پیروی می‌کند و کاملا منحصر به فرد است در حالیکه هوش مصنوعی از یک الگوریتم مشابه برای ساخت تمام لوگوها استفاده می کند.
البته، هوش مصنوعی هم می‌تواند بر اساس اطلاعاتی که به آن داده می‌شود، طرح‌های واقعا منحصربه‌فردی ایجاد کند، زیرا از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای خلق طرحی از هیچ استفاده می‌کند. بعلاوه اینکه هیچ تعصبی در آثار هنری آن وجود ندارد و در نهایت از هیچ سبک خاصی پیروی نمی کند. با اینحال، هنوز هم بین طراحی لوگو توسط طراحان  حرفه ای و طراحی لوگو با هوش مصنوعی شکاف عمیقی وجود دارد که به نظر نمی رسد به این زودی ها پر شود.

آیا طراحان حرفه ای می توانند از هوش مصنوعی برای طراحی لوگو کمک بگیرند؟

هوش مصنوعی قطعاً می‌تواند لوگوها و آرم های منحصربه‌فردی ایجاد کند، اما به نظر نمی رسد که بتواند به طور کامل جایگزین طراحی لوگوی سفارشی شود. اگر طراحان حرفه ای بتوانند با برنامه‌های طراحی لوگو هوش مصنوعی کار کنند، می‌توانند لوگوهای معنادارتر و هنرمندانه‌تری ایجاد کنند.
مثلا در لوگوسازهای آنلاین، تصاویر و فونت‌هایی که بیش از حد معمول مورد استفاده قرار می‌گیرند و به صورت آنلاین در دسترس همه هستند، فیلتر می شود تا لوگوی منحصربفردتر و چشمگیرتری طراحی شود. با حذف متغیرهای تشابه و کپی رایت، یادگیری هوش مصنوعی می تواند رشته طراحی دیجیتال را تا حد شکوفا کند.
در حوزه هنر، هیچ چیز به اندازه خلاقیت انسان، زیبایی نمی آفریند. با این حال، استفاده از Ai و برنامه‌های هوش مصنوعی برای تکمیل طراحی می‌تواند شیوه خلق هنر را از نظر برندسازی تا حد زیادی بهبود بخشد. 

جمع بندی

طراحی لوگوی خوب، نیروی محرکه ای ساخت یک برند موفق است. یک لوگوی عالی می تواند ماموریت و چشم انداز کسب و کار شما را با زبانی قدرتمند به مخاطبین برساند.
در حالی که لوگوساز آنلاین با هوش مصنوعی ابزاری شگفت‌انگیز است که می‌توان از آن برای ساخت طرح‌های منحصر به فرد و پیشرفته برای برندسازی استفاده کرد، بهترین کاربرد آن در طراحی لوگوهای از پیش طراحی شده است. 

لوگونومی یک  ابزار قدرتمند طراحی لوگو با هوش مصنوعی است که می تواند لوگوی شما را در کمتر از چند دقیقه تولید کند و ابزار هوشمندی را در اختیارتان قرار دهد تا از آن برای ویرایش و سفارشی سازی لوگوهای آماده استفاده کنید.
برای خلق یک لوگوی به یاد ماندنی آماده اید؟ از هوش مصنوعی لوگونومی کمک بگیرید!