لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1398/12/04

آشنایی با ابزارها و نرم افزار های طراحی لوگو

ابزارهای کاربردی کاربر – دوست و سرویس های مقرون به صرفه بسیاری بسته به بودجه و سطح مهارت شما به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید برای طراحی لوگو از آن استفاده کنید. حتی اگر هیچ گونه تجربه قبلی از طراحی لوگو ندارید می توانید چند درفت ساده تهیه کنید که به عنوان نقطه شروع به یک طراح حرفه ای ارائه دهید.

سه سایت برتر طراحی لوگو با ابزارهای رایگان

اگر در طراحی لوگو مبتدی هستید ناامید نباشید. وب سایت های مختلفی هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید یک لوگوی سریع طراحی کنید و ابزار های رایگانی نیز به شما پیشنهاد می دهند که می توانید تغییراتی روی لوگوی خود ایجاد کرده و ایده های خوبتان را گسترش دهید. در برخی سایتها، طراحی های پیش زمینه‌ای وجود دارد که می توانید آنها را با یکدیگر ترکیب کنید یا برخی از ویژگی های آن ها مانند اندازه، فونت و رنگ ها را تغییر دهید. برخی سایت های طراحی لوگو نیز به شما این امکان را می‌دهند که آزادانه لوگوی خود را طراحی کنید که البته نیاز به مهارت‌های خیلی خاصی ندارد و معمولا پاسخگوی نیاز شرکت‌های تجاری کوچک است که هزینه چندانی بابت لوگو نمی خواهند پرداخت کنند.
اگر زمان کافی دارید تا از ایده خودتان، لوگو طراحی کنید می توانید از سه ابزار زیر کمک بگیرید. هر کدام از آنها ابزارهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد که کاملا رایگان است.

Logaster (لوگَستِر)

لوگَستِر به شما این امکان را می‌دهد که از میان صدها لوگوی موجود؛ بهترین مورد را انتخاب کرده و پس از وارد کردن نام شرکت و انتخاب نوع فعالیت تجاری خود، لوگو خودتان را طراحی کنید. زمانی که یک لوگوی پیش فرض را انتخاب می کنید این سایت انتخاب های مختلفی را از جمله اضافه کردن متن و تغییر رنگ برای سفارشی سازی و شخصی سازی لوگو به شما پیشنهاد می دهد. تنها کاری که باید بکنید دانلود کردن این برنامه است تا بتوانید روی لوگوها کار کنید.

Tailor Brands Logo Maker (تیلور برند)

تیلور برند یکی از لوگوهای پیشرو در وب‌سایت‌های آنلاین امروزی است. آنها از تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خلق لوگوهای زیبا و منحصر به فرد که کاملاً با برند شما منطبق باشد؛ استفاده می کند. در صورتی که درفت لوگو طراحی کرده باشید می توانید با استفاده از تیلور برند، آن را یک مرحله فراتر برده و به صورت خودکار به رسانه‌های اجتماعی، کارت ویزیت ها، تمپلیت ها و غیره بچسبانید.

Online Logo Maker (آنلاین لوگو میکر)

آنلاین لوگو میکر در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر دارد. این نرم افزار می تواند تجربه منحصر به فردی در زمینه طراحی لوگو برای شما فراهم آورد. تصاویر بسیار زیادی در دسته های مختلف در این وب سایت موجود است که کار شما را راحت می کند و می توانید طی چند دقیقه با استفاده از این تصاویر، لوگوی خود را بسازید. کار کردن با ابزارهای آن خیلی راحت نیست که به عنوان یکی از معایب وب سایت آنلاین لوگو میکر شناخته می شود. با این وجود می توانید با آن، لوگوهای نمادین بسیار خلاقانه و زیبایی با استفاده از این نرم افزار طراحی کنید.

ابزارهای طراحی لوگو با پرداخت هزینه

شرکتهای تجاری ای که میخواهند طراحی کاملا شخصی بر مبنای ایده‌های خود داشته باشند باید تحقیقاتی که انجام داده اند را در اختیار یک متخصص حرفه‌ای قرار دهند تا لوگوی دلخواهشان را طراحی کنند. استفاده از ابزارهای طراحی لوگوی آنلاین با طراحی لوگوی حرفه ای کمی هزینه بر است. وب سایت های بسیاری وجود دارد که طراحی لوگو را با افرادی با سطح مهارت های مختلف انجام می دهد. البته سفارش دادن به این وب سایت ها بسیار راحت است. ابتدا طراح مورد نظری را که دوست دارید با او کار کنید، انتخاب کنید سپس هر اطلاعاتی موجودی را به او ارائه دهید و پس از پرداخت، لوگوی شما طراحی شده و برای تان ارسال می شود.

Freelancer (فریلَنسر)

شاید خیلی از شرکت‌ها علاقه ای نداشته باشند که با افرادی که از راه دور لوگو طراحی می‌کنند، کار کنند. اما نمی‌توانید این حقیقت را نادیده بگیرید که برنامه طراحی لوگو فریلنسر می تواند پیشنهادهای خوبی به شما ارائه دهد. لوگوی طراحی شده برای شما کاملاً مطابق با درخواستتان و با بودجه ای که تعیین می کنید؛ طراحی می شود. چون فریلنسر با تعداد زیادی از طراحان لوگو کار می کند حتی می توانید طراحی لوگوی خود را به مزایده بگذارید و هر طراح لوگوی که قیمت کمتری ارائه داد با شما همکاری خواهد کرد. تیم پشتیبان فریلنسر آماده پاسخگویی به هرگونه مشکلی در ارتباط بین شرکت با طراح لوگوی دورکار است.

UpWork (آپ ورک)

آپ ورک نیز مانند فریلنسر پلتفرمی است که طراحان لوگو را با شرکت های تجاری که میخواهند لوگوی خودشان را داشته باشند؛ مرتبط می سازد بعد. از این که پروفایل خود را در آپ ورک ساختید می‌توانید در پست‌هایی، جزئیات لوگوی که می خواهید را توضیح دهید. سپس منتظر بمانید تا طراحان به شما پیشنهاد قیمت دهند و می توانید پروفایل آنها را چک کرده و با توجه به پیشنهادشان بهترین فرد را انتخاب کنید.

PeoplePerHour (پیپل پر اور)

در این پلتفرم طراحان لوگو و صاحبان شرکت ها روی لوگوی که هزینه کمتری دارد تمرکز می کنند و بر اساس تخمین زمان اتمام کار و ویژگی های لوگو درخواست شده قیمت تعیین می شود.

 

آشنایی با ابزارها و نرم افزار های طراحی لوگو

لوگوی شرکت اپل، با طراحی انحصاری و ایده ی شخصی

طراحی لوگو با بودجه محدود

اگر سایت های قبل را چک کرده اید و هیچ کدام از آنها با بودجه شما متناسب نیست و به دنبال طراحی لوگوی ارزان قیمت میگردید می توانید به یکی از سایت زیر مراجعه کنید:

Fiverr (فیور)

فیور، پلتفورم بسیار ساده ای دارد و بسیار سریع و آسان یک لوگوی مناسب با بودجه شما را طراحی خواهد کرد. می توانید از موتور جستجوی داخل سایت برای پیدا کردن طراح لوگو و همکاری با آنها استفاده کنید. هرچه مهارت طراح لوگو بیشتر باشد، قیمت لوگوها نیز افزایش می یابد. بنابراین می توانید طراح لوگوی متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

Placeit (پلیس ایت)

لوگو های این وب سایت با وجود قیمت مناسبی که دارند بسیار با کیفیت هستند که در آن بیش از ۴۵۰۰ تمپلیت لوگو طراحی شده و صرفنظر اینکه در چه صنعتی کار می کنید؛ آپشن های بسیاری برای تغییر آنها وجود دارد. پس اگر دنبال سایتی می گردید که لوگوی ارزان‌قیمت و منحصر به فردی را به شما ارائه دهد، پلیس ایت می تواند بهترین انتخاب باشد.

Zeerk (زیرک)

انتخاب بهترین طراح لوگو در این پلتفرم ممکن است کمی زمان ببرد. قیمت ها و خدمات ارائه شده به صورت دورکاری لیست شده اند و شما باید تلاش کنید تا بهترین طراح لوگو را که با بودجه شما متناسب است در آن پیدا کرده با او تماس بگیرید.

وبسایت های انبوه سپاری

پلتفرم های انبوه سپاری یک ارتباط جالب بین طراح لوگوی حرفه ای و شرکت تجاری برقرار می کنند و در حقیقت به شرکت تجاری این امکان را می دهند تا بهترین لوگوی طراحی شده توسط طراحان را انتخاب کرده و سپس هزینه ی آن را پرداخت نماید.

99Designs (۹۹ دیزاین)

جالب ترین نکته در خصوص وب سایت ۹۹ دیزاین این است که لوگوهای بسیار ارزان قیمتی در آن وجود دارد و با پرداخت هزینه بسیار کمی بهترین ایده ها را از طراحان لوگوی حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. چندین طراح ایده خود را برای شما می‌فرستند و شما یکی از آنها را انتخاب کرده و هزینه آن را می پردازید.

Designhill (دیزاین هیل)

سایت دیزاین هیل برای افرادی مناسب است که می خواهند خودشان لوگوی شرکت را طراحی کنند و ابزارهای لازم را برای این کار در اختیار ندارند. در دیزاین هیل می توانید اطلاعاتی در خصوص شرکت و طرح اولیه لوگوی خود ارائه دهید و ارجحیت های خود را نیز بیان کنید. سپس از میان چندین لوگو که برای شما ارسال می شود یکی را انتخاب و هزینه را پرداخت کنید.

Design Contest (دیزاین کانتست)

برخلاف پلتفرم های قبلی، دیزاین کانتست به شما اجازه می دهد که یک رابط حرفه ای بلند مدت با طراح لوگو برقرار کنید. در این سایت چندین طراح لوگو حرفه ای آماده اند تا به شما کمک کنند و فقط کافی است که با تیم پشتیبانی دیزاین کانتست تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

نرم افزار های طراحی لوگو

اگر استعداد هنری دارید و می توانید کل لوگو را با کشیدن خطوط و یا استفاده از نرم افزارهای حرفه ای، طراحی کنید؛ بهتر است از ابزارهایی مانند ایلاستراتور و فتوشاپ استفاده کنید. البته شاید آموزش کار با چنین نرم افزارهایی در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما با کمی تلاش به راحتی می توانید کار طراحی لوگو را با آنها انجام دهید.

مزایای استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو

• با صرف هزینه ای ناچیز و کمی تلاش هرآنچه که در ذهنتان در مورد لوگوی برند خود تصور می‌کنید، در این نرم‌افزارها نشان دهید.
• دیگر نباید نگران منتقل کردن ایده های خود از طریق اسکایپ، ایمیل یا پیام های داخل نرم افزار ها به دیگری باشید.
• نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای طراحی لوگو های خود ندارید.
• فقط کافیست کمی استعداد هنری داشته باشید؛ در این صورت استفاده از نرم افزار های طراحی لوگو بهترین انتخاب برای شما هستند.

Adobe Illustrator (ادوبی ایلوسترِیتور)

یکی از مهمترین نکات در خصوص این ابزار این است که می‌توانید از ابزار های گرافیکی آن برای طراحی لوگو استفاده کنید. اما به منظور استفاده از آن و آشنایی با آپشن های این نرم افزار باید زمان بسیاری صرف کنید. نرم افزار ایلوستریتور را می توان روی ویندوز و مک نصب کرد و سپس از ویژگی‌های جدید آن مانند ابزارهای ترسیم هوشمند، افکتهای جدید و غیره استفاده کرد. در صورتی که زمان کافی دارید به شما پیشنهاد می دهیم که یک آموزش کلی درخصوص این نرم افزار ببینید و اقدام به طراحی لوگوی برند خود نمایید.

Corel Draw (کورل دراو)

این نرم افزار برای ترسیم های وکتور مناسب است. از کورل دراو می توانید برای طراحی لوگو حرفه ای استفاده کنید. کورل دراو همچنان متداول ترین نرم افزار مورد استفاده برای طراحی لوگو است و رابط کاربری آن بسیار آسان است؛ به طوری که می توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید و از آپشنهای زیاد آن بهره مند شوید. البته برای استفاده از برخی ویژگی های آن باید هزینه کمی بپردازید. البته ورژن رایگان آن در مدت چند روز به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید در همین چند روز، لوگوی خود را طراحی کنید.

Laughingbird (لفینگ بِرد)

یکی از نکات جالب در نرم افزار لفینگ برد، علائم و نشانه هایی است که که این نرم افزار در فرآیند طراحی لوگو به شما کمک می کند. همچنین منوی راهنما و تم های موجود در برنامه کاربرد بسیار ساده ای دارند و به راحتی اعمال می شوند. اما اگر آگاهی شما از طراحی لوگو کم باشد ممکن است با دیدن آپشن‌های بسیار زیاد سرگرم شوید. علاوه بر این لفینگ برد به شما کمک می کند که با استفاده از خصوصیات هوشمند آن، لوگوهای حرفه ای خلق کنید.

با ثبت کردن لوگوی خود از آن محافظت کنید

ثبت لوگو یک مسئله حقوقی است که باید برای حفاظت از لوگو و برند خود دنبال آن را بگیرید. ابتدا باید تحقیق کنید که شخص دیگری چنین لوگو ای و یا حتی لوگو ای که بسیار شبیه به آن باشد را ثبت نکرده باشد.
در صورتی که چنین مشکلی نداشته باشید باید فرم های مربوطه را پر کنید و به ادارات مربوطه بفرستید که البته امکان ارسال آنلاین آن نیز فراهم است.
زمانی که لوگوی شما تایید شد می‌توانید با خیال راحت در هر نوع تبلیغات یا سربرگ شرکت از آن استفاده کنید و اگر شخص دیگری از لوگوی شما استفاده غیرقانونی کرد از او شکایت کنید.