لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/02/17

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

رنگ هایی که در طراحی لوگو یا طرح های دیگر خود استفاده می‌کنید معانی و نمادهای پنهان خاصی دارند. دیدن یک رنگ خاص می‌تواند عواطف و احساسات خاصی را در ذهن بیننده ایجاد کند به همین دلیل، طراحان گرافیک رنگ لوگو را براساس روانشناسی رنگ‌ها و با دقت زیادی انتخاب می‌کنند. محبوب ترین لوگوهایی را که فکر می‌کنید به ذهنتان بیاورید و تصور کنید که با استفاده از رنگ های دیگری ساخته شده اند. آیا «منحنی های طلایی» مک‌دونالد اگر آبی بودند به همان اندازه مؤثر می‌شدند؟ 
رنگ اشتباه می‌تواند پیام های متفاوتی را برای مخاطب ارسال کند. بنابراین، به جای چرخاندن چرخ رنگ و انتخاب رنگ هایی که در طراحی لوگو برندتان زیبا به نظر می‌رسند، بهتر است یک طرح رنگی لوگو با معنای مرتبط با محصول یا خدمات خود انتخاب کنید.

 

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟


علاوه بر این، رنگ‌ها در کشورهای مختلف می‌توانند معانی مختلفی داشته باشند (مثلاً صورتی، در ژاپن نماد مردانگی است). با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به روانشناسی رنگ‌ها در برندهای مشهور بیندازیم و اینکه چگونه می‌توان از آنها برای بیان یک حالت، احساس یا معنای خاص استفاده کرد.

معنی رنگ قرمز در لوگو مک دونالد

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

عشق، اشتیاق، تمایلات جنسی
گرما، آتش، انرژی
اقدام، خطر، خشونت

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

رنگ قرمز در طراحی لوگوی فست فود مک دونالد، به عنوان یک عنصر برجسته دیده می‌شود.
از آنجایی که قرمز یک "رنگ گرم" است، اغلب همراه با زرد یا نارنجی برای ساخت لوگو برای رستوران‌ها، به ویژه فست فودها استفاده می‌شود. 
"دیدن قرمز" باعث اشتهای بیشتر مردم می‌شود زیرا لذیذترین انواع غذاها (مانند استیک و میوه های رسیده) دارای رنگ قرمز هستند.
قرمز همچنین برای دادن حس شور و قدرت به محصولات استفاده می‌شود، بنابراین تقریباً در هر نوع تبلیغات، به ویژه در صنعت خودرو، رنگ محبوبی است. زمانی که می‌خواهید کلمه، عبارت یا عنصر خاصی واقعاً برجسته باشد، از رنگ قرمز استفاده کنید.

معنی رنگ نارنجی در طراحی لوگو

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

شادی، تفریح، دوستی، جوانی
گرما، آتش، انرژی
فصل پاييز

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

نارنجی رنگ مشخصه لوگو نیکلودئون است. به هر لوگو حسی سرگرم کننده و بازیگوش می‌دهد.
مانند قرمز، نارنجی نیز رنگی پرانرژی است که گرما را نشان می‌دهد، هرچند که نسبت به قرمز شدت کمتری دارد و مفهوم جوان‌تر بودن را نشان می‌دهد و اغلب برای تبلیغ رسانه‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان استفاده می‌شود.
ترکیب رنگ نارنجی با رنگ های تیره تر مانند مشکی یا قهوه ای یک طرح رنگی پاییزی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تبلیغات فصلی بیشتر مفید باشد، اما اگر نمی خواهید مردم نام برندتان را با فصل پاییز مرتبط بدانند، مراقب استفاده از این ترکیب رنگ‌ها باشید.

معنی رنگ زرد در طراحی لوگو

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

آفتاب، تمیزی، راحتی
شادی، جوانی، خوش بینی
احتیاط، هوشیاری

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

رنگ زرد بسته به نحوه استفاده از آن می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. می‌تواند نشان دهنده شادی و خوشحالی باشد، یا می‌تواند هشدار دهنده باشد.
زرد یک رنگ روشن و شاد است. در واقع، این رنگ روشن ترین رنگ در چرخه رنگ است که آن را به یکی از بهترین رنگ‌ها برای جلب توجه افراد تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که در بسیاری از تابلوهای خیابان و تاکسی‌ها از آن استفاده می‌شود. 
سایه‌های تیره‌تر رنگ زرد معمولاً ظاهری «خشن» به طرح می‌دهند و باعث می‌شوند که لوگوی شما قدیمی و خشن به نظر برسد. رنگ‌های خاکی می‌توانند برای طراحی لوگو محصولات طبیعی مانند نوشیدنی‌های بهداشتی مفید باشند.
زرد (همراه با سبز) گاهی اوقات در برندسازی لوازم نظافتی یا بهداشتی استفاده می‌شود. بدیهی است که وقتی محصولی «طعم لیمو» داشته باشد، انتخاب این رنگ مفید است، اما همچنین می‌تواند مفاهیم روشن، تمیز و «براق» را منتقل کند که آن را برای طراحی لوگو محصولات تمیزکننده و بهداشتی‌جذاب‌تر می‌کند.

معنی رنگ سبز در طراحی لوگو جان دیر

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

طبیعت، پاکیزگی، طراوت، تجدید
تایید، آسایش، امنیت
پول، سلامتی

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

رنگ سبز اغلب توسط شرکت هایی که در زمینه سلامت، پول یا طبیعت تخصص دارند استفاده می‌شود.
سبز معنایی دارد که معمولاً با دنیای طبیعی مرتبط است و آن را برای شرکت های متمرکز بر محیط زیست یا هر محصولی که برای ایجاد احساس "طراوت" طراحی شده است، عالی می‌کند.
برندهای تولید کننده لوازم نظافت، محصولات بهداشتی، نوشیدنی‌ها و آب نبات نعناع همگی در طراحی لوگو خود از رنگ سبز استفاده می‌کنند.
سایه های تیره تر سبز اغلب برای ایجاد حس امنیت و ایمنی استفاده می‌شود. به همین دلیل، شرکت های بیمه، بانک‌ها و شرکت های داروسازی تمایل دارند از رنگ سبز در لوگوی خود استفاده کنند.

معنی رنگ آبی در طراحی لوگو سامسونگ

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

طبیعت، پاکیزگی، طراوت، سردی، آب
آرامش، امنیت، اقتدار، ثبات

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

لوگوی شرکت های مرتبط با تکنولوژی اغلب آبی هستند، به خصوص زمانی که شرکت در یک زمینه فناوری پیشرو باشد.
طرح رنگ آبی در بسیاری از لوگوها استفاده می‌شود زیرا معنای آن احساس حرفه ای بودن و وفاداری را برمی انگیزد. مردم به رنگ آبی اعتماد دارند، به همین دلیل است که رنگ غالب در بسیاری از لباس های پلیس است. دیدن رنگ آبی یک اثر آرام بخش ایجاد می‌کند و به طور کلی محبوب ترین "رنگ مورد علاقه" است.
آبی به دلیل ارتباط با آب و شفافیت، رنگ انتخابی برای نوشیدنی های با طراوت و همچنین محصولات بهداشتی مانند صابون و خمیر دندان است.

معنی رنگ بنفش در طراحی لوگو هالمارک

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

سلطنت، اشراف، ظرافت، انحطاط، ثروت
خلاقیت، جادو، سرگرمی، زرق و برق
زنانگی

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

بنفش سلطنتی به خوبی با نماد "تاج" در طراحی لوگو هالمارک هماهنگ شده است. 
اما شاید عجیب به نظر برسد که چرا انجمن رد هت (به معنای کلاه قرمز) از رنگ بنفش ور لوگوی خود استفاده کرده است؟
اعضای انجمن رد هت برخلاف نام عجیب و غریب شان به پوشیدن لباس‌های بنفش معروف هستند. رنگ بنفش مورد علاقه ستاره‌های راک نیز می‌باشد و معنایی مرتبط با خلاقیت و روحیه هنری دارد. 
انتخاب رنگ بنفش برای طراحی لوگو تا حدی غیر معمول است، اما می‌تواند برای بیان یک سبک غیر متعارف و پر زرق و برق استفاده شود.
بنفش به طور گسترده ای به عنوان رنگ خانواده سلطنتی در نظر گرفته می‌شود. برخلاف لحن جدی‌تر و معتبرتر آبی، بنفش حس ثروت و تجملات زیاد را منتقل می‌کند.

معنی رنگ صورتی در طراحی لوگو

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

زنانگی، عشق، تمایلات جنسی
سرگرمی، جوانی، پر زرق و برق
کودک، زن

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

صورتی اغلب با سلامت زنان مرتبط است. به عنوان مثال، روبان های صورتی نمادی از آگاهی از سرطان سینه هستند. 
صورتی که تقریباً منحصراً با زنان مرتبط است، یک رنگ لوگوی محبوب برای محصولات زنانه مانند محصولات بهداشتی زنانه و اسباب‌بازی‌های کودکان است. 

معنی رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

طبیعت، پاییز
عملی بودن، قابل اعتماد بودن، سادگی
انحطاط، راحتی، ظرافت، شهوانی

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

قهوه ای می‌تواند غنا و زوال را نشان دهد، در عین حال می‌تواند به ارائه یک تصویر طبیعی و زمینی کمک کند.
لوگوهای قهوه ای اغلب برای فروش قهوه یا شکلات استفاده می‌شود. با اینحال، طراحی لوگو به رنگ قهوه ای می‌تواند نشان دهنده ظرافت و برندی "با کلاس بالا" باشد که برای محصولات طبیعی و خوش طعم مناسب است.
قهوه ای به دلیل «رنگ خاک بودن»، هم به معنای جهان طبیعی و هم «زمینی بودن» است. برندهای معروفی که از لوگو با رنگ قهوه ای استفاده می‌کنند قصد دارند خود را به عنوان برندی قابل اعتماد و بی طرف نشان دهند. همچنین، زمانی که می‌خواهید محصولات طبیعی یا ارگانیک را تبلیغ کنید، رنگ قهوه‌ای (همراه با سایر رنگ‌های خاکی) می‌تواند جایگزینی طبیعی تر نسبت به سبز باشد. به عنوان مثال، در بسته بندی چیپس تولید شده از سیب زمینی پخته شده، اغلب از رنگ قهوه ای استفاده می‌شود تا سالم تر و طبیعی تر به نظر برسد.

معنی رنگ مشکی در طراحی لوگو لکسوس

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

تاریکی، رمز و راز
ظرافت، رسمی، تجمل، قدرت
سادگی، اقتدار، ثبات

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

لکسوس از یک لوگوی سیاه رنگ ساده برای بیان قدرت و تجمل استفاده می‌کند.
بسیاری از شرکت‌ها قبل از استفاده از هر رنگی در چرخه رنگ، لوگوی خود را به رنگ مشکی طراحی می‌کنند تا مطمئن شوند حتی اگر لوگو به صورت سیاه و سفید چاپ شود هنوز قابل درک خواهد بود. با این حال، گاهی اوقات استفاده از رنگ سیاه عندا انجام می‌گیرد تا مفهوم خاصی را منتقل کند.
سیاه یک رنگ "سرد" است. نه به مفهوم دما، بلکه از نظر سبک، مد و نگرش. گروه‌های راک گاهی اوقات رنگ مشکی را در برند خود به کار می‌برند تا بخش «تاریک‌تر» روح مردم را جلب کنند. 
سیاه نیز مانند آبی، دارای یک اثر آرام بخش است، اما با احساس رمز و راز. رنگ مشکی، ساده است، اما در عین حال جسورانه و معتبر نیز می‌باشد. بنابراین، برندسازی شرکت های مقتدر مثل لکسوس اغلب به رنگ سیاه انجام می‌شود تا تصویری از قدرت و اقتدار آنها را ارائه دهد.
رنگ مشکی با شیک بودن مرتبط است و احتمالا به همین دلیل است که برای طراحی لوگو کوکوشنل از این رنگ استفاده شده است.

چطور رنگ مناسب را برای طراحی لوگو خودتان پیدا کنید؟

وقتی رنگ به کار رفته در طراحی لوگو برندهای مختلف را بررسی می‌کنیم، رنگ لوگوی آن‌ها را بخشی از پیام برندشان می‌بینیم .
برای انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی خود، باید عوامل مختلفی مانند حوزه فعالیت، سبک لوگو و اینکه چگونه می‌خواهید برند شما توسط مردم درک شود و چه پیامی را می‌خواهید به آنها منتقل کنید، در نظر بگیرید.
یک لوگوی خوب منحصر به فرد، به یاد ماندنی، قابل تشخیص، مناسب، مقیاس پذیر، کاربردی و ساده است.
البته رنگ از اهمیت بالایی در طراحی لوگو برخوردار است و جزئی از کل مفهوم به شمار می‌آید که نمی توان آن را جدا از طراحی لوگو بررسی کرد. ابتدا باید ایده ای را که می‌خواهید لوگوی برندتان را براساس آن طراحی کنید، مشخص کنید. سپس در مورد معنای لوگوی خود تصمیم بگیرید و به طراحی بپردازید. 
در نهایت، با توجه به مفاهیممطرح شده درباره رنگ‌ها، نسخه نهایی لوگو را طراحی کنید .
انتخاب عاقلانه رنگ‌ها یا ترکیب رنگ‌ها تاثیر زیادی بر درک کلی از طراحی لوگوی شما دارد، بنابراین مطمئن شوید که آن را درست انجام داده اید. 

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

بیایید برخی از عواملی که هنگام انتخاب رنگ لوگو باید در نظر بگیرید با هم بررسی کنیم:

انتخاب رنگ لوگو براساس صنعت

شاید متوجه شده باشید که در صنایع مختلف رنگ های خاصی برای طراحی لوگو استفاده می‌شود. یکی از راه‌های انتخاب لوگو و طرح‌های رنگی برای برندتان، تجزیه و تحلیل صنعت شماست. مردم ناخودآگاه شرکت هایی را که از رنگ های خاص استفاده می‌کنند با صنایعی که به آن تعلق دارند مرتبط می‌دانند. در زیر می‌توانید صنایع مختلف و محبوب ترین رنگ های مورد استفاده آنها را مشاهده کنید:

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، رنگ های پرکاربرد در صنایع آبی، سیاه، سفید و قرمز هستند. و اگر به هر صنعت نگاهی بیندازید، خواهید دید که کدام طرح های رنگی در هرکدام غالب است، به عنوان مثال در صنعت فست فود، رنگ های غالب برای طراحی لوگو، قرمز، زرد و سفید هستند.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته ، رنگ های بازاریابی محبوب آبی، سیاه، سفید و خاکستری دارای مفهومی کلاسیک هستند و حس صمیمیت و اعتماد را برای جذب مشتریان بیشتر منتقل می‌کنند.

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

در طراحی لوگوهای مرتبط با تکنولوژی بیشتر از رنگ های آبی، سفید، سیاه و قرمز استفاده می‌شود. این رنگ‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مدرن و نوآورانه به نظر برسند.

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

اگر از رنگ های استفاده شده توسط رهبران صنعت راضی نیستید و فکر می‌کنید که برند شما به چیزی جدید و تازه نیاز دارد، طرح های رنگی دیگری را بر اساس سبک لوگو و روانشناسی رنگ خود در نظر بگیرید. در درازمدت، داشتن لوگوی متمایز از لوگوی رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا در بازار متمایز شوید. فقط مطمئن شوید که با رنگی متمایز همراه شوید که با برند شما مرتبط باشد.

تاثیر درک برند روی انتخاب رنگ لوگو

یکی از اهداف اصلی هر شرکتی ایجاد روابط قوی با مشتریان و به طور کلی مخاطبان خود است. برای انجام این کار، باید نشان دهید که نام برندتان چیست و چه ارزش هایی دارد. انتخاب درست رنگ لوگو می‌تواند به ایجاد درک درست از برندتان در ذهن مخاطبان کمک کند. 
یکی دیگر از عوامل برندسازی موفق، ثبات است. سازگاری به ایجاد ارتباط های خاصی با برند شما کمک می‌کند. بنابراین، هنگامی که رنگ‌ها را انتخاب کردید، آن‌ها را در هر چیزی که به شرکت شما مربوط می‌شود، از جمله طراحی لوگو، وب‌سایت و پروفایل رسانه‌های اجتماعی و تمام محتواهای بازاریابی بگنجانید .

به عنوان مثال بیایید یکی از برند های معروف را در نظر بگیریم: استارباکس.
شما می‌توانید سایه های مختلف سبز را در وب سایت، پست های اجتماعی و بسته بندی آنها مشاهده کنید. به این ترتیب آنها هویت برند خود را ثابت نگه می‌دارند. در حالی که همه جا با یک رنگ دیده نمی شوند اما سایه های رنگی خاصی را پیدا کرده اند که آنها را در بازار از رقبا متمایز می‌کند.

RGB در مقایسه با CMYK برای انتخاب رنگ لوگو

هنگام انتخاب طرح های رنگی برای لوگوی خود، همچنین باید در نظر داشته باشید که در کجا از لوگوی شما استفاده می‌شود. آیا فقط به صورت آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد یا قرار است چاپ شود؟ سیستم رنگی مورد استفاده برای طراحی دیجیتال با سیستم رنگی که برای چاپ کارت ویزیت یا بروشورنیاز دارید، متفاوت است. 
به طور کلی در طراحی، دو سیستم رنگی رایج وجود دارد: RGB و CMYK

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

در طراحی دیجیتال از سیستم رنگی RGB استفاده می‌شود. RGB مخفف قرمز، سبز و آبی است. اینها رنگ های اصلی محسوب می‌شوند و ترکیب آنها رنگ های دیگری را تولید می‌کند. 
در چاپ از سیستم رنگی CMYK استفاده می‌شود. مخفف فیروزه ای، سرخابی، زرد و کلیدی (سیاه) است.
هنگام کار بر روی طراحی لوگو باید سیستم رنگی مناسب را بر اساس این اطلاعات انتخاب کنید. بهتر است دو نسخه از لوگو ایجاد کنید و بدانید از چه نوع فایلی برای هر کاربرد (انلاین یا چاپی) استفاده کنید. 

معنی رنگ در فرهنگ‌ها

اگر به دنبال طراحی لوگو برای یک شرکت چند ملیتی هستید، باید از معنای نمادین رنگ هایی که انتخاب می‌کنید نیز آگاه باشید. رنگ های مختلف ممکن است نشان دهنده احساسات متفاوت باشد و احساسات خاصی را در کشورها و فرهنگ‌ها برانگیزد.
به عنوان مثال، در فرهنگ های غربی، رنگ سفید اغلب نمادی از پاکی و بی گناهی است. اما در برخی از کشورهای شرقی، رنگ مرگ است. یا رنگ قرمز را در نظر بگیرید: در هند نماد شادی و خلوص است، در حالی که در بسیاری از کشورهای آفریقایی نشان دهنده پرخاشگری و مرگ است. در نظر گرفتن این موضوع موجب می‌شود انتخاب های بهتری برای رنگ لوگو برندتان داشته باشید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید لوگوی خود را با لوگوساز آنلاین لوگونومی، خودتان طراحی کنید، باید در مورد نحوه انجام درست آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. یکی از ویژگی های اصلی یک لوگوی قدرتمند، ترکیب رنگی است که از آن تشکیل شده است. در این مقاله، نکات مفیدی را در مورد نحوه انتخاب رنگ‌های لوگو بر اساس حوزه فعالیت و درک از برند، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. اکنون وقت آن است که از این دانش استفاده کنید و لوگوی خود را بسازید.