لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1398/12/11

بهترین روش طراحی مجدد لوگو

لوگو یک آرم گرافیکی است که به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از آنها به عنوان نشان شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات، اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. برای داشتن یک کسب و کار موفق، باید برای شرکت خود لوگو طراحی کنید و اگر مدت زیادی است که از طراحی لوگو شما می گذرد و احساس می کنید نیاز به بازطراحی لوگو دارید بهتر است با در نظر گرفتن بهترین روش طراحی مجدد لوگو به کسب و کار خود رونق بدهید.

هدف از لوگو

لوگو در حقیقت با هدف جلب توجه مخاطبین طراحی می شود. از این رو، هر کسب و کاری باید یک طراحی ساده، چشمگیر، مناسب و مفید برای لوگو خود داشته باشد که متناسب با نیازهای برندسازی و استراتژی های بازاریابی شرکت به روز شده باشد. یک لوگو با هدف دستیابی به شناخت سریع مشتری از یک شرکت طراحی می شود و جزء اصلی یک کسب و کار است.

اهمیت طراحی مجدد لوگو برای بیزینس چیست؟

1.معرفی برند یا نام تجاری

لوگو باید بتوانند تجدید ساختار یا گسترش شغل و خدمات یک برند یا نام تجاری را را به خوبی نشان دهد. لوگو می‌تواند در معرفی برند یا نام تجاری به مخاطب تاثیر گذار باشد و اعتماد او را جلب کند. چون لوگو نقش مهمی را در ایجاد هویت برند برای یک کسب و کار یا سازمان ایفا می نماید درصورتیکه برند با تحولات گسترده ای روبرو شده باشد حتماً باید به طراحی مجدد لوگو فکر کند.

2. ارائه اولین تصویر به مشتریان

مشتریان با نگاه به لوگو به یک برند خاص اعتماد می کنند. یک طراحی خوب از لوگو نشان دهنده حرفه ای بودن و مهارت آن بیزینس است که می تواند به تأثیرپذیری مشتریان جدید و انتخاب این کسب و کار به جای رقبایی با طراحی لوگوی ضعیفتر که نتوانسته اند در ارائه اولین تصویر به مشتری و جذب او، موفق باشد؛ کمک نماید. طراحی مجدد لوگو چیزی است که باید آن را برای رشد کسب و کار خود در نظر بگیرید. در هر صورت، این مسئله ای نیست که بسیاری از افراد به آن فکر کنند اما شما باید روی آن تمرکز کنید تا متفاوت به نظر برسید.

بیزینس من خیلی موفق است؛ چرا باید طراحی مجدد لوگو انجام دهم؟

لوگوی شما معمولا اولین ارتباط بصری کسب و کار، شرکت یا برند شما با مشتری است و معمولا اولین نمادی است که شما برای شروع کسب و کار خود طراحی کرده اید. اگر چندین سال از راه اندازی کسب و کارتان گذشته است و هنوز به فکر طراحی مجدد لوگو خود نیفتاده اید می تواند یک فاجعه باشد. شاید اگر دوباره به لوگو قدیمی خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ تناسبی با رشد شرکت و تکنولوژی روز دنیا ندارد.
زمانی که شما کار خود را آغاز کردید، احتمالا هدف و چشم اندازی در ذهن خود داشته اید اما با رشد کسب و کار شما، به احتمال زیاد اهداف و دیدگاهتان نیز تغییر کرده است. این تغییر خوبی است اما آیا هنوز لوگوی اولیه شما به اندازه این تغییر تأثیرگذار است؟ آیا هنوز به درستی با مشتریان ارتباط برقرار می کند؟
از این رو نگاهی دقیق به طراحی لوگوی فعلی خود انداخته و آن را تحلیل کنید. شما باید بر اساس پنج فاکتور زیر آن را تحلیل کنید:

- به یاد ماندنی بودن
- سادگی و جامع بودن در رساندن پیام برند
- تطبیق پذیری در کاربردهای متنوع مثل رسانه های اجتماعی
- تناسب با هویت برند و استراتژی های برند سازی
- پایداری در تمام زمینه های تبلیغاتی به خصوص دیجیتال مارکتینگ

باید در نظر داشته باشید که لوگوی خود را با عوامل فوق بررسی کرده و در مورد طراحی مجدد لوگو تصمیم بگیرید. شما باید تمامی عناصر لوگو را تحلیل نموده و ببینید که آیا در مجموع با یکدیگر همخوانی دارند یا خیر. ریدیزاین لوگو باید براساس تمام خصوصیات اصلی لوگو شامل فن چاپ، انتخاب رنگ و علامت لوگو انجام گیرد.

چه زمانی باید به طراحی مجدد لوگو فکر کنم؟

طراحی مجدد لوگو ممکن است چالشی بزرگ به نظر آید و قطعا همینطور است. اما نه تنها غیر ممکن نیست بلکه با کمک صحیح و بجا می تواند برای کسب و کار شما یک تحول فوق العاده باشد. دانستن اینکه آیا لوگوی شما به طراحی مجدد نیاز دارد یا خیر، مشکل است؛ از این رو باید مشاوره حرفه ای دریافت نمایید. به طور کلی هر زمان که اطلاعات بیشتری در مورد بازار و رقبای خود کسب کردید، و کسب و کار خود را گسترش دادید، ممکن است به طراحی مجدد لوگو نیاز پیدا کنید.
اگر هنوز هم در طراحی مجدد لوگو تردید دارید سوالاتی که در مقاله "چرا نیاز به بازطراحی لوگو شرکت تان دارید" مطرح شده را از خود بپرسید و در نهایت برای ریدیزاین لوگو برند خود تصمیم بگیرید.

چگونه بهترین روش طراحی مجدد لوگو را انتخاب کنیم؟

برای یافتن بهترین روش طراحی مجدد لوگو باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

1. آیا لوگو قدیمی همچنان به ارتباط بصری با برند شما کمک می کنند؟ یا چیزی وجود دارد که باعث می شود فکر کنید لوگوی شما مناسب نیست؟

شما می تواند با بهره گیری از ابزار سایت لوگونومی ارتباط بصری لوگوی خود را به خوبی بررسی نمایید. بعد می توانید با مقایسه آن با شریک برند تجاری خود یافته های خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با نظرخواهی از یکی از مشتریان بزرگ خود ساختار آن را تغییر دهید.

2. چه عناصری از طراحی لوگوی فعلی شما همچنان موثرند و باید باقی بمانند؟ آیا مواردی از طراحی لوگو قدیمی هستند که به کار شما بیایند و اگر چنین است آیا مهم است که آنها باقی بمانند؟

یک راه خوب برای تحلیل لوگو قدیمی شما این است که آن را چاپ کرده و با هایلایت نکات قابل توجه آن را یادداشت نمایید. با انجام چنین کاری شما می توانید آنچه در لوگو قدیمی برایتان مهم است از جمله، موضوع، سبک، رنگ بندی و غیره را مشخص کنید تا در بازطراحی لوگو خود از آنها استفاده کنید. مشاهده لوگو از صفحه وب سایت معمولا روش خوبی برای یافتن معایب و تغییر آنهاست.

3. آیا لوگوی شما بلافاصله قابل تشخیص است و مشتریان می توانند آن را بشناسند؟

مسئله ای که اغلب شرکت ها آن را فراموش می کنند، سوال پرسیدن است. از مشتریان خود سوال کنید. اینکه آیا لوگوی شما قابل تشخیص است؟ آیا آن را دوست دارند یا خیر؟ مجددا بررسی کنید و مطمئن شوید که لوگوی شما از هر لحاظ مناسب است و آن را برای نظرسنجی ارسال نمایید. مهم است که از مشتریان خود نظرسنجی کنید. از اعضای خانواده خود نپرسید زیرا ممکن است آنها با صداقت پاسخ ندهند و ایرادهای لوگو گرفته نشود. زمانی که بازخوردها را دریافت نمودید افکار و سوالات بعدی را متناسب با آن تنظیم کنید. از اینجا باید متوجه شوید که آیا شرکت شما به طراحی مجدد لوگو نیاز دارد یا خیر.

طراحی مجدد لوگو یا تجدید طراحی لوگو: کدامیک برای شما مناسب است؟

اگر به یک یا چند سوال بالا پاسخ دادید و متوجه شدید که زمان طراحی مجدد لوگو فرا رسیده دو انتخاب پیش رو دارید آیا باید لوگو خود را مجدداً طراحی کنید به عبارتی یک لوگوی کاملاً جدید داشته باشید و یا به طراحی مجدد لوگو قدیمی خود بپردازید به عبارتی فقط بخشی از لوگو خود را به روز کنید.
طراحی مجدد لوگو قدیمی یک روش کمتر چالش برانگیز است. در طراحی مجدد لوگو، طراح، تغییرات کمی در افزودن پیام، بروزرسانی رنگ ها یا ساده کردن کل ظاهر لوگو می دهد. بروز رسانی لوگو برای شرکت‌هایی با استراتژی های بازاریابی (Marketing Strategies) و برندسازی موفق معمولاً یک تجدید موفقیت آمیز است. لوگو حرفه ای با طراحی خاص به سادگی باعث می شود نام شما در دنیای کسب و کار بدرخشد.
از سوی دیگر، طراحی لوگو جدید مثل یک عمل جراحی پلاستیک عمل می کند و به طور کلی ظاهر لوگو قدیمی شما را عوض خواهد کرد. این رویکرد می تواند حاوی پیامرسانی جدید، نوآوری در خدمات و حتی نامی جدید برای شرکت شما باشد. قبل از انتخاب بهترین روش طراحی مجدد لوگو مهم است که سه سوال را در ذهن داشته باشید:
1. چه مسئله نامناسبی در مورد لوگوی فعلی وجود دارد؟ (پنج سوال اصلی بالا را در نظر داشته باشید.)
2. چه اجزایی از لوگوی فعلی باید باقی بمانند؟
ممکن است هم اکنون برای ریدیزاین لوگوی خود آماده باشید اما قبل از تجدید ساختار آن به طور کامل باید در نظر داشته باشید که چه اجزایی از لوگوی فعلی شما هنوز به طور موثر نمایانگر کسب و کار شماست. این اجزا ممکن است یک رنگ خاص و یا سبک خاصی از نام شرکت شما باشد.
3. آیا لوگوی فعلی ارتباط مستحکمی با پایگاه مشتریان دارد؟
یکی از چالش های مهم در طراحی مجدد لوگو ایجاد اختلال در ارتباط بصری مشتریان با لوگوی قدیمی شما است. مدتی زمان بگذارید تا دریابید که چطور مشتریان شما به لوگوی فعلی شما مرتبط هستند و عواقب احتمالی یک تغییر چشمگیر از تجدید لوگو را کشف نمایید. آیا مشتریان فعلی شما دچار سردرگمی خواهند شد؟
برای درک بهتر و انتخاب بهترین روش باز طراحی لوگو بهتر است لوگو قدیمی و جدید شرکت گرین (Grain) را با هم مقایسه کنیم:

 

بهترین روش طراحی مجدد لوگو

بازطراحی لوگوی Grain

 

تصویر لوگوی قدیمی Grain

بعد از اینکه شرکت گرین کسب و کار خود را گسترش داد و خدمات تحویل غذا این شرکت در کل کشور معروف شد؛ تصمیم گرفت ضمن حفظ برخی از عناصر لوگو قدیمی خود، حسی مثبت در آن به وجود آورد.

تصویر لوگوی جدید Grain

لوگوی جدید Grain، روشن، سرزنده و تطبیق پذیر است و به تنهایی و در تمام زمینه های مختلف به یک اندازه جالب به نظر می رسد و جلب توجه می کند.

تصویر لوگوی قدیمی Chevron

پس از باز شدن شعبه های بیشتر در شهرهای مختلف، لوگوی اصلی Chevron آماده بروزرسانی بود. Chevron خواهانِ یک لوگوی مدرن بود بدون اینکه مشخصه های لوگوی اصلی را از بین ببرد.

تصویر لوگوی جدید Chevron

 

بهترین روش طراحی مجدد لوگو

بازطراحی های مختلف لوگوی Chevron

 

بهترین روش طراحی مجدد لوگو

شما سوالات مهم را پرسیده اید، تحقیقات لازم را انجام داده اید و آماده اید تا طراحی مجدد لوگو را انجام دهید. تبریک می گوییم. این قدم بزرگی برای شما و شرکتتان است. در حالی که بیشتر مراحل طراحی لوگو مشابه طراحی اولیه آن است اما نکاتی وجود دارند که باید برای طراحی مجدد در نظر بگیرید:
• سعی کنید از مقایسه مستقیم لوگوی جدید خود با لوگو قبلی به عنوان معیاری از موفقیت اجتناب نمایید. درعوض بر این نکته تمرکز کنید که چطور لوگوی جدید شما برندتان را نشان می دهد و با مشتریان ارتباط برقرار می کند.
• تغییر می تواند احساسات غیر منتظره ای را با خود به همراه آورد، خواه این احساسات هیجان انگیز باشد و یا نگرانی بیش از حد. قبل از نهایی کردن تغییرات بار دیگر تمامی موارد را بررسی کنید.
• برخی از عناصر طراحی مجدد لوگو مانند رنگبندی جدید یا یک سبک کاملا متفاوت مستلزم تغییرات بیشتری برای برند شما هستند تا با لوگو جدید همخوانی داشته باشند. مثلاً ممکن است تغییراتی در طراحی کارت ویزیت و وب سایت به بیشتر جلوه دادن لوگو جدید شما کمک کند.
• پس از اینکه یک لوگوی جدید طراحی نمودید، برای تکمیل روند از الگوی قدیمی تا جدید، باید از جایی که قرار داشتید به جایی که هستید و می خواهید بروید را برنامه ریزی کنید. به عبارتی همان‌طور که برای طراحی لوگوی قدیمی و اولیه خود چشم انداز و اهداف شرکت را برای آینده پیش بینی کرده بودید باید استراتژی ها و روند برندسازی خود را در آینده در طراحی مجدد لوگو نیز در نظر بگیرید.
• حال زمان آن فرا رسیده است تا لوگوی جدید خود را به مشتریان معرفی نمایید. همچنین باید لوگوی خود را در تمامی پلت فرم ها (امضای ایمیل، سرصفحه وب، توییتر، صفحات فیسبوک و لینکدین و ...) آپدیت کنید.
طراحان حرفه ای لوگونومی اماده اند که با طراحی مجدد لوگو به شما کمک کنند که به یک هویت و نام تجاری خاص دست یابید. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

تگ های مرتبط :