لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/23

چطور لوگوی خود را با حرف a طراحی کنیم؟

طراحی حرف a در ابتدا به نظر بسیار عجیب می آید، اما در واقع این لوگوها نیز می توانند پیام مورد نظر صاحبان کسب و کار های خود را خیلی راحت منتقل کنند. با اینحال به دلیل تفاوت مشخصشان از نظر رنگ، شکل و نماد توانسته اند، جایگاه ثابتی در دنیای طراحی های گرافیک یافته و در بین کسب و کار ها محبوب شوند. این لوگوها نیز به عنوان یک جزء بصری میتوانند طناب محکمی برای راه رفتن راحت کسب و کارتان از مسیر سخت رقبای مختلف باشند. 
لوگوهای مبتنی بر حروف خود را ساده بسازید تا بتوانید راحت تر با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. با صبر و حوصله میتوانید لوگو حروف حرفه ای بسازید و به یاد داشته باشید با یک برنامه ریزی قبلی کارهای خود را ساده تر پیش خواهید برد. در این مقاله قصد داریم شمارا با تکنیک های طراحی لوگو حروف مخصوصا حرف a و ساده ترین راهکار های دنیای طراحی آشنا کنیم. به علاوه خواندن مقاله " طراحی حروف m برای لوگوی پیج اینستاگرام " نیز به شما در پویا سازی لوگو مبتنی بر حروفتان کمک خواهد کرد.

تاریخچه حروف لوگوها از گذشته تا کنون

لوگوهای مبتنی بر حروف نیز با گذر زمان و یکسان و موازی با تکامل انسان ها، پیشرفت کرده اند. یک کلمه یا حرف در ابتدا ممکن است مشتریان زیادی را در فکرهای مختلفی فرو ببرد، اما هر یک از حروف و نماد های کوچک و بزرگ قطعا هویت، شخصیت و سبک خاصی را در لوگوی شما به وجود خواهند آورد. دلیل احساسات متنوع این لوگوها را نیز میتوان تفاوت فونت و رنگ آنها دانست.
برای آشنایی بیشتر با لوگو های مبتنی بر حروف لازم است بدانید، حروف نویسی غربی از سال 100 بعد از میلاد آغاز شد و تا کنون نیز ادامه دارد و این سبک ها تا کنون توانسته اند، جلوه متفاوتی از خود در دنیای لوگو سازی به طراحان نشان دهند و هرکدام از لوگوهای امروزی را بر اساس ویژگی های جذاب خود زیبا کنند.
به علاوه لوگوهای مبتنی بر حروف نیز با پیشرفت و سرعت گرفتن تغییرات خود، توانسته اند جلوهای جذاب تری از خود بسازند و شکاف های قبلی خود را کمتر نمایند یا از بین ببرد. همین پیچیدگی و جذابیت این نوع لوگوها آنهارا به موضوع محبوب این روزهای طراحان تبدیل نموده است. هر طراح در کنار انتخاب حروف مورد نظر خود برای طراحی باید پیام مناسبی نیز برای جلب نظر مخاطبان حفظ کند.
لوگوها دارایی های بسیار موثری هستند که همیشه به شما در هر زمینه ای به خصوص معرفیتان به مخاطبان برای بازریابی موفق کمک میکنند.

طراحی حرف a در لوگو

یکی از ساده ترین راه های طراحی حرف a ایجاد یک برنامه کلی و اساسی است تا طبق لیست خود تمام مراحل را پیش ببرید. بسیاری از طراحان برای طراحی لوگوهای مبتنی بر حرف خود از حروف کوچک آنها استفاده میکنند، اینکار نه تنها خط دید بهتری به مشتری خواهد داد بلکه زیبایی منحصر به فردی در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد. 
حرکت دنیای لوگوهای مبتنی بر حروف همیشه رو به جلو و هیچ گاه مشابه یکدیگر نیست، اما در موضوع منحصر به فرد بودن همگی شبیه به هم هستند. به عنوان شخصی که این نوع لوگوهارا مورد نظر خود قرار داده، مثلا میتوانید حرف مورد نظر خود در لوگویتان را گاهی با حالت منحنی برروی لوگوی خود ثبت کنید و انتهای صافی به آن بدهید. از امتحان کردن سبک های جدید نترسید و بارها ابزار های مختلف را امتحان کنید. یک طراح خوب در کنار جذب و توجه به ایده های جدید باید محکم پای طرح نهایی خود بیاستید و بارها آنرا با جزئیات مختلف امتحان کند.

فضاهای منفی در لوگو حروف a

وقتی صحبت از فضاهای منفی لوگوها می شود، شما باید روش های جالبی را برای پنهان کردن آنها امتحان کنید تا مخاطبانتان را وادار به یک برداشت مضاعف و جذاب از لوگویتان نمایید. برخی از این کارها عبارتند از:

فضای منفی خود را حرفه ای بسازید.

سعی کنید در کارهای طراحی لوگو، حرفه ای عمل کنید مثلا با اضافه کردن یک شکل یا نماد رنگی، فضاهای منفی را از دید مخاطبانتان محو کنید. با اینکار حتی میتوانید لوگوی خود را جذاب تر کرده و با ضخیم کردن آن و اضافه کردن حرف کوچکتر، آنرا بیشتر به چشم آورید.

فضای منفی موجود را دستکاری کنید.

برای طراحی حرف a خود سعی کنید مثلا با کج کردن یا تغییر شکل دادن آن، مخاطبان خود را در فکر فرو ببرید. با لوگوی خود بازی کنید تا در آخر فضای منفی پر شده ای داشته باشید. در غیر این صورت مخاطبانتان متوجه پیام و هدفتان از این طراحی نخواهند شد. 

فضای منفی لوگوی خود را زندانی کنید.

منظور از زندانی کردن فضای منفی ایجاد خط حرفه ای بین دو فضای منفی و اصلی لوگویتان است تا مخاطبانتان را جذب این اتصال کند. این خط ها باعث می شوند ذهن مشتریانتان از یک سمت بلیط ورود گرفته و از سمت دیگر به دلیل جذابیت لوگو کسب و کارتان جذب شما شوند. این خط ها لازم نیست حرف لوگوی شمارا لمس کنند، آنها تنها مسیری هموار برای رسیدن به یک آرامش ذهنی در مخاطبان هستند.

چطور لوگوی خود را با حرف a طراحی کنیم؟

نماد هایی که میتوانید برای طراحی حرف a استفاده کنید

به علاوه شما میتوانید با بکارگیری نماد ها در لوگوی خود، فورا مخاطبان زیادی را جذب کسب و کار خود کنید. یک انتخاب درست برای نماد پس زمینه لوگو حرف شما، میتواند لیست طولانی از موفقیت های مختلف در مقابل شما قرار دهد.

پس زمینه حرفه ای برای حرف a لوگوی خود انتخاب کنید.

برای طراحی حرف a لوگوی خود لازم نیست حتما یک نماد پس زمینه ای انتخاب کنید اما مثلا برای خوانایی بهتر مخاطبانتان میتوانید چند ساعتی را نیز به تغییر سبک لوگوی خود با انتخاب یک نماد زیرین اختصاص دهید.

نماد هارا به فضای منفی اضافه کنید.

همانطور که قبلا گفته شد نیازی به نماد و شکل در لوگو حرف نیست! ولی اگر دوست دارید درجه منحصر به فردی لوگوی خود را بالا ببرید، میتوانید با کمک یک نماد مناسب طرح لوگوی خود را تغییر دهید. با این کار نیز فضای منفی کمتری خواهید داشت و در مقابل فرصت های بیشتری برای جذب مخاطبان بیشتر بدست می آورید.
اگر هنوز هم برای طراحی لوگو حرف خود دودل هستید و دیگر جای الهام بیشتری در ورقه طراحی لوگوی خود ندارید، میتوانید با مشورت کردن با دوستان نزدیک خود، به یک نتیجه نهایی و کاربردی برسید. آخرین پیشنهاد ما برای منحصر به فرد نمودن لوگو در این مرحله دست نویسی کردن آن است، یعنی شما میتوانید با نوشتن حرف لوگو با دستان خود یک ایده جدید برای دنیای لوگوسازی به وجود آورید. 

از لوگو حرف a خود در کجاها میتوانیم استفاده کنیم؟

اگر می خواهید بیشترین بهره را از لوگو مبتنی بر حرف خود ببرید، مهم است بدانید در کجا و چگونه از آن استفاده کنید. هنگامی که رویکرد خود را در مورد نحوه قرار دادن آن دقیق تر کنید، میتوانید شانس خود برای معرفی شدن به مخاطبان بالاتر ببرید. 

سربرگ ها

با قرار دادن لوگو حرف a خود در فضای سربرگ های محیط کاری، میتوانید بسیاری از افراد را جذب کسب و کار خود نمایید. زمان خود را هدر ندهید و بعد از طراحی لوگویتان سریعا آنرا روی سربرگ کسب و کار خود چاپ کنید. 

توییتر

هیچ شکی در محبوبیت پلتفرم توییتر وجود ندارد و شما می توانید از طریق آن برای کسب و کار خود موفقیت بسازید. شما میتوانید از طریق توییتر مخاطبان زیادی را جذب برند کسب و کار خود کنید و بازار و فروش عمومی در شبکه اجتماعی برای محصولات خود راه بیاندازید. 

اینستاگرام

نرم افزار اینستاگرام در چشم همگان بهترین و محبوب ترین نرم افزار تبلیغ و جذب مخاطب بیشتراست. یعنی شما با یک برنامه ریزی درست در این برنامه میتوانید بارها مخاطب برای خود بیاورید و به گونه ای در لیست حساب های کاربری بالا قرار بگیرید، پس در هنگام ساخت اکانت اینستاگرام خود با برنامه ریزی و پله به پله پیش روید و در آخر محبوب همگان شوید.

فیس بوک

نرم افزار فیس بوک میتواند برای تمام صاحبان مشاغل منبع بازاریابی بسیار مفیدی باشد. با ایجاد یک صفحه کاری جدید میتوانید به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط بوده و محصولات خود را برای آنها معرفی کنید. 

طراحی حرف a چه مزایایی برای کسب و کار شما دارند؟

در طراحی لوگو مبتنی بر حرف خود در کنار توجه به ساختن آن به صورت یک لوگوی منحصر به فرد باید آنرا به گونه ای لایق مزایای پایین خلق کنید.
•    یک لوگو حرف حرفه ای ابتدا باید، اولین برداشت عالی به مخاطب بدهد.
•    یک لوگوی خوب با استراتژِی حرفه ای طراحی شده است.
•    یک لوگوی مناسب کسب و کار شمارا احیا کرده و هویت جدیدی به آن می بخشد و پیش بردن کسب و کار شمارا آسان تر می کند.
•    لوگوی شما کمک میکند تا تصویر حرفه ای از خود به دیگران نشان دهید.
•    یک لوگوی خوب استاندارد ساخته شده و هر تغییراتی را به صورت صحیح دریافت میکند.
•    سرمایه هایتان با لوگوی مبتنی بر حرفان دوباره و چند باره باز میگردد.

نتیجه گیری

همیشه به یاد داشته باشید، برای طراحی حرف a لوگوی خود به قسمتی که مبتنی بر حرف می شود، بسیار دقت کنید زیرا مهم ترین بخش لوگوی شماست. لوگوی خود را بارها تغییر دهید و زمانی که کمی شبیه به لوگوی مورد علاقهیتان شد، به مرحله بررسی دقیق تر شوید. بعد از جلب رضایت خود از نتیجه دریافتیتان برروی فونت و رنگ لوگویتان متمرکز شوید، بازی و آزمایش کنید، آینده کسب و کارتان طبق دستور عمل های شماست که موفق خواهد شد.
فراموش نکنید، برای طراحی لوگوها نیازی به حرفه ای بودن نیست، بلکه شما میتوانید با خواندن مقاله های حرفه ای و جستجوی های مکرر، راه حل های مناسب تری برای لوگو حرف خود کشف کنید به طوری که برای تمام مخاطبان جدید باشد و به یکباره جذب کسب و کار شما شوند. در این صنعت به خود اعتماد داشته باشید و با متمرکز شدن روی پروژه طراحی لوگوی خود نتیجه حرفه ای برای خود خلق کنید.

تگ های مرتبط :