لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/05

چند ایده جذاب برای طراحی لوگو رستوران

طراحی لوگو رستوران مانند هر نوع طراحی لوگوی دیگری باید با توجه به اصول طراحی لوگو انجام گیرد. یعنی

• انتخاب سبک و آرم مناسب
• استفاده از از رنگ بر اساس روانشناسی رنگ ها
• به کار بردن فونت های متمایز
• حفظ سادگی، ماندگار بودن و جذابیت لوگو

.برای طراحی لوگو رستوران می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

• استخدام کردن یک طراح گرافیک
• خرید یا دانلود طرح لایه باز لوگو رستوران و ویرایش آن با استفاده از برنامه های طراحی لوگو
• طراحی لوگو با استفاده از لوگو ساز های آنلاین رایگان یا اپلیکیشن های طراحی لوگو

اگه به دنبال طراحی لوگو ارزان برای رستوران خود هستید، آخرین گزینه می تواند به شما این امکان را بدهد که به طور کاملا رایگان لوگوی مورد نظر خودتان را بدون پرداخت هزینه طراحی لوگو خلق کنید. با توجه به اینکه راه انداختن یک رستوران، هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می کند، طراحی لوگو ارزان با استفاده از لوگو ساز های آنلاین مثل لوگونومی به شما کمک می کند تا حدودی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
البته با استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای مثل فتوشاپ یا ایلاستریتور هم می‌توانید آرم و نشان تجاری شرکت خودتان را به صورت سفارشی شده طراحی کنید و لوگویی خلق کنید که هم در برگیرنده هویت برند شما باشد و هم نسبت به سایر رقبا برجسته و متمایز به نظر برسد.
اگر در ابتدای راه طراحی لوگو رستوران قرار دارید و تصمیم گرفتید خودتان با استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگوی آنلاین، آرم تجاری برند تان را خلق کنید، نیاز به یک راهنمای جامع و کامل دارید تا بتواند شما را در انتخاب آرم، رنگ و فونت مناسب برای طراحی لوگوی رستوران راهنمایی کند.
برای اینکه راحت تر بتوانید به ایده ای برای لوگوی رستوران خود برسید، ابتدا باید سبک لوگو را با توجه به نوع غذایی که در رستوران سرو می شود، انتخاب کنید. به عنوان مثال، لوگو رستوران های معروف طبق دسته بندی زیر از آرم ها، رنگ ها و فونت هایی با سبک های مختلف استفاده کرده اند:

• لوگو رستوران سنتی
• لوگو رستوران ایرانی
• لوگو رستوران ایتالیایی
• لوگوی رستوران خارجی
• لوگو غذای خانگی

در این مقاله به شما کمک می کنیم که بدون پرداخت هزینه طراحی لوگو، یک نشان تجاری به یاد ماندنی برای رستوران خود خلق کنید:

مرحله اول انتخاب رنگ مناسب برای طراحی لوگو رستوران

برای انتخاب رنگ مناسب پیشنهاد می کنیم لوگو رستوران های معروف ایرانی و خارجی را بررسی کنید. با توجه به اینکه لوگو غذا رستوران باید نشان دهنده متنوع بودن آن باشد و مشتریان را در رده‌های سنی مختلف برای سفارش غذا از رستوران، جذب کند، استفاده از رنگهای متمایز و برجسته مثل زرد، قرمز، نارنجی در طراحی لوگوی رستوران کاملا متداول است.
دانلود رایگان لوگو رستوران یا طرح لایه باز لوگو رستوران به شما کمک می کند برای انتخاب رنگ های مناسب ایده بگیرید. می توانید طرح های لایه باز لوگوی رستوران را با طراحی لوگو رستوران های معروف یا لوگوی رستوران های خارجی مقایسه کنید و برای ویرایش و سفارشی سازی لوگوی غذا یا رستوران خود از آن ها کمک بگیرید.
در قدم اول پیشنهاد میکنیم نوع رستوران خود را مشخص کنید:

• آیا قرار است لوگو رستوران سنتی طراحی کنید
• یا لوگو غذا برای فست فود

به عنوان مثال، اگر رستوران شما قرار است همبرگر یا ساندویچ بفروشد، طراحی لوگوی شما با استفاده از رنگ های های شاد، جذاب و پر انرژی مثل قرمز و زرد کمک زیادی به جذب مشتریان می کند. لوگوی رستوران خارجی مک دونالد بهترین طرحی است که می‌توانید از آن ایده بگیرید.
اما در لوگو رستوران سنتی بهتر است از رنگ های کلاسیک مثل قهوه ای استفاده شود.
برای طراحی لوگو رستوران ایتالیایی و مکزیکی نیز بهتر است از بین رنگ های برجسته و متمایز مثل سبز یا بنفش انتخاب کنید.
البته اگر قصد دارید برای طراحی لوگوی رستوران های خارجی از رنگ خاصی استفاده کنید باید به فرهنگ آن کشور نیز توجه کنید. اگر با روانشناسی رنگها آشنایی داشته باشید، انتخاب رنگ برای طراحی لوگو رستوران کار چندان سختی نیست.
در روانشناسی رنگ ها برای طراحی لوگو، عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود، مثل:

• سلیقه مشتریان
• فرهنگ کشوری که لوگو برای آن طراحی می شود
• سن مخاطبین هدف برند
• تاثیری که هر رنگ روی احساسات بیننده لوگو می گذارد

مرحله دوم انتخاب آرم مناسب برای طراحی لوگو رستوران

اگر می خواهید یک لوگو حرفه ای خلق کنید که در موفقیت استراتژی های بازاریابی رستوران شما تاثیر گذار باشد باید آرم و نشان تجاری لوگو رستوران شما کاملاً متمایز از سایر رقبا باشد. برای انتخاب آرم، فکر کردن به لوگو غذا کافی نیست باید گزینه های خلاقانه تری را برای انتخاب آرم لوگو رستوران خود در نظر بگیرید.
برای دانلود لوگو رستوران یا طرح های لایه باز لوگو رستوران می توانید به سایتهای مختلفی مراجعه کنید که شاید به شما برای خلق یک آرم ایده آل کمک کند اما نمی‌تواند به تنهایی نشان دهنده خلاقیت و نوآوری در آرم تجاری شما باشد.
پس باید آرم لوگو رستوران را با توجه به هویت برند خود ویرایش کنید و یک نشان تجاری مناسب با سبک رستوران خود خلق کنید. در نرم افزار های طراحی لوگو یا لوگو ساز های آنلاین ابزارهای متنوعی در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آنها می توانید طرح های لایه باز لوگو رستوران را سفارشی سازی کنید.
فراموش نکنید رنگ‌هایی که در مرحله قبل انتخاب کردید را در ویرایش لوگو رستوران به کار ببرید. برای انتخاب بهترین آرم و نشان تجاری رستوران می توانید نمونه های مختلفی از لوگو رستوران سنتی، لوگو رستوران ایتالیایی، لوگو رستوران ایرانی یا لوگوی رستوران خارجی را در وب سایت زیر مشاهده کرده و از آن ها ایده بگیرید:

دانلود لوگو رستوران های معروف

مرحله سوم انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو رستوران

برای اینکه بهترین فونت را برای طراحی لوگو رستوران خود انتخاب کنید، در قدم اول باید نام رستورانش خود را را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که که چطور میخوای از نام رستوران در لوگوی خود استفاده کنید.
لوگوتایپ ها می توانند به شکل مونوگرام طراحی شوند مثلاً شما می توانید حروف اول نام رستوران خود را برای طراحی لوگوی رستوران به کار ببرید. اما اگر می خواهید یک کلمه کامل را را به عنوان نام برند خود استفاده کنید باید به نحوه چیدمان عناصر مختلف لوگو رستوران یعنی آرم تجاری و فونت لوگو دقت کنید.
یکی از دلایل مشهور شدن لوگوی رستورانهای معروف سازگار بودن تمام عناصر به کار رفته در لوگو در کنار یکدیگر است. فراموش نکنید، مشتریان باید با مشاهده لوگوی شما، طعم و مزه غذاهایی که قرار است در رستوران خود سرو کنید را بچشند.

 

چند ایده جذاب برای طراحی لوگو رستوران

 

چطور از لوگو ساز های آنلاین رایگان برای طراحی لوگو رستوران استفاده کنیم؟

اگر به دنبال طراحی لوگوی ارزان برای رستوران خود هستید، استفاده از لوگو ساز های آنلاین رایگان بهترین انتخاب شما است. هرچند برای طراحی لوگو رستوران با لوگو ساز های آنلاین نیاز به مهارت و دانش گرافیکی ندارید اما باید تا حدودی با اصول طراحی لوگو آشنا باشید.
اگر هیچ ایده ای برای شروع طراحی در لوگو ساز آنلاین به ذهنتان نمی‌رسد می توانید با تایپ کردن نام رستوران و انتخاب آیکون های مربوط به لوگوی غذا از برنامه های لوگو ساز آنلاین ایده بگیرید.
دانلود لوگو رستوران های معروف، دانلود طرح های لایه باز لوگو رستوران، مشاهده لوگو رستوران های سنتی، یا ایرانی و همچنین لوگو رستوران های خارجی و فست فودها به شما در گرفتن ایده برای شروع طراحی لوگو رستوران ان کمک می کند.
بعد از اینکه بالاخره توانستید طرحی را برای شروع ساخت لوگو در نظر بگیرید باید

• سبک لوگو
• رنگ هایی که انتخاب کردید
• آرم لوگو
• فونتی که نام برند شما با آن نوشته شده

را به عنوان اصلی ترین عناصر به کار رفته در طراحی لوگو رستوران ویرایش کنید.
معمولاً طراحی لوگو در لوگو ساز های آنلاین بیش از چند دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد. بنابراین، می توانید ایده ها و طرح های مختلفی را در آنها امتحان کنید. چندین طرح لایه باز لوگوی رستوران را دانلود کرده و آن ها را با ایده گرفتن از لوگو رستوران های معروف ایرانی و خارجی به سبک های مختلف ویرایش کنید.
بسیاری از لوگو ساز های آنلاین به شما این امکان را می دهند که دو طرح لوگو را در کنار یکدیگر در صفحه نمایش تحت وب ببینید. می توانید یک لوگوی مشهور از رستوران سنتی یا رستوران خارجی را در یک طرف صفحه نمایش خود قرار دهید و در طرف دیگر شروع به ویرایش عناصر مختلف لوگو رستوران خود کنید تا به طرح نهایی برسید.

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو رستوران در لوگوساز آنلاین

رنگهای لوگو نقش مهمی در جذب مخاطبین مشتریان رستوران شما ایفا می کنند. انتخاب رنگ های پر انرژی و جذاب مثل سبز روشن برای رستورانهای با غذاهای رژیمی و ارگانیک بسیار مناسب است. چون سلامت بودن غذاها را به مخاطب منتقل می کند.
لوگوی رستوران های ایتالیایی معمولاً با رنگ‌های زرد و قرمز طراحی می‌شود. در نظر داشته باشید که طراحی لوگو در عین جذابیت باید ساده باشد.
امروزه رستوران ها باید به فکر بازاریابی در فضای دیجیتال و پلتفرم های آنلاین هم باشند. چون بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که غذای خود را به صورت آنلاین از رستوران سفارش دهند. پس طراحی لوگو رستوران باید به نحوی باشد که بتواند در وب سایت رستوران یا شبکه‌های اجتماعی که رستوران در آن تبلیغ می‌شود مثل اینستاگرام به خوبی به چشم بیاید و جلب توجه کند.
به خاطر داشته باشید که لوگوی رستوران شما باید در سایزهای مختلفی نمایش داده شود پس به واضح بودن آرم و خوانا بودن فونت آن توجه کنید.

انتخاب فونت برای طراحی لوگو رستوران در لوگوساز آنلاین

انتخاب فونت مناسب روش دیگری است با استفاده از آن میتوانید هویت برند خود را به مخاطبین بشناسانید. برای طراحی لوگو رستوران از فونت های خلاقانه و کمی فانتزی استفاده کنید انتخاب فونت به نوع رستوران شما و غذاهایی که سرو می کنید، بستگی دارد. مثلاً برای لوگو رستوران سنتی می توانید از فونت نستعلیق استفاده کنید اما برای لوگو غذای فست فود انتخاب فونت های دست نویس مناسب تر است.
اگر طراحی لوگو رستوران خارجی مثل لوگوی رستوران ایتالیایی یا مکزیکی مورد نظر شماست بهتر است به جای طراحی لوگو اسم فارسی به فکر طراحی لوگو حروف انگلیسی باشید که نشان دهنده سرو کردن غذاهای خارجی در رستوران شما باشد.
نیازی نیست اشاره کنم که اگر قصد طراحی لوگو رستوران سنتی ایرانی را دارید حتماً از طراحی لوگو با اسم و الفبای فارسی استفاده کنید.

انتخاب آرم یا نشان برای طراحی لوگو رستوران در لوگوساز آنلاین

برای انتخاب آرم یا نشان لوگو رستوران هم می‌توانید از غذاهایی که سرو می کنید، فرهنگ کشوری که غذاهای آن را می فروشید و یا چیدمان و دکوراسیونی که برای رستوران خود در نظر گرفته اید، ایده بگیرید.
به آرم و نشان تجاری رستوران خود به عنوان عاملی فکر کنید که می‌تواند در برانگیختن اشتهای مشتریان شما موثر باشد. در حقیقت طراحی لوگو رستوران باید به نحوی باشد که هر بیننده‌ای با مشاهده آن هوس کند که از رستوران شما غذا سفارش بدهد.
در نهایت نکته توجه کنید که تمام عناصر لوگوی شما باید در کنار یکدیگر حرفی برای گفتن داشته باشند. حتی اگر هر عنصر را به طور مجزا به درستی انتخاب کنید اما زمانی که آنها را کنار هم گذاشتید هیچ هماهنگی با هم نداشته باشند، طراحی لوگو رستوران تاثیر مورد نظر شما را روی مشتریان نخواهد داشت.

جمع بندی

طراحی لوگو رستوران را می توان با استفاده از لوگوسازهای آنلاین یا نرم افزارهای طراحی لوگو به راحتی و با داشتن کمی خلاقیت انجام دارد. برای انتخاب مهمترین عناصری که در طراحی لوگو رستوران نقش دارند، ازجمله:

• آرم یا نشان لوگو
• فونت لوگو
• رنگ های لوگو
• سبک لوگو

باید لوگو رستوران های معروف را بررسی کنید و سعی کنید با الهام گرفتن از آنها با توجه به نوع غذایی که در رستوران سرو می کنند، لوگو مناسب برند خودتان را طراحی کنید.
اگر می خواهید با پرداخت هزینه طراحی لوگو یک لوگو حرفه ای برای رستوران خود داشته باشید، می توانید از طریق برگزاری رقابت در طراحی لوگو یا مزایده، بهترین طراح لوگو را با قیمت مناسب انتخاب کنید.