لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/07/13

چطور یک لوگو پیج فیسبوک جذاب طراحی کنم؟

طراحی لوگو پیج یکی از مهم ترین چالش های حال حاضر دنیای ارتباطات و فضای مجازی به حساب می آید. طراحی یک لوگوی تجاری و انتخاب رنگ آن میتواند علاوه بر ایجاد موفقیت در کسب و کار باعث از بین بردن آن نیز شود. حتی، طراحی لوگو پیج باعث میشود تا شما از رقبای خود در موفقیت پیشی بگیرید.

طراحی لوگو پیج فیسبوک

به دلیل اهمیت طراحی لوگو پیج و نام تجاری، کار روی یک ایده منحصر به فرد میتواند امری استرس زا باشد.
در حال حاضر تصمیم دارید برای پیج فیسبوک خود یک لوگو طراحی کنید؟ این مقاله میتواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. داشتن یک پیج ایده آل اجتماعی میتواند به صرفه ترین و آسان ترین راه دسترسی شما به مخاطبانتان باشد. با این حال، اگر در همین ابتدای مسیر یک لوگو پیج مناسب نداشته باشید، ممکن است پیمودن ادامه راه بسیار سخت و کسب و کار شما در همین ابتدای موفقیت با شکست مواجه شود. 

افزودن لوگو به پیج فیس بوک

قبل از مرحله افزودن لوگو به پیج فیس بوک، به نکات زیر توجه کنید.
•    از تصویری استفاده کنید که طراحی مربع شکل و اندازه بیشتر از 170 × 170 پیکسل داشته باشد ( اندازه 180 × 180 پیکسل پیشنهاد ما به شماست) این اندازه ها به راحتی روی موبایل یا هر دستگاه ارتباطی دیگری قابل مشاهده است.
•    اگر پس زمینه لوگوی شما شفاف یا روشن است، فیس بوک به طور خودکار پس زمینه را سفید تنظیم خواهد کرد، این امر برای افرادی که بخشی از لوگوی آنها سفید یا روشن تر است، مشکل ساز خواهد بود.
•    حجم فایل شما باید کمتر از 15 مگابایت باشد. اگر اندازه فایل شما بزرگتر است، سعی کنید آنرا در قالب دیگری ذخیره یا فایل را فشرده کنید. به خاطر داشته باشد، فشرده سازی فایل ممکن است باعث تغییر کیفیت لوگوی شما شود.
•    مطمئن شوید فایل شما به صورت PNG یا JPG ذخیره شده باشد، برای فایل های لوگو یا نمایه ما فرمت PNG را برای وضوح بیشتر پیشنهاد میدهیم. اگر از برنامه های طراحی لوگو پیج استفاده میکنید، قطعا این برنامه ها فایل شمارا با فرمت GIF/ EPS و وکتور را تحویل خواهند داد. برنامه فیس بوک فایل های با فرمت BMP/TIFF و PDF را می پذیرد.
به علاوه در هنگام طراحی لوگو پیج به این مسئله دقت کنید که فیس بوک به طور خودکار عکس نمایه شمارا در یک حلقه ی دایره ای قرار میدهد، پس در هنگام طراحی به فضاهای منفی نیز توجه کنید. اما پروفایل های فیس بوک به صورت مربع باقی خواهند ماند.

مراحل افزودن لوگو به فیس بوک

1.    در صفحه فیس بوک خود روی نماد دوربین گوشه سمت راست، پایین کادر مربع بالای صفحه کیک و روی قسمت “ CHANGE PICTIRE” بزنید.
2.    پس از کلیک روی نماد دوربین، گزینه های “ CHOOSE FROM PHOTOS” ، “ TAKE PHOTO” ، “ UPLOAD PHOTO” و “ REMOVE” ظاهر میشوند. اگر از قبل لوگوی خود را ذخیره کرده اید دیگر به قسمت “ UPLOAD PHOTO” نیازی نیست، روی قسمت “ CHOOS FROM PHOTOS” کلیک کنید و به بارگذاری عکس مورد نظر خود بپردازید. گزینه ی “ TAKE PHOTO” بیشتر برای کاربرانیست که با تلفن همراه اقدام میکنند و میخواهند عکس خود را اپلود نمایند. گزینه “ REMOVE” نیز برای حذف تصویر فعلی استفاده میشود.
3.    در این قسمت، فرض میکنیم شما هنوز لوگوی خود را در جای دیگری از صفحه بارگذاری نکرده اید، حال با کلیک روی قسمت “ UPLOAD PHOTO”به فایل های ذخیره ای روی رایانه خود هدایت و از آنجا میتوانید لوگوی خود را از پوشه عکس هایتان انتخاب نمایید.
4.    پس از دوبار کلیک روی لوگو از فایل خود، به قسمت “create profile picture” در فیس بوک منتقل خواهید شد. در اینجا میتوانید پروفایل خود را به دلخواه تنظیم نمایید. به علاوه، میتوانید تصویر خود را بزرگ یا کوچک و حتی جابه جا کنید. پس از اتمام ویرایش تصویر، روی گزینه " ذخیره" کلیک و کار شما اینجا تمام خواهد شد.
پس از بارگذاری عکس های نمایه و پروفایل خود، از مناسب بودن آن مطمئن شوید در غیر این صورت با زدن روی قسمت " حذف" تمام مراحل را از ابتدا شروع کنید.

اهمیت افزودن لوگو به رسانه های اجتماعی

در کنار طراحی لوگو پیج مناسب، افزودن لوگو میتواند مشتریان را به راحتی با شما آشنا نماید. به علاوه، این امر موجب متمایز شدنتان با رقبایتان نیز خواهد شد. صاحبان مشاغلی که از لوگوی خود در تمام فضاهای مجازی استفاده میکنند، حرفه ای و سازمان یافته تر به نظر میرسند. اگر در حال تغییر لوگوی خود هستید، مطمئن شوید تا پایان روز این لوگو در تمام پیج های شما قرار بگیرد.

ویژگی یک لوگوی پیج مناسب

یک لوگوی مناسب باید تمام ویژگی های زیر را دارا باشد:

لوگوی کاربردی

ایا میدانید لوگوی مناسب، لوگویی است که دارای دو جنبه ی ایده و مفهوم باشد؟ یک لوگوی منحصر به فرد کاملا مرتبط با نام تجاری شماست و همین امر باعث ایجاد علاقه در بیننده خواهد شد. این فرایند، در کنار داشتن یک ایده مناسب به خلاق بودن طراح نیز بستگی دارد.

رنگ های مناسب لوگو

در هنگام انتخاب رنگ برای لوگوی خود دقت کنید، زیرا رنگ باعث ایجاد احساس در بیننده خواهد شد. بنابراین قبل از هر کاری باید از روحیه و انتظارات مشتریان خود باخبر شوید. 
به علاوه، در هنگام طراحی لوگو پیج برای پروفایل خود، رنگی را انتخاب کنید که نزدیک یا منطبق با نمایه باشد.
طراحی و بارگذاری لوگو فیس بوک، ممکن است زمان بر باشد، اما ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت.

جزئیات هرچه کمتر، بهتر

اشتباهی که اغلب مردم مرتکب آن میشوند این است که سعی میکنند اطلاعات بیش از حدی را در یک لوگوی کوچک جمع کنند. لوگوهای ساده، در برابر آزمون زمان مقاوم تر اند و میتوانند تا مدت ها قدرت خود را حفظ نمایند.
در مورد لوگوی اپل و نایک فکر کنید.

به لوگوی خود بی اعتماد نشوید

هرچند وقت یکبار در صنعت لوگو و برند سازی، لوگوهای مختلفی تولید میشوند. اما هرچیزی تنها مدت کوتاهی باقی و میتواند گروهی از افراد را به خود جذب کند. اما، برندی میماند که در عین سادگی توانسته انتظارات زیادی را برآورده نماید.

استفاده از حروف مناسب

طراحی لوگوی پیج ها، میتواند دارای حروف و کلمات مختلفی نیز باشند. همین امر شمارا از دیگران متمایز و لوگوی شمارا منحصر به فرد جلوه خواهد داد.
اگر از متن های زیادی در لوگویتان استفاده میکنید، به استاندارد ها توجه کنید زیرا مشتریان طبق سلیقه خود به برند شما جذب خواهند شد.
مطمئن شوید هر فونتی که استفاده میکنید مناسب لوگویتان باشد.

از فضاهای منفی استفاده کنید

یکی دیگر از ترفند های بصری، استفاده از فضاهای منفی است. این ترفند در حفظ سادگی لوگوی شما بسیار کمک خواهد کرد. بهترین مثال لوگوی محبوب FEDEX است. فاصله ی E تا X فکرتان را مشغول نکرد؟

لوگویتان را معنی دار طراحی کنید

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو این است که لوگویتان، معنی دار باشد. لوگو حداقل باید بخشی از داستان مربوط به برند کسب و کار شمارا برای مشتری تعریف نماید. 
تا حد امکان، سعی کنید ارزش های اصلی را در نظر بگیرید و حس اعتماد و اطمینان را به مشتریان خود القا کنید.
زمان طراحی یک لوگوی مناسب رسیده است.
زمان آن است که با توجه به نکات و اطلاعات کاربردی بالا، شروع به طراحی کنید.

 

چطور یک لوگو پیج فیسبوک جذاب طراحی کنم؟

اهمیت لوگو برای کسب وکار های مختلف

لوگوها مهم ترین جلوه های هر کسب و کاری هستند زیرا باعث میشوند شما در بازار امروزی امتیاز های مختلفی به دست آورید. از دیگر ویژگی های یک لوگوی خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

متمایز شدن

یک لوگوی خوب شمارا از رقبایتان متمایز خواهد کرد. به احتمال زیاد شما تنها شرکتی نیستید که محصول یا خدمات خاصی را در اختیار مشتریان قرار میدهید. بنابراین، برای متمایز شدن از رقبایتان، ابتدا به یک لوگو نیاز دارید. یک لوگوی منحصر به فرد، امتیاز مثبتی برای بازار یابی و برند سازی شما دارد. اگر مشتریان شمارا در ذهن خود ذخیره کنند، قطعا در صف اول مشتریان همیشگی شما قرار خواهند گرفت.

اولین برداشت

اولین تاثیر شما بر مشتری ضروری است. به ویژه اگر برای اولین بار است که به معرفی کسب و کار خود میپردازید، قبل از هرکاری لوگوی مناسبی طراحی کنید.
سعی کنید لوگوی خود را منحصر به فرد طراحی کنید تا به راحتی و با اولین نگاه در خاطر مشتری خود بمانید.

بازتابی از کسب و کار شما

لوگوی شما باید بتواند کسب و کارتان را معرفی کند. هدف از این کار این است که افراد در نگاه اول متوجه خدماتی که ارائه میدهید، شوند.

شناسایی

برای معرفی خود، در کنار استفاده از حروف و کلمات بهترین ایده هارا در لوگویتان جمع کنید. لوگوی شما نباید خیلی گران قیمت باشد، زیرا این امر باعث میشود تا مشتری تنها جذب این تجملات شود نه کسب و کار و خدمات شما.

لوگوی خود را جذاب طراحی کنید

وقتی صحبت از طراحی لوگو میشود، به افراد و ایده های زیادی نیاز است. حتی اگر این طراحی ماه ها و سال ها طول بکشد، وقتی نتیجه فوق العاده ای داشته باشد، پشیمان نخواهید شد.

نتیجه گیری

در اخر شما باید بدانید که تنها ایده ی شماست که روی لوگویتان به ثمر خواهد نشست. پس قبل از هرچیزی به نکات بالا توجه زیادی کنید. به علاوه، کسب و کار شما میتواند با لوگویتان تا ابد ماندگار شود. 
پس اگر میخواهید کسب و کارتان سال ها شناخته شود، با لوگوساز آنلاین لوگونومی، یک لوگوی تجاری جذاب طراحی کنید.

منابع

https://www.onlinelogomaker.com/blog/how-to-design-an-attractive-marketing-logo-for-a-facebook-page/

https://www.freelogoservices.com/blog/2018/10/05/how-do-i-add-a-logo-to-facebook/

تگ های مرتبط :