لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/09

طراحی لوگوی حرف F

طراحی لوگو حرف F برای ساخت لوگو برندهای مشهوری از جمله فراری (Ferrari) و فورد (Ford) به کار رفته است. بررسی طراحی این لوگوهای معروف به شما کمک می کند که بتوانید برای طراحی لوگو برند خودتان با حرف F ایده های مناسبی بگیرید.

طراحی لوگوی حرف F برای برند فراری

طرح لوگو فراری یک طرح کاملاً چشمگیر با یک اسب سیاه و کلمه Ferrari در پس زمینه ای زرد است که معمولاً با خطی در قسمت بالا که رنگهای پرچم ایتالیا را نشان می‌دهد، همراه است. 

نماد لوگوی فراری (Ferrari)

اسب، نماد اصلی لوگو فراری (Ferrari) است که به «اسب چموش» معروف است و توسط انزو فراری در سال 1940 طراحی شده است. طرح این اسب، از خلبان افسانه ای نیروی هوایی ایتالیا، کنت فرانچسکو باراکا به ارث رسید که مانند بسیاری از خلبانان در جوانی درگذشت و از طریق مادر او، کنتس پائولینا به عنوان نماد فراری (Ferrari) معرفی شد. البته کنتس پائولینا این نماد را پس از پیروزی فراری (Ferrari) در مسابقات اتومبیلرانی در هفدهم ژوئن 1923 پیشنهاد کرد اما پیشنهاد او تا سال 1940 مورد قبول واقع نشد.

فونت مورد استفاده برای طراحی لوگوی حرف F در لوگوی فراری

فونتی که در لوگو فراری استفاده شده « Ferro Rosso» است. این فونت توسط FontMesa طراحی شده است و می توانید با دانلود آن از لینک زیر، از این فونت در پروژه های شخصی و تجاری خود استفاده کنید. 

لینک دانلود فونت لوگوی فراری (Ferrari)

سبک لوگوی فراری

لوگو فراری یکی از آن لوگو هایی است که دارای تصویر و متن است و در حقیقت به سبک ترکیبی طراحی شده است. تصویری که در این برند تجاری به کار رفته بسیار مشهور است و تصویر اسب در حال پریدن است که دقیقاً به اتومبیل های تندرو مربوط است. متنی که به عنوان برندی در دهه 40 تاسیس شده است دارای سبک کلاسیک و گرافیتی است. می توانید از تصویر یا متن این لوگو استفاده کنید تا یک سبک قدیمی یا حتی یک مسابقه با ماشین یا اسب ایجاد کنید.

 

طراحی لوگوی حرف F

 

طراحی لوگوی حرف F برای برند فورد (Ford)

لوگو فورد (Ford)، از زمان تاسیس شرکت تغییرات چندانی نکرده است. شروع با یک لوگو سیاه و سفید کاملاً پیچیده که شامل نام و نام خانوادگی کامل شرکت بود (به ترتیب شرکت فورد موتور و دیترویت، میشیگان)، در سال 1912 در یک بیضی ساده به کلمه «فورد» تقلیل یافت تا اینکه سرانجام رنگ آبی را در سال 1928 به خود گرفت. اگرچه طراحی نمادین «بیضی آبی» در طول سال ها تغییرات جزئی داشته است، اما هنوز هم تا حد زیادی به همان شکل باقی مانده است.

نماد لوگوی فورد (Ford)

نماد لوگو فورد با گذشت زمان اندکی تغییر کرده است. به طور خاص، این تغییر مربوط به 1912-1927 است، زمانی که چندین لوگو به طور همزمان رونمایی شد.در اواسط دهه 1950، به منظور اصلاح و باز طراحی لوگو، به جای بیضی از نماد الماس استفاده شد.

فونت لوگوی فورد (Ford)  برای طراحی حرف F

از آنجا که سبک اصلی لوگو دقیقاً از نوع تایپوگرافی یا لوگوی نوشتاری است، بنابراین، نوع فونت در طراحی لوگو حرف F و سایر حروف بسیار مهم است. فونت مورد استفاده برای طراحی لوگو حرف F در سال 1903 برای برند فورد (Ford) بسیار نازک بود به همین علت در سال 1909 یک فونت انحصاری برای آن طراحی شد تا به اصالت این برند اشاره کند.
حروف برجسته فورد (Ford) با حروف تایپ سفارشی طراحی شده که بسیار نزدیک به فونت تجاری FordScript است و همچنین به فابیولا اسکریپت زیبا و براق  Neville Regular نیز شبیه است. اگرچه اعتقاد بر این است که لوگو فورد به طور کاملا انحصاری با سفارش هنری فورد ساخته شده است.

رنگ به کار رفته در طراحی لوگوی حرف F برند فورد 

این لوگو در سال 1912 با دو رنگ نارنجی و آبی ارائه شد و در نهایت رنگ آبی به عنوان رنگ برتر شناخته شد. طراحی لوگو حرف F و سایر حروف برای برند Ford با رنگ نقره ای در پس زمینه آبی بسیار زیبا به نظر می رسند و همچنین نشانگر اشرافیت، خویشتنداری و شهرت بی عیب و نقص برند هستند.

طراحی لوگوی حرف F در لوگوی فیس بوک Facebook

لوگو فیس بوک یکی دیگر از مواردی است که تا حد زیادی ثابت مانده است. با متن متمایز سفید و کوچک در پس زمینه ای با سایه های مختلف آبی، به علت ساده نویسی فوق العاده، تشخیص آن در نگاه اول، آسان است. ظاهراً تضاد این رنگها به معنای علاقه و وفاداری کسانی است که در ابتدا به شکل گیری شبکه کمک کرده اند.

فونت مورد استفاده در Facebook برای طراحی لوگو با حرف F

نمادهای برجسته فیس بوک که با حروف کوچک نوشته شده اند در یک نوع متن سفارشی sans-serif اجرا می شوند که تقریباً به فونت هایی مانند Fact Bold و Nuber Next Heavy شبیه است. لوگو فعلی تقریباً شبیه نسخه قبلی است که با فونت کلاویکا بولد نوشته شده است، اما با تغییر شکل و بازنویسی "A".

تغییرات لوگوی اصلاح شده فیس بوک 

از سال 2014، هر بار که وارد این صفحه وب سایت شویم، لوگو جدید فیس بوک را مشاهده می کنیم. در واقع، این لوگو چیزی جز نسخه اصلاح شده لوگوی قبلی نیست. از نظر بصری، به سختی تفاوتی مشاهده می‌شود و بسیاری از کاربران هنوز از تغییرات جزئی آن اطلاعی ندارند. 
برخی می گویند که این تغییرات آنقدر جزئی بوده که حتی به عنوان یک تغییر نامیده نمی شود. در این لوگو جدید، طراحی لوگو حرف A با ظاهر جدیدی جایگزین شده و حرف "b" نیز تغییر کرده است. رنگ پس زمینه نیز اصلاح شده، اما این تغییر خیلی ظریف بوده که بیشتر کاربران متوجه آن نمی شدند.
با این حال، این اصلاحات ایده ای را به همراه داشت که ثابت شده برای هویت برند و اثر بخشی آن تعیین کننده است. ایده این بود که بخشی از ارزش زیبایی لوگوی فیس بوک را فدای سودگرایی کنید. طراحی ساده جدید مطابق با استراتژی تجاری تغییر شرکت ارائه شد. طراحی قبلی برای رایانه های شخصی در نظر گرفته شده بود و دارای پیکسل سازی مربوطه بود. ورود دستگاه های تلفن همراه، طراحی لوگو را ضروری می کند که طیف وسیعی از وضوح صفحه را برآورده می کند. از آنجا که انواع مختلفی از دستگاه و صفحه نمایش وجود دارد، قرار بود لوگو جدید فیس بوک با صفحه نمایش های کوچکتر متناسب باشد. از این منظر، لوگو قبلی کمی قدیمی بود.

نماد لوگوی فیس بوک (Facebook)

نماد آیکون فیس بوک توالی تغییراتی را پشت سر گذاشته است، اگرچه احتمالاً این واقعیت را متوجه نشده اید مگر اینکه به آن توجه ویژه ای داشته باشید. با هر طراحی مجدد، نماد از حالت مینیمالیستی بیشتری برخوردار شد.
اولین نماد قطعاً پیچیده ترین نماد بود. حروف کوچک "f" با پس زمینه "موج" در یک قاب آبی روشن قرار گرفت. از سال 2009 تا 2013، یک خط آبی کم رنگ در پایین "f" دیده می شود. در ابتدا، این خط در پس زمینه آبی تیره بود، اما بعداً خط (و همچنین خود نامه) به سمت پایین حرکت کرد به طوری که لبه آن با لبه کادر یکی شد.
در نسخه 2013، خط ناپدید شد، در حالی که "f" به انتهای جعبه نزدیک شد. تنها "اضافه کاری" که طراحان انجام داده بوده، یک جلوه سه بعدی بود که به سختی قابل مشاهده بود.

نماد فیسبوک در صفحات رسمی

نمادهای صفحات رسمی فیس بوک (به عنوان مثال Security، Mobile) چندین بار بروزرسانی شده است. یکی از قابل توجه ترین بازطراحی ها در سال 2013 انجام شد. لوگوهای قدیمی از نظر پالت رنگ متنوع تر بودند: هر یک از آنها شامل بیش از دو رنگ یا حداقل چندین سایه آبی بود. در حالیکه، در نمادهای جدید طراحی شده فقط دو رنگ (سایه آبی و سفید «فیس بوک») دیده می شود.

فونت به کار رفته برای طراحی لوگو با حرف F در برند Facebook

حروف لوگو فیس بوک همیشه با حروف ساده و ظریف sans-serif نوشته شده است  که در طول سال ها خط و سبک خود را تغییر نداده و مفهوم و ایده اصلی را حفظ می کند - جدیت، مدرن بودن و ثبات.
معروف ترین و ماندگارترین طرح حروف فیس بوک با حروف کوچک، حروف درشت و مینیمال sans-serif Klavika Bold اجرا شد، اما پس از طراحی مجدد سال 2015، برخی از خطوط حروف تغییر کرده و گرد شدند که ظاهری سنتی و شیک به نوشته می بخشد.
طرح حروف جدید فیس بوک به طور خاص برای این برند خلق شده است اما شباهت زیادی به فونت های تجاری مانند Fact Bold و Number Next Heavy، دارد.

طراحی لوگوی حرف F برای فوجیتسور (Fujitso)

طراحی لوگوی شرکت فوجیتسو (Fujitso) با نقطه ای روی J و I به شعار قدیمی این شرکت اشاره دارد «امکانات بی نهایت هستند». با این حال، در آوریل 2010 این شعار در حمایت از شعاری که بیشتر بر مشارکت مشتمری متمرکز است، جایگزین شد: «شکل دادن فردا با شما».
با طراحی مجدد سال 1988، فوجیتسو لوگوی جدید خود را معرفی کرد که نماد اصلی آن بیش از سی سال دست نخورده باقی مانده است. در لوگو جدید نوشته ای بزرگ با رنگ قرمز با خط منحنی فانتزی بالای حروف "J" و "I" به چشم می خورد. این خط شبیه حرف "S" است، به صورت افقی قرار می گیرد و ظرافت و سبک بیشتری به کل تصویر می بخشد.

رنگ لوگوی فوجیتسو (Fujitso)

پالت رنگی قرمز و سفید لوگو فوجیتسو نسبت به لوگوی قبلی تکامل یافت تا نمادی از جشن‌های ژاپن و پرچم قرمز و سفید ملی آن باشد.
 سایه روشن قرمز در لوگو فوجیتسو نمادی از اشتیاق این شرکت برای پیشرفت در آینده، روشنایی و قابلیت دسترسی است.

فونت به کار رفته در طراحی حرف F و سایر حروف فوجیتسو (Fujitso)

گرچه این فونت این حروف تقریبا شبیه به دست نوشته است اما نوع آن شبیه فونت Friz Quadrata No2 D است. اما به نظر می رسد طراحی حرف "U" آن، با فونت متفاوتی باشد.

طراحی لوگوی فیلا (Filla)

فیلا با لوگوی موسوم به باکس F مسیر موفقیت خود را شروع کرد. اما در دهه 1980، لوگو بزرگتری را معرفی کرد، که از آن زمان تقریباً ثابت مانده است.

معنی و تاریخچه لوگوی فیلا (Filla)

این شرکت ایتالیایی در سال 1911 در شهر کوچک فیلا (Filla)، ایتالیا تاسیس شد. در حالی که امروزه به عنوان برند کالاهای ورزشی شناخته می شود، در ابتدا فیلا (Filla)، لباس هایی را برای مردم آلپ ایتالیا تولید می کرد. این برند از سال 2007 در کره جنوبی مستقر است.

نماد لوگوی فیلا (Filla)

در نسخه قدیمی لوگو Fila، طراحی حرف F داخل یک باکس آبی تیره که با رنگ سفید پر شده، دیده می شود. این باکس به دو قسمت تقسیم شده بود یک نوار افقی قرمز در قسمت بالا که زیر آن، نیمه دیگر "F" دیده می شد که بیشتر شبیه "L" بود که 90 درجه به سمت راست چرخیده است.
در اواخر دهه 1980، این شرکت یک لوگو جدید معرفی کرد و به جای طراحی لوگو با حرف F، نام کامل برند را با حروفی به همان سبک، گنجانده است. در این لوگو ، هیچ فاصله ای بین "A" و "L" نیست که باعث می شود آنها مانند یک حرف کوچک (یا حتی یک مار یا کرم) به نظر برسند. 

فونت به کار رفته در طراحی حرف F لوگو فیلا (Filla)

فونت لوگو فیلا به صورت سفارشی و به سبک دست نویس طراحی شده با این حال می توانید از فونت Contemporary ONE که توسط Yuliyan Ilev طراحی شده به جای آن استفاده کنید که در آن طراحی لوگو حروف "F"، "I"، "L" و "A" یک کپی دقیق از لوگوی فیلا است.