لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/07/05

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده کرد؟

هنگامی که نیاز به طراحی لوگو برای برندتان دارید، ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ساخت لوگو استفاده کنید. اما جدیدترین فناوری که همه از آن صحبت می‌کنند استفاده از هوش مصنوعی در طراحی لوگو است. تعداد زیادی لوگوساز آنلاین با هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانید از طرح های لوگوی عالی و معنی داری که منحصرا برای کسب و کار شما پیشنهاد می‌دهند، استفاده کنید.
استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف با افزایش بهره وری نیروی کار، موفقیت های زیادی را برای شرکت‌ها به ارمغان آورده است. استفاده از هوش مصنوعی در حال متنوع شدن است و در زمینه های مختلف هنری، صنعتی و غیره بسیار محبوب شده است. هوش مصنوعی همچنین در فعالیت های بازاریابی و برندسازی استفاده می‌شود. در واقع استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی و ساخت لوگو بسیار محبوب شده است.
در واقع، کاری که یک طراح گرافیک با ابزارهای سنتی انجام می‌دهد، می‌تواند با کمک ابزارهای هوش مصنوعی بسیار بهتر انجام شود. ایده استفاده از هوش مصنوعی در طراحی لوگو و سایر زمینه های بازاریابی و فروش، جایگزین مهارت های انسانی نیست، بلکه ارتقای قابلیت‌ها با کمک گرفتن از آن است.

چطور هوش مصنوعی فرایند طراحی لوگو را ارتقا داده است؟

ساخت لوگو فرایندی زمان بر است و ممکن است نیاز به تلاش زیادی از طرف طراح گرافیک داشته باشد. علاوه بر این، گرافیست اگر به تنهایی این کار را انجام دهد، باید رویکرد آزمون و خطا را در پیش بگیرد. از طرف دیگر، اگر طراح از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی کمک بگیرد، طراحی نهایی بهتر و دارای خطای کمتری است. یکی از مزیت های کاربرد هوش مصنوعی در طراحی لوگو در این است که طراح می‌تواند هرچند بار که بخواهد آن را اصلاح کند و زمان و تلاشی که برای این فرآیند صرف می‌کند بسیار کمتر از قبل است.
معمولا طراحی لوگو بین 3 تا 4 هفته طول می‌کشد تا کامل شود. اگر کسب و کار شما به دنبال طراحی لوگوی عالی است که متمایز و منحصر به فرد باشد، باید حداقل یک ماه صبر کنید. در این یک ماه، طراحی لوگو چندین بار با تجدید نظر و تغییرات مختلف، اصلاح می‌شود. این مدت زمان در شرایطی طی می‌شود که شما کاملاً به مهارت‌های دستی و ابزارهای معمولی‌تر وابسته باشید.
اما استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند طراحی لوگو را به حدی تسریع کند که کل فرآیند طی 2 تا 5 دقیقه انجام شود. اگر یک طراح گرافیک واقعاً در تنظیم دقیق طراحی لوگو و کار با ابزارهای لوگوساز آنلاین با هوش مصنوعی حرفه ای باشد، می‌تواند طی نصف روز یا یک روز، طراحی لوگوی حرفه ای برای هر برندی را تمام کند. حتی اگر مشتری بخواهد تغییرات عمده ای در لوگوی کسب و کار خود داشته باشد، کل فرآیند تکرار و اصلاح نیز یک روز یا کمی بیشتر طول می‌کشد و شما فایل نهایی را در عرض کمتر از ۲ رو آماده خواهید کرد.

 

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده کرد؟

 

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در طراحی لوگو

از آنجایی که اکثر کشورها به دنبال رونق فرهنگ استارتاپ هستند، نیاز به ساخت لوگوهای جدید با سرعت بالایی وجود دارد. گاهی اوقات، شرکت های استارت آپی در وهله اول به لوگویی نیاز دارند تا بتوانند استراتژی های بازاریابی خود را شروع کنند. در مواقع دیگر، برخی از شرکت‌های نوپا تمایلی به سرمایه‌گذاری زیادی در فرآیند طراحی لوگو ندارند . در هر دو مورد، استفاده از لوگوساز آنلاین با هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر مفید است. هوش مصنوعی می‌تواند زمان طراحی و در عین حال هزینه طراحی را نیز کاهش دهد.

چرا برند‌ها طراحی لوگو با هوش مصنوعی را انتخاب می‌کنند؟

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که چگونه هوش مصنوعی به کسب و کارها در طراحی و ساخت لوگو کمک می‌کند، بیایید با چند دلیل مهم آشنا شوید:

ساخت لوگو با ai سریع است

استفاده از هوش مصنوعی تصمیم خوبی است زیرا زمان صرف شده برای طراحی، ایجاد و نهایی کردن طرح لوگو را کاهش می‌دهد. هوش مصنوعی تمام کارهای سخت را بر اساس دستوراتی که به آن داده می‌شود انجام می‌دهد و بر اساس داده هایی که طراح گرافیک به آن می‌دهد، یک طراحی لوگوی کامل ایجاد می‌کند که واقعاً حرفه ای به نظر می‌رسد و تأثیر زیادی روی مشتریان دارد. الگوریتم های هوش مصنوعی به نحوی ارتقا یافته اند که لوگو ساخته شده توسط آنها به زیبایی هنر خلق شده توسط انسان‌ها به نظر می‌رسد.

کنترل بیشتری روی طراحی لوگو با هوش مصنوعی وجود دارد

اغلب، مردم این تصور غلط را دارند که وقتی از هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده می‌کنیم، کنترل را به کامپیوتر و الگوریتم آن واگذار می‌کنیم. حقیقت این است که وقتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم، می‌توانیم الگوریتم آن را مانند یک ابزار حرفه ای طراحی لوگو دستکاری کنیم. هوش مصنوعی طبق دستورات ما خروجی با کیفیت ایجاد می‌کند. نحوه پاسخگویی الگوریتم هوش مصنوعی و نوع طراحی لوگوی شما بستگی به داده هایی دارد که با آن به اشتراک می‌گذارید.
ما اطلاعات وارد شده به کامپیوتر را کنترل می‌کنیم و به نوعی خروجی نهایی را نیز کنترل می‌کنیم. کنترلی که ما روی هوش مصنوعی داریم بیشتر است زیرا می‌توانیم تغییرات کوچک‌تر و دگرگونی‌های بزرگ‌تری در طراحی لوگو ایجاد کنیم. شما نه تنها می‌توانید طرح های لوگوی جدیدی را برای برند خودتان خلق کنید، بلکه می‌توانید لوگوهای موجود را نیز به روشی بهتر ویرایش نمایید.

طراحی لوگو با ai ارزان است

استفاده از هوش مصنوعی هزینه تولید لوگو را کاهش داده است. پیش از این، زمان صرف شده توسط یک طراح گرافیک و ابزارهای مورد استفاده برای ساخت لوگو هزینه زیادی داشت. با این حال، اکنون که طراحی لوگوی عالی را در یک پلتفرم یا اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی دریافت می‌کنید، هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در واقع، اگر شما فقط بخواهید یک طراحی لوگوی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دانلود کنید، بسیاری از لوگوسازهای آنلاین به صورت رایگان آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.
شرکت‌ها با استخدام طراحان گرافیکی که در استفاده از Ai آموزش دیده اند، می‌توانند از Ai برای لوگوها و سایر کارهای طراحی استفاده کنند. آنها به طور کامل جایگزین تخصص انسان نشده اند، بلکه به عنوان ابزارهای بهتر موجب ارزان تر شدن، راحت تر شدن و سریعتر شدن فرایند طراحی لوگو شده اند.

چرا طراحان گرافیک به هوش مصنوعی نیاز دارید؟

طراحی لوگو مهم است، اما تنها یکی از اجزای برندی است که می‌خواهید ایجاد کنید. هنگام طراحی لوگو، کمک گرفتن از یک روش هوشمندانه که تلاش زیادی نمی خواهد به طراحان کمک کند. در عصر هوش مصنوعی، هوشمندانه‌ترین تصمیمی که یک طراح گرافیک می‌تواند بگیرد این است که در مورد آپدیت های جدید هوش مصنوعی که روی ابزارهای ویرایشی و طراحی ارائه شده، اطلاعات کافی داشته باشد. هرچه جعبه ابزار طراحی خود را بیشتر به روز کنید، هوشمندتر و بهتر کار می‌کنید. 
در زمانی که تقاضای زیادی برای مهارت های طراحی لوگو وجود دارد، استفاده از لوگوساز آنلاین و ویژگی های هوش مصنوعی می‌تواند به طراحان کمک کند تا پروژه های خود را در مهلت مقرر تکمیل کنند. استفاده از هوش مصنوعی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که همزمان روی چندین پروژه کار کنید. با استفاده از Ai، از تخیل و نیاز های خود استفاده می‌کنید، اما به هوش مصنوعی اجازه می‌دهید برای یک طراحی منحصر به فرد به جای شما عمل کند.

چرا برند شما به لوگو نیاز دارد؟

لوگو، یک نشان تجاری است که برند شما را از سایر رقبایتان متمایز می‌کند و در ذهن مخاطب برای همیشه باقی می‌ماند. همین دلیل نشاندهنده اهمیت بسیار زیاد لوگو در برندسازی است. با اینحال، ما دلایل دیگری را نیز برای شما برشمردیم:

1. لوگو، هویت برند شما را آشکار می‌کند

آیا فیم های وسترن های قدیمی را به یاد می‌آورید که گاوچران‌ها گاوها را علامت گذاری می‌کردند؟ آنها این کار را به نشانه مالکیت انجام می‌دادند. لوگوی شما باید همین کار را انجام دهد. لوگوی شما که بر روی محصولات، کارت ویزیت و وب سایت شما حک شده است، مالکیت شما را نسبت به آنها نشان می‌دهد و می‌تواند به جهانیان/مشتریان بالقوه بگوید که شما چه کسی هستید، چه نوع محصول یا خدماتی را می‌فروشید یا چه سودی به مصرف کنندگان ارائه می‌دهید.

2. لوگو حرفه ای، از مشتریان جدید دعوت می‌کند تا شما را بشناسند

ما در دنیای تک رنگ زندگی نمی کنیم. مردم به سمت طرح و رنگ های برجسته کشیده می‌شوند . لوگویی که خدمات شما را مشخص می‌کند یا ویترین فروشگاه شما را زینت می‌دهد باید به گونه‌ای طراحی شود که علاقه و کنجکاوی مشتریان بالقوه شما را برانگیزد و آنها را ترغیب کند که حداقل به برند شما نگاه کنند و محصول شما را خریداری کنند.
اگر می‌خواهید به مشتریان تان نشان دهید که در چه زمینه ای کار می‌کنید بهتر است یک لوگوی تصویری طراحی کنید و از یک نماد آشنا در لوگو خود استفاده کنید.
مثلا اگر یک رستوران  جدید افتتاح کردید که در آن غذاهای ارگانیک سرو می‌کنید، با لوگویی که نماد ارگانیک دارد، مشتریان را به رستوران خود جذب کنید. آن‌ها می‌توانند  لوگو شما را روی تابلوها، منوها و وب‌سایت تان ببینند و همین آرم تجاری، مشتریان گرسنه‌ای را که در جستجوی یک تجربه غذایی خاص هستند، جذب می‌کند.

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده کرد؟

یا مثلا اگر یک لوگوی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست می‌خواهید باید نمادی را انتخاب کنید به خوبی مزایای محصولات شما را نشان دهد - تازه، ملایم، طبیعی و سالم. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که مشتریان محصولات شما را در سبد خرید بگذارند.

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده کرد؟

3. طراحی لوگو خاص، شما را از رقبا متمایز می‌کند

نمادهای خاصی وجود دارند که برای صنایع یا محصولات خاص به کار می‌روند. به عنوان مثال، وقتی تصویر یک سرآشپز ایتالیایی سبیل‌دار با کلاه سفید بلند و پوزخندی پهن را در یک لوگو می‌بینید، قطعا متوجه می‌شوید که این لوگو مربوط به یک فست فود است.
 یک لوگوی خوب نشان دهنده شخصیت شماست، اما همچنین باید شما را از بقیه متمایز کند. یک لوگوی خوب باید جرات متفاوت بودن را داشته باشد.
یکی از مزایای کاربرد هوش مصنوعی در طراحی لوگو این است که شما می‌توانید زمینه کاری خود را مشخص کنید و سپس از aiانتظار داشته باشید که صدها لوگو با نمادهای مرتبط با صنعت تان به شما نمایش دهد.
حالا دیگر کار چندان سختی باقی نمی ماند. فقط کافی است یکی از نمادها را انتخاب کنید و با چند تغییر جزئی مثل ابزودن پالت رنگی مرتبط با برندتان با اضافه کردن نام شرکت با فونت خاص آن را به آرم تجاری منحصر به فرد خودتان تبدیل کنید.

4. لوگو برجسته، وفاداری به برند را تسهیل می‌کند

وقتی به لوگوی برندهای معروف نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که آنها سعی می‌کنند کمتر ظاهر لوگویشان را تغییر دهند. زیرا وقت ذهن مشتریان با تصویر یک لوگو آشنا صد و آن را با یک برند مرتبط کرد دیگر نمی تواند آن تصویر را از ذهنش پاک کند و تصویر دیگری را جایگزین آن کند، زمانیکه وفاداری به برند بسیار زیاد است، هر کسب و کاری باید آن را تقویت کند و از آنجاییکا یک لوگوی شناخته شده و آشنا تا حد زیادی به ایجاد وفاداری به برند کمک می‌کند، تغییر لوگو چندان کار عاقلانه ای نیست.
به همین علت اگر قصد طراحی لوگو برندتان با هوش مصنوعی را دارید باید دقت کنید که لوگوها به اندازه کافی روشن، متمایز، جالب و به یاد ماندنی باشند. قرار دادن آنها روی محصولات یافتن آنها را در قفسه های شلوغ بسیار آسان می‌کند.

5. از طراحی لوگو می‌توان همه جا استفاده کرد

قرار دادن لوگوی تان در تمام محتواهای بازاریابی، بسته بندی محصولات، رسانه های اجتماعی، وب سایت و غیره راهی برای تبلیغ نام تجاری و انتقال پیام شما است.
تفاوتی ندارد برندتان در فروشگاه باشد، یا در خانه مشتریان تان، یا حتی تبلیغات آنلاین، اگر پیام برند خود را توسعه داده باشید و آن را با موفقیت به لوگوی خود مرتبط کرده باشید، هر کاری که انجام می‌دهید با لوگو و برند شما مرتبط می‌شود.
این لوگوها به راحتی از یک علامت ساده به کالایی برای بازاریابی موبایل تبدیل می‌شوند. یک لوگوی حرفه ای اگر روی محتواهای مختلف قرار گیرد یا در رسانه های مختلف نمایش داده شود، به راحتی توجه مخاطب را جلب کرده و پیام شما را منتقل می‌کند.
آماده دریافت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار خود هستید؟ طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی را امتحان کنید!